| | | Nova textura pre obilne pole (BETA) 19. 1. 2004 / 18:03 | palander |
| | Na podnet Petra Šulca, som sa pokusil pripravit novu texturu pre velke obilne polia. Kedze sa textura musi napajat na ostatne textury nemoze byt pole väčšie ako LOD 13. Problemom ale zostava oznacenie textury. Musíme sa vsetci dohodnut, ze v pripade ak mame zaujem pouzivat tento typ textury, ktoru inu malo pouzivanu texturu budeme obetujeme a budeme je nazov pouzivat. Ak sa dohodneme poprosil by som Petra Šulca, ktoremu zaroven dakujem za fantasticky tutorial k VFR sceneriam, aby do neho tuto informaciu pridal. Za vsetky dobre napady Dakujem a verim ze sa coskoru dohodneme.
PS: Novu texturu najdete na: www.palander.szm.sk. Zatial nesie nazov pre polia, ale na skusobne polietanie to staci. |
| |
|
| | | Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 19. 1. 2004 / 18:09 | palander |
| | | |
|
| | | Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 09:25 | piErcE |
| | chapu li to dobre, tak se prepise treba nejaka jina textura, ktera s tim polem nema nic spolecnyho jenom se u nas v CZE nepouzije?
protoze pouzivam i hodne jinych landclassu ktere pouzivaji defaultni textury, muze se tedy stat, ze najednou misto neceho, s cim pocital autor landclassu se mi treba na vrcholku himalaji objevi obilne pole?
pokud by tomu tak bylo, asi bych nebyl moc nadseny, ze sice v ramci CR je ta textura "kompatibilni" s nasimi landclassy , ale v ramci jinych landclassu pro jine zeme najednou kompatibilni nebude...
(pokud to tedy chapu dobre jak to funguje) |
| |
|
| | | | Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 09:32 | |
| | Asi to nějakou spojitost má, protože jsem si takto po.... Kanáry, kde jsem měl písek přímo po instalaci a ted se mi to tam zelená. ( |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 10:29 | |
| | Ano, pochopene to bolo spravne. Aj ked pri vybere textury ktoru budeme nahradzat nemusime zachadzat do extrémov. Je viac orig. textur na kde sa polia alebo ich casti nachadzaju. Vytvorením tejto textury som reagoval na poziadavku tvorcov VFR scenerii pre ČR. Zamenou textur samozrejme moze dost aj k zhorseniu vzhladu niektorých default scenerii ale to sa vsetko da casom odstranit. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 10:45 | |
| | Víš, já si vážím tvé práce a nechci to nijak kritizovat, protože pak bych to nemohl ani používat, ale nešlo by to dát rovnou jen čistě pro čR? Upozorňuji, že nedělám krajiny, čili do toho nevidím.
Ale jak píšeš, asi o tom víš a budeš na tom ještě dělat. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 11:03 | |
| | Idealni je mit zazalohovan adresar texture. a pak miti jeste 2 dalsi. Ja mam tedy 3: 1. ZALOHA 2.Pro CR 3,. PRO SVET
A jsem bez problemu. Totez mam udelane pro traffic.bgl |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 11:18 | |
| | Nic proti ale to je dost neprakticke.. muset nahrazovat obsah texture podle toho, kam zrovna poletim..... navic, kdyz po zmene clovek musi restartovat simulator a spousta dalsich oprcu kolem toho ...kdyby i ve svete pouzili podobny pristup, tak bych tech ruznych variant mohl mit taky 50 .. samostatnou pro Alpy, samosutatnou pro Pyreneje, samostatnou pro svycarsko, samostatnou pro Spanelsko ...
(tim samozrejme nechci nejak schazovat usili autoru, ty dva celly landclassu jsou velice pekne a i ty nahrady defaultnich textur jejich nahradami jsou nadherne ... ale proc (zbytecne?) zpusobovat nekompatibilitu ceskeho landclassu se zbytkem sveta... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 11:42 | |
| | Musim len suhlasit, ze je to sice pekne ale strasne neprakticke.
