FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FS X optimalna zostava Jeden příspěvek | Celý strom
FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 18:31
Juraj
ake je prosim vas optimalna zostava pre fs x ...
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 19:10
molek
Drahá
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 19:12
Shutty
Tvoj dotaz sa na tomto fore riesi dnes a denne...pouzi vyhladavanie.
A k dotazu - optimalna zostava pre FSX zatial neexistuje. Predpokladam ale, ze podla tvojho poziadavku by mala optimalna zostava zaistit optimalny vykon/rychlost FSX - otazka je, co je pre teba optimalna rychlost. Niekto si pod optimalnou rychlostou predstavuje stabilnych 25 fps, niekto 60 fps...Prve je realne, druhe nie (bavime sa o vyuziti plneho potencialu FSX).
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 19:26
Teflon_490   
Treba myslel optimalni ve smyslu cena/vykon...
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 19:34
Shutty
To je fakt. Obavam sa ale, ze rozhybanie FSX moc neznesie kompromis v zmysle cena/vykon.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 19:58
xWing   
No a ja tvrdim ze 25FPS je idelane iba v pripade, ak by monitor mal frekvenciu 50Hz ako bezny TV.

 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:04
Shutty
Nesuhlas, zobrazovanie v TV a v LCD monitore prebieha na uplne inom pricipe. 25 fps na TV
bude plynulych, 25 fps na LCD nie. Bez ohladu na zobrazovaciu frekvenciu LCD.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:07
xWing   
Sak to som tym chcel povedat 25FPS je nevyhovujuce....ideal je 60FPS
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:22
Shutty
Tak potom v poradecku
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:22
Jaakov   
CO to melete? je jedno jestli máte CRT nebo LCD, 25 FPS je úplně dostačující pro FS... honiči FPS mi fakt lezou krkem, hádat se jestli je lepší 60FPS nebo 90FPS mi přijde fakt dost uhozený.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:25
Shutty
Kto pisal o 90 fps? Bavime sa o 25 vs 60, co je bohovsky rozdiel. Naopak, 60 vs 90fps uz prakticky ziadny rozdiel nie je. Ale pokial si chce niekto kazit oci pri nizkej obnovovacej frekvencii, prosim.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:41
Neo OK AAA
no tak já mám třeba na svém 20´ LCD jenom 60 Hz a ani nic jinýho nastavit nejde a že bych si kazil oči....to bych neřekl. Ale u CRT jsou ty čísla vyšší...a tam jsou pak malé čísla hodně nepříjemné pro oči. To jenom aby se to ujasnilo
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:46
Tragédie v JRD
a o cem se vlastne bavis? o FPS nebo o obnovovaci frekvenci?
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:44
Shutty
Bavim sa o obrazkoch za minutu - v suvislosti s kazenim oci som spomenul obnovovaciu frekvenciu, uznavam prehmat.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:53
Tragédie v JRD
obrazky za minutu? fiha..
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:53
Shutty
no kurna, za sekundu samozrejme
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:54
OK-PPT (AVP57T)   
U FSX? Proč ne, že?
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 23:15
Aardvark   
No jistě

