FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 1. 2025, svátek má Diana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO lietanie+tech, dotazy Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 13:02
pilot_master   
Ahojte:
1) Ked lietam s PMDG a zapnem taxi, landing lights tak tie svetla sa mi neukazuju na drahe resp. taxiway. Neni osvetleny povrch. Su to nejake chybajuce textury u PMDG ? Ktore presne treba doplnit ?

2) Som po vzlete a pred vzletom mi ATC nenariadil po vzlte pokracovat v kurzu RWY tak uz automaticky mozem letiet odletovku, ktoru som dostal ? Zatial som to tak robil a nikto ma neupozornil tak sa chcem len poistit

3) RYchlostne obmedzenia: Je rychlostne obmedzenie ze pod FL100 nesmies prekrocit 250 kts tak je ? Ked som letel jeden let bol som v cestovnej hladine FL090 a spytal som sa ATC ci mozem ist let vo vysokej rychlosti t.j. 300-330 IAS kts. a on povedal ze mozem. Ale bol som pod FL100 takze by mi to nemal povolit ze ? Alebo to plati len ked klesam ?


Dik
Tom
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 13:08
B3d4   
1) Nemá to s PMDG nic společného, podle mně

2) Jasně že jo, kdyby po tobě chěl něco jinýho tak ti řekne

3) ATC ti může povolit vyšší rychlost, záleží na provozu a na tom, jak potřebuje separovat provoz.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 15:16
pseudoMates
ad 3) záleží na třídě vzdušnýho prostoru, ve který je let proveden a na specifikacích toho prostoru..
V prostoru třídy C např. těch 250IAS pod FL100 neplatí..
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 15:25
Teflon_490   
Pokud si dostal odletovku, proc by si chtel letet jeste nejakym kurzem drahy? Nejak to nechapu.
A pod FL100 muzes rychleji, pokud ti to ATC dovoli. To omezeni je tam proto, aby mu tam letadla nelitaly tak rychle, kdyz je potrebuje treba radit na finale a mel na to vic casu. Pokud tam ale ma klid, tak klidne povoli high speed a rychlost je uz na tobe.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 15:27
pilot_master   
a ked som na priblizeni tak rychlost si mozem regulovat bez toho aby som sa ATC na to spytal ? trebarz z 190 kts na 150 kts ?
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 15:28
B3d4   
Jo, proč bys nemohl, představ si letadlo na finále a o každejch 10 uzlůu spomalení budeš žádat a pak požádáš o nulu a zabrzdíš???...Jasně že můžeš, ale jestliže budeš první v pořadí a za tebou budou letadla, tak ATC řekne např. Speed 150kts or more, a to znamená, že pod 150kts nesmíš spomalit.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 15:34
Teflon_490   
Tam to zalezi na tobe, pokud poletis o neco rychleji a zadnou rychlost ti predtim nedaval, tak se zlobit nebude, ale taky v mezich toho letadla, ze, takze ne 300kts pri zachyceni GP. Obecne 210 +/- na IAF a pak 160 +/- od FAFu do OM i dal, nebo muzes uz od FAFu mit finalni rychlost i konfiguraci, zalezi na tobe. Pokud te ale pozada, abys mel do OM treba 180 nebo obecne high speed on approach a ty mu to potvrdis, tak se pak nebudes loudat uz na FAFu s podvozkem, ze.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 21:08
Totti10
Chudaci ridici... kdyby museli kazdymu povolovat kazdou zmenu rychlosti
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 22:32
Marky Parky   
To omezení tam je z úplně jiných důvodů. Platí se v těch třídách vzdušného prostoru, kde si letadla zajišťují rozstup samy (tzn. třída D a horší pro IFR, třída C a horší pro VFR). Jde o to, aby pilot měl dost času na to vidět druhé letadlo, když se má vyhnout sám.

