FS Pilot má pravdu, v dobách dávných a letecky historických, bývaly pozice jednotlivých markerů jinde než je tomu dnes.
IM, který dnes (pokud je) leží na prahu dráhy, dříve býval umístěn ve vzdálenosti cca dnešního MM.
MM ležel cca v polovině mezi dnešním MM a OM.
OM ležel cca ve stejné vzdálenosti jako dnes.
Ke změně tohoto uspořádání ovšem došlo někde na začátku šedesátých let.
Jinak také nebylo neobvyklé, že se používal čtvrtý marker, přibližně ve dvojnásobku vzdálenosti dnešního OM, nicméně tam se mi nepodařilo nikde vygoogliti zda měl nějaké označení, a případně jak toto označení vypadalo. Pro ilustraci přikládám:
Výřez přes sebe položené mapy ILS22 někdy kolem roku 1960 a dnešní ILS24, kde je pěkně patrný rozdíl v umístění MM.
Výřez mapy ILS31 někdy kolem roku 1968. Tam už je vidět "nové" uspořádání MM - OM, ale je k tomu navíc vidět i marker LB, který ovšem nenese žádné označení, v jeho popisu je nakreslený tvar signálu, který vysílá (samé čárky). |
|