|  |  | Trim 19. 1. 2004 / 14:08 | Ifel |
|  | Mohl by mi někdo prosím vysvětlit jak se používá trim a něco o této problematice trimování. k čemu je a jak se provádí. Začal jsem lítat a jěště jsem to nepoužíval a letadlo lítá. Tak co dělám špatně? |
| |
|
 |  |  | Re: Trim 19. 1. 2004 / 14:17 | |
|  | Velmi zjednodušeně: nejčastěji se používá tzv. podélné vyvážení proto, aby jsi nemusel pro vodorovný let stále držet knipl přitažený k sobě nebo ho tlačit od sebe. Určitě vidíš, že při vyšší rychlosti má snahu letadlo samo stoupat a naopak. A právě tím trimem po ustálení rychlosti se letadlo dá vyrovnat, aby drželo výšku při kniplu ve střední poloze. Pak se ještě dá trimovat směrové kormidlo i křidélka, ale to v simulátoru není moc potřeba. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 14:54 | Ifel |
|  |
A jěště jsem v nějakém check listu měl, že mám nastavit nějaký trim pro vzlet. Teď nejsem doma a tak to nevím přesně ale nevíte mám udělat? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 15:08 | |
|  | při startu tzv. "těžký na ocas" ,po dosažení vzletové rychlosti se éro pozvolna samo zvedá, aniž bys ho kniplem musel " utrhnout od země " a jak řečeno, se stoupající rychlostí má tendenci po odlepení i strměji stoupat, takže je třeba trimovat opačně ("težší na hlavu")- jemnější korekce , nebo potlačovat kniplem (ostřejší, okamžitá korekce), ale trimem se potom doladí správná poloha. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 15:11 | |
|  | To je proto, aby by se při nevhodně nastaveném trimu nestalo při vzletu to, že by se letadlo ještě před dosažením potřebné rychlosti nečekaně zvedlo. Potom by pravděpodobně ztratilo rychlost a dopadlo zase na zem. Proto je důležité před rozjezdem na dráze zkontrolovat správné nastavení pro vzlet (dle typu letadla). Ale u defaultních letadel nějaké přesné nastavení nezjistíš, myslím, že u ovladače a indikátoru nastavení trimu je ryska "TO" a na ni by jsi měl před vzletem trim nastavit. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Trim 20. 1. 2004 / 08:25 | |
|  | No, já teda trimování směrového kormidla používám skoro vždy, když je při přistávání silný boční vítr. Teda pokud nejsou turbulence, jinak to vyrovnávám nožně. Laicky řečeno. |
| |
|
 |  |  | Re: Trim 19. 1. 2004 / 14:54 | wilco |
|  | Trim, resp. vyvazenie je dolezita vec. Ked si predstavis, ze nemozes knipel ani na sekundu pustit, ze uz mas drevennu ruku z toho, co sa s nim pretahujes, tak lietanie by ti mnoho radosti neprinieslo. V skutocnosti mas jednu ruku na kniply a druhu na vyvazeni, pri kazdej zmene rezimu letu si masinu vyvazis, tzn. nastavis vyvazenie tak, aby si nemusel knipel ani tahat a ani tlacit, cize on sam che byt tam kde chces aby bol. A pozor na polohu vyvazenia pri napr. starte, v povinnych ukonoch to mas, vyvazenie neutral, lebo sa ti moze stat, ze sa neodlepis, pripadne sa ti to odlepi na melj rychlosti a LMU je na svete. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 15:04 | |
|  | A ja k tomu len dodám, že je dobré si opatriť FS-Force, aby to vyváženie v sime fungovalo ako v reále, teda pokiaľ máte FF-joystick.
Teda niekde dáte knipel, aby to letelo tak ako chcete a vyvážením si odstrániete sily v knipli.  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 15:20 | |
|  | Ve skutečnosti bych s tebou nikdy neletěl. Jedna ruka na řízení a druhá na přípusti plynu!!!!!
Na vyvažování mysli až to jde. Jinak Trim se používá na snížení sil v řízení, aby jsi je nemusel stále držet násilím a snáze jsi ovládal letadlo. To, jak tady psali přede mnou, že si vyvážíš éro, je druhořadé. L-410 myslím ani trim nemá. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 15:24 | |
|  | L-410 pochopitelne trim ma  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 16:22 | |
|  | Sorry, mistake. )) |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Trim 19. 1. 2004 / 16:43 | |
|  | No, neviem, pochopiteľne pri štarte a pristáti je ruka na plyne, ale už počas stúpania tak maximálne preto, aby ti kdesi neplandala. To už múže byť radšej na tom vyvážení
OK, a nezabudnite že nie všetky lietadlá majú motor a plynovú páku. |
| |
|
|