| | | IAS 25. 4. 2002 / 22:19 | Petr |
| | Dobrý den, vážení kolegové. Neví někdo z vás presný přepočet mezi indikovanou airspeed (na rychloměru) a reálnou rychlostí v km/H?? Tento vztah se ale mění s výškou, proto bych uvítal tento vztah cca. ve výšce 1500ft. (LKPR)
Děkuji za odpověď |
| |
|
| | | Re: IAS 25. 4. 2002 / 23:03 | Jan Starka |
| | Tento prepocet zavisi jeste na tlaku vzduchu. Pokud je standardni tlak, tyk pri teto male vysce je rozdil minimalni. Podle meho pocitace (pouzivam americky E6B) by melo byt ve vysce 1500 ft 100 KIAS = 102KTAS. Jeden uzel je asi 1.85 km.
Ve vysce 10000ft mi vychazi 100 KIAS = 116 KTAS.
Nekde v nastavenich lze prepnout indikator rychlosti na True Airspeed. Pokud bude nulovy vitr, mela TAS byt stejna jako Groundspeed, kterou lze odecist z GPS. |
| |
|
| | | | Re: Re: IAS 26. 4. 2002 / 16:52 | Jan Novak |
| | Cau piloti,
nedoporucuji Vam pouzivat pri letani TAS (krome navigacnich vypoctu), letadlo totiz "leti" a hlavne pada s IAS. Proto je tento udaj z hlediska techniky pilotaze mnohem dulezitejsi.Mnoho zdaru. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: IAS 26. 4. 2002 / 22:53 | Jan Starka |
| | S tím samozřejmě souhlasím. Byl to jen jeden navrh, jak TAS zjistit. Abych se priznal, ještě nikdy jsem si rychloměr na TAS nepřepnul |
| |
|
|