| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:09 | |
| | Dnes ma napadla taka jedna vec. Vieme vsetci aka je momentalne situacia s ropou. Je draha a pomalicky je jej uz malo. Tak ma napadlo ako by sa to dalo zekologizovat v leteckej doprave dopravnych lietadiel. Predpokladajeňme ze lietadllo leti v urcitej hladine. Zavedie sa nejaky novy predpis ze stupajte do hladiny napr. 400 maxiamlne klesania za po hladinu 350. Lietadlo vystupa do hladinky 400 vypne motory a pocas letu bude plachtit ako vetron. V takych vyskach su vetry velmi silne takze problem s plachtenim by asi nebol. A ked uz nebude "vladat" stupat tak pri hladine 350 ktora bude aj minimalna do ktorej bude stupat zapne jeden motor (lebo lietadlo musi vediet stupat resp. letiet aj s jednym motorom) a naspat vystupa. Pri pristati naspat zapne motory a zo 100% paliva, ktore natankoval mu ostane takych 70%.
Je to dobry napad alebo je to hlupost ?
Bolo by to mozne ? |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:11 | |
| | Je to totální kravina.. sorry.. |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:12 | |
| | Hovadina jak mraky. Ale kreativita sa ceni
Vies si predstavit tu (ne)bezpecnost ked by ziadne lietadlo nebolo schopne udrziavat hladinu? |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:18 | |
| | jej, chudák motory |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:20 | |
| | Nemaj obavy,ropy je dost,iba americani umelo dvihaju ceny.Akorat co im chyba je kukurica,takze zase amerika a svet bude dvihat ceny kukurice aj ked u nas je jej nasadene mraky.Logika kona... |
| |
|
| | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:20 | |
| | myslis ze amici len predstieraju ze nemaju cierne zlato ??? |
| |
|
| | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:27 | |
| | vlítnout na babušáky a je ropy dost, resp. né dost, tý je pořád mín a mín, ale nebyla by tak drahá. |
| |
|
| | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:30 | |
| | Vsetko je to iba hra.A cely svet im to zere.Maju/amici/ dost bobky z toho,ze sa zacnu vo velkom predavat hybridy, ale myslim, ze su paky, ktore znevyhodnuju takychto vyrobcov.Dalsia vec je, ze si rozosrali vztahy s arabskymi sejkami,preto obavy.Takze zase stara dobra ropa a diktat od smradlavych umazancov. |
| |
|
| | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 21:45 | |
| | jsem slyšel, že Amici to regulujou, vlítli do Iraku a Afgánistánu, aby tam mohli postavit ropovody vedoucí z Černého moře (nebo tam někde poblíž), aby nemuseli být Amici zavyslí na Rusku ... nevim co je na tom pravdy ) (no flame)
a čemu věřim je, že Amici podplácí(kupují) patenty(to dělali vždycky) na hybridy a alternativní zdroje, abych se ještě "počkalo" dokud je ropa, a taky se nedivim, že ten sejk rikal ze dolar je bezcený papír nebo tak nějak ... |
| |
|
| | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 23:20 | |
| | az na to ze americani s tema cenama moc spolecnyho nemaj ... boze, co tu kecas za ptakoviny? |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:24 | |
| | Úvaha dobrá, ale realizace nemožná, si myslim...a hlavně je to nebezpečný. |
| |
|
| | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:29 | |
| | Kde žiješ? Bylo by to nejen nebezpečné a těžko realizovatelné, ale hlavně silně neekonomické. |
| |
|
| | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:37 | |
| | V mým světě bez hranic ..né, jen jsem chtěl říct, že kdyby se ten nápad pozmněnil (hodně) , tak by se o tom třeba jen mohlo mluvit...ale máš pravdu |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:28 | |
| | Potom je ale otázka, jestli celková spotřeba na to nastoupání do maximální hladiny a následné plachtění nebude vyšší, než ustálený let v nejjekonomičtější hladině Odpověď - samozřejmě že to ve výsledku bude ještě horší, protože na to nastoupání spotřebuje paliva mnohem víc To je asi tak, jako kdyby někdo chtěl šetřit spotřebu u auta takovým způsobem, že by si úmyslně vybral trasu, na které by byl někde na začátku vysoký kopec. Nahoru by vyjel na motor a potom většinu cesty by jel z kopce bez motoru. Nebo další možnost, auto rozjet na vysokou rychlost, vyřadit a nechat jet setrvačností bez motoru až skoro do zastavení a tak pořád dokola. Opět se tím nic neušetří, právě naopak. A nemyslíš, že kdyby takovým způsobem ušetřit šlo, že by na to ještě nikdo nepřišel a čekalo to na tebe Jeslti chceš být pilotem, neměl bys vymýšlet takové blbosti |