1200 FPM zní přece líp než 20 FPS nebo ne?
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:49
Mike2811
Přemýšlím jak nižší frekvence změny obrázku ve kře může kazit oči, jo že by mohla způsobit epilepsii nebo nevolnost, to jo, ale kažení očí ? A výše popsané taky platí u trochu jiných her kde jsou rychlé a náhlé přechody mezi scénami a pořád něco bliká, to se ale netýká FS, jehož smyslem je plynulá simulace...
Ad absurdum - žárovka by asi zabíjela...
P.S: Osobně mi bohatě stačí 25 FPS, nějak necítím žádný rozdíl mezi FPS 25 a FPS 60, které dosahuji v FSX a v FS9, nebude to tím, že lidské oko, má "obnovovací frekvence" cca 26 ? Ale možná jsem jiný živočišný druh...
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:04
Tragédie v JRD
to je prave to co pisu ... shutty tam micha fps a obonovovaci frekvence dohromady .... trosku prehmat...
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:53
Shutty
1 - pomala sekana animacia mne osobne vadi, bolia ma z nej oci
2 - zalezi ako FS pouzivas, pokial stravis vacsinu casu v 2D kokpite 737-my 25fps staci, pokial lietas male vrtulaky s VC kokpitu tak je 25 fps malo
3 - pokial nevidis rozdiel medzi 25 a 60 fps doporucujem navstevu ocneho lekara.
Pokial si dobre pamatam, tak oko je schopne rozlisovat do 60 snimkov za sekundu, dalsie navysenie uz nie je schopne rozpoznat. Bohuzial dokazovy matros nemam po ruke - ak najdem, postnem.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 23:27
Mike2811
1 - to naprosto chápu, ale oči se tím pokud vím nekazí, prostě jsi unavený a mozek reaguje bolestí, navíc buňky jsou přetížené z vysokých dávek fotonů, na které musí celou dobu reagovat. Proto se taky mají dělat přestávky...
2 - používám FS na oboje, lítám B744, ATR72 a EC135. V jediném režimu mě to nevadilo, a to nemám dělo stroj, takže FPS25 je max.
3 - o mé zdraví se nemusíš bát, mám dva a možná se jím sám stanu, takže můj zrak je v nejlpším možném stavu, jaký jen výchozí podmínky umožňují.
Pokud dobře vím, filmy se točí tak, aby byly plynulé a bohatě jim stačí 26 obrázků za vteřinu. Chtěl jsem to zkontrolovat v literatuře, bohužel knihy fyziologie zarytě mlčí. V každém případě bych si rád tvůj zdroj prohlédl.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 00:09
Teflon_490   
Zapominate na jednu dulezitou vec - filmy v sobe maji obsazen motion blur, prirozene rozmazani, takze obraz i pri tak nizkem fps jako 25 vypada plynuly (kdyz si obraz zapauzujete, je rozmazany, detaily nevidite). Zkuste si ale zapauzovat FSku (dobre, to uz snad kazdy nekdy udelal ), co vidite? A vo tom to je.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 00:22
OK-PPT (AVP57T)   
No ještě poslední věc. Teďkom jsem zkoušel full verzi a demo simu Live for speed. Tam můj komp vytáhne v plné hře od 23 v nejnáročnějčích místech až po 40-50 ve zbytku, na plné detaily včetně AA. U dema v plné palbě cca 80FPS.

Zkoušel jsem jezdit asi 15 minut to i to pro porovnání. Podle některých asi půjdu k očnímu, protože omezení plynulosti hry jsme zaznamenal až pod urovní 25FPS. Prostě nevidím rozdíl mezi 25 a 80 fps. Bodka. Já vím, LFS, není FS, že?
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 09:24
Shutty
Ok, ja mam podla polroku stareho vysetrenia zrak priemerny, akurat lave oko na rozdiel od praveho ma trosku problem zaostrit na blizke predmety - ale zrakovo nie som ziadny nadclovek
Pretoze ludi, ktori tvrdili, ze nevidia rozdiel medzi 30 a 60 fps bolo viac, rozhodla sa kedysi davno firma 3dfx vytvorit demo, kde polovica vykreslovanej sceny bezi na 30 fps a druha na 60 fps. Rozdiel bol a je ocividny.
Kto ma teda zaujem, moze sa presvedcit na vlastne voci

http://case.ic.cz/files/GlideWrapper084c.exe

http://case.ic.cz/files/3dfxdemo-3060hz.zip

Obsiahle je tato problematika popisana napr tu:
http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html
Nejedna sa ale o ziadnu hodnovernu vedecku studiu, mozete teda popisane veci spochybnit.

