FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Je to možné ?? :-) Jeden příspěvek | Celý strom
Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 18:44
Bjorn
13493 B / 600 x 428 / sliac_devitivlek.jpg
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 18:48
OK-PPT (AVP57T)   
Je, někde na Slovensku mají rekord tuším s devíti Blaníky za Turbočmelákem.
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 18:49
Lowmick   
No to je ono...ale taky jak kuci dopadli... kdyz nam to ted na AP vykladali tak z toho sel mraz po zadech.
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 18:48
kutak
to je nádherný )
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 18:55
pilot_master   
Ano je su to Ocovski bacovia
http://aero.sme.sk/c/2759065/Ocovski-bacovia-vytiahli-do-vzduchu-sucasne-devat-klzakov.html
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 19:20
fapive
jo je to fakt dobrý. ale zajímalo by mě jak je vodpojovali protože jestli to měli na 1laně tak to bych nechtěl vidět. Ale určitě dobře
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 19:37
Aardvark   
nee tady to je v detailu

http://www.sme.sk/cdata/2759065/20060612007_rekord_big.jpg
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 19:39
pilot_master   
ze to ten Cmelak utiahol ale ianc jeden vetron musel tusim nudzovo pristat v poli lebo sa srazil s nejakym inym vetronom a poskodil si smerovku
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 20:21
Lubo
nemas tak celkom pravdu, on dostal po chvoste s lanom svojho kolegu po jeho odpojeni...toť dôkaz:

http://aero.sme.sk/c/2758070/Vzlietlo-naraz-9-vetronov-jeden-vsak-takmer-havaroval.html
 

Je to možné ?? :-)   2. 7. 2008 / 22:33
FSPilot   
To je bomba, nebýt těch odkazů, tak nevěřím, že je něco takového možné
 

Je to možné ?? :-)   3. 7. 2008 / 00:07
Lukas.wz   
To je mazec.. Nedokážu i představit že sedím v jednom z těch Blaníků.. Stačilo mi když jsem lítal v Condorovi sám za vlečnou, natož aby bylo pár letadel předemnou, pár zamnou a kolem mě se vzduchem motalo plno špagátů..



Ale je to hozená rukavice, schválně jestli jí někdo např na LKPD zvedne..




A teď pár otázek..
Jaká je rychlost při normálním vlekání a jakou rychlost mohli mít oni..? Jako že ve vzduchu už je to celkem jedno, nebo je to hodně cejtit, že vlečná za sebou těch pár metráků táhne..? Jaký jsou ještě možnosti toho Čmeláka..? Řekněme že pro to, aby do vzduchu vzlétlo ( plácnu ) 2o kluzáků by bylo nakonec limitující to že to vlečná už prostě neutáhne, nebo to že 2o Blaníku je za tím letadlem fakt moc a pro piloty by to bylo už hodně riskantní..? A co kdyby Čmelda třeba fakt už nemohl..? Dokážete si představit že by např. těch 15-2o Blaníků nahoru vytáhla třeba Andula..? Technicky by v tom problém nebyl, ne..? Sílu by na to asi dle mýho měla, jen nevím jaký jsou rychlosti, aby se to nějak nepopralo..

Co vy na to..?
 

Pár odpovědí   3. 7. 2008 / 07:23
orlík
Síla vlečné zde není až tak limitující, resp. je důležitá pouze pro vzlet - tedy je potřeba dost dlouhá dráha. Pro vlastní let je potřebna síla vlečné velmi malá. Horší je, jak tam poskládat tolik kluzáků aby se neposrážely, resp. aby si nepřekážely jejich lana (viz. tento poslední rekord). Dnes už vlekají i ul se 100 koňovými Rotaxy a tahají i Blaníky, který jsou těžší než vlečná. No a kdysi těsně po válce, vlekaly i 104, a dokonce i slabší stroje, třeba Pipery.
Andula taky vlekala, nicméně pro takovýhle blbosti je jistě čmelda s turbínou mnohem lepší. Rychlost vleku L13 je 120 - 130.
 

Pár odpovědí   3. 7. 2008 / 08:21
Rozšafín Ctibum   
Muzu se zeptat, jak je to mozne ? Jakto, ze relativne slabe letadlo utahne hodne velkou silu ?
 

Pár odpovědí   3. 7. 2008 / 08:45
Vita Zenisek
No vzhledem k tomu ze ho fyzicky nezveda jako jerab, ale jen tahne tak je asi mozne aby tahl tezsi letadlo nez je sam. Ten odpor Blanika je asi pomerne maly a nejtezsi to ma ten eroplan na zemi, kdy to musi rozjet. Pak kdyz uz je na rychlosti pro vlek tak je to dle meho nazoru sranda, nebot Blanik stoupa na tech 130ti sam a ta vlecna mu jen udeluje doprednou rychlost.

Vita
 

Pár odpovědí   3. 7. 2008 / 09:26
Tragédie v JRD
uplne normalne... urcite si vzpomenes, jak cas od casu slintaji na nove, ze silak XX utahl kamion/vlak/letadlo/neco, ktery vazi nekolik tun .... a podavaji to tak, jako by dotycny silak tech X tun utahl ... ve skutecnosti dotycny tahal podstatne min
 

Pár odpovědí   3. 7. 2008 / 09:34
kuma   
SAmozřejmě nezlehčuji výkon těchto borců (a jejich dentistů), ale zajímalo by mne, na jaký tlak jsou nahuštěny pneumatiky těch trucků, co tahají na laně v zubech... podhuštěné asi nebudou, myslím...
 

Pár odpovědí   3. 7. 2008 / 11:42
JBr   
Jo, 104ky vlekaly a taky o takovych vlecich aspon u nas na letisti koluji historky typu "odstartovali s pionyrem ve dvojim, po startu zmizeli za hrbem a vratili se za 10 minut v 50 metrech nad terenem."
 

Pár odpovědí   3. 7. 2008 / 11:57
orlík
No jo, to asi jo, ale je třeba vzít v potaz odpor Pionýra, ten byl jistě mnohem větší nežli odpor Blaníka. Nechtěl bych vlekat takovým letadlem, jen chci připomenout, že to taky šlo.
 

Je to možné ?? :-)   3. 7. 2008 / 10:51
Lowmick   
v LKPD rukavici nikdo nezvedne, jednak to je uz dost maso, druhak na to nejsou letadla ani lidi a dale neni vlecna. Driv se spekulovalo o jedne madarske (?) andule ktera mela jeste vlekaci zarizeni, tu sem ale urad nejak nepustil.
 

Je to možné ?? :-)   3. 7. 2008 / 08:13
MzM   
Bylo vidět loni v Brně na leteckém dni. Nebylo jich 9, ale, tuším, "akorát" 5, ale dělali s tím pěkné věci.
 

Je to možné ?? :-)   3. 7. 2008 / 08:38
Laco Z.
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=106662&lan=0&style=2
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=109423&lan=0&style=2
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