FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 24. 2. 2025, svátek má Matěj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dalšia nehoda Jeden příspěvek | Celý strom
Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 09:17
Laco Z.
http://www.cas.sk/clanok/81373/pri-brusne-havaroval-vrtulnik-zahynuli-dvaja-ludia.html
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 12:44
Maverick24
No fuj..hnusně to vypadá...Ale divim se, že zrovna borťák to přežil. No zajímalo by mě, co se asi mohlo stát..
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 12:56
orangi
Píšu že mu asi zlyhal hlavný rotor, pretože sa začal točiť vo vzduchu. Podľa mňa mu vysadil vyrovnávací rotor (zadná vrtuľka). Aj podľa fotirk vidno že chvost je trošku skrútený, to by sa pri dopade zlomil. No uvidíme čo prinesie vyšetrovanie. Škoda ľudských životov a mašiny.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 13:08
LZKZ   
No, je to škoda, hlavne, keď si uvedomím, že ten vrtuľník som často vídaval nad Košicami, raz dokonca visel nad vežiakom na Ťahanovciach, asi 50 metrov od nášho bytu. Človeku sa ani nechce veriť, že sa to mohlo stať...
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 13:24
Luděk Ch.
Mám pocit, že poměrně často pracoval i v ČR
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 13:11
Maverick24
To bylo první na co jsem pomyslel, když jsem ty fotky viděl, že se jim přerušil náhon na ocasní rotor, protože kdyby vysadily oba motory (což je dost nepravděpodobný, co já vim tak se to u nás ani na slovensku ještě nestalo) tak by podle mě neležela taklhe.

A hlavně teda výroky jako "Zlyhal hlavný rotor" jsou hodně HODNĚ nepřesný
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 13:47
milan
zdrzte sa prosim hypotetickych uvah, ktore aj tak nikam nevedu..
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 13:49
Maverick24
Tak tahle to byla.. Alžběta.. Je to smutný
35116 B / 600 x 450 / Mi-8 Alžběta - dead.jpg
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 14:12
ciko7
Každopádně , je to smutná událost,ale myslím si, že tyhle mašiny už to mají dávno za sebou. firmy provozující tyto práce by měly asi uvažovat o koupi nových strojů.A na Slovensku ty jejich vrtule padají jak hrušky na podzim.Každopádně upřímnou soustrast pozůstalým.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 14:39
tonde   
při veškeré úctě, kolego - co tě vede k názoru, že u nás padají vrtulníky jak hrušky? Co tě vede k názoru, že ty stroje to mají dávno za sebou? pokud má stroj danou životnost a jeho údržba probíhá podle daného předpisu a každý rok je stroj imatrikulován - tedy kontrolován leteckým úřadem, zda je program údržby dodržen, tak z tvého příspěvku mám zvláštní pocit. Možná je to i tím, že mi v tom vrtulníku zůstal kamarád, že lidi z tý firmy znám osobně a určitě to nejsou flákači, kteří by se o mašinu nestarali tak, jak by měli.
Bez výhrad souhlasím s tvými prvními pěti slovy a poslední větou.
Čest jejich památce.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 14:50
Nadomnou zem...
Presne ako hovori tonde , co ja poznam tuto firmu , vzdy sa starali o techniku ako sa patrilo... tiez mam medzi posadkou kamarata , zazrakom to prezil. Uprimnu sustrast pozostalym .
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 14:56
ciko7
Můj příspěvek nebyl veden proti osádce vrtulníku a už vůbec jsem neřekl, že je někdo z nich flákač. Jen když se podívám na letecké nehody, tak Slovensko jich má v posledních několika letech,co se týče vrtulníků, docela dost.Neříkám, že stroje neprošly řádným servisem, ale bohužel si musíme přiznat, že mají svůj věk.S autem je to něco jiného, zjistíš závadu, přistavíš u krajnice a necháš se odtáhnout, ale s vrtulníkem je to trochu jiné. Zvlášť v dnešní době, kdy se vyrábí splehlivé stroje, vím, že je to otázka financí, koupit novou mašinu.Jenže lidský život se při takové poruše vrátit nedá.Můj příspěvek spíše poukazoval na majitele a vedoucí firem, které tyto práce provozují.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:00
Nadomnou zem...
neviem mozno sa mylim ale naposledy na Slovensku spadla A-109K2 (nova) a to v roku 2006 a bolo to chybou posadky a nie technikou takze neviem preco mas pocit ze to tu pada ako hrusky
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:36
zuNus   
ty vrtulniky jsou super,a ne do vraku jak ty tu pises,a Mi nejsou spolehlive?
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:44
milan
apropo, ked tu ides robit nicim nepodlozene statistiky nehod vrtulnikov na Slovensku, skus sa pozriet na nehody ultralightov v CR. Niet divu, ved u vas moze mat preukaz ULL uz doslova hocikto..
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:45
zuNus   
prave
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:47
Anacron
Jenže dost z těch havarovaných ULL jsou doma dělaný do kterých majitel dá motor z auta, který má naběháno X hodin tak pak není divu že motor selže. Jinak porovnáváním nehod chceš předvést, že sme špatný národ nebo co?
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:49
Lowmick   
Jak spatnej narod? Vzdyt drzime prvenstvi! Jsme temer (ne-li) uplne na spicce.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:51
OK-PPT (AVP57T)   
Tak to bylo velmi ironické.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:55
Lowmick   
To nejde brat jinak, kdyz se k tomu litani ty lidi stave tak jak se stavej, tak od toho nemuzou cekat nic jinyho nez rejt rypakem v zemi. Z 99% je to o lidsky blbosti, proto na to mam takovejhle nazor.
Lidi je dost, ale letadel ubyva...
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:58
OK-PPT (AVP57T)   
Přesně tak.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:56
milan
03.06.2007 N49:28:31, E13:31:47 ZENAIR 701
14.09.2007 Varnsdorf SLZ typu SWING

