| | | co je to za letadlo? 30. 6. 2008 / 21:19 | |
| | taktéž při výletě na slovensku jsem narazili na jednu restauraci u cesyt
a ja se chcy zeptat jaký je to typ letadla? podle mě je to nějaké ILko ale nejsem si jistý proto se ptám |
| |
|
| | | co je to za letadlo? 30. 6. 2008 / 21:22 | |
| | | |
|
| | | | co je to za letadlo? 30. 6. 2008 / 21:23 | |
| | A môže to byť aj pôvodné Il-12 alebo 14, kedysi som ich vedel rozoznať, len mi to nejak vyfučalo z hlavy. Ale asi to fakt bude tá Avia. |
| |
|
| | | co je to za letadlo? 30. 6. 2008 / 21:22 | |
| | Avia 14 nebo taky IL-14 vyráběla se i u nás, ale nevím jeslti jen nějaké kusy a pak šupajda na montáž do carské země |
| |
|
| | | co je to za letadlo? 30. 6. 2008 / 21:27 | |
| | | |
|
| | | co je to za letadlo? 30. 6. 2008 / 21:38 | |
| | Je to Avia 14. Avia koupila licenci na IL-14, protože u IL-14 po vynutí motorů měl neofouknutý stabilizátor a výškovka neblahý účinek na vyvážení letadla a převažovalo se na ocas. A proto u IL-14 musel vždycky někdo na letišti před vypnutím motorů přidělat podpěrnou tyč k zádi, která tomu zabránila. Avia to nějakou šmelou upravila a už této tyče nebylo třeba. Myslím, že v českýc barvách lítaly jenom Avie, ale nejsem si jistý. |
| |
|
| | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 09:16 | |
| | Motory mely tak vysokej volnobeh ze i na stazeny paky ofukovaly vyrazne vyskovku? Nebylo to spis kvuli kastanum a cargu? |
| |
|
| | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 09:46 | |
| | Stejnej problém měly Il62. Tam to bylo opravdu kvůli vyvážení - 4 motory vzadu byly hodně těžký, éro se muselo na zemi podpírat. Ale na 14 jsem o tom nikdy neslyšel. A že by to bylo kvůli ofukování výškovky při volnoběhu, to je fakt divný. Nicméně od oka se zdá, že hodně hmoty letadla je na ocase, resp. že je poměrně dlouhej. Vždyť to je éro vycházející z Dakoty a ta měla ostruhovej podvozek. |
| |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 12:33 | |
| | U SAABů 340 a 2000 se taky musí zadek podpírat, ikdyž to éro není zrovna nijak moc naloženo... stačí se jen lehce opřít o ocas a člověk hravě to éro mohl na ten zadek posadit |
| |
|
| | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 12:42 | |
| | To samé játro když ho vykládají, tak taky podpírají ocas...myslím 72 |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 14:25 | |
| | Ocas se nepodpira,ale k patce se prychyti takovej kolik kterej ma zabranit posazeni na prdel. |
| |
|
| | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 14:44 | |
| | Ale důsledek je stejný... |
| |
|
| | | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 14:45 | |
| | Nenene, to letadlo na nej nemusi dosednout |
| |
|
| | | | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:03 | |
| | Však ty SAABy taky ne |
| |
|
| | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 13:41 | |
| | Hele tak podpira se ocas nebo zadek? |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 13:42 | |
| | Podle toho esli podpiras letadlo nebo letusku |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 13:52 | |
| | Proc bys podpiral letusku? jedine by se ji udelalo spatne. jo oprit, to uz je jina A oprit ji zadek o ocas to je to taky jina |
| |
|
| | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:04 | |
| | Záleží v kterou denní dobu a kde na letišti |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:22 | |
| | Takové detaily bych fakt nechal až po 22. hodině ! |
| |
|
| | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 14:28 | |
| | Ted si nejsem jistej jestli u čsa nebo čsla litaly snad tri kusy puvodni, vsechny se snad v avii predelaly na FG verzi,nevim kde skoncily ale jedna z nich stoji ve kbelich na tom srotaku |
| |
|
| | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 14:30 | |
| | Myslim, ze jedna je v LKKU v Muzeu. |
| |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 16:21 | |
| | | |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 16:28 | |
| | tam je FG ale nevim jestli ta puvodni ruska masina. |
| |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 16:38 | |
| | V LKKU je FG (proskleny cumak) i salonni Avia-14 s nadrzemi na koncich kridel, stejne jako tato. |
| |
|
| | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:40 | |
| | Tohle je Avia Av-14T, transportní (nákladní a výsadková).