Takže pod FL100 je minimální dohlednost 5km pro VMC, ale musí se dodržovat 250kts (podle třídy). Nad FL100, kde se nemusí dodržovat 250kts je minimální dohlednost pro VMC 8km. Ve třídě G naopak sice může být minimální dohlednost 1,5km, ale pak se zase snižuje maximální rychlost na onen poměr 1:100 s dohledností.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 22:43
Teflon_490   
Takze kdyz prilitam do Prahy a na 28majli brzdim na 250, tak si zajistuju rozestup sam?
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 22:47
Filip   
Ne. To jseš v TMA. TMA Praha je třída C a tam rozstupy zajišťuje služba ŘLP. Viz tento obrázek http://www.laacr.cz/pictures/prost_horizont_2006.jpg Tam je všechno
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 23:56
Teflon_490   
No prave, tak proc brzdim?
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 06:45
maco
Abys jim nevletěl plnou parou do Prahy a nerozčísnul jim sekvenci na finále
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 10:07
Teflon_490   
No prave, o tom sem mluvil na zacatku, ale tady sem si teda neuvedomil, ze nezpomaluju pod 100 ale na 28 majli. Ale je tam teda i tenhle duvod zcasti, ne?
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 10:16
maco
No já mám za to, že tenhle speed limit není proto,abyses ty někomu mohl vyhnout (v prostoru třídy C nemáš komu), ale aby ATC měl dostatek času si rozmyslet kam tě zařadí ve sledu. Taky se to líp dělá, když jsou všichni na stejných rychlostech. Tohle se mi teda nabízí jako nejlogičtější, ale neznám pražské postupy, tak mě opravte jestli se pletu.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 10:24
Teflon_490   
Rikam, presne tohle sem si myslel, protoze se mi to zda logicke.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 12:10
Marky Parky   
Motáte dohromady hrušky z jablkama.

Máme dva druhy rychlostních omezení. To na co směřoval dotaz tazatele v tomhle vlákně je
obecné omezení na 250kts pod FL100 - pro tohle omezení platí, to co jsem psal, podle třídy vzdušného prostoru a slouží pouze a jen pro to, aby měl pilot dostatečnou reakční dobu pro případné zajištění rozstupu.

Vy do toho motáte konkrétní omezení pro přílety na letiště Praha Ruzyně. To sice slouží pro zjednodušení práce řídícímu a jako pomoc při řazení do sledu, ale
1) je to konkrétní případ platný jen pro Prahu - jiná letiště mají jiná omezení, vždy popsaná v AIP/mapách daného letiště
2) nemá nic společného s hladinou 100. Omezení do Prahy platí buďto po přeletu SLP1 (SpeedLimitPoint) a nebo ve vzdálenosti 29NM od OKL nez ohledu na to v jaké jste hladině.
3) krom tohoto omezení na 250kts v Praze platí ještě další omezení (210 +/-10 kts na SLP2, 160 +/-10 kts na 4NM pokud ATC neurčí jinak), ty opět nemají nic společného s letovou hladinou 100


Krom toho existují ještě další omezení, specifická pro ČR (např. max 210kts po minutí IAF na všech IFR letištích v ČR).

Pár příkladů pro ilustraci:
IFR přílet do LKTB (TMA třídy D) musí mít pod FL100 rychlost menší než 250kts (obecné pravidlo, důvodem je že musí být shopen si zajistit rozstupy za VMC)
IFR let na trati (prostor třídy E) musí mít pod FL100 rychlost menší než 250kts (obecné pravidlo, důvodem je že musí být shopen si zajistit rozstupy za VMC)
IFR Průlet TMA Praha (TMA třídy C), který nepřistává v Praze, může letět víc než 250kts i když je pod FL100! (obecné pravidlo, důvodem je že rozstupy mu zajistí ATC)
Přílet do Prahy (TMA třídy C), který je už v TMA ale ještě neminul SLP1 nebo je dál než 29NM od OKL může klidně letět rychleji než 250kts, pokud je pod FL100 a už je v TMA. (obecné pravidlo, důvodem je že rozstupy mu zajistí ATC)
Přílet do Prahy (TMA třídy C), který už minul SLP1 nebo 29NM od OKL musí letět max. 250kts bez ohledu na letovou hladinu (tedy i kdyby byl třeba ve FL200).(speciální omezení, důvodem je řazení do sledu v Praze)

Je to jasné?
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 12:23
maco
Tak vidíš, že jsme měli pravdu My se s Teflonem bavíme o tom speed limitu v Praze. Proto jsem psal, že nevím proč tam přesně je, protože neznám pražské postupy. My v LKMT žádné SLP nemáme, my máme prostor třídy E a TMA/CTR jsou třída D, takže zpomalujeme jen pod FL100 z tebou uvedených důvodů.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 17:49
Marky Parky   
Však já taky nereaguju na tebe, ale na to jak Teflon míchá hrušky z jabkama.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 12:29
Teflon_490   
Ja jenom furt nechapu, jak si nekde jinde nez v Praze muzu jako IFR zajistovat rozstupy, ja mel za to, ze je stale zajistuje ridici, vyjma situaci jako treba v Brne, kdy se prilety nekdy dostanou do E a ridici to pilotovi da dostatecne vedet.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 12:41
maco
Řídící jenom poví pilotovi, že vstupuje do prostoru třídy E na tak a tak dlouho a pokud o něčem ví, tak ho informuje. Pokud o ničem neví, tak mu řekne že žádný VFR provoz v tom prostoru nemá hlášen. Tam VFR na spojení se službou řízení být nemusí a nemusí mít ani odpovídač, takže nemusí být ani vidět. Teď ale po nějakém incidentu v Německu se lítání IFRů přes prostor E zakázalo a řídící nesmí letadlu z vlastní iniciativy ani naznačit, že by ho tam pustil. Pilot si o tom musí říct sám, pak se ho řídící musí zeptat jestli souhlasí s průletem prostorem třídy E a když pilot řekne že jo, tak tam teprv může letět.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 17:58
Marky Parky   
Doporučuju pozorně prostudovat klasifikaci vzdušného prostoru a zajišťování rozstupů. Nicméně základní osvětlení, když už jsi to nakousl.

