| | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 12:56 | |
| | Trenujem si nejake veci v GMAXe a nieco som stlacil a tie pohlady v rohoch ze Top, Left a neviem co sa mi dali do 3D zobrazenia, neviete ako to dat naspat ? |
| |
|
| | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 12:59 | |
| | a este sa spytam co mam stalcit aby sa mi klasicky box zobrazoval ako sklo ? t.j. aby bol priehladny ? Dik Tom |
| |
|
| | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:01 | |
| | Musis si udelat novy material, nastavit mu pruhlednost (opacity) a aplikovat ho na model. |
| |
|
| | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:03 | |
| | a ten opacity najdem presne kde ? |
| |
|
| | | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:07 | |
| | postup viz obr
Pak kliknout na tlacitko "Apply" |
| |
|
| | | | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:09 | |
| | díky uz to mám |
| |
|
| | | | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:22 | |
| | Ty robis navody ako ja |
| |
|
| | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 12:59 | |
| | Nevím, ale co vím je, že posloucháš Lucii |
| |
|
| | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 12:59 | |
| | Klikni pravym na ten nazev pohledu (User), objevi se menu. Tam dej views a pozadovany view (left, top atd.) |
| |
|
| | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:01 | |
| | kua, jsi nějakej rychlej, kolik úhozů za minutu píšeš? |
| |
|
| | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:02 | |
| | Hehe a to sem to stihl jeste v GMAXu vyzkouset |
| |
|
| | | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:02 | |
| | a já podle tebe otvíral co? malování?! |
| |
|
| | | | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:03 | |
| | | |
|
| | | | | | | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:04 | |
| | máš za co, taky jsme se málem s blackratem porvali kvůli tomu ........ Ještě že je tak daleko. |
| |
|
| | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:00 | |
| | otočil sis ručně pohled, který je zadefinovaný jako 2D. Takže teď pravým myšítkem na nápis User - Views a nastavis pohledy na Front atd |
| |
|
| | | GMAX zobrazenie 27. 6. 2008 / 13:00 | |
| | pravým tlačítkem na to "User" v rohu náhledu a změnit view na Top, Front, nebo Left apod. Klávesové zkratky pro to jsou "t", možná taky "f" a "l". |
| |
|
| | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 11:38 | |
| | Mam dalsiu otazku Mozno je to trochu komplikovanejsie ale ako mam urobit strechu nejakeho hangaru ale nechcem aby bola rovna ako cez BOX ale chcem aby bola tak v prehybe.
Ako na to ? |
| |
|
| | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 11:39 | |
| | | |
|
| | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 11:42 | |
| | | |
|
| | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 11:54 | |
| | Aha, tak tomu boxu udělej víc podélnejch segmentů a potom je uprav v edit mesh do oblouku. |
| |
|
| | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 11:57 | |
| | tie segmenty mas na mysli ked si urobim box a v pravo mam length segs, width segs, height segs ? ja som ich dal 5 5 5. Kde je ten edit mesh ? |
| |
|
| | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:00 | |
| | označíš box, klikneš pravým, vybereš convert to: editable mesh
ale stačí jenom na jedný straně těch 5 segmentů a možná by to pro plynulost přechodů chtělo víc než jen 5. |
| |
|
| | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:03 | |
| | no mam oznacenych tech 5 segmentov a co potom ? |
| |
|
| | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:09 | |
| | No máš 5 segmentů, převedeno na edit mesh v bodech- pak stačí jednotlivý body jenom vytáhnout do určitý výšky a tím udělat oblouk |
| |
|
| | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:15 | |
| | no hej oznacim si segmenty a Z osou to vytiahnem do vysky 20 a vznikne nieco take |
| |
|
| | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:27 | |
| | To vypadá jak naše Národní knihovna
---
takže uděláš box (obr.1)
převedeš a označíš 8 bodů jako na obr.2
postupně vytáhneš jako na obr.3
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:33 | |
| | tak ja ti nevim oznacil som si 4 body na jednej a 4 na druhej strane. Stlacim som hore tlacitko Z a tie sipky ktorymi sa upravuje vyska velkost atd. potom sa tych 8 oznacenych bodov vytiahol Z osou hore a vznikla nejaka blbost |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:36 | |
| | no to je tím, co jsem ti psal před chvílí, že dej jen 5 lenght segs, width segs a height segs dej pouze 1- budeš tam mít míň polygonů což je na scenerce vcelku vhodný a nebudeš mít tenhle problém |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:40 | |
| | No jo.. To mě nikdy nenapadlo.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:46 | |
| | No gmax je sám o sobě docela na přemýšlení a k jedný věci se dá dojít spousty způsobama- ještě by to šlo přes extrude polygon. To jsem si myslel, že by to bylo na dlouhý povídání, ale jak tak koukám vyšlo by to nastejno |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:47 | |
| | jo takze kazdy jeden segment z jednej strany musim postupne do urcitej vysky vytiahnut ? Lebo ked tam vytiahnem vsetkych 8 naraz ta to nevyjde |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:52 | |
| | no jasný, nemůžeš vytahovat všech 8 stejně, ale ty blíž k bočním stěnám vytáhni míň a ty který jsou blíž prostředku trochu víc, pak se s tím trochu pohraj a docílíš dokonalého oblouku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:58 | |
| | olk diky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 13:09 | |
| | 1. udělal jsem box a dal jsem mu lenght segs 10, width segs 1 a height segs taky 1..