Má vlevo vzadu dvojitá velká vrata (jako měly C-47 - a tady je to přestavěno na vchod do kuchyně) a vlevo vpředu plexi kopuli pro navigátora. Přídavné nádrže na koncích křídel nebyly vázány na verzi, byly určitě u Superavií a u všech osobních Avií, které se prodaly do Ghany (nebo kam to bylo), i u některých co létaly u ČSA - a jak je vidět i u vojenských (když už u ČSA žádná nelítala...).
Další verze jsou Av-14 (ta úplně normální, původní verze pro osobní dopravu),ta měla pasažírské dveře vpravo vzadu, jako je měly Lisunovy (a první verze DC-3, až později se dakotí dveře přestěhovaly doleva)
Pak to byla Av-14 Super - napěchovaná sedačkami pro 42 cestujících a nakonec
Av-14FG - se skleněným podbradkem, fotogrammetrická. Pokud vím, přestavby na FG se nedělaly jinde, než v Avii. Tady v těch příspěvcích to není moc srozumitelně napsáno, ale taky si myslím (nemám u ruky pramen, viz dole), že verze FG byla nejméně u 1 kusu realizována nikoliv z Av-14, ale z původního Il-14, který se lišil jen málo. Nejde ale o zcela stejný stroj, Av-14 (a nemyslím tím Av-14 Super) měl proti Il-14 řadu vylepšení, nemůžu teď ale napsat jaké, protože si to nepamatuju a jsem 150 km od domova (kde to mám v polici)
A teď povzdech: myslím, že toto je dobrý a čestný osud pro veterána tohoto kalibru - a mrzí mne, že v českých luzích a hájích se s letadlovými restauracemi dost pohrdá... Já bych jich rozhodně snesl víc, než tu jednu ušmudlanou u Bakova a zavřenou v Olomouci... |
| |
|
| | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:41 | |
| | ty woe ! ta plexi kopule musela poriadne kazit aerodynamiku lietadla nie ? |
| |
|
| | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:58 | |
| | Mslím, že zas tak moc ne. Ve 3O-40 letech to bylo běžné, bývala na hrbu letadel (DC-3, Wellington, Liberator, Lancastery atd.), protože nebyla rozvinutá radionavigace jako teď, navigátoři používali astrosextant - no a aby viděli na hvězdičky, měli na to plexikopuli. Tady u Av-14T byl důvod jiný, aby mohl navigátor nebo vysazovač koukat dopředu a dolů na místo výsadku a taky dozadu na paragány, jak skáčou.
V tý hospodě je to kulatý okénko zaslepený plechem. Kopule byla půlkulatá a jak známo koule má jen o malinko větší odpor, než kapka, která má (jak známo) úplně ten nejmenší odpor, který těleso dané velikosti může mít. Takže to asi fakt nějaká tragédie nebyla |
| |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:59 | |
| | Len doplnim, ze z dnes pouzivanych to ma An-26 |
| |
|
| | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 19:59 | |
| | Nazývat pana doktora zvířetem, byť jsi to maskoval dvojitým "w" a vynecháním "l" mi přijde poněkud nepatřičné..
to kuma: Co ještě máš doktore na polici zajímavýho..? Ptž tohle info je moc zajímavé..! |
| |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:03 | |
| | Moment, musím si to po sobě přečíst, jaký překlepy jsem tam zas nasel... |
| |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:10 | |
| | No jó, v týhle polici mám hafo vylepšení
třeba polotovar na volant do dakoty, ale ten se moc nepoved, je tam odložen. Zbytky jakýchsi joysticků, zbytky náhradních dílů faxu, prostě věci, bez kterých se domácnost neobejde. A taky to co jsem v příspěvku myslel, tedy "sojediňjonyje xeroxy" článků z L+K (vysvětlím: dostal jsem se před lety k superlevnému kopírování a udělal jsem si tématické svazky všech dostupných článků na určitá témata, která občas vycházela v L+K - tedy ne všechna, jen ta co mne brala - a berou, např. DC-3/Li-2/Av-14, C-3/Siebel a podobně. Po letech když mám potřebu najít nějaký detail, tak nelistuju v různých číslech L+K, abych to našel (šílené!!! mám je od r. 1967 skoro všechny, v banánovkách), ale jdu pro svazek těch xeroxů. Velmi praktické pro magora,jako jsem já |
| |
|
| | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:43 | |
| | Mám LK tak posledních 6 ročníků a už teď nevím kam to dávat.. |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:44 | |
| | Já jsem kvůli tomu přesvědčil tchýni, aby koupila barák |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:49 | |
| | jj ja mam kopu starych LK taky kupujem to v antikvariate jeden rocnik za 100Sk |
| |
|
| | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:24 | |
| | | |
|
| | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:33 | |
| | Hm, asi jo, tam jsem ještě nikdy nebyl.. A maj otevřeno?
A kde to tam je? dík! |
| |
|
| | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:40 | |
| | je to u freeportu. nevím jak mají otevřeno, nikdy jsem tam nebyl. ale myslím, že kdyby si to viděl, tak by se ti to vůůbec nelíbilo je to pestrobarevně počmáraný stroj |
| |
|
| | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:43 | |
| | Co to je freeport? Na sever, východ, západ, jih?
Koukal jsem na Znojmo přes "fotomapy", ale nic nenašel
(a přitom ty éra u Bakova a v Olmiku jsou vidět dobře)
Dík! |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:17 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:47 | |
| | hmmm... to jo, fakt to vypadá strašně zprzněný.... Ale asi bych se tam stavil, kdybych jel kolem dík za pomoc při hledání |
| |
|
| | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:51 | |
| | fuj takhle znicit taky krasy stroj takym nevhodnym premalovanim... Mohli tam dat klasicke OK JET nie tieto pestrobarevne saleniny |
| |
|
| | | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:53 | |
| | OK-JET je už albablack |
| |
|
| | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:45 | |
| | Tu 104 v Petrovicích, v Olomouci.. |
| |
|
| | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 20:50 | |
| | O Olmiku píšu.
Ale Petrovice? U karviné, Sedlčan, u Níchoda, Přibrami, Dušic, Blanska, Kutné Hory, Hradce Králové, Třebíče, Znojma, u Prahy, Rakovníka, Olomouce, Humpolce, Nového Města na Moravě - a jánevím kde ještě jsou Petrovice, když se tak jmenuje každá druhá mez?
Dík! |
| |
|
| | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:04 | |
| | Petrovice u Týniště nad Orlicí, což je cca 2o km od HK to nejsou, náčelníku..
Ale kdyby jsi cel, tak je tady plno bagrů, náklaďáků, buldozerů a jedna rozkopaná mezinárodní silnice.. Fajn věc.. |
| |
|
| | | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:41 | |
| | Dobrá rada, dík. Teď ještě jak je to v těch zbývajících 159 Petrovicíxh, které mí Seznam nabízí |
| |
|
| | | | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 21:55 | |
| | sorry ja nevim jaky to jsou ale jedny z nich urcite, zejtra vam to zjistim. Pak sem si jeste vzpomel na Il 18ku dalnice na liberec. |
| |
|
| | | | | | | | | | | co je to za letadlo? 1. 7. 2008 / 23:54 | |
| | Jsou to Petrovice u Ústí nad Labem.Za město směrem k hraničnímu přechodu do rajchu, byl jsem tam asi dvakrát.
GPS 50°48'27.03"N; 13°58'49.93"E
Na mapy.atlas.cz je to na té fotomapě hezky vidět. |
| |
|
| | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 1. 7. 2008 / 22:13 | |
| | Tak jsem zkusi pohledat v Čechách a našel jsem zatím jen:
Il-18
Bakov, jihovýchodně u dálnice
Loc: 50°27'55.823"N, 14°56'32.083"E
Tu-104
Olomouc, západní část centra, u zimního stadionu
Loc: 49°35'53.617"N, 17°14'45.198"E
Tu-104
Petrovice, severozápadně od Ústí nad Labem
Loc: 50°48'27.053"N, 13°58'49.684"E
Il-62
Znojmo, jižně v komplexu u hraničního komplexu
Loc: 48°45'51.35"N, 16°3'55.119"E
× Víte někdo někde o nějakým dalším?
× pomůžou kámoši ze Slovenska, určitě tam je i nějaké další, nejen tahle Av-14
× Možná, že by nebylo těžký tyhle letadla postavit do prostoru jako scenery k FS (stejně jako stojí dakota na Ruzyni). Pro někoho, kdo to umí, by to nemuselo být tak těžké, myslím...
|
| |
|
| | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 1. 7. 2008 / 22:37 | |
| | Na dialnici Presov Kosice byvala osemnastka... bohuzial, ustupila autosalonu hummer. Dnes je v sukromnom muzeu v PO, musim si najst cas tam zajst... Potom byvala 134ka pri letisku v Piestanoch, ta neviem ci este funguje. Viac nepoznam, neviem ani o tej 14ke. |
| |
|
| | | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 1. 7. 2008 / 23:24 | |
| | inac tie lietadlorestauracie maju este cely kokpit ? alebo ho "vydlabali" a dali tam nejake stoly ? Mam na mysli co je plne osazeny pristrojmi |
| |
|
| | | | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 2. 7. 2008 / 00:47 | |
| | bojím se, že to maj zavřený a vykuchaný. Ale dovedu si představit, jký by bylo lákadlo kokpit oddělenej skleněnou (plexi) stěnu, se vším všudy - a na zvláštní přání by tam hosta pustili pod dozorem na chvíli zatahat za berany... Ale protože mi před nedávnem řekli ve Vyškově, že už do čtrndy nikoho nepouštěj, protože je před nějakou dobou dvakrát cíleně a určitě na objednávku vykradli (přesněji - vykuchali kokpity) - tak si mysím, že v těch hospodách to nemá šanci... |
| |
|
| | | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 3. 7. 2008 / 10:34 | |
| | Jedna Avie 14 je v "muzeu" ci spis srotisti v Presove resp. Luboticich na 49°1'3.83"N
21°16'17.49"E. Bohuzel uz nema kridla. Kolem ni postavaji v ruznem stadiu srotu i Mig-21, Mig-15 atd..
Ta Avie 14, kterou tato diskuze zacala je u obce Pavlovce mezi Presovem a Vranovem, souradnice 49°2'7.74"N 21°27'41.17"E
Zkuste na www.mapy.sk, primy odkaz to bohuzel neumi.
|
| |
|
| | | | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 3. 7. 2008 / 13:19 | |
| | | |
|
| | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 1. 7. 2008 / 23:55 | |
| | Aha, tak než jsem to dočetl až sem, tak jsem ti stihl dát koordináty na tu Petrovickou 104ku No nic |
| |
|
| | | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 2. 7. 2008 / 00:43 | |
| | i tak dík ! |
| |
|
| | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 2. 7. 2008 / 00:14 | |
| | Pamataju, že nějaký ruský dopravák byl i u Zoo Lešná u Zlína, ale na mapě jsem ho nenašel. Zlkusím pohledat doma fotku. Další byl u benzinky mezi Ostravou a Příborem, ale taky už tam není. |
| |
|
| | | | | Ne "co" ale KDE je to za letadlo? - scenery do FS ?! 2. 7. 2008 / 00:38 | |
| | | |
|
| | | co je to za letadlo? 3. 7. 2008 / 07:25 | |
| | | |
|
|