Jak v prostoru třídy E tak v prostoru třídy D se zajišťuje pouze rozstup IFR-IFR. V čem je teda rozdíl?


V Ečku řídící nemá přehled o všech letadlech - může se mu tam pohybovat letadlo o kterém neví (VFR nemusí být na spojení a není předmětem povolení). Letům předává informaci "pokud je to proveditelné". Proto se taky pilotům předává informace, že budou vstupovat do Ečka, protože od tohoto okamžiku prostě musej koukat z okna a je na nich nejen odpovědnost za to se vyhnout, ale i zodpovědnost za to si vůbec všimnout, že do nich někdo letí.

Oproti tomu v Dčku řídící má přehled o všech letadlech a všechna letadla má (někdo) na spojení. A letům se předává informace o provozu vždy. Takže IFR pilot je chráněn lépe než v Ečku - o každém potenciálně konfliktním provozu mu musí řídící říct. Tzn. ve výsledku pilot stále má odpovědnost se vyhnout, ale nemusí (trošku s nadhledem tohle brát, viz loňský incident Ryan vs větroň v Brně) nonstop čučet z okna, protože to, že se na něj někdo řítí, mu musí řídící oznámit.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 19:23
Teflon_490   
Co kdyz je IFR v Ecku a pocasi je takovy, ze nevidi na nos letadla? Jasne ze by tam VFR nemel co delat, ale i tak.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 20:06
pseudoMates
Tak pak už může jen doufat, aby nepotkal pana Šálka..
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 20:33
B3d4   
...a kde jste es tu vzal, v okrsku...to je ono?
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 21:09
Marky Parky   
Když nevidí na nos letadla, tak se tam VFR logicky nedostane, protože VFR musí dodržet VMC.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 21:40
maco
Ale ani tak tam řídící nemůže to éro poslat se slovy: "Dneska je hnusně, tak tam stejně nikdo nebude." Jediné co se může je lítat tam v noci nad 5000ft, protože jak víme, VFR v noci nad 5000ft je řízený a musí mít podaný letový plán. Lítání přes prostor třídy E konkrétně v LKMT hodně ovlivňuje provoz. Jsou ale uvědomnělí piloti co už při navázání spojení hrdě hlásí, že jim prostor třídy E vůbec nevadí a chtějí tudy letět.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   23. 6. 2008 / 12:43
pseudoMates
Jen faktická..
Nebylo to 28NM od OKL a teď to je 32..?
A ještě bych doplnil, že se bavíme o příletech.. U odletů platí max IAS186 do první zatáčky po vzletu a pak tradá speed up..
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 23:09
pilot_master   
mohli by ste presnejsie rozpisat tieto skupiny vzd. priestoru ? Mam ny mysli ze ktore lietadla spadaju do A,B,C...E ?


Dik
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 23:32
pseudoMates

Promiň.. Ale fakt mě rozesmálo, jak pleteš hrušky s jablkama..
Zkus použít google, třeba tam něco i najdeš..
 

IVAO lietanie+tech, dotazy   22. 6. 2008 / 23:34
OK-PPT (AVP57T)   
Prostory nejsou podle letadel, ale podle výšky. Někde mám pěkný obrázek, zkusím ho pohledat a pošlu ti ho.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   24. 6. 2008 / 22:35
pilot_master   
Mam dalsie dotazy aby som nemusel vytvarat novy strom dam to sem
1) Tusim Langen radar mi povedal ze klesajte do hladiny 100 tak aby ste v bode XY (nepamatam) mali tuto hladinu. Mozem byt v tejto hladine aj skor ako pred bodom XY alebo si t musim naplanovat tak aby som tam bol presne ?

2) Na autopilot panely je tlacitko LVL CHG, je to na to aby ste pri klesani dodrziavali doprednu rychlost. Ale ved to iste sa robi aj ked drzim SPEED a nie LVL CHG nie ? V manuali bolo pisane, ze sklon lietadla nastavi tak aby sa ta rychlsot neporusila. Znamena to, ze sklon bude taky aby sa vplyvom pádu alebo mensieho vztlaku pri stupani nepokazila nastavena rychlost na autopilotovi ?

