| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:04 | |
| | Caute dnes som spisal najzanmejsie letiska v SR a CR + LOWW a EHAM a ich ILS kurzy a frekvencie. Aby ste nemuseli vzdy pozerat do mapy tak som to spisal na dva papiere. Vytlacte si to a "vycapnite" si na stenu. Su tam letiska:
LZKZ
LZIB
LZTT
LZSL
LKPR
LKMT
LKTB
LOWW
EHAM
----------------------------------------------------------------------------------------
Instrumental lighting system
LZKZ- 755 feet
ILS RWY 19 – 109,3 Mhz
HDG:189
ILS RWY 01 – 109,5 Mhz
HDG:9
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LZIB- 436 feet
ILS RWY 22 – 108,3 Mhz
HDG: 222
ILS RWY 31 – 110,7 Mhz
HDG: 312
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LZTT- 2356 feet
ILS RWY 27 – 110,1 Mhz
HDG: 217
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LZSL- 1043 feet
ILS RWY 36 – 108,7 Mhz
HDG: 359
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LKPR- 1247 feet
ILS RWY 24 - 109,1 Mhz
HDG: 243
ILS RWY 06 - 111,15 Mhz
HDG 63
ILS RWY 31 – 109,5 Mhz
HDG: 305
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LKMT- 844 feet
ILS RWY 22 – 110,95 Mhz
HDG: 223
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LKTB- 777 feet
ILS RWY 28 – 111,15
HDG: 276
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LOWW- 600 feet
ILS RWY 16 – 108,5 Mhz
HDG: 162
ILS RWY 11- 110,3 Mhz
HDG: 114
ILS RWY 34 – 108,1 Mhz
HDG: 342
ILS RWY 29 – 109,7 Mhz
HDG: 294
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
EHAM- -11 feet
ILS RWY 06 – 110,55 Mhz
HDG: 60
ILS RWY 01L – 108,75 Mhz
HDG: 5
ILS RWY 01R – 110,3 Mhz
HDG: 5
ILS RWY 27 – 111,15
HDG: 269
ILS RWY 22 – 109,15 Mhz
HDG: 223
ILS RWY 19R – 109,5
HDG: 185
|
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:10 | |
| | Pekne... ale instrumental landing system |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:10 | |
| | To je "Instrument Landing System" |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:11 | |
| | i když máte stejnou sekundu, tak dosvědčím, že Fabo tam byl dřív |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 21:11 | |
| | Tak ono neni ani nutne nic dosvedcovat, Fabo je jasne predemnou, i kdyz je stejna minuta tak drivejsi prispevek je proste vzdy vys |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:12 | |
| | Asi jsem magor, ale prahu a ostravu znám nazpaměť a ostatní zase tak často nelítám, navíc nejlepší je to vždycky konzultovat s GPS, protože obecně se nemusí FSka shodovat s realitou. Jednou jsem si dával po emirátech takový nonR-NAV letík s ATRem a jeho FMC mi asi ke 4 z pěti majáků tvrdilo jiné frekvence a kódy, než jaké znala GPS a tedy i samotná FS...
Každopádně dík za snahu a ochotu |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:13 | |
| | Snaha se samozřejmě cení, ale pokud už něco takového děláš, je dobré to udělat bez chyb Podíval jsem se čiště náhodou jen na své domovské letiště Brno a zjistil jsem, že tam máš hned tři chyby.
1) freq. ILS není 111,15, ale 111,5 MHz
2) heading není 276°, ale 275°
3) výška není 777ft, ale 778-781
Ta výška samozřejmě není podstatná, ale frekvence a kurs určitě ano. Ostatní letiště jsem nezkoumal, takže je raději ověř |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:19 | |
| | ten heading bol napisany v mape FSky a aj ten altitude. Sorry za tu frekvenciu a preklep ostatne freq su uz dobre |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 21:00 | |
| | V pohodě, chybička se vloudí Bohužel mapa FSky není úplně ideální zdroj těchto dat, zvlášť pokud někdo lítá on-line. |
| |
|
| | | | | | | | Chlapi, ked je rec o mapach, tak mal som asi 2 roky mapu EUROCONTROLu na stene v spalni pri PC - skvela tapeta a skvele planovanie navigacnych letov. Komplet cela jedna stena. Zena mi to trpela az do jedneho pekneho dna , kedy...
