FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 25. 12. 2024, Boží hod vánoční Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 Jeden příspěvek | Celý strom
"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 20:23
Teflon_490   
Tohle bude spis otazka na Miru, A.J., nebo nekoho, kdo real Becka nekdy lital nebo lita, ale treba to uz taky nekdo nekdy resil. Co jsem vypozoroval z videi, tak na finale, kdy je letadlo plne usazene v ILS a odpojuje se AP a posleze i rychlost, tak se to prave dela tak, ze se jen odpoji speed mode, a A/T se necha zaply pro pripadny G/A, kdy se sepnutim TOGA motory zamknou na N1 a nastavi tak na plny tah. A tady mam problem, pokud jen odpojim speed mode, ale nevypnu A/T, tak se mi vzdy automaticky po cca 5-10s speed znovu sam pripoji. Nevim, jestli je to bug modelu, nebo je tam potreba nastavit nejaka finta co nevim (ted mne treba napada, ze pri rucnim zachyceni ILS nemivam nastavenou VRef na MCP). Nevi nekdo?
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 20:32
A.J.Scandall   
To je bug (brouk) modelu. Ve skutečnosti to zůstane v ARM, ale to jen tehdy, pokud mezitím nenastanou podmínky pro přechod do jiného módu, zpravidla MCP SPD. Ty podmínky jsou - speed protection,či zachycení jiného vertikálního módu (ALT ACQ/ALT HOLD) apod. Kdyz to ale uděláš na finále, (usazenej v ILS), tak už to zůstane v ARM po celou dobu. Říká se tomu "Speed deselect". Jinak Boeing to sice nedoporučuje, ale ani nezakazuje, pár lidí to dělá, já radši ne, uznávám dva režimy letu - plný automat (AP,AT), nebo plný manuál (teplé ruce). Boeing správně píše, že mixování může být matoucí (a je). A nastavení výkonu při G/A? Jsme přeci letci a máme ruce, ne? Tři roky jsem ztrávil na mašinách bez automatu tahu a taky to šlo
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 20:38
Teflon_490   
Diky moc za objasneni, doufal sem ze odpovis. Vedel sem, ze Boeing nedoporucuje AP off hodromady s AT s pripojenym speed modem. Ale kdyz sem videl v par videich jen zaply jen AT, tak sem myslel, ze je aspon tohle normal. Tim padem mne ten bug ani neboli, budu litat plnej manual. jeste jednou diky!
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 23:10
pseudoMates
Vím, že je to blbý to sem psát...
Ale to slovo... "HODROMADY".... to mě fakt rozesmálo..
promiň..
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 23:41
Teflon_490   
Neni se za co omlouvat. A stane se, ja sem si toho ani nevsim a ted jak sem si to precet tak se taky smeju, je to pekny . Sem to holt psal ve spechu v praci...
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 23:07
FSPilot   
No, jak je to vlastně s těmi rychlostmi? Nedávno jsem se ve škole ve výkonech učil, že těch rychlostí pro MRJL je hrozně moc a nevím všechny co znamenají a popř. kde by se v FMC daly najít (jestli to PIC 737 dovede) a popř. k čemu jsou ty rychlosti užitečné

A další jen tak pro zajímavost to ALT ACQ je nějaká zkratka něčeho, nebo takového něco? Přiznám se, nehledal jsem to, jen vím, že je to "přechodová část" mezi např. V/S a ALT HOLD nebo mezi VNAV PATH a ALT HOLD (jestli se nepletu)
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 23:13
A.J.Scandall   
ALT ACQ znamená ALTITUDE ACQUIRE, neboli zachycení výšky, u jiných eroplánů se tomu říkaá třeba ALTITUDE CAPTURE. Jinak - co je to MRLJ?
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 23:15
FSPilot   
No jestli si dobře vzpomínám MRJL je Medium Range Jet Liner

Mě trošku třeba překvapilo, že to asi bude jen na větších érech Dneska jsem se bavil s instruktorem, pilotem B350 a o ALT ACQ nic nevěděl, že to prý slyšel poprvé v životě, že to na Beechcraftu vůbec není. Tam mají nějaké ALT HOLD, ALT ARM myslím a to je tak asi vše, jestli si dobře vzpomínám
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 23:26
A.J.Scandall   
To je totiž specifikum každého typu, odborníci se sejdou, zamyslí, a v každé firmě to nazvou jinak. Takže se ani nedivim, že to ten klučina neznal. Jinak ten výraz MRJL jsem fakt nikdy neslyšel, člověk se pořád musí učit.

