FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kde je v pravem Boeingu.... Jeden příspěvek | Celý strom
Kde je v pravem Boeingu....   28. 1. 2004 / 19:21Ja
Chtel bych se zeptat na 2 veci. Za 1. kde jsou v realnem Boeingu brzdy (nemyslim spoilery, ale ty co se mackaji na klavesnici TECKOU). A za 2. mi neni jasna jedna vec... pokud sem si dobre prohlizel kokpit realne 737, tak trimovaci "kolecko" je na panelu pred pilotem, ale nedokazu si predstavit, ze pilot ma letadlo "v ruce" a pri tom zaroven trimuje letadlo - to drzi cele letadlo jednou rukou a druhou "smatra" po panelu a trimuje? - zda se mi to celkem neprakticke a nerealne.... nebo se to opravdu v praxi dela trosku jinak?
 

Re: Kde je v pravem Boeingu....   28. 1. 2004 / 19:42
Pavel2
1.Brzdy se ovládají pedálama
2.Trimování stabilizátoru,ruční kolo má vedle sebe a tím se trimuje pouze kdyby nešlo trimování elektrické.A spínač od elektrického trimování má na beranech,takže nikam šmátrat nemusí.
 

Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   28. 1. 2004 / 21:15mimaz
to kolecko, co si popisal sluzi na taxovanie - daju sa nim robit vacsie vychylky nose kolesa... kolko, to by som klamal, ale pozri si v historii prispevky od AJS, popisoval to tu nedavno....
 

Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   28. 1. 2004 / 21:31
Pavel2
Ten jakoby volant je na levé straně u cpt.a slouží k řízení pří´dového kola při pojíždění.Ruční trimování mají oba piloti u nohy,cpt u pravé,f/o u levé,tzn na středním pultu má každý svoje.
 

Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   28. 1. 2004 / 21:18
Hoaker
No abych pravdu rekl zajimaly by mne ty brzdy trochu vic... jak to s tim teda presne je? pokud vim, tak pokud vyslapnu kormidlo doprava, leva noha mi jde proti, tedy oba dva pedaly jsou spojene... jak je to v pripade brzdeni? To se prepinaji do nejakeho jineho rezimu? A jak potom ovladam smerovku, dokud je funkcni?
 

Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   28. 1. 2004 / 21:23Padák
No, v reálu je to tak, že pokud sešlápneš "vršek" obou pedálů současně, tak to začne brzdit. Jinak směrovka se ovládá normálné pedálama (dokud je funkční=???).
 

Re: Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   29. 1. 2004 / 15:38
Hoaker
Myslim dokud to ma cenu z hlediska rychlosti pochopitelne
 

Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   29. 1. 2004 / 01:31Tomas_SK
Ono sa ten pedal sklada z dvoch "casti".. Pre zjednodusenie keby si si ten pedal rozdelil horizontalne priblizne v jednej patine od hora, tak pedalom ako celkom ovladas smerove kormidlo (vylacas nohou tie spodne 4/5), a ked zatlacis spickou nohy (ako ked pridavas plyn v aute), tak zatlacis na tu hornu plochu, ktora sa horizontalne otaca okolo zbytku daneho pedala a brzdis :... Tento system sa vyskytuje hadam u vsetkych motorovych lietadiel ( napr. Z-142, Z-226, L-60 a aj tych vacsich a pod.). U bezmotorovych kde je iba jedno brzdene koleso je system iny. Trebars na blaniku sa brzdi ako v aute "rucnou" brzdou vedla sedadla, VSO-10 ma brzdu tusim na knipli. Tam je pedal ako jeden celok. Ono mam taky pocit ze na Z-142 je koleso predneho podvozku synchronizovane so smerovym kormidlom, takze ked vykopnes smerovku uplne doprava, natoci sa ti aj to predne koliecko doprava. Zase u vacsich lietadiel by mali byt dve druhy vychyliek predneho kolesa pomocou smerovych pedalov. Jeden na rolovanie ( vtedy sa nataca na max. vychylky) a potom na vzlet a pristatie ( vtedy je to koleso "zaistene" a da sa natacat s podstate mensimi vychylkami).
No hadam som nepopisal blbosti...
 