A to sa proste neda urobit nova textura s novym cislom ? To uz je cely rozsah cisiel pouzity ? Moc do toho nevidim, tak sorry. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 12:02 | |
| | Jen ciste teoreticky... nema nahodou LC vyhrazenu jednu pozici pro "custom texture"? Mozna by to slo pouzit tak. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 12:30 | |
| | Vzal jsi mi to přímo od úst, myslím, že ta možnost tam je. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 17:43 | |
| | Skutocne existuje taketo riesenie. Tu by som poprosil priamo tvorcov VFR scenerii ktory pracu v Grounde2k4 o prakticku skusenost z pouzitim tejto Custom texture (typujem 252 alebo 253?). V Grounde som pri nastavovani LC nenasiel moznost zadat cestu k tejto texture. Mam dojem ze informaciu o vzhlade textury pre LC si Ground taha priamo z FS (terrain.cfg). To by obnasalo zasah aj do tohto suboru. Priznam sa chvilku som experimentoval ale bez vysledku . Druha moznost, ktoru som tvorcom VFR scenery navrhoval, ako dostat obilne pole cez Custom texture do groundu je pomocou VPT polygonu. To by musel autor scenerie danu plochu obilneho pola obkreslit a vyplnit custom texture. Toto ide v Grounde celkom dobre (odskusane). Tu by som potreboval zas poradit, v definovani cesty pre custom texture je 6 volnych riadkov. Neviem na co konkretne sluzia. Predpokladal som ze ak zadam 6 roznych bitmap, tak sa budu v VPT polygone (zaberajuci niekolko LC policok) lubovolne striedat, ako to robí FS pri klasickom LC. Pokus bol neuspesni. V polygone sa opakovala len jedna textura a posobilo to dost rusivo. Dalo by sa to riesit texturou ktora by neobsahovala vyrazne prvky (cesty, strom...). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 19:33 | |
| | Já to během týdne zkusím nějak rozchodit, ale je možné že je to jen slepá ulička......
Uvidíme, bylo by to fajn.
Mimochodem, začínám od vás dostávat na vyzkoušení kousky vašich Lod8ček a zatím to vypadá že náš projekt úspěšně pokračuje.
Jen tak dál ! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova textura pre obilne pole (BETA) 20. 1. 2004 / 21:36 | |
| | ahoj,
omluvam se, na landclass ani na Ground2k jsem si v posledni dobe neudelal moc casu, tak jsem mozna vedle. Pokud si myslim spravne, hodnoty landclassu v rozich jednoho kvadrantu LOD13 urcuji, ktere 4 kategorie generickych textur se v danem kvadrantu budou od rohu michat. Kdyz se v nekterem bodu pouzije 254, zustanou hned ctyry okolni LOD13 kvadranty v landclassove scenerii pruhledne a je tam videt landclass z jine (nizsi?) scenerie. Kdyz je v nejakem bodu pouzita hodnota pro user foto textury 252 nebo 253 (pro promenlive sezony a den/noc nebo konstantni), hned ve ctyrech okolnich kvadrantech budou znazorneny uzivatelske textury, pokud existuji. Vubec mi neni jasne, jake presne zakonitosti funguji u standardnich landclassovych textur. Kdyz se podivame TmfViewerem na default landclass Fs2004/Scenery/Base/Scenery/worldlc.bgl (ukazka http://www.volny.cz/stoje/scen/landclass_01.gif ), ukazujou se pod kurzorem hodnoty landclassu pouzite pro dane misto. Promenlivost textury definovane timhle cislem ale neni jenom sezonni a denni, ale je ovlivnovana napriklad i zmenami reliefu, kdyz se nekde dodefinuje strmejsi svah, pouzije se jina textura, nejdriv les, pri strmejsim svahu neco jako skala a mozna ze existujou jeste dalsi zavislosti. Je tohle vubec nekde presne popsane? Neporusi se pomerne dumyslna souhra default generickych textur, kdyz se do toho zacnou delat zasahy?
Vlada Stoje |
| |
|
|