Ad rozlisovacia schopnost oka nad 60fps - relevantny prukazny matros som nenasel, takze Mike to moze povazovat len za moju domenku. Takisto moj komentar k zdravotnemu stavu nevidiacich Tomasov prosim brat trosku s nadhladom.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 09:28
MaPa   
Sorry, že do toho takhle vstupuju, ale tady je vidět rozdíl mezi 30Hz a 60Hz zobrazovací frekvencí a ne FPS. Už Ti to tady psal Tragéd, že si pleteš pojmy, tak se konečně vzpamatuj.
Rozdíl mezi 50Hz a 100Hz televizí je taky dost podstatně vidět a přitom obě zpracovávají TV signál, který obsahuje 50 půlsnímků (tedy 25 snímků) za sekundu.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 09:33
Shutty
Ja mam pocit, ze v tom deme sa zobrazuje framerate a nie zobrazovana frekvencia.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 20:43
Teflon_490   
Tak jeste jinak, obnovovaci frekvence MA vliv na FPS, ale JEN TEHDY, pokud je zapla funkce "vertikalni synchronizace" (sync vertical refresh rate). V tu chvili se soft snazi dane deni na obrazovce aktualizovat uplne stejne, jak obrazovka fyzicky prekresluje obraz, aby se predeslo takovemu tomu plavani obrazu. Tam je logicke, ze idelani stav je ten, ze 1FPS se synchronizuje s tim jednim obnovenym snimkem obrazovky (1FPS/1Hz) a pokud mam tedy obrazovku nastavenou na 60Hz, FPS mi zakonite nemuze jit pres 60Hz. Pokud je tato funkce vypnuta, neni to sprazene a FPS muze byt uplne nezavisle na obnovovaci frekvenci monitoru.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 09:32
Shutty
Presne tak. A pokial sa bavime o norme PAL, tak sa jedna o 50 polsnimkoch za sekundu.
Viac na Wiki:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Televizní_norma
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 20:48
Tragédie v JRD
zvlastni ... mam LCD televizi a do ni leze 25snimkovy tv signal ... a plynule mi to prijde docela dost...
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:50
xWing   
Ale v tom TV sa ten obraz este elektronicky spracovava, takze realne vidis viac ako 25FPS...ale hadat sa nebudem.
25 FPS ale ma suvis s obnovovaciu frekvenciou.
Preco ked zapnem v ovladacoch Vertical sync na ON, a obnovovaciu frekvenciu monitoru mam 60Hz (LCD), tak hra mi bezi maximalne po 60FPS ??? V tom steda suvis vidim.
Ked vypnem Vertical sync, tak mi FPS lezie vysoko na 60FPS ???
Pozor, aby ste mi nezavideli ze takto mi bezi FSka , skusal som to na starej 3D strielacke Quake3

 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:55
Tragédie v JRD
vsak se nikdo nehada... jenom jsem tim narazel na to, ze v pulce tohoto threadu autori michali fps a obonovovani frekvenci

