FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VR a přerušení Take Off - B767 Jeden příspěvek | Celý strom
VR a přerušení Take Off - B767   9. 2. 2004 / 21:30
PitBull
Povídal mi kamarád - zcela nezasažen jakýmikoliv znalostmi z oblastmi reálného nebo sim létání následující příhodu:
Při odletu z Mauritia s BA, Boeing 767, po runway jeli nezvykle dlouho, potom přeci jen zvedl přední podvozek a už už to vypadalo, že se odlepí od země. Když tu najednou bum - a nouzový brždění. Tak jak tady někdo popisoval - starším cestujícím lítaly protézy z huby.

Později jim pilot řekl, že vysadil motor. Je možné přerušit TO po přesažení V1?
 1x  

Re: VR a přerušení Take Off - B767   10. 2. 2004 / 14:34
Karel
samozřejmě, že je to "možné". Ale "nedoporučuje" se to )

Karel
 

Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   10. 2. 2004 / 14:50
PitBull
No to je mi jasný - odkopnout od sebe knipl a stáhnout páky jde samozřejmě vždy. Jen mi potom nějak uniká smysl V1...
 

Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   10. 2. 2004 / 22:49
Aleš Jungmann
V1 je rychlost, po které se letoun již musí zvednout. Nevím jak vy, ale reální piloti nemají V1 pevně danou pomocí rychlosti ale podle DÉLKY runwaye!!!
Čili jinak řečeno: Na dlouhé runwayi (Nevím, jak dlouhá je v tomto případě) se klidně V1 může dostat NAD VR, čímž pro pilota strácí smysl.

Aleš
 

Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   10. 2. 2004 / 23:20
milan
bullshit!

to mi chces povedat, ze ked startuje 767 povedzme z prahy, tak V1 ma tych 140KIAS ( to ze zbrucha) a keby ta ista 767 s tou istou hmotnostou, za tej istej teploty a tlaku vzduchu startovala z praskarskeho letiska, tak V1 by bola 10KIAS????? akoze bud som to ten tvoj prispevok zle porozumel ja, alebo sa uvedom )))

dalsi bullshit je to, ze V1 je rychlost, po ktorej sa musi lietadlo zdvihnut, v podstate je to pravda - po tej rychlosti sa musi zdvihnut, ale spravidla sa tato rychlost nazyva VR(otate) V1 je padovka (ak sa nemylim - ero by uz chcelo letiet, ale este to neni vsetko na kridlach tak ako ma byt ) zjednodusene povedane)
vascinou je rozdiel medzi tymito rychlostami velmi maly (max. +-10KIAS)

neviem, ako 767, ale 737 je prerusenie vzletu do rychlosti myslim 0-80KIAS v pripade hocakeho dovodu, ktory by akokolvek znizil bezpecnost letu....

medzi 80 a V1,a lebo VR (presne neviem ktorou) s aprerusuje vzlet len v pripade nahleho vyosenia lietadla - co je samozrejme znak vysadenia motora.

ale toto su len doporucene postupy. piloti pri rieseni takychto situacii vychadzaju s danej situacie... a ked si predstavis plne nalozenu 767 ktorej pri vzlete vysadi motor a po starte ma preskakovat najake kopce, alebo nieco podobne, radsej to pani piloti polozia este skor nez sa to odlepi ako by s tym mali robit okruh... - moj nazor.

osobne som uz videl prerusenie vzletu po VR - bolo to ATR72 American Airlines ale to bolo kvoli nahlemu poryvu bocneho vetra.. chlapci mali tiez tazke casy...
 

Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   10. 2. 2004 / 23:39
PitBull
Z toho, co já jsem kdy vyčetl, tak V1 je rychlost, po které nejde zrušit take off a VR je Rotate, tady musí zvednout přední kolo a odlepit se pomalu od země.
V1 se stanovuje proto, že po překročení této rychlosti nelze letoun na dráze bezpečně zastavit. Nikdy mě to sice nenapadlo, ale bylo by logické to, co píše Aleš, tedy že by to mělo souviset s délkou runwaye. Což pokud ale vím nesouvisí.