http://bleskove.aktualne.centrum.cz/cerna-kronika/nehody/clanek.phtml?id=608385
http://www.novinky.cz/clanek/142774-na-sokolovsku-spadl-ultralight-dva-muzi-uhoreli.html
http://bleskove.aktualne.centrum.cz/cerna-kronika/nehody/clanek.phtml?id=608385

To su snad neni na kolene postavene lietadla, ale normalne - seriovo vyrabane eroplany, ktore su na slovensku ceritifikovane ako SEP(L), tudiz musis mat na ne min. preukaz PPL(A) s triednou kvalifikaciou.

Nepovedal som, ze ste spatny narod, len to, ze vase narodne letecke predpisy su v tomto smere do istej miery velmi benevolentne a do vzduchu sa tak dostanu aj ludia, ktori tam nemaju co robit (vid. smiesna nahravka pana Šálku v CTR LKTB)
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 16:34
Anacron
Pokud vim tak do letadel Zenair se da namontovat motor z auta.
K těm odkazům (jeden si napsal dvakrát) - pád ULL na Sokolovsku 17.6.08 "Podle přítomných svědků začalo letadlo hořet a zřítilo se do travnatého porostu na letišti," nevim jestli za tohle mohl pilot nebo letecké předpisy.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 16:41
milan
ak chces, tak kludne argumentuj.. ti, ktori do nehod ULL trochu vidia, vedia svoje..
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 16:46
OK-PPT (AVP57T)   
To je pravda, dá se namontovat motor z auta, ale musí projít úpravou. Mimochodem kdysi u nás létaly i Vivaty jeden s motorem Trabant a druhý s motorem Tatra. Dokonce tuším tři kusy L-13J poháněné tříválcem Jawa 810c. V Německu běžně létaly motorizované kluzáky s motorem VW.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 16:52
Lowmick   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=235458&lan=0
 