Som zvedavy co bude robit ked si konecne nainstalujem system ovladania podvozku a plynovu paku ovladania motoru zo SU-22, ktore mam pod postelou. |
| |
|
| | | | | | | | | Tak videozaznam z tohoto by bol asi na nezaplatenie |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 22:30 | |
| | Pozor na ty kurzy To se čas od času mění, protože to jsou magnetické a na některých starších mapách už je nějaký ten rozdíl. Konkrétně na LKMT jsem zažil za svou velmi krátkou působnost kurzy ILS 22 223,224,226... nevím kde všude jsem to hrabal, ale vím, že jich bylo několik a bude se zase měnit, až milý magnetický pól postoupí ve své cestě
A výška není podstatná? Já teda nevím, ale výška prahu je podlě méhou soudu nesmírně důležitý údaj hlavně při kategoriích II a III, hlavně teda na III protože člověk nic nevidí a ikdyž je tam radiovýškoměr, tak údaj z tlakového výškoměru mi může dát velmi dobrý odhad, jak vysoko nad dráhou ještě jsem, především ve vztahu k vzdálenosti od dráhy, to už jsou ale jiné výšky... Proto se (podle mě) udává,pro visuální přiblížení je to nepodstatné, protože se letí "na oko" a na výškoměr se moc, resp. vůbec nečučí Max. tak na PAPIny |
| |
|
| | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:33 | |
| | Kam az ta zmena kurzu muze zajit? Pokud se to meni takhle rychle, tak kde to konci, nebo se to otoci o 360°? To je blbost ne? |
| |
|
| | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:35 | |
| | Pokuď se nepletu, jednou za čas se magnetický pól zmizí, což je známka toho, že bude následovat prohození o 180 stupňů. |
| |
|
| | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:36 | |
| | Údajně jednou za 250 tisíc let, ale za posledních milion let prý žádná tato změna nebyla. Možná, že se máme na co těšit. |
| |
|
| | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:38 | |
| | ako to potom mozem pocitit v neleteckom zivote ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:39 | |
| | No, zíleží, co vyvádíš Jestli se budeš chtít dát někam podle kompasu, tak budeš mít asi smůlu (OT, ale když zmizí pól, tak by to bylo možné ne?) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:41 | |
| | No lišejníkům a hvězdám je nějaký magnetický pól víš kde? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:41 | |
| | ale tie kompasy sa potom nedaju nakaliborvat aby ukazovali vratane tej deklinacie ? Priblizit k nim magnet a pootocit ich o potrebnu vychylku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:44 | |
| | A můžeš pak chodit na sever třeba do kolečka To jsem viděl, jak jeden nejmenovaný expert při přeletu ve známé lokalitě položil opuzdro s mobilním telefonem na palubovku vedle kompasu a po nějaké chvíli se koukal na kompas a nestačil se divit To pouzdro mělo magnetické zapínání (prostě tam byl malý magnet) a kompas se vesele točil jak kolotoč A nebýt to známá lokalita a bez GPS na palubě, tak to moh být možná problém |
| |
|
| | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:43 | |
| | ale ked zmizne ten magneticky pol tak sme s IFR lietanim v prdeli ze ? alebo GPSko a poly nemaju nic spolocne ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:54 | |
| | V té době se už bude lítat čistě buď na GPS nebo na inerci. V ČR se prý (nijak nepotvrzeno) nebude obnovovat stávající radionavigační zařízení typu NDB, VOR, popř. DME, protože se to neoplatí, když jsou dnešní inerční systémy natolik spolehlivé a přesné, nehledě na to, že je jen otázkou času, kdy se ke slovu oficiálně dostane GPS, popř. začínající Galileo a to už bude navigace zase někde jinde.