3) Naco sluzi tlacitko Cross feed ? V navode som nasiel ze je to na rozvod paliva. Mohli by ste to trosku viac specifikovat ?


Diky
Tom
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   24. 6. 2008 / 22:49
Fabo™   
2) LVL CHG je v podstate o tom, ze pri klesani sa plyny stiahnu na idle a na stupani idu na limitoch. SPD ti drzi doprednu rychlost nezavisle na vertikalnej, ak je toho ero schopne. Stupanie/klesanie si musis nastavit inak, asi jedine pomocou V/S modu.

3) Zabezpeci to, aby mohol jeden motor cerpat z oboch nadrzi, ako presne, to ti neviem povedat. Predpokladam, ze to bud:

a) pusta obom motorom stavu z tej nadrze kde je viac

b) pusta jednemu motormu stavu rovnomerne z oboch nadrzi, ked druhy motor nebezi.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   24. 6. 2008 / 22:53
pilot_master   
ad 3) ano ked vypnem fuel pump v CTR nadrzi tak palivo ide z nadrzi v kridlach a to tak ze z pravej najprv zoberie 10 kg a potom z pravej 10 kg postupne t.j. v jeden cas moze byt stav paliva trebarz 530 540 a az po chvili sa aj z druhej nadrze odcerpa 10 kg paliva tym sa to vyrovna na 530 530
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   24. 6. 2008 / 22:59
Fabo™   
http://www.b737.org.uk/schemefuel.gif
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   24. 6. 2008 / 23:23
pilot_master   
ano hned mi je to jasnejsie z toho obrazka vyjde aj laik
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   25. 6. 2008 / 08:59
Teflon_490   
K tomu bodu 3, neni to nahodou tak, aby mohly OBA motory cerpat z JEDNE nadrze?
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   25. 6. 2008 / 11:57
pilot_master   
nie nie ak to tak chces tak vypnus cerpadla v danej nadrzi
 

IVAO lietanie+tech, dotazy, PMDG   25. 6. 2008 / 12:48
Teflon_490   
Ano, ale jeste se musi otevrit prave taky crossfeed valve. To, aby mohly cerpat oba motory z jedne nadrze je dobry pokud mas napr. fuel imbalance a potrebujes vyrovnat stavy v obou nadrzich, coz je castejsi pripad, nez kdyz potrebujes, aby jeden motor cerpal z obou nadrzi, coz mne napada muze byt potreba treba pri vypadku jednoho motoru, aby si se dostal i k palivu v te nadrzi, kde nejde motor.
 

IVAO lietanie+tech, dotazy + PMDG   1. 7. 2008 / 23:28
pilot_master   
Ahojte dalsia otazka ohladom PMDG:
1) Dnes mi na priblizeni FMC vypisalo ze "NAV INVALID TUNE 110,7" Znamena to ze nevie naladit ILS 110,7 ? Lebo ILSko mi pekne chytilo paprsok aj ma naviedlo do kurzu RWY takze neviem ci mi tym chcel FMC povedat

2) Co znamena ked mi na FMC obrazovke vypise PHT DES NOT AVAILIBLE ci nejako tak neviem presne ?

3) Mozte mi dat niekto na seba ICQ kto veeeelmi dobre poznate PMDG a ekd nieco nebudem vediet tak sa vas to len spytam ? Aby som kazdy dotaz sem zbytocne nepisal ICQ, Skype to je jedno ale hlavne aby ste poznali PMDG ovela lepsie ako ja
 

IVAO lietanie+tech, dotazy + PMDG   2. 7. 2008 / 01:00
Teflon_490   
1. Nejsem si ted jisty, mne se to nikdy nepodarilo Pravdepodobne to bude ale popsane nekde v FMC manualu, ktery je jako samostatna soucast dodavana k 800/900, zkusim pak mrknout

2. ve chvili, kdy dosahnes ToD (top of descend pointu), zacinas klesat, a pokud si predtim dal do FMC potrebne udaje, tak ti FMC vypocita ucitou vertikalni drahu sestupu, ktera je idealni hlavne vuci zadanemu CI (cost indexu) a po ktere se budes pomalu sunout k cilovemu letisti, idealne bez preruseni sestupu rovnou az na finale. Na EFIS displayi je pak tato idealni sestupova trasa zobrazena napravo klasickym ruzovym diamantem, neco jako u ILS, ktery signalizuje tvoji pozici vuci sestupove rovine. Ted, pokud si do FMC pred zacatkem sestupu nezadal nejaky potrebny udaj, jako napriklad runway, na ktere budes pristavat, tak FMC neni schopne idelani trasu sestupu spocitat a prijde na tebe s touhle hlaskou.

3. moje ICQ v profilu, feel free to raise a question
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