FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Q kody Jeden příspěvek | Celý strom
Q kody   10. 6. 2008 / 14:24
A.J.Scandall   
Takovej věk problémem je i není. Mojí krasavici je 48let, ještě jí kus života zbývá, vidím to na alespoň dalších 40let, dejme tomu devadesátky se snad dožije ve stavu, že se na ní bude moct lítat (sakra, aby nebyla mýlka, nemluvím o manželce, tý je pětadvacet, mluvím o Trenéru). Je prokázaný, že duralu, pokud není překračována jeho pevnost, a je udržován, věk vpodstatě nevadí, plátna se snadno vymění v generálce, takže jediným kritickým místem letadel řady Z-26 je příhradová konstrukce trupu. Údajně se už na několika z nich objevila uvnitř trubek koroze, jenže na to se nedá přijít nedestruktivním způsobem, a proto (zatím) nechce nikdo slyšet o prodlužování životnosti přes stanovených 4600/5500/6000 hodin. Když vidím, jak si po nebi sviští Spitifry a Mustangy, mnohé zcela původní, a na pevnosti (a kráse) jim těch 65 let příliš neubralo, tak skutečně o dural nemám obavy.

S motorama je to horší, nabídku na krasavici s motorem Minor 6-III jsem s díky odmítl, protože je udržovat začíná být bolestivé a bohužel jediná domácí firma, která na ně má stále oprávnění, je pochybných kvalit, zvolil jsem radši remotorizovanou verzi s M-137.

Mám spočítaný, že Spitfiry musej vydržet ještě alespoň 200let, spočítal jsem si, že dřív na něj nenašetřím.
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