Na původní otázku mi stačí odpověď, že pokud opravdu dojde k mimořádné události, tak se dá pokusit zastavit letoun i po VR.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 00:00
milan
V1, Vr,... zavisi hlavne od teploty a zatazenia aj ked vacsina spolocnosti ma predpisy ze sa zadavaju do FMCciek fiktivne hodnoty teploty aby sa znizilo opotrebovanie motorov..

keby som na vlastne oci nevidel to zastavenie, tak tiez neverim, ze to ide... myslim, ze pre mensie era to neni problem, poial su este neni vsetkymi troma hore... IDLE, REV, spoilery, plne brzdy..
akonahle sa ot odlepi vsetkymi troma, je positive angle, gear up,... bez ohladu na pracu motorov..
 

Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 01:05Tomas_SK
No ja si myslim ze pre vzlet je podstatne vediet hlavne dve veci. A to kedy najneskor si mozem dovolit prerusit vzlet aby som ho bezpecne ukoncil a neprebehol prah drahy a aka je minimalna rychlost lietadla kedy je uz lietadlo schopne letiet. To prve je podla mna V1 a to druhe VR. Samozrejme kedze sa startuje na dopredu znamy vykon motorov, je znama teplota a pod, dlzka runway-e, hmotnost ... tak sa to da vypocitat. Ono je to urcite uz dopredu spracovane v nejakej tabulkovej forme. To si piloti dopredu na predletovej priprave vyrataju. Takze pri dost dlhej drahe sa priklanam k nazoru ze sa V1 moze dostat nad VR, lenze to by musela byt dlha draha... Zjednodusene povedane zahajis start, dosiahnes V1 a uz vies ze by si mal vzlietnut pretoze keby si zacal brzdit uz to bezpecne neubrzdis, ides dalej po drahe az sa blizi koniec drahy mas konecne VR a mozes sa odlepit. Ono ked sa ti nieco stane za rychlostou V1 mas na vyber, bud vzlietnes ( ak to nie je az tak vazne), alebo ti vypadnu napr. vsetky motory a uz ti je jedno ze to bezpecne neubrzdis, proste vies ze s takou poruchou nevzlietnes, alebo pravdepodobne by si spadol 1 km za prahom drahy, tak zacnes brzdit, robit hocico, len aby si to prezil .
Mimochodom rozdielne rychlosti V1 a Vr su pravdepodobne dovodom preco ti to hovori druhy pilot, a nie pocitac lebo su vzdy "viacmenej" ine.
Tot moj nazor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 04:16
milan
idem od ritnej diery
ad hlasenie rychlosti> odkail myslis, ze to ten pilot cita? vidi to pred sebou ako mu pekne ciselka padaju dole a niekde zhora displaya sa vynori ryska - V1 tesne za nou Vr - to vypocital pocitac.. samozrejme, ze v1 a vr ti v blaniku, alebo v Z-43 nepocita pocitac, ale tam to mas proste cele uz ako sa hovori "v riti" citis, kedy chce letiet a citis kedy je spravny cas to dotiahnut, aby vzlietol..

cos a tyka toho, ze vr moze byt menej ako v1 - velmi zalezi od uhla pohladu, ktorym sa na tieto dve hodnoty divas.

pokial beries ze vr je zavisla od dlzky drahy, tak ano ale v extreme je to to, co som pisal v predchadzajucom prispevku, ze ked startuje 767 z medzinarodneho letiska, v polovici runwaye bude mat vr 150KIAS s tym, ze by to este bezpecne dobrzdili

ale ako som napisal v extreme ked by startoval z praskarskeho letiska, mal by v polke drahy 10KIAS co je vlastne vr aby to dobrzdil ku koncu drahy, skutocna v1 je vsak uz spominanych okolo 150KIAS.

avsak si myslim, ze to co som pisal, je ten nespravny pohlad na vec.
v1 je brana ako padova rychlost - cize dostatocne ofukovanie uz funguje a ero by uz letelo, ale este to neni "bezpecne" vr - je potom rychlost, pri kotrej to "bezpecne" je.