tu televizi jsem hodne zjednodusil ... ono to tak uplne 25fps neni ... ani 25hz

a souvislost pri vertical sync? ta je jednoducha.. pokud na to mas pocitac, tak se snazi drzet fps na urovni obnovovaci frekvence, protoze to je ulpne nejidealnejsi stav... az bych rekl, ze pokud mas obnovovaci frekvenci 60hz a pustis na to 85fps, tak ve vysledku bude obraz horsi nez 60fps... jinak ale fps a obnovovaci frekvence jsou dve uplne odlisne zalezitosti ...
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 21:59
xWing   
citujem Ta:
"tak se snazi drzet fps na urovni obnovovaci frekvence, protoze to je ulpne nejidealnejsi stav..."
No a preto som hned na zaciatku tohoto stromu pisal, ze ideal je 60FPS pri LCD
Ale vacsinou je prave problem dosiahnut ten ideal a preto kazdemu staci 25FPS.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 22:43
Cesmina
Bledě závidím každému, kdo má ve FSX na KLGA s nějakým trafficem a na plný detaily né 25 , ale 15 FPS
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 22:56
Cesmina
Pro ilustraci s defaultem FPS 6.4 , s trochu náročnějším letadlem FPS 5.1 , hrozně rád bych viděl podobný obrázek, kde je FPS aspoň těch 15 - sestava v profilu
24521 B / 600 x 375 / Image1.jpg
30502 B / 600 x 375 / Image2.jpg
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 23:10
Sněhulák   
Třeba by se Gustav nad těch 15 možná třeba i přez 25 v pohodě dostal..:???? http://www.flightsim.cz/user_ukaz.php?id=826 přeci jenom ty ceny padají furt níž a níž.. a co no když jsme byli ochotni za GeForce9200SE dát 6000,- nebo někteří místo škody120 si koupili 286?? tak proč ne dnes za podobný HiTech 10tku..???? v potaz inflace apod...?-) prostě 8800GT a 2900XT tím tuplem jsou už dnes relativně "ořezávátka" ,-)))) Zřejmě to chce ještě s nákupem hardware posečkat... aspoň do žní ne ?-))) pak půjde k ...... ...-D
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 09:13
Cesmina
Nevěřím tomu , když se podíváš do všech možnejch testů grafickejch karet , tak největší děla , která jsou dnes na trhu mají výkon maximálně o 30% větší než ta moje 2900 a 5 FPS + 30% není 25 ani 15 ale asi 7 a to je furt dost na hovno
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 10:51
step   
Myslíš tedy, že ani to dělo co má Gustav v profilu stačit nebude? To mě mrzí, pač se taková sestava pro mě stane s podzimem dostupná, ale kupoval bych to právě jen pokud bych měl šanci na tom FSX pohodlně provozovat, jinak si koupím raději nějaký notebook, kde mi pojede FS9 naprosto pohodlně.

Pro přesnost moje definice pohodlného provozu FSX: Ultimate Terrain X, nebo třeba Austria Professional X, nějaký provoz, a komplexní letadlo. To vše při mnohými zavrhovaných 25fps.
 

FS X optimalna zostava   9. 6. 2008 / 23:20
step   
To je na plné detaily? Všechny efekty zapnuty atd.?
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 09:03
Cesmina
Skoro na plný detaily , ale snižování detailů moc nepomůže , pokud jsi se stejným nastavení nad mořem, tak máš FPS přes 30 , v této poloze se dostaneš na 12 a už to vypadá zcela nekoukatelně
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 10:43
step   
Aha, safra. Takže se všema blejskátkama, to půjde do háje úplně.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 11:52
Cesmina
On ten NY je celkem specifická záležitost , v Ruzyni , s LVLD767 mi to chodí bez provozu okolo 18-20
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 12:05
MaPa   
A co udělá na LKPR provoz? http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=232350&lan=0
Já se svým kafemlejnkem jsem na LKPR (RC2 + Ortofoto Bednář + VFR Praha) bez provozu a s default Maule na nějakejch 15FPS. Přihozením hustého provozu (instalace všech balíčků, které se motají i na LKPR) a nastavení Trafficu na 100% mi to hodí na nějakých 12-13 FPS.
Zato třeba složitější model Z-142 (byť má problém po SP2 s texturami, co obsahují imatrikulace) to dokáže srazit až na reálných téměř nelítatelných 7 FPS.

FPS beru po proletění pár okruhů nad letištěm při průletu tak ve 300m nad severním terminálem a pohledem vně modelu nasměřovaným dopředu mírně dolů (2/3 země 1/3 vzduch).
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 13:50
Gustav ( BHA576 )   
Vláďo řekni podmínky a já to zkusím a pak to nafotím.K dispozici mám mimo defaultů tu Citation X dále Airbusy od FeelThere,takže napiš,kde mám letět , s čím mám letět a hlavně jestli mám mít DirectX preview a nebo né.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 14:25
Gustav ( BHA576 )   
Takže když mám všechny potenciometry zcela na maximum tak to dělá od 7 do 12 FS.
P.S. Krásná dopravní zácpa
39528 B / 600 x 375 / KLGA001.jpg
49018 B / 600 x 375 / KLGA002.jpg
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 18:10
Cesmina
Jo , tak jsem si to nějak představoval , máš i silnější procesor, takže FPS o 100% větší, ale stále nepoužitelný
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 15:02
xWing   
Neviem preco sa mi nedari urobit screen, vzdy mi to pastne do paintu len ciernu obrazovku, ale ja z tejto polohy mam FPS medzi 22-25, ale Traffic mam na Minimum a vodu mam na High x1.
Inac vsetko v podstate na doraz...Ked dam vodu na High x2, tak FPS klesne na 16-20, ale totalny zabijak FPS je prave spominany traffic, vtdy lietam niekde okolo 10-12 FPS
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 08:27
Blackrat
Na normalni litani (ale asi ne detaily na max) podle me bude stacit dualcore masina 2400MHz, 4 GB RAM a Nvidia 8800GTX