2. convert to editable mesh / vertex
3. v okně, u mě front, jsem si označil všechny body kromě krajních a vytáhl o kousek nahoru.. dělal jsem to ručně, pro větší přesnost použij hodnoty.. pak jsem si označil z každej strany o hranu míň a zase jsem o kousek vytáhl.. a tak pořád dál.. ten třetí screen jen tak na doplnění, co s tím jde.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 13:15 | |
| | jeeejee uz mi to vyslo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 13:25 | |
| | šikovnej.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 13:27 | |
| | tak a zajtra mozem zacat robit nejaky letoun |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 13:30 | |
| | jo, když jsem udělal paneláček a umístil ho kousek od LKVO tak jsem si to taky říkal.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 13:42 | |
| | no vidíte a já jsem začal rovnou s letadlem a teď dělám už čtvrtou verzi- předchozí skončily v koši.
Pro pilot_master: pokud bys to s gmaxem myslel nějak vážně, tak by se ti ještě mohla hodit funkce soft selection, kterou najdeš v edit meshi nad selection, viz obrázek. Trochu se s tím pohraj a hned uvidíš na co to je dobrý |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 14:36 | |
| | No asi jsem pochopil, jen to neumím použít.. Chybí mi tam nějaký tlačidlo či tak něco.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 14:58 | |
| | No to soft selection se hodí právě na tu střechu kulatýho hangáru, nebo všude tam kde potřebuješ plynulej přechod. Po nastavení těch parametrů stačí uchopit jenom ty 2 body ve prostřed, na každý straně jeden, a potáhnout je nahoru. Uvidíš, že se plynule budou hejbat i ty body kolem, přesně podle křivky jak je v panelu soft selection. Tím docílíš toho, že tam nebudou žádný "zoubky" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 16:03 | |
| | ked uz sme pri tom kazdy jeden model lietadla zacal ako BOX a tie segmenty sa dotahovali do tvaru lietadla ? Potom je to uplne jednoduche. Povedzte aky model mam spravit a zajtra to mate na stole |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 16:14 | |
| | no ono by to aj fungovalo aj sa mi to zobrazuje tak ako na obrazku ale ked to vytiahnem Z osou tak to urobi zase dalsiu kktinu. A zase sa vytiahnu len tie dva stredne body |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 16:52 | |
| | To mi dělalo taky.. Rozhazej tam ty hodnoty.. Nejdřív to nešlo vůbec, ale jak jsem menil ty hodnoty tak jsem trošku pochopil.. Ale upřímně, vlastně ani nevím jak jsem na to nakonec přišel.. Si s tím chvilku hraj, to půjde.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 16:53 | |
| | mas na mysli tie hodnoty v ramcekoch soft selction ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 17:00 | |
| | Musíš změnit edge distance na něco jiného.. Teď tam mám 5 a funguje to.. S jedničkou to nějak nejde.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 17:06 | |
| | No to je právě hodnota na kolik bodů v okolí výběru se ten soft select vztahuje. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + Soft selection 29. 6. 2008 / 17:12 | |
| | Jo, to jsem pochopi.. Vlastně jsem mu to tam mohl rovnou napsat, noo.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 16:54 | |
| | zakřížkuj edge distance a změň na 4, potom by to ještě možná chtělo pohrát se s falloff- poznáš to tak, že okolní body změní barvu na různé odstíny žluté a oranžové. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie + 29. 6. 2008 / 12:34 | |
| | Označ i druhou, třetí a čtvrtou řadu.. Tzn. vynech ty krajní řady..
O X X X O
O X X X O
O X X X O
O X X X O asi tak..
Pokud ceš rozdíl výšek např. metr, tak si je vytáhni o půl nahoru..
A pak si označ jen tu prostřední řadu..
O O X O O
O O X O O
O O X O O
O O X O O takhle..