O rychlostech jsem tu už kdysi psal, tak jenom ve zkratce - do akcelerační výšky, zpravidla 3000ft nad letištěm, se stoupe V2+20 kts, pak se akceleruje, zavírají klapky, na rychlost 250kts, a nad FL100 se zrychluje buď na 280kts/0.73M, nebo podle toho, co vypočte FMS (bere v potaz váhu, cost index, vítr a podobné veličiny), což bývá mezi 260-310kts a pak cestovní macháček. Logicky to funguje tak, že při stoupání v protivětru se to smaží, s větrem v zádech se za to zase tahá. V klesání to funguje opačně, tzn. 0.73/280, resp. podle FMS, pak pod FL100 či v speed limit pointu pod 250kts, a pak progresivně pořád míň a míň podle klapek.
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   13. 6. 2008 / 23:42
Teflon_490   
Mi povidej, ze na PIC nemas ALT ACQ, ze by to bylo jen v NG?
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 (ALT ACQ)   14. 6. 2008 / 00:14
RabbiT_CZ
Pokud v tom mám pořádek, tak já jsem měl vždycky za to, že ALT ACQ je to samý jako ALT ARM nebo ALT * (ALT STAR v abusu). Je to prostě zaarmovaný držení výšky. Nebo v tom mám bordel?
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 (ALT ACQ)   14. 6. 2008 / 00:17
Teflon_490   
No, asi ne, protoze aspon u NG je zaarmovani (drzeni) vysky signalizovano ALT HOLD, ALT ACQ je opravdu jen priblizovani se k nastavene vysce na MCP, a jeji zachyceni, po jejim zachyceni se ALT ACQ zmeni na ALT HOLD spolu s pripojenim SPD (v pripade klesani) a drzi.
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 (ALT ACQ)   14. 6. 2008 / 00:26
RabbiT_CZ
Jo tak to jsem se asi špatni vyjádřil s tim "zaarmováním" Já jsem to myslel, tak, že se jako začíná aktivovat nějakej jinej mód a toto je vlastně příprava na něj. Emergency světla nebo spoilery tak nejdřív armuješ (připravíš) a pak teprve aktivuješ. Jinak tedy asi myslíme, že to zanamená to samé A abusu se asi 500 stop před nastavenou výškou na PFD objeví ALT* a pak se aktivuje ALT (držení výšky). A béček to bude asi to samý s tím že se před nastavenou výškou objeví ALT ACQ a dosáhnutí nastavené výšky se to změní na ALT HOLD
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 (ALT ACQ)   14. 6. 2008 / 00:27
RabbiT_CZ
A sorry za překlepy. Po tmě se mi píše na klávesnici noťasu dost špatně
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 (ALT ACQ)   14. 6. 2008 / 00:31
Teflon_490   
Tak si rozsvit Ja tu taky pisu u lampicky a muram se to docela libi
Ale jinak teda myslime oba to samy, je to tak, proste signalizace priblizovani k nastavene vysce, je to takova kontrola pro piloty, ze AP opravdu vi o tom, ze ma letadlo vyrovnat a neprestreli tu vejsku.
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 (ALT ACQ)   14. 6. 2008 / 07:43
A.J.Scandall   
ALT ARM je něco trochu jinýho, 737 to třeba nemá, zatímco ATR a některá další letadlo jo - signalizuje to, že AP je připraven výšku automaticky zachytit. ALT ACQ/ALT */ALT CAPTURE znamená, že zachycování již probíhá. U starších letadel, tuším, že konkrétně u původní DC-9, se musela dokonce výška armovat zvlášť, manuálně, jinak autopilot přednastavenou výšku prosvištěl.

Třeba u ATR, kde jsem se s ALT ARM setkal, to fungovalo tak, že se to objevilo vždycky, když se změnilo nastavení výšky na AFCS nebo ADU nebo jak se tomu říkalo. Na simu občas dali instruktoři závadu, že k ALT ARM nedošlo, a čekali, zda si toho posádka všimne, nebo nastaveno výšku proletí.
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   14. 6. 2008 / 09:57
FSPilot   
Nene, špatně jsi mě pochopil ALT ACQ tam mám, ale překvapilo mě, že to na Beechcraftu není, že tam je něco jiného, AJ mi tu už vysvětlil, že si to každý pojmenovává jinak, tak to tam jen s jiným názvem
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   14. 6. 2008 / 01:25
milan
pokial si dobre spominam na predmety v predmete 030, tak sa to tam volalo MRJT - Medium Range Jet Transport

ty myslis asi vsetky rychlosti od vs1 cez v1, vR, vlo, v2, Va, Vb, vx, vy... atd, atd.. je pravda, ze od samotneho rozbehu, stupania, vodorovneho letu az po klesanie je tych rychlosti velmi vela ale ver, ze kazda z nich je dolezita.. touto cestou by som velmi rad poprosil niekoho, ak vie o nejakom obrazku, na ktorom su vsetky tieto rychlosti vyznacene pocas jedneho letu, hodte sem prosim nejaky odkaz... dakujem
 

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   14. 6. 2008 / 10:21
FSPilot   
Jo, máš pravdu, je to MRJT Teď jsem na to koukal

Přikládám obrázek, který učili nás, ale bez nějakého podrobného vysvětlení Něco mám poznamenané o Vmcg, Vmca a Vef, ale jsou to poznámky na prd
7843 B / 600 x 288 / Rychlosti MRJT.JPG
 1x  

"speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737   14. 6. 2008 / 10:27
FSPilot   
Vmcg - minimum control speed ground - letoun je ovládatelný ve vzduchu po vysazení krit. jednotky

Vmca - minimum control speed T/O clb. - letoun musí zvládat náklony +-5° a změny kurzu o +-10

Vef - engine failiure - rychlost předpokládaného vysazení krit. jednotky při vzletu

To jsou všechny poznámky, co k tomu mám, takže na prd
M2 by zajímaly třeba jen informativně, kolik můžou být ty hodnoty, jak se to pohybuje u jednotlivých typů apod. Vím, že se třeba hlásí v 737 nějakých "80kts, throttle hold", ale nevím proč V1, Vr a V2 jsou snad jasné, ale ty ostatní moc nevím no K čemu se to všechno dá využít?
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