Ale v celku v pohode se da na stredni detaily litat i na tom co mam v profilu ja.. Ale rozhodne se nevyplati kupovat dneska takovejhle komp, preci jen ho mam 3 roky.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 08:34
MaPa   
Základ řešení problému je "MONITOR".
Čím kvalitnější s větším rozlišením, tím dražší bude potřeba i zbytek.

Docela mě překvapuje, že tuhle souvislost tady v minulosti nikdo ještě neřešil.

Debaty se vždycky vedly o grafárnách, procesorech, pamětech, ... ale vliv rozlišení na FPS tady nikdy nikdo pořádně nerozšťoural.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 13:00
OK-Milda (BHA410)   
To je sice obecně pravda, ale mám takový dojem, že při tom, jak je postaveno jádro FSX bude použité rozlišení hrát poměrně malou roli. Osobně jsem byl dosti překvapen, že výkonu grafické karty umí FSX využít až když začneš zapínat efekty "rozplizlých" světel, odlesků vodní hladiny (mimochodem podle mě zcela něco nepovedeného), popřípadě některých efektů v DX10 (v tomto režimu jsem ještě příliš mnoho neexperimentoval). Jinými slovy, při odpuštění si efektů, které spíše než k dojmu reality, přispívají k dojmu zajímavě nasnímaného filmu, zbude poměrně dost slušný výkon na vykreslování scény i v relativně vysokém rozlišení.

Z toho mě jednoznačně plyne, že pro slušný běh FSX je zapotřebí (i nadále podobně jako v FS9) především poměrně slušný procesor, kdy navíc 4 jádrový neznamená nutně lepší, jelikož FSX toho moc neumí využít), ale lepší je vyšší taktovací kmitočet, relativně dost RAMky (osobně mám dobrou zkušenost se 4GB s Vista 64 bit, aby zbylo hodně i na další procesy), rychlý HDD (ideálně dva a více v RAID) a grafická karta stačí i něco jako ATi 3850 resp 3870. Dvoujádro grafika nemusí nutně pomoct, ale pokud budu chtít pozapínat kde jakou "píčovinku" v grafických efektech, pak asi pomůže, ale osobně nemám odzkoušeno.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 13:36
MaPa   
Zcela s Tebou nesouhlasím. Já mám monitor s rozlišením 1680x1050. Takhle mám taky nastavenou FSX (běžně) a nad LKPR mám tak 15FPS. Když shodím rozlišení na 1280x800 a využiju převzorkování v monitoru (nezatížím tím zbytečně grafárnu), tak mi FPS poskočí na takových 22, což už je docela zajímavý rozdíl. Nevystihuje to přesně plošné snížení obrazové plochy, to by musel být nárůst na cca 1,7 násobek, ale i tak to je dost. Myslím, že v tom bude hrát roli práce s modely, neboť počet polygonů se při změně rozlišení nezmění, ale otexturování, zpracování stínů, odlesků a dalších efektů se to rozhodně už týká.
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 13:53
OK-Milda (BHA410)   
Dobrá tedy, pak by tedy stálo za pokus zjistit, jak si při různých rozlišeních stojí vytíženost GPU a CPU, který z nich to víc táhne. Těším se na výsledky pane
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 10:44
MaPa   
Tak k takhle sofistikovanýmu testu jsem se zatím nedostal. Ale včera večer jsem si hrál s jednotlivejma hejblátkama a zátržítkama v nastavení obrazu FSX a hledal jsem největšího žrouta FPS.

