| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 14:25 | |
| ![](img/nic.gif) | Čaute bol by niekto ochotny spisat ze co vsetko by mala obsahovat predletova priprava pred IFR letom ? Viem ze je to pocasie kontrola map atd ale potreboval by som to detailnejsie. Na Googli som nic konkretne nenasiel. Pomohlo by mi to k ASAIG Proste ake ukony robia real piloti pred letom. Ja pozeram pocasie, mapy, route atd. len sa chcem ubezpecit aby som na nic nezabudol. A este otazka kde na nete mozem zistit predpoved pocasie v leteckej tematike ? Na SHMU som nasiel len aktualne pocasie. Mam na mysli pohyb frontov, oblacnosti, zrazok a tak.
Dakujem
Tomáš |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 14:43 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 14:45 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 14:46 | |
| ![](img/nic.gif) | AIRAG - AIRAC - aktualni je 0805 ![](images/smile/08.gif)
ARAIG - As Real As It Gets |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 14:57 | |
| ![](img/nic.gif) | No jo koukam, ze jsem ty dve pismenka prehodil ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 14:58 | |
| ![](img/nic.gif) | páni nechcem vas rusit ale poprosil by som odpovedat na tu moju otazku v koreni stromu ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif)
Dakujem |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 15:06 | |
| ![](img/nic.gif) | ASAIG je dle meho pouzito zamerne a znamena to
As Simulated As It Gets
Vita |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 15:12 | |
| ![](img/nic.gif) | aktualny je 0805 ??????????? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 15:13 | |
| ![](img/nic.gif) | Dneska je Máj 2008, takže jo ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 15:25 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 15:26 | |
| ![](img/nic.gif) | To stejné a ještě to bude pár dní trvat. Včera byl myslím taky ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 15:28 | |
| ![](img/nic.gif) | ty jsi nejaky jasnovidec? ![](images/smile/08.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 18:31 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 20. 5. 2008 / 16:05 | |
| ![](img/nic.gif) | zrejme ma kristalovou kouli, nebo obe |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 15:29 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 16:39 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 16:48 | |
| ![](img/nic.gif) | A jo spěchal jsem...dík |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 16:48 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava 19. 5. 2008 / 16:38 | |
| ![](img/nic.gif) | Já mám sice do IFR pilota daleko jak ...radši nic ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif)
Dal bych tady takový "odhad", co všechno je asi tak třeba ![](images/smile/01.gif)
1) Velmi užitečná věcička je toto http://rlpquery.rlp.cz/ Je to předletový builten
tam si člověk odkliká a i snápovědou je to relativně snadná věc pro zjištění všech potřebných základnách údajů jako NOTAMy, SNOWTAMy, METARy jednotlivých letišť a FIRů a všechno to dojde na mail ![](images/smile/01.gif)
Jinak od Davea mám tuhle stránku kde si jde zjistit NOTAMy celého světa
https://www.notams.jcs.mil/dinsQueryWeb/
2) Co se týče počasí, tak jsou na http://www.chmi.cz/meteo/olm/produkty/index.htm Jsou tam mapka SW pro evropu, která je pro dopravní letectví docela důležitá a pak pro české stanoviště výškový vítr (směr a síla), meteorologické výstupy (teplota a rosný bod s výškou), radarové obrazy apod. Je toho dost. Docela pěkná stránka na předpověď počasí je http://ows.public.sembach.af.mil/
Jediný problém je asi ten, že piloti u společnosti na briefingu dostanou od operačky všechny tyhle věci na papírech a mapkách, to si projedou a berou si to sebou do letadla.
Nejlíp bude asi vědět A.J.Scandal a nebo Míra Dušínůj, protože oni se v tom krásně prohrabávají a těší se z těch šíleností ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava + doplnok : rychlost 20. 5. 2008 / 22:30 | |
| ![](img/nic.gif) | Este sa spytam nieco mimo pripravy aby som nemusel zakladat novy strom:
Ked ma poziada APP o kontaktovanie resp. vchadzam do jeho oblasti tak uz automaticky musim znizit rychlost na priblizne 200 resp. nemozem ist cestovkou 330 atd. ? Alebo este pred vstupom do oblasti APP musim znizit rychlost ? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava + doplnok : rychlost 20. 5. 2008 / 22:32 | |
| ![](img/nic.gif) | rychlost pod FL100 je limitovana na 250IAS a v sektore podla map alebo udania ATC. defam ze sa nemylim |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava + doplnok : rychlost 20. 5. 2008 / 22:33 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava + doplnok : rychlost 20. 5. 2008 / 22:47 | |
| ![](img/nic.gif) | To sa netýka niektorých vzdušných priestorov, iní upresnia ktorých, ale myslím že medzi ne patrí napr. LKPR TMA |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Predletová príprava + doplnok : rychlost 21. 5. 2008 / 08:25 | |
| ![](img/nic.gif) | Standardne ja bylo psano pod FL100 250IAS, Praha je ale treba vyjimka, v mapach je uvedeno nekolik SLP (speed limit pointu), prvni je na 28nm od VORu OKL, dokud tedy budes vzdalen vice nez 28nm, muzes si letet kolik chces i pod FL100, na druhou stranu, pokud by si byl treba stale nad FL100 a uz 20nm od OKL, musis mit max 250IAS. Dalsi SLP je pak na IAF, kde by si mel mit max 210IAS. |
| |
|
|