No a tu vytáhni zase o půl metr.. Například.. Ale na 5 segmentů to nebude podle mě moc pekný.. Já bych dal 10.. Musíš si s tím vyhrát.. Jde o to jak velkej ceš poloměř toho zakřivení, jak máš velkej ten hangár atd.. A pak ukž co vzniklo..
|
| |
|
| | | GMAX zobrazenie 29. 6. 2008 / 16:17 | |
| | mimochodom neexistuje nejaka knizka v CJ/SJ o GMAXe ?? Hodilo by sa to |
| |
|
| | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 19:08 | |
| | Existuje o 3D STUDIU MAX, GMAX je vlastně jeho očesaná verze. |
| |
|
| | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 18:00 | |
| | Cus lidi nerobim novy strom ale pokracujem do stareho. No mal som preinstalovany win takze som si znova siel nainstalovat GMAX. Aj som sa registroval vsetko, nebol problem len ked som dal ten identification code tak sa zacal spustat GMAX a ohlasilo Fatal Error s chybovou hlaskou na screene. Nasiel som na fore GMAXu
http://www.turbosquid.com/Forum/Index.cfm/stgAct/PostList/intThreadID/16358
ze co mam robit
A urobil som toto dufam ze som tomu dobre pochopil:
1. Urobit si v priecinku s GMAXom zastupcu na gmax.exe
2. Potom na toho zastupcu kliknut pravym-vlastnosti
3. V karte "odkaz" kde mam ciel C:\gmax\gmax.exe pridat ze .exe pomlcku a H (-H) takze bude to vyzerat asi takto C:\gmax\gmax.exe-H
Ale ked som toto urobil tak bolo upozornenie ze tato cesta neexistuje. Zle som pochopil text alebo co ?
Dakujem
|
| |
|
| | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 19:30 | |
| | zkus mezeru pred pomlcku C:\gmax\gmax.exe -H |
| |
|
| | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 19:36 | |
| | Uz sa to dalo potvrdit ale stale vypyisuje pri zapinani GMAX-u tu istu chybu |
| |
|
| | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 20:06 | |
| | Je to urcite ta sama chyba jako na tom foru? Co presne to pise?
|
| |
|
| | | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 20:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 20:14 | |
| | predpokladam ze mas nainstalovane SDK k Fs2004 (nebo FsX), tak najdi C:\gmax\gamepacks\fs2004\gmax.ini otevri notepadem, najdi
[WindowState]
GFXType=Direct3D
a tam kde je DirectX muzes mit neco jinyho... dalsi dve moznosti jsou HEIDI a OpenGL. Zkus zamenit to co tam mas za neco jinyho, Heidi nedoporucuju, me nefunguje...
Za vysledek nerucim, je to dle toho fora |
| |
|
| | | | | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 20:29 | |
| | Noo nejak to tam nemam v tom subore GMAX.ini
|
| |
|
| | | | | | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 20:49 | |
| | no máš ten ini trochu jinak než já, zkoušel jsi to najít v tom texťáku pomocí vyhledávače? třeba to GFXType... Někde by to tam mělo být |
| |
|
| | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 21:11 | |
| | Uz som na to prisiel, otvoril som to cez zastupcu a otvorilo sa okno a z HEIDI som zmenil na OpenGL takze diky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 21:25 | |
| | neni za co, hlavně že to už funguje. BTW. Gmax je užasná věc, aneb nezůstavej jenom u domečků |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | GMAX zobrazenie 28. 9. 2008 / 21:33 | |
| | Do prdele To si robil ty ? Bude to v tej L39ke ? Urcite to sprijemni lietanie
Ja teraz pracujem na novej vezke v LZKZ len som mal preinstalovany win takze som nemohol pokracovat v praci Predbezny datum vydania 24.12.2008 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | GMAX dalsi problem 28. 9. 2008 / 23:03 | |
| | Tak prvy problem som vyriesil a nastal druhy
Chcem si skusobne dat nejaky objekt do FS ale ked som siel cez imagetoll prekonvertovat jednu texturu vo formate .bmp tak mi seklo imagetool.
Normalne som tu texturu otvoril cez imagetool a dal som Image - Create MipMaps a vtom sa zobrazi okno ze sa objavil problem a ci chete problem odoslat abo neodoslat ved to poznate.
Neviem ci to pomoze ale tu je okno s chybovym hlasenim.
Neviete ako by sa to dalo odstranit ? Bez toho to asi totiz nepojde
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | GMAX dalsi problem 28. 9. 2008 / 23:48 | |
| | Tak teď nevim co s tim děláš S imagetool jsem neměl nikdy problémy, nepotřebuje instalovat, a mám ho v každé složce texture na které pracuju. Je ta textura ctvercova? (1024x1024,512x512?) Pokud bys nerozchodil imagetool, tak DXTbmp funguje taky dobře |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | GMAX dalsi problem 29. 9. 2008 / 14:26 | |
| | No zmenil som rozlisenie textury v PhotoFiltre ze sirku som dal 1024 a vysku 512. Ale teraz je ta textura roztiahnuta, ale uz sla v imagetool.
Diky
keby bol nejaky problem napisem
|
| |
|
|