Předběžný odhad je, že za cca 5-10 let by pomalu měla doznívat životnost prvním radionavigačním prostředkům - NDB. Ty nikdo z finančních důvodů nebude asi chtít obnovovat, takže se postupně budou rušit. Už teď jsme svědky, že dříve byly NDB jako markery OM, MM, IM a dnes už bývají jen po jednom bývalé IM přejmenované na MM... takže vývoj bude při nejmenším zajímavý... a za nějakou dobu třeba už takové to klasické navigování nebude
Taky se prý připravuje (ale to je ještě v plenkách), že letové cesty budou jakoby vzdušné tunely, kde se éro pomoci autopilota bude držet nějak všelijak a ve vzduchu bude pořádný řízený bordel Na toto konkrétně jsem velmi zvědav... na toto jsem viděl i nějaký pořad, jak si to představují |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 23:05 | |
| | Kua, kde su tie casy , ked orientacia na MiG-21 za IFR /ZPP/ sa skladala z naladenia NDB /VPRS/ a kurz a cas. Na pristatie pilota bicovala "POSADKA"/dnes APPROACH/ a v masine pilot "piloval" kolajnicky / ARK a KOMPAS /. A samozrejme rychlost,vyska vario. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 23:28 | |
| | v ty dobe už.....jen aby ses rano nevzbudil a poly nebyly naopak hehehe |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 23:34 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 23:35 | |
| | S Galileom by som bol trošku opatrný. V tejto dobe už malo po orbite krúžiť niekoľko družíc a zatiaľ je tam iba jedna nefunkčná maketa, ktorá vysiela na nosnej kvôli obsadeniu frekvenčného pásma.
Ako to myslíš s premenovávaním IM na MM. To len tak ľahko nejde. Nesekol si sa trochu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 23:52 | |
| | Tak to jsem se asi kousek sek aji s tím vyučujícím ve škole Zítra se na to poptám Teď koukám do AIPu a MM je na něco přes 1. nm, což je cca 2.km od prahu dráhy, v LKMT je to stejné a praha si nechala ještě OM na 4.nm, což by odpovídalo 8.km a mám pocit, že kdysi byly markery na FAFu, kde když to začlo pípat, tak se zahájil sestup a ty byly na cca 15.km
Nevím teďkom, jak byla ta posloupnost jeslti od FAFu IM, OM, MM nebo OM, MM a IM. V případě toho druhého by se to muselo přejmenovávavat
Docela jsem si v tom teď udělal zmatek Zítra dám vědět, jak přijedu ze školy
Jedna věc je ale jistá a to ta, že se markerů už zrušilo dost a postupem času se začnou rušit asi i další radionavigační prostředky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 01:57 | |
| | Hele, ja mel doted za to, ze je to pevne dany, proste OM, MM, IM - outer, middle, inner....nevim jak bys todle chtel dost dobre prohodit i jen nazvama |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 09:14 | |
| | FS Pilot má pravdu, v dobách dávných a letecky historických, bývaly pozice jednotlivých markerů jinde než je tomu dnes.
IM, který dnes (pokud je) leží na prahu dráhy, dříve býval umístěn ve vzdálenosti cca dnešního MM.
MM ležel cca v polovině mezi dnešním MM a OM.
OM ležel cca ve stejné vzdálenosti jako dnes.
Ke změně tohoto uspořádání ovšem došlo někde na začátku šedesátých let.
Jinak také nebylo neobvyklé, že se používal čtvrtý marker, přibližně ve dvojnásobku vzdálenosti dnešního OM, nicméně tam se mi nepodařilo nikde vygoogliti zda měl nějaké označení, a případně jak toto označení vypadalo. Pro ilustraci přikládám:
Výřez přes sebe položené mapy ILS22 někdy kolem roku 1960 a dnešní ILS24, kde je pěkně patrný rozdíl v umístění MM.
Výřez mapy ILS31 někdy kolem roku 1968. Tam už je vidět "nové" uspořádání MM - OM, ale je k tomu navíc vidět i marker LB, který ovšem nenese žádné označení, v jeho popisu je nakreslený tvