FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Trim Jeden příspěvek | Celý strom
Trim   19. 1. 2004 / 14:08Ifel
Mohl by mi někdo prosím vysvětlit jak se používá trim a něco o této problematice trimování. k čemu je a jak se provádí. Začal jsem lítat a jěště jsem to nepoužíval a letadlo lítá. Tak co dělám špatně?
 

Re: Trim   19. 1. 2004 / 14:17
Luděk Ch.
Velmi zjednodušeně: nejčastěji se používá tzv. podélné vyvážení proto, aby jsi nemusel pro vodorovný let stále držet knipl přitažený k sobě nebo ho tlačit od sebe. Určitě vidíš, že při vyšší rychlosti má snahu letadlo samo stoupat a naopak. A právě tím trimem po ustálení rychlosti se letadlo dá vyrovnat, aby drželo výšku při kniplu ve střední poloze. Pak se ještě dá trimovat směrové kormidlo i křidélka, ale to v simulátoru není moc potřeba.
 

Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 14:54Ifel

A jěště jsem v nějakém check listu měl, že mám nastavit nějaký trim pro vzlet. Teď nejsem doma a tak to nevím přesně ale nevíte mám udělat?
 

Re: Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 15:08
lancaster   
při startu tzv. "těžký na ocas" ,po dosažení vzletové rychlosti se éro pozvolna samo zvedá, aniž bys ho kniplem musel " utrhnout od země " a jak řečeno, se stoupající rychlostí má tendenci po odlepení i strměji stoupat, takže je třeba trimovat opačně ("težší na hlavu")- jemnější korekce , nebo potlačovat kniplem (ostřejší, okamžitá korekce), ale trimem se potom doladí správná poloha.
 

Re: Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 15:11
Luděk Ch.
To je proto, aby by se při nevhodně nastaveném trimu nestalo při vzletu to, že by se letadlo ještě před dosažením potřebné rychlosti nečekaně zvedlo. Potom by pravděpodobně ztratilo rychlost a dopadlo zase na zem. Proto je důležité před rozjezdem na dráze zkontrolovat správné nastavení pro vzlet (dle typu letadla). Ale u defaultních letadel nějaké přesné nastavení nezjistíš, myslím, že u ovladače a indikátoru nastavení trimu je ryska "TO" a na ni by jsi měl před vzletem trim nastavit.
 

Re: Re: Trim   20. 1. 2004 / 08:25
Míra KV
No, já teda trimování směrového kormidla používám skoro vždy, když je při přistávání silný boční vítr. Teda pokud nejsou turbulence, jinak to vyrovnávám nožně. Laicky řečeno.
 

Re: Trim   19. 1. 2004 / 14:54wilco
Trim, resp. vyvazenie je dolezita vec. Ked si predstavis, ze nemozes knipel ani na sekundu pustit, ze uz mas drevennu ruku z toho, co sa s nim pretahujes, tak lietanie by ti mnoho radosti neprinieslo. V skutocnosti mas jednu ruku na kniply a druhu na vyvazeni, pri kazdej zmene rezimu letu si masinu vyvazis, tzn. nastavis vyvazenie tak, aby si nemusel knipel ani tahat a ani tlacit, cize on sam che byt tam kde chces aby bol. A pozor na polohu vyvazenia pri napr. starte, v povinnych ukonoch to mas, vyvazenie neutral, lebo sa ti moze stat, ze sa neodlepis, pripadne sa ti to odlepi na melj rychlosti a LMU je na svete.
 

Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 15:04
A ja k tomu len dodám, že je dobré si opatriť FS-Force, aby to vyváženie v sime fungovalo ako v reále, teda pokiaľ máte FF-joystick.

Teda niekde dáte knipel, aby to letelo tak ako chcete a vyvážením si odstrániete sily v knipli.
 

Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 15:20
Latom   
Ve skutečnosti bych s tebou nikdy neletěl. Jedna ruka na řízení a druhá na přípusti plynu!!!!!
Na vyvažování mysli až to jde. Jinak Trim se používá na snížení sil v řízení, aby jsi je nemusel stále držet násilím a snáze jsi ovládal letadlo. To, jak tady psali přede mnou, že si vyvážíš éro, je druhořadé. L-410 myslím ani trim nemá.
 

Re: Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 15:24
Hoaker
L-410 pochopitelne trim ma
 

Re: Re: Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 16:22
Latom   
Sorry, mistake. ))
 

Re: Re: Re: Trim   19. 1. 2004 / 16:43
No, neviem, pochopiteľne pri štarte a pristáti je ruka na plyne, ale už počas stúpania tak maximálne preto, aby ti kdesi neplandala. To už múže byť radšej na tom vyvážení

OK, a nezabudnite že nie všetky lietadlá majú motor a plynovú páku.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