| |
|
| | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:53 | |
| | no tak dobre bola to blbost len ma to tak napadlo, a mali ste pravdu s tym ze pri vystupani spotrebuje vela paliva. Tusim aj minule som na forum daval nieco take uz nepamatam co, tak sa poucim ze nic take nebudem vymyslat a ked hej tak najprv nad tym budem rozmylsat dlhsie ako 2 minuty
|
| |
|
| | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 22:35 | |
| | To je dobře, pilot taky nesmí dělat nic bez rozmyslu |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:30 | |
| | Nepocitas jednym detajlom. Motory vychladnu. Cize väcsia namaha rozpinania a zmrstovania kovu. Druha: Minies mozno viac paliva lebo vzdy musis vystupat do potrebnej vysky co znamena viac vytocit motory. Aj ked je zem gulata dostane sa k zemi takze musi ich zapnut . Ale to je moj lajcky nazor. A ropy je este hodne len by bolo uzitocne zacat setrit. Tento mesiac som zachitil spravu ze sa amici rozculovali za liter benzinu musia plati prepocte 20SK. Och chudacikovia. Budu musiet presedlat do setrnejsich europskych aut a tie ich zruty poslat do kytek . |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:34 | |
| | A jeste jedna vec, dopravaky sice musi umet letet na jeden motor, ale v o dost nizsich hladinach, proto je to taky problem pri vypadku motoru nekde nad vodou, protoze na to, aby mohl udrzet rychlost, musi zklesat treba do fl200 a tam ma daleko vyssi spotrebu nez ve fl400. A to mluvim jen o udrzeni rychlosti v takove vysce, ne jeste stoupat na jedne motor z fl350 do 400 |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:38 | |
| | V teto souvislosti jsem dneska zaslechl v radiu, ze nejaky evropsky potentat (myslim nejaky byvaly italsky ATC) rikal, ze letadla letaji trasy zbytecne nadaleko diky tomu, ze kazdy stat ma sve vlastni RLP sluzby. Navhroval to nejak sjednotit, aby se litalo co nejprimej, ne podle cest. Jako priklad tam ukazoval, ze primy let Amsterdam- Milan by naprimo meril o 155km min, nez se ted lita, a pri frekvenci 3500 letu rocne uz je to hezka spotreba paliva navic. Myslim, ze toto je asi ta nejlepsi cesta, jak usetrit za palivo, potazmo splodiny... |
| |
|
| | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:40 | |
| | Jj, mluvili i na ČT24 o sjednocení ATCs v Evropě do nějakých 8 sektorů místo toho aby každá země měla svůj vlastní. |
| |
|
| | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:41 | |
| | Jsem to napsal dost krkolomně , jak tak na to koukám.. |
| |
|
| | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:43 | |
| | No rikal tam o tom, ze v Evrope je ted 27 ATC a kazdy si svuj vlastni sektor ridi. Takze misto DCT kurzu pres nasi republiku, te muze cesky ATC korigovat a tim nabydes ty kilometry (blby priklad, vim) |
| |
|
| | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:48 | |
| | Šmarjá.. vektorovat se prostě musí.. Provozní situace to vyžaduje.. (křižující provoz, aktivace armádních prostorů apod.).. Udivuje mě, že takovou blbost vypustil z úst ATC, kterej by měl vědět o čem mluví.. |
| |
|
| | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:49 | |
| | Mno ja nevim, podle mne tohle jde celkem snadno udelat pomoci hladin... |
| |
|
| | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:52 | |
| | Jo.. ne vždy to jde.. Letadlo je příliš těžké, aby stoupalo. Při stoupání by zasáhlo další vertikální sektor, do kterýho nemůže, protože nad ním letí další mašina, je tam křižující protiprovoz apod..
těch důvodů, proč to takhle nejde dělat, je několik. |
| |
|
| | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:54 | |
| | No a co treba stanovit pro urcite FL urcitou pevnou KIAS? Letadla prece litaji v podobnych cestovnich rychlostech. Rikam, vim jen to co rikal ten Talos, ale docela mne tohle zajima a budu se o tom informovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 21:58 | |
| | Pevnou KIAS..? Nevim, jestli by to něco vyřešilo. Důležitá při řízení letadel je Ground speed, která ve stejný FL pod jiným úhlem k větru bude u každýho éra jiná. Nehledě na fakt, že při pevný IAS budou muset starší letadla lítat na větší výkon, při vyšší spotřebě paliva a novější na nižší výkon a tím pádem i pomaleji, než by normálně letěly.