a taktiez s dlzkou drahy sa pocita pri naklaani - jasne, ze neposlu z karlovych varov startovat 767 plne nalozenu z tej drahy, co je proti kopcu - myslim,ze to je 29, ale nie som si isty... cize dlzka drahy ovplyvnuje v1 a vr v tom, ze lietadlo musi byt lahsie - znizia sa teda rychlosti...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 08:14Zdeněk N.
Podle toho, co jsem četl, tak kromě zmiňovaných V1 (rychlost pro rozhodnutí) a Vr (rychlost rotace) existuje ještě V2 (bezpečná rychlost pro vzlet) a to je podle mého názoru právě okamžik, kdy se letadlo odlepí. V manuálu k defautnímu B737 se asi pro jednoduchost vůbec neuvažuje s délkou dráhy ani s ostatními parametry a je tam uvedeno toto:
V1 = 145 KIAS (decision)
Vr = 150 KIAS (rotate)
V2 = 160 KIAS (safety speed)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 08:26
milan
rotate - je proste rychlost, kedy pilot zacne dotahovat riadenie a pomaly zdvihat cumak.. ako je to vsak dalej, netusim.. hodil by sa nazor niekoho, kto to pozna z praxe.... AJS?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 08:26
PitBull
Jo, a V2 by potom měla být pádová - s tím souhlasím.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 08:35
milan
V2 padova??? to si kedy videl ze ero leti, resp. stupa na padovej rychlosti?? padova je v tomto pripade V1
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 09:30
PitBull
No, řekl bych, že Latom, PiErcE a jim podobní se nám teď musí smát až se za břicha popadají. Ale budu v naší diskuzi pokračovat.

Letadlo letí při překročení pádové rychlosti (V2) se může odlepit od země a začít stoupat.
Jak bys potom definoval tu nejvyšší rychlost, kdy je možné přerušit TO? Ta přece s pádovou rychlostí nemá nic společného. Podle mě je to právě V1.
Ale je docela možné, že pádová rychlost bude přeci jen o něco nižší než V2, protože pro odlepení se od země je asi potřeba přeci jen větší vztlak než pro udržení letadla ve vzduchu - ale podle mě ten rozdíl bude minimální - pokud bude.

Našel jsem na netu:
VMCG Minimum control speed on the ground
VEF Engine fail speed
V1 Decision speed

VMCA Minimum control speed in the air
VMU Minimum unstick speed
VR Rotation speed

VMBE Maximum brake energy speed
VLOF Lift-off speed
V2 Take-off safety speed

VEF >=VMCG
V1 >= VMCG
== V1
>= 1,05 VMCA

Bohužel žádné podrobnější srování v pádovou rychlostí jsem nenašel.


V1 is the take off decision speed whereby if the take off is continued
after an engine failure, it will be possible to continue the take off safely.
It is also the speed whereby, if the Captain abandoned the take off, it will be possible to bring the aircraft to a safe stop within the remaining Runway.
VR is the rotation speed where the Captain begins to rotate the aircraft to lift off attitude and climb away safely.
V2 is the Take Off Safety and Initial Climb Speed to achieve a certain height at a certain distance.
 1x  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 15:26mimaz
zbytocne tu zabijam cas pisanim a snazenim vysvetlit nieco.

jasne tam ams napisane, ze v2 je take off SAFETY speed, cize keby to bola padovka, asi by si bezpecne neodletel..

nech sa k tomu vyjadri niekto, kto ma CPL a lieta dopravne lietadla. ja ale ani ty to evidentne nie si.
 

Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 09:41
Vita Zenisek
No o provedeni letu s konecnou platnosti rozhoduje kapitan letounu.
Takze jsteli se kapitan letounu rozhodl ze to ubrzdi i po V1 a navic to ubrzdil, tak nevidim problem.
 

Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 14:36
Aleš Jungmann
No, nevím, jestli to je bullshit, ale ten kapitán ČSA mi to řikal přesně tak, jak jsem to napsal. Mohl jsem se zmýlit, ale představte si tuhle situaci - Jak to, že V1 je STEJNÁ pro JFK jakož i pro Karlovy Vary? Není to nesmysl? "Letoun z V1 ještě stačí na ZBYTKU dráhy bezpečně zabrzdit". Já bych podle rozumu asi soudil, že na V1 bude mít délka dráhy vliv.

PS: B767 těžko bude startovat z nějakýho slovenskýho polního letiště, to snad dá rozum, že to nerozhulí na 150 knotů, to by tu louku přejel a zajel baču i s ovcema

Aleš
 

Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 15:22mimaz
sak som pisal, ze ak je draha dlha, tak sa v1 znizuje tym, ze sa zmeni zatazenie lietadla - bud sa menej natankuje, alebo sa nalozi menej cestujucich

ad baca> to bol extrem, ktroy je v praxi absoklutne nepouzitelny, ale napisal som ho len preto, aby bolo vidiet rozdiel
 

Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 15:39
Latom   
Nechtěl jsem do této debaty na vysoké úrovni zasahovat, ale takovou hovadinu, jakou jsi napsal, to by se mělo zarámovat.
Méně natankovat nebo naložit méně lidí. Tohle snad nemyslíš vážně??????? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nechte už té debaty.
 

Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 15:58AJS
Teda hoši soráč, ale trochu guláš v tom máte všichni. Nezlobte se na mě, ale nikdo jste tady nenapsal téměř nic správně.

V1 je rychlost, do které když se nezahájí přerušení vzletu, se MUSÍ pokračovat. A žádné "kapitán rozhodne". Žádná pádovka, žádná minimální rychlost. Třeba včera jsme na jedné kontaminované dráze měli s naloženou čtyřstovkou V1=113kts, VR=140, V2=150. Ohledně názoru, že V1 by byla 10kts- otázka nezní jenom jak éro ubrzdit před V1, ale i jak pokračovat, dojde-li k průseru těsně po ní. Protože letadlo pak akceleruje vstříc VR bez jednoho motoru, což u 737 znamená o padesát procent míň tahu Proto nelze V1 snižovat donekonečna

VR je rychlost nadzvihnutí příďáku. Její hodnota se odvozuje od násobku pádovky v daný konfiguraci, přesnou hodnotu nevim. Znamená to tedy, že na oba motory by při této rychlosti letadlo mohlo letět. Pro informaci - na pětky klapky je u 737 opravdovská pádovka (tedy nikoliv min. manévrovací rychlost) podle váhy třeba 120, 130 nebo tak nějak. V1 NIKDY NEMUŽE a NESMÍ být větší jak VR, maximálně si mohou být rovny. Proč? Jakmile dojde k nadzvihování příďáku, výrazně se prodlužuje brzdná dráha, protože je pak dlouhá prodleva do doby, než letadlo začne opravdu efektivně brzdit.

V2 je bezpečná rychlost stoupání a letadlo se MUSÍ odlepit až po ní, a nikoliv že při ní bude stoupat. Stoupe se na rychlosti o 15 až 20kts vyšší. Protože je ale V2 blízko za VR, tak než dojde k odlepení (podotýkám že při VR se ZAHAJUJE rotace, a jelikož se má tahat tak tři stupně za vteřinu a odlepuje se to kolem devíti stupňů, trvá to od rotace po odlepení asi tři vteřiny) tak a za tu dobu těch 7-10kts éro v pohodě zrychlí.

Dále je důležitý, hlavně na kontaminovanejch drahách, kontrolovat, aby snížená V1 nebyla nižší než VMCG, tj. minimání rychlost pro řiditelnost na zemi s ohledem na vysazení krit.pohonné jednotky), a V2 zase musí být větší než VMCA, což je ekvivalent VMCG za letu.

Napsal jsem to dost zjednodušeně, celý to je věda, jenom dodám, že na suchý a dlouhý dráze je opravdu i po přerušení těsně před V1 velká rezerva. Ale přesto to, co provedla ona posádka 767, je špaténka.
 

Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:03
Latom   
Uf, konečně. Tomu říkám výklad. Nevím, kam by tady dospěli, kdyby jsi tu nebyl a občas nezasáhl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   12. 2. 2004 / 08:46
PitBull
To Latom: Ale to já jsem psal od začátku, že se Ti, kteří tomu rozumí, musí při naší diskuzi určitě za břicha popadat.
Měl jsem z toho pocit, že bychom stejně fundovaně mohli diskutovat třeba o transplantaci jater ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   12. 2. 2004 / 09:08
Latom   
Já jsem se za břicho nepopadal, protože sám vím, jak dlouho trvá se něco naučit a pak hlavně to umět rozumně podat. A tohle téma, jak sám napsal i AJS, je poněkud širší než to vysvětlit celé několika větami. Proto jsem se do toho ani nepouštěl, mám v tom sám ještě nedostatky, ale chce to čas a jen se učit a učit. Myslím, že AJS by mi dal za pravdu, že letectví není jen o lítání, ale kvanta nutných znalostí okolo, čeho se jen lítání dotkne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   12. 2. 2004 / 17:03M.I.K.E
Přesně tak, budiž sláva těm, který kecaj jenom o tom, čemu rozuměj docela mě dostávaj lidi, který se dokážou "strašně zasvěceně" bavit o něčem, o čem nemaj skoro ani páru...eště, že tady sou AJS, Latom, atd..
 

Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:06AJS
Ještě dodatek jak jsem si to po sobě četl - to, že je V2 bezp.rychlost pro stoupání se bere s ohledem na eventualitu vysazení motoru, kdy je pak podstatná schopnost udržet letadlo v přímém letu a mít potřebný gradient stoupání

A druhý dodatek pro upřesnění: jak jsem psal, že při hodnotě VR by letadlo mohlo letět - asi jsem pro jasnější výklad měl napsat "by při této rychlosti BYLO LETADLO SCHOPNO LETĚT". Za vzniklé nedostatky se omlouvám
 

Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 20:46Goose
ja bych mel takovou otazku na telo: jak by mela reagovat posadka kdybychom meli zminovany rychlosti V1=113 kts, VR=140 kts, V2=150kts, jeli bychom rychlosti 140 uzlu a najednou by zhasly oba motory
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 20:59mimaz
akoze sabotaz? piesok v nadrziach? alebo si pilot pomylil plynove paky s kohutmi paliva?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 23:02
Pavel2
To už by se mohli tak akorát pomodlit.......co by asi mohli dělat,kdyby jim oba motory vysadili? ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 23:31
Luděk Ch.
Setrvačností pokračovat ve vzletu, najít si stoupavé proudy a kroužit.Vždyť to umí každý pilot větrně))
 

Re: VR a přerušení Take Off - B767 - oprava   12. 12. 2004 / 18:39
A.J.Scandall   
A protože mám pořád černý svědomí z mystifikace, které jsem se tu v únoru dopustil, provádím tu opravu. Odstavec týkající se V2 považujte, jako kdyby nebyl napsán a nahraďte následujícím:

V2 je bezpečná rychlost stoupání a letadlo ji musí dosáhnout při vysazení krit.pohonné jednotky do výšky 35ft nad zemí. Při normálním vzletu se stoupe na rychlosti o 15 až 20kts vyšší. Protože je ale V2 blízko za VR, tak než dojde k odlepení (podotýkám že při VR se ZAHAJUJE rotace, a jelikož se má tahat tak tři stupně za vteřinu a odlepuje se to kolem devíti stupňů, trvá to od rotace po odlepení asi tři vteřiny) tak a za tu dobu těch 7-10kts éro v pohodě zrychlí, a odlepí se tedy často až po V2. Při vysazení kritické pohonné jednotky je V2 minimální rychlostí, kterou se smí stoupat. V2 musí být o 10% vyšší než Vmca.
 

Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:01
Vita Zenisek
Ja jsem nepsal ze je to bulshit, to jsi kliknul na jinej thread
Ja jsem psal, ze o provedeni letu rozhoduje kapitan. A na tom si trvam.
Takze kdyz se rozhodl, ze to zastavi i po V1 a zastavil, konal dobre.

K urceni V1: Logicky na ni nema vliv delka drahy. Proc? No protoze minimalni delka drahy pro vzlet daneho typu (treba toho 767) se meni se zatizenim, teplotou a urcite se spoustou dalsich veci. Takto spocitana delka by mela zahrnovat i delku potrebnou k bezpecnemu zastaveni z V1. Pokud takto spocitana delka drahy presahuje delku drhay ze ktere chces startovat, tak z te drahy proste startovat nesmis.

Co ovsem V1 ovlivnuje je urcite teplota, zatizeni letadla a stav drahy - je-li mokra, sucha, namrzla.
Vite-li nekdo o nejakem dalsim parametru, tak mne prosim doplnte.
Vita
 

Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:10AJS
Ale to se Víťo možná budeš divit, existují výpočty balancované V1, kdy se právě bere v potaz zrovna délka dráhy, je-li limitní...

A neměj mi to za zlý, ale s tím, že kapitán činí dobře při přerušení po V1, o tom s tebou nebudu diskutovat. Neber, že je to projev arogance nebo tak, není to můj styl. Ale prostě to tak je a je to na dost dlouhou diskuzi, na kterou nemam teď čas, protože ještě musim do práce.
 

Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:14
Vita Zenisek
No ja se s tebou nehadam
Uz jsem si take stihl precist tvoji odpoved.
Co znamena je-li limitni?
Ze se limitne blizi k tomu co se vypocita z toho co jsem uvadel ja?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:22AJS
Soráč, já si nevšim, že reaguješ na jinej příspěvek. Měl jsem pak dojem, že mi vyvracíš to, že se po V1 musí pokračovat - protože tak to opravdu je.


limitní délka - to znamená, že při danejch podmínkách (teplota, tlak, dráha, váha na vzlet aj.) z rychlosti V1 letadlo buď dobrzdí a příďákem zůstane přesně na opačnym konci dráhy, anebo při pokračování nad prahem proletí ve výšce (tuším) 35stop.
A aby to pak přesně vyšlo, tak se podle tohoto kritéria volí V1. Jinak se na dlouhejch a dobrejch drahách často stává , že V1=VR
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:30
Vita Zenisek
Aha. Tak diky. Ted jsem zase o neco chytrejsi
To s tim brzdenim po V1 mi bylo take divny, protoze kdyz se neco jemnuje Decision speed, tak by se mel clovek rozhodnout co dal, ale v L2 jsem nacetl, ze o provedeni letu rozhoduje velitel letadla, tak proto jsem si myslel ze je to spravne. Jak jsi psal jinde v tomto threadu, tak neni.
Pilot asi mel co vysvetlovat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 16:34AJS
Nemáš za co, já tomu taky rozumim jen tak v kostce Mimochodem tyhle rychlosti, to je věda a jedinej člověk, kterýho jsem v životě potkal a kterej tomu bezezbytku rozumí, je pan Malina, co to má u nás v továrně na starosti. On totiž k problematice přistupuje ještě tzv. druhej segment stoupání po vzletu (od zavření kol do zavření klapek) a překážky v něm a to je pak vážně na prášky. Zdar diskutéři, já du tahat za páčky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 20:58ARNOLD
Nazdar vepřovko ještě že tě mají
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   12. 2. 2004 / 00:34Rejdar kontakt
Jen tak mimochodem... ten kamos nezasazenej letectvim.... kdyz pri vzletu vysadi jeden ze dvou motoru.... tj 50 procent tahu v tahu, zbyvajicich 50 procent znacne asymetrickych.... to by urcite poznal, to je totiz poradny bum, vzdycky chvili trva nez ten autobusak vepredu seslapne pedal aby to letelo jakz takz rovne...8-) Cela ta histroka je nejaka divna...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   12. 2. 2004 / 15:45AJS
Nazdar Artuši)))))
 

Re: Re: Re: Re: VR a přerušení Take Off - B767   11. 2. 2004 / 19:52mimaz
bullshit som mal na mysli v suvislosti tej, ze v2=padovka
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