| | "speed disconnect" na finale v ILS, PMDG 737 13. 6. 2008 / 23:26 | |
| | To je totiž specifikum každého typu, odborníci se sejdou, zamyslí, a v každé firmě to nazvou jinak. Takže se ani nedivim, že to ten klučina neznal. Jinak ten výraz MRJL jsem fakt nikdy neslyšel, člověk se pořád musí učit.
O rychlostech jsem tu už kdysi psal, tak jenom ve zkratce - do akcelerační výšky, zpravidla 3000ft nad letištěm, se stoupe V2+20 kts, pak se akceleruje, zavírají klapky, na rychlost 250kts, a nad FL100 se zrychluje buď na 280kts/0.73M, nebo podle toho, co vypočte FMS (bere v potaz váhu, cost index, vítr a podobné veličiny), což bývá mezi 260-310kts a pak cestovní macháček. Logicky to funguje tak, že při stoupání v protivětru se to smaží, s větrem v zádech se za to zase tahá. V klesání to funguje opačně, tzn. 0.73/280, resp. podle FMS, pak pod FL100 či v speed limit pointu pod 250kts, a pak progresivně pořád míň a míň podle klapek. |
| |
|