Mildo, hádej co to u mě vyhrálo
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 10:56
Mike2811
Nejsem sice Milda, ale... Odlesky vody ? Water 2.x ?
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 11:01
xWing   
Ani ja nie som Milda, ale uz som to pisal vyssie, je to hlavne AI traffic (lietadla, auta, lode)
Ked som to uplne vypol FPS poskcilo na hratelnu uroven.
Druhe miesto je autogen a tretie by mohla byt ta voda.

 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 11:12
Marky Parky   
AI traffic a autogen tak srovnatelně.
Pak voda, postprocesingové effekty (Bloom, dynamické stíny na letadlech v DX10)
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 11:12
MaPa   
Tak teda dobře, ať tady nevznikne panika. Co mám za kafemlejnek najdete u mě v profilu.
Nainstalovánu mám FSX včetně SP1 a SP2
Doinstaloval jsem SRTM data pro Evropu s rozlišení 76m, Ortofoto P. bednáře pro Prahu, VFR objekty pro Prahu, Autogen Prahy a LKPR RC2 s korekcí ortofota P. Bednáře a i ortofoto okolí LKPR s rozlišením 1m/p. Pak jsem doinstaloval AI traffic ze stránek World of AI, konkrétně všechny balíčky, které se odkazovali na LKPR.

Největší žrout je zátržítko "Light Bloom". To mi strazí nad LKPR FPS o 40% dolů.
Druhým žroutem je nastavení pozemního provozu na letišti nad 40%. Pod tuto hranici je to téměř neměnné, ale nastavení nad 40% znamená ztrátu tak 25% FPS. Vlastní AI (porovnání mezi 0% a 100%) znamená ztrátu tak 15% FPS. Některá nnastavení, hlavně v okně Scennery však při zvyšování "náročnosti" kupodivu FPS zvyšují. Zato ale zvyšují dobu načítání po spuštění letu. nejspíš je nutno data někde dekomprimovat a předpřipravit, protože při tom jedou obě dvě jádra téměř naplno. Při letu to ale naopak FPS tak o 5-10% přidá. nejspíš proto, že již není nutno nic interpolovat, protože to je všechno připraveno někde dopředu (třeba plácám blbosti, ale jinak si to nedokážu vysvětlit).
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 11:31
Medcin
Bezva - mě Praha srazila na 7,5fps. Takže LightBloom pudou do kytek a jak se zbavím pozemního provozu?
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 11:39
MaPa   
V nastavení trafficu je to hned ten první zleva dole posuvník. Já si tam nechal těch 40%. Pod tuhle hranici mi to už extra problém nedělá. Alespoň tam u letadel AI přijede občas nějakej vehicle a vytlačí ho ze stojánky

Odhaduju, že bys po vypnutí Bloomu mohl být nad 12FPS.
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 15:17
Medcin
Aha, tak to vím. Já myslel, že je nějaký spec. traffic v LKPR scenérce.
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 11:56
Mike2811
Poslední záložka třetí posuvník, pokud se nepletu
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 12:25
OK-Milda (BHA410)   
No vida, to potvrzuje má slova. Většina žroutů FPS je totiž na CPU. Předpřipravené objekty jsou zas výhodou u dostatku RAM. A Light Bloom jediný je otázkou vytíženosti GPU (což už mám také ověřeno), ale paradoxně i u mě to na ATi 3870 nějakej ten frejm uzme i přesto, že ani pak nejede GPU na 100% vytíženosti, ale není to o tolik jako u tebe, jen asi odhadem mezi 10-20%. Testoval jsem to však ještě s DX9, SP1 pro FSX a bez SP pro Vista 64bit. V současné situaci asi zase opět zkusím. Jen mít ten čas
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 12:41
MaPa   
DX10 jsem zatím taky nezapnul, ale chystám se to testnout.
Obecně to ale zneprovozní hafo addonů. Třeba Z-142 do SP1 byla zcela funkční. teď se SP2 (ale pořád DX9) už má díru v trupu a křídlech, což způsobuje průhledná textura s imatrikulací. A když jsem jen tak zkusil zapnout DX10, tak byla úplně nahatá (fuj, hned jsem to zas vypnul).
 