Nehledě na fakt, že tratě mají význam i při výpadku radaru, který sice není moc častý, ale stát se může. A jak pak ATC zjistí, kde letadla jsou, jak je bude moct separovat, proklesávat a prostoupávat..?
Prostě.. nemůžu si pomoct, ale je to nesmysl. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 22:01 | |
| | No a co ty stavajici trate zprimit, zjednodusit? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 25. 6. 2008 / 22:03 | |
| | viděl jsi někdy enroute mapu ČR..? Příměji to např. u nás ani nejde..
je to šíleně složitá problematika a já si nejsem schopnej ti to teď tady všechno vysvětlit, proč to nejde. |
| |
|
| | | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 01:19 | |
| | Tak to jsem teda rozhodně proti, na Airbusy čekat nebudem |
| |
|
| | | | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 01:20 | |
| | Muzete je strkat pred sebou |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 01:46 | |
| | No to taky moc nende
Typické departure za Airbusem vypadá asi takto - řídící jim dá odlet, ponechá příslušný rozestup pro vzlet a dá odlet nám. Někde kolem FL60 dostaneme stop climb, protože je doháníme a prostoupáváme jejich hladinu (nutno podotknout na full derate). Pak se totéž opakuje někde kolem FL100, 150, 200...po druhé takové události těm moudřejším dojde trpělivost a dají jim nějaký heading bokem, nás nechají dostoupat do cruise a pak je pustí zpátky na trať. V cruise pak letíme o dvě hladiny výš, postupně se vzdalujeme...a tak když letíme po stejné trati, snaží se vždycky piloti aspoň přihlásit první na další frekvenci Tolik situace ve světě, speciálně Řecko a Turecko. V UK jsou řídící naštěstí natolik intelignentní a neradi si přidělávají práci, že letadla podle daných výkonů posílají už rovnou od vzletu. Nehledě na to, že London, Paris ani Maastricht nedělají žádnou vědu z toho letět přes půl Evropy na radar headingu...
Je to taková naše legrace...která samozřejmě většinou končí při pohledu na účet za palivo Holt nová technologie...úsporná, ale člověk si nic neužije... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 07:38 | |
| | No jo, ale urcite si nerekl, ze srovnavas raketu 757 s nejakym prckem A318 pred vama, ze? |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 07:21 | |
| | ....a pocas letu bude plachtit ako vetron. V takych vyskach su vetry velmi silne takze problem s plachtenim by asi nebol.....
Doporučuji tento odkaz: http://www.sweb.cz/vrydl/index.html , je tam poměrně podrobně vysvětlený princip "plachtění", technika, způsoby apod. |
| |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 09:52 | |
| | Jeden způsob, jak ušetřit palivo by tu byl - v letové hladině vypnout motor a přistávat jako s raketoplánem. Jak říkají filmaři - na první dobrou. Ušetřilo by se za i ATC - nebylo by APP, TWR. Vše by řídila oblast a od povolení klesání by to řidil Newton a Bernoulli.
|
| |
|
| | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 11:04 | |
| | | |
|
| | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 12:10 | |
| | No tak zdokonalíme parní stroj a předěláme letadla na páru. Do kokpitu dáme místo plynových pák tu páku co měli na Titaniku a tím bude pilot dávat povely topičům. Má to ještě výhodu, že se ušetři za vytápění letadla, ale aby se nemuselo naopak chladit protože budou kaštani chcípat vedrem.
Inzerát:
Přijmu několik topičů do Boeingu 747 SE (Steam Edition). Vlastní lopata výhodou. Zn. Musí se umět rychle ohánět lopatou a nesmí ani na chvíli přestat. |
| |
|
| | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 12:11 | |
| | A kolko davas na hodinu??? A su rizikove priplatky??? |
| |
|
| | | | | Ekologizácia letu alebo čo bude až bude až bude nedostatok ropy 26. 6. 2008 / 12:31 | |
| | Budu platit v uhlí - už mluvim jak nějaký blázen - muhahahaaaaa |
| |
|
|