| | | PIC 737 29. 5. 2008 / 11:38 | |
| | Ahoj. Dotaz na ty co znají 737 od PIC (verze FSX). Když dám stroj po startu cold and dark tak po nastartování simulace se vypnou motory (to je normál) a na variometru se objeví žlutá výstraha off. Když vše nahodím tak na variu je stále ukazatel off a vario nefunguje. kde dělám chybu? Díky moc za pomoc |
| |
|
| | | PIC 737 29. 5. 2008 / 12:00 | |
| | v nastavení máš podle mě Start up Cold & Dark |
| |
|
| | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 12:09 | |
| | jo, to on ví sám řikal, že si to tak zapne ale když nahodí všechno, tak mu stejně pořád nefunguje vario |
| |
|
| | | PIC 737 29. 5. 2008 / 12:48 | |
| | A co IRS? Nechal jsi ho otestovat a pak jsi do FMC zadal souřadnice polohy letadla? Funguje ti ND display? |
| |
|
| | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 12:57 | |
| | jojo, tohle dělá, když se neinicalizuje inerciální soustava |
| |
|
| | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 12:58 | |
| | A nebo když se inicializuje ale blbě sesouhlasí |
| |
|
| | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 12:59 | |
| | No, to se mi ještě nikdy nestalo, ale je to možné |
| |
|
| | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 13:04 | |
| | Mě se to stávalo zezačátku, když jsem přešel z PMDG na PIC a inerce pro mě byla novinkou a každý let s ní byl plný překvapení a na závěr téměř všechny lety končily NDB přiblížením |
| |
|
| | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 13:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:00 | |
| | Má, ale jenom jako. Proto mi ty modely připadají jako hračka, oproti Wilcu. |
| |
|
| | | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:02 | |
| | Já nevím, 737 neznám, mám jen 747 PMDG a tam je sakra vhodný vědět, co s tou IRC udělat, při prvním spouštění jsem zkopal yaw dumper a nejel autopilot, já tomu nevěřil odstartoval a pak musel letět na ruku. IRC je jednoznačnější v tom, že bez něj ti v tom letadle nejede prakticky nic, takže tak neodletíš... |
| |
|
| | | | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:04 | |
| | 747 je good, ale ty 737 NG by podle mě mohly být realističtější. |
| |
|
| | | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:11 | |
| | PMDG je hlavne produkt pre FS2002, takže sa museli niektoré veci vypustiť a oproti PICu má iné výhody, najmä krásne prepracovaný fault system. |
| |
|
| | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 13:55 | |
| | Můžu se ještě zeptat jak tu IRC sesouhasuješ. Mně nejde totiž zadat na začátku pozice do FMC tak nevím kde dělám chybu. Dík. |
| |
|
| | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 13:58 | |
| | Nejdříve dát dva čudlíky "IRS mode selectors" na "NAV" a pak to v FMC samo ukáže GPS souřadnice a políčka kam se dají vložit. Celé je to na 4 kliknutí...pak je nutné pár minut počkat a jak se budíky proberou k životu, tak už to jede. Pak už doporučuju na ty dva čudlíky nesahat až do vypnutí na stojánce, jinak budou trable |
| |
|
| | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:06 | |
| | Díky. Ještě dotaz. Na co jsou pak tam ještě ty pozice align a Att? |
| |
|
| | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:10 | |
| | No Align by mělo být na to nastavování pozice a do další nevím. Každopádně jsem čerpal postupy z reál manuálu 737 a tam píšou dát na NAV. Jinak ten manuál je k mání tady http://www.csav.cz/data/download.php a dost věcí tam funguje i na té naší simulované 737, včetně nouzí, tak doporučuju proštudovat a vyzkoušet |
| |
|
| | | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 20:18 | |
| | Co jsme se s klukama ptali reálných pilotů na B737, tak se dává ALIGN na rozběhání a až se to inicializuje, tak před pohybem letadla (před spouštěním motorů) se to dává do polohy NAV |
| |
|
| | | | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 21:58 | |
| | Tak nevím no, v originál checklistu je NAV a u toho Wilca funguje obojí. Zkusím se taky někde poptat jak to přesně je. |
| |
|
| | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:10 | |
| | ATT odpojí IRS ako zdroj polohy, ďalej poskytuje info pre horizont a pod.
Align slúži na zosúhlasenie po neúplnom vypnutí stroja, napr. pri medzipristátí. |
| |
|
| | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:17 | |
| | Sesouhlasuji jak mě to učil kamarád, co si na chleba vydělává tím, že s tím doopravdy lítá, vypínače IRS dát na allign a počkat, začne se sesouhlasovat.Když je hotov, rozbliká ti allign světýlka na overhead panelu, pak začne blikat ještě kontrolka na palubní desce, kde bliká i odpojení autopilota, nedovedu si vzpomenout, jak se ten panýlek jmenuje.Ale máš ho nad výškoměry.FMC tě požádá o vložení pozice pro kontrolu, nebo zpřesnění toho sesouhlasení.Vložíš pozici v FMC, naskočí ti displeje (EADI, EHSI) a pak překlikneš na overheadu přepínače IRS na NAV.Funguje to bezvadně.Jen holt musíš, jako v reálu čekat cca 10 minut, než se to sesouhlasí. |
| |
|
| | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:20 | |
| | Nemusí, v setupu se dá nastavit ten čas na míň. |
| |
|
| | | | | | | | | PIC 737 29. 5. 2008 / 14:22 | |
| | Jak je ctěná libost.Dle osobní preference každého soudruha |
| |
|
|