Re: Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   29. 1. 2004 / 07:20
milan
mas pravdu... ale co sa tyka natacania tej smerovky sucasne s kolesom, nema to len 142, aleje to myslim pripad kazdeho GA lietadla, ktore nema zatahovaci podvozok(cize ak pilot v lufte zoslapne smerovku, kolesom sa samozrejme neotoci) ale napriklad aj L-200, tej sa pri rolovani tiez hybu smervky..

co sa tyka vacsich lietadiel, tak aj L-410 maju aretaciu smerovky...
je na to prepinac na strednom paneli pod plynovymi pakami a ma 3 polohy RUCNE RIADENIE-ARETACIA VYPNUTA-NOZNE RIADENIE.

s odaretovanou smerovkou mozes natacat koleso do uhlu myslim 3,a lebo az 5 deg (pri plnej vychylke kolesa a samozrejme aj celej smerovky) a so zaaretovanou je to ... to by som trepal.
ale je to tusim az od verzie UVP, L-410A sa da po odaretovani vyskovky (pri rozbehu,a lebo vo vybehu) smerovo korigovat len malinkym tuknutim do brzd (nefunguje tam natacanie nose kolesa) a po V1 aj smerovkou.

s boeingom to sice nesuvisi, ale suvisi to s pouzivanim smerovky a brzd )

a v podstate nikdy som nepocul o niecom, cim sa zapina aretacia smerovky na 737. cize otakza pre AJS, alebo niekoho znaleho....
Kde sa v 737 aretuje smerovka?

a tiez jedna otazka od neznaleho pre niekoho,kto pozna prax. )
pouzivaju vobec airmani (vseobecne vratane 737 a aj vsetkych ostatnych dopravnych masin) manualne trimovanie??? v podstate po aktivovani AP co je necela minutka po vzlete si to vsetko riadi autopilot a pri pristavani myslim ze pilot nema cas mat jednu ruku na throttle, druhu na baranoch a este medzi tym si upravovat trim, aby mu to sedelo... ako je to v reale?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   29. 1. 2004 / 09:00
Latom   
Trimování po vzletu je docela dost než zapneš autopilota. Je to vejvíc slyšet právě po tom vzletu.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   29. 1. 2004 / 10:36
Karel
trimování u Bulíka je velmi jednoduché a s celkem přirozenou odezvou. na levém "parohu" beranů jsou kolébkové spínače, kterými se trimuje na čumák (přední část kolébky) a na ocas (zadní část kolébky). Po vzletu, notabene pokud se trimování na vzlet moc nepovedlo , slyšíš rány z kokpitu hodně často. Většinou trimují na čumák, aby se nemuseli prát s ovládáním při udržování V2+xx. Do zapnutí AP pitch modu LVL CHG nebo VNAV (AGL +1500ft) to stejně řídí manuálně.

Stejně tak při přiblížení je potřeba trimovat. Pitch control pomocí výškovky se použije pouze pro větší opravu vůči sestupové rovině. A rozhoupat si éro půl míle před dráhou, to se nikomu nechce

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde je v pravem Boeingu....   2. 2. 2004 / 14:35AJS
No ale jinak jako pokud člověk nepotřebuje moc hejbat s plynama a chce to jen tak lehce dovyvážit, je lepší trimovat rukou, je to podstatně jemnější než elektrickym trimem. Hlavně při velkejch rychlostech anbo nahoře v řídkym vzduchu. Ovšem při potřebě velkého převážení (změna konfigurace nebo tahu motorů) pak je samosebou řešením el. trim. Je pravda, že po vzletu bývá potřeba si s tím trimem pohrát, protože opravdu málokdy je trim nastavenej naprosto správně. První chyba může vzniknout už při nakládání a přípravě loadsheetu, další při nastavování trimu. Ale 737 na to neni moc háklivá, takže je to spíš otázka nepohodlnosti, než bezpečnosti.

Jinak k těm nohám - 737 narozdíl od třeba toho Turboleta nemá přepínač řízení příďáku, jak popisoval Milan. Je to asi tím, že příďák i směrovka jsou řízený čistě hydraulicky, takže se s tim ty šoupátka nějak samy poperou.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