| | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 06:39 | |
| | zdravím všechny
chtěl bych se zeptat jestli někdo neví kde bych načel informace o leteckém palivu potřebuju to do školy do chemie
dík |
| |
|
| | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 07:32 | |
| | Co na to google?
Obecně to rozděl na pístové (tam je to jasné nafta, benzín) a turbínové, tam, jak jsem četl, se používá výhradně JET A-1 (kerosin, let. petrolej), jak v civilním, tak vojenském sektoru.
Zbytek google nebo wikipedia, je tam toho dost.
Kdybys chtěl být jo pilný, můžeš zmínit i motory raketové, tam se používají jiné věci.
Také jsem četl o pokusech (někdy z padesátých let) o pohon velkých letadel silou z jádra. |
| |
|
| | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 08:06 | |
| | Nesmí se opomenout jeden z nejznámějších - AVGAS, který se používá v drtivé většině ve všeobecném letectví. Nejpoužívanější je AVGAS 100LL, ale existují i další viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Avgas |
| |
|
| | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 10:45 | |
| | AVGAS je obyčejnej nehorázně předraženej leteckej benzín. |
| |
|
| | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 13:24 | |
| | letecký "bendzín" |
| |
|
| | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 13:27 | |
| | ktory benzin sa pouziva castejsie resp. na ktory benzin bezia dnes vacsinou motory ? JET A-1 alebo AVGAS ? |
| |
|
| | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 13:30 | |
| | Oni ti pobezi na oba, dokonce mam pocit, ze jsou michatelne. Ale castej se urcite pouziva ten Jet |
| |
|
| | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 13:31 | |
| | aha to je nieco take ako Diesel a Super Diesel EVO ci ako sa to vola len ten druhy je drahsi o par korun ale kvázi je to Diesel |
| |
|
| | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 13:35 | |
| | No tak to prave ne... sic teoreticky ti pobezia jety an Avgas, ale... avgas neni kerozin. Avgas je v podstate "klasicky" vysokooktanvoy nizkoolovnaty beznin, pouzivany do piestakov. Turbiny papaju kerozin, ktori je skor podobny dieselu. |
| |
|
| | | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 14:06 | |
| | Sorry, sypu si popel na hlavu. Horko, prohyrena noc a unava z prace dela svoje. Spletl jsem si to. Misit se muzou treba JET A, JET A1, T-1, TS-1 PL-6,7 atd.
|
| |
|
| | | | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 14:13 | |
| | Tak když riskneš to, že se ti zanese čerpadlo, něco přehřeje nebo dřív zmrzne, tak ten proudový motor je schopen letět na všechno, co vzplane.
Akorát z petroleje dostaneš víc tepla jak z benzínu. Tak na ten JET A petrolej to poletí líp. Benzín by ti mohl zadřít čerpadlo, zase ti vyčistí trysky...
Takže, když ti nezachutná slivka, šup s tím do nádrže a jedéém. |
| |
|
| | | | | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 14:41 | |
| | To radej decko z kocarku, nez znehodnotit slivovici Ty nejses asi ze Slovacka, ze? |
| |
|
| | | | | | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 16:39 | |
| | ne, ale pil jsem i hnusnou slivovici... |
| |
|
| | | | | | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 15:34 | |
| | Radši než tu slívku, tak tam nalij řepkovej olej Nedávno tady byl článek o tom, jak to lijou do Delfína |
| |
|
| | | | | Letecké palivo informace 12. 6. 2008 / 13:43 | |
| | JET-A1 se používá pro turbíny, nebo pro diesely (těch je u nás pomálu), AVGAS pro pístový motory, pak se taky používá normální natural 95, většinou pro ultralighty (teda pro ty vždycky), z určitých, převážně daňových (ale i technických) důvodů se pro GA letadla natural používá vyjímečně. |
| |
|
|