FSX - největší žrout FPS   13. 6. 2008 / 15:03
OK-Milda (BHA410)   
No to je právě ten průsešvih s SP2. On je to v tu chvíli tak trochu jinej simulátor, taková malá FSXI
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 13:53
Mike2811
U mě to tak funguje i prakticky. Mám na FSSX relativně slabý počítač, takže na tom, co a jak použiješ, závisí dost velké změny výkonu. Za prvé mám rozlišení 1400x1050, ale FSX lítám v okně na rozlišení cca 1100x800, začal jsem s tím abych měl okolo okna dost místa na IVAP a TCAS a sem tam nějaké chaty a nebo klidně i mapu, ale když jsem to zpětně kontroloval, způsobovalo to tak o 5 FPS(20%) výkonu dolů. Toto samozřejmě platí pro relativně dost slabou Ati X1400M a snad jen 128 MB vlastní paměti.
Procesor - FSX jako taková neumí více jádro nějak efektivně odírat, ale lze jí pomoci tím, že všechny aplikace spuštěné v tu chvíli(IVAP, TS, třeba Adobe na mapy, IExplorer atd.) pojedou na druhém jádře, samotný výkon se nezvedne, ale slovo plynulost nabude nového významu.
RAM - dost slabé místo mého pc, pouhý GB na XP a FSX není moc, pozná se to ři změně pohledů, už rok si kupuju druhý modul, ale pořád nic...
Hard disk - u toho si myslím, že dělá většina uživatelů FSX největší chybu, před asi dvěma měsíci si tatík koupil nový pc hard cca 320 GB 7200 otáček, FSX jelo kromě odrazů vody na plné detaily v pohodě přes 30 FPS, před týdnem jsem k tomu sedl a ten stroj se zmohl na 14 FPS, asi by to prostě občas chtělo uklízet a tím nemyslím utřít prach . Osobně to u sebe dost poznám pokles pod cca 17 GB volného prostoru (u mne to vychází na cca 20% místa, mám 100 GB 5400 otáček) a pravidelně každý týden defragmentovat. Defragmentace po asi 14 dnech tahání filmů a skladeb, znamená tak 30 % (5- 8 FPS) nahoru, když jsem dělal zálohu dalšímu počítači a měl jsem jen cca 8 GB free místa, tak výkon šel tak na třetinu, kolem 10 FPS, maximálně.

Tím vším jsem chtěl říct, že se to o to taky člověk musí starat, špatně nastavené dělo bude horší než můj vyladěný chcípáček...
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 13:45
Gustav ( BHA576 )   
No přece ta moje
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 14:43
EASY305
Ač nemám TH rád tak se třeba mrkněte na tento test který je víc než výmluvný
http://www.tomshardware.com/reviews/cpu-gpu-upgrade,1928-10.html
S vyšším rozlišení a dalšími funkcemi pak bude GPU ještě víc důležitější.
A ještě k fps. Ty debaty jsou úplně bezpředmětné. Jednak to TVJZD řekl jasně, že jako neplést FPS a obnovovací frekvence monitoru..to za A.
Za B, a s tím opravdu ani oči ani další cypárny co tady byly zmíněné nemají souvislost.
A tj, že FS se chová na každé sestavě trochu jinak. Takže pravdu mají i ti co tvrdí, že 25 fps je dostatečné i ti co za ideál považují 60 a více fps. Protože ono totiž jde o vůbec celkovou citlivost hry a nejen rychlost obrázků.
Jinými slovy...na svém starém PIV-2.8 a ATI 9600 se 25-30fps jevilo zcela plynulé (ve smyslu HLADKÉ)!!! a v pohodě. Na mém novém PC (viz profil) je 25 fps totální tragédie (ne v JZD) katastofa, bída běs a utrpení!!!!!! Takže 75 je ideál. Nejlíp je samozřejmě nelockovat vůbec, protože pak je to teprve ten správný masakr. Pohyb je tak hladký, jako by člověk fakt seděl v tom éru. O citlivost řízení nemluvě.
Pokud mi nevěřítě zeptejte se Tomina, přijeďte se podívat, nebo jak chcete.
V poslední době jsem viděl 3 PC na kterých se nedal FS používat jinak než unlimited. Vše to byly hooodně výkonné mašiny. Omlouvám se, ale zkušenost mám jen s FS9, ale třeba aspoň principiélně z toho něco vytáhnete
Ono je taky třeba si uvědomit, že doby prskoletů (pentií) jsou pryč a dnešní CPU jsou fakt super výkonné. Takž grafika už daleko víc nabývá na významu. Jasně, že když lítáte nad defaulte - je to fuk. Ale na LOWW ( od Tampy), nebo na LHBP silnou grafiku určitě poznáte!!!!!
 

FS X optimalna zostava   10. 6. 2008 / 15:47
OK-Milda (BHA410)   
Opravdu jsi přesvědčený o tom, co jsi napsal? Jak může jedněch 25fps být jiných od druhých 25fps. Ano, mohou se vyskytovat záškuby tu či onde horší a lepší, ale rozhodně to nemůže být diametrální rozdíl. Pak to totiž není 25 fps - normální není uvádět maximální hodnotu, ale do jisté míry průměrnou hodnotu. Myslím, že celé nedorozumění souvisí s tím, že ty máš na mysli hodnotu fps, na kterou sis locknul v nastavení amy uvádíme hodnotu, jaká je během hry dosahována bez (nebo právě s ohledem) ohledu, jak je nastavena v nastavení.¨Pak bys nemohl takový blud vypustit z klávesnice. A jisté pak je, že na pocit plynulosti má největší vliv právě hodnota dosaženého fps.
V této souvislosti bych si dovolil shrnout, co zde již po částech bylo řečeno:
Vše je založeno na klamu lidského oka, kterému stačí k pocitu plynulosti 24 fps za předpokladu, že se jedná o snímky používající "pohybové rozmazání", ale mnohem přívětivěji snese 60 fps, a to i bez tohoto efektu. Proto je taky běžný film promítán rychlostí 24 fps, ale i tuto rychlost by dnešní filmaři rádi zvýšili, ale to je jiná kapitola.
Oproti těmto požadavkům stojí zobrazovací zařízení, která mají různé parametry; běžnou televizi s 50 Hz půlsnímky zmiňovat pro tento účel nebudu. Nejčastěji se tedy dnes najdou LCD zobrazovače s typicky 60 Hz zobrazováním (někdy 72Hz) a CRT monitory s obvyklým nastavením 72-90Hy (i 100 Hz, ale to je extrém).
Ve výsledku to pak je tak, že ideál na 60Hz LCD je 60fps a poběží cokoli například na 30 fps, bude každý druhý snímek stejný a lidské oko to bude vnímat jako ne příliš plynulý pohyb. V ostatních hodnotách 0-59 fps to bude o to horší, že to promítání bude nesymetrické a ve výsledku působit trhaně, neplynule. Cokoliv nad 60 fps bude de facto zredukováno a logickým vypuštěním některých snímků může zase dojít k pocitu ne příliš plynulého zobrazování.
Totéž platí analogicky pro CRT monitory, jenom s odlišnými hodnotami.
A jen pro úplnost prosím FS9 a FSX z hlediska nastavení a výkonosti nelze také absolutně porovnávat, neboť jsou každá verze postaveny na rozdílném enginu a tudíž se i "principiálně" chovají každá jinak.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