Dalšia nehoda   4. 7. 2008 / 10:47
orlík
Naše předpisy pro létání jsou úplně stejné, jako předpisy na Slovensku, neboť jsme taktéž členy JAA. Pro ul jsou benevolentnější podmínky provozu, resp. nejsou tak absurdně přísné, jako předpisy pro GA. Ale tak je to správné, neboť ul jsou letadla pro rekreační létání, pro širokou veřejnost. Podobně, jako řidič kamionu musí absolvovat jiná školení a vzdělávání než např. řidič mopedu.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:58
OK-PPT (AVP57T)   
Já nevím co tu řešíte, v drtívé většině za hávárii ULL může pilot. A nesváděl bych to na stavbu svépomoci. Éro, které si člověk postaví doma, musí stejně projít řádnou kontrolou a certifikací. Zeptejte se Eurostara, jedno doma staví, on vám poví, že to není žádná prdel.

Doporučuji si přečíst tohle, než někdo začne nadávat na ULL jako stroje:
http://www.laacr.cz/index.php?Action=View&ARTICLE_ID=1343
 

Dalšia nehoda   4. 7. 2008 / 09:15
orlík
No chlapče, tohle berme jen jako invektivu, zcela nevhodnou. Ano s ul u nás může létat člověk za podstatně mírnějších podmínek, než na Slovensku. To je, ale dobře. Na Slovensku holt ul spadají pod úřad a tím pádem je létání s nimi stejně "přístupné" jako s GA letadly. A tak to v podstatě nemá smysl. Zde naproti tomu je mnohonásobně víc lidí, kteří létají. A samozřejmě, že čím víc lidí létá, tím víc jich havaruje. To je úplně normální.
Mimochodem - dávno není pravdou, že "padají" stroje stavěné podomácku. V posledních letech je mnohem víc nehod strojů továrně vyrobených, z viny pilota. A tak je to skoro všude na světě.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:36
Lowmick   
clovece to je zajimavy, ted jak byla v LKHK Catalina, tak jeji kapitan rikal ze ma drak unlimited. Letos na ni byla prej nejaka prohlidka pri ktery zjistili ze to je absolutne bez chyby a ma tedy nekonecno hodin. Dalsi co se tyka techniky jsou treba stopetky z padesatych let nebo anduly podobnyho veku. Kdyz se to udrzuje, tak nas to proste prezije...
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:41
OK-PPT (AVP57T)   
Catalina je vůbec zvláštní letadlo. Onehdy jsem četl knížku, kde psali, že si z ní jeden borec za druhé světové v Pacifiku udělal střemhlavý bombardér. Údajně Cataliny vydržely teda hodně hrubé zacházení.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 15:43
milan
tvoje vyjadrovanie svedci o tvojej inteligencii a leteckom rozhlade...
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 19:43
ciko7
Myslím, že můj názor na zastaralé stroje, není o inteligenci.Takže nevím, proč mě tay napadáš...? Já jsem jen napsal, že si myslím že takové stroje staršího data, by se měli nahradit stroji novými. Na tom není snad nic špatného. Takže tvůj příspěvek se mi zdá trochu nesmyslný.
 

Dalšia nehoda   3. 7. 2008 / 21:12
milan
dovolim si tvrdit, ze na letecke prace,akymi je montaz lanoviek, alebo zvazanie dreva su stare ruske stroje stale svetovou elitou..
 

Dalšia nehoda   4. 7. 2008 / 19:34
xWing   
Takze podla toho chlapika, co prezil vypovedal, ze vysadil jeden motor a bolo to nudzove pristatie do terenu.
Kedze sadli do lesa a k tomu na strmy svah, tak hlavny rotor ich zrejme este rozmetal.
Davali ten rozhovor v spravach na JOJke.
 

Dalšia nehoda   4. 7. 2008 / 21:52
ciko7
Tohle mě jen utvrzuje v názoru, že tyto stroje ač jsou velmi rozšířené a používané v mnoha zemích světa, tak přeci jen dosluhují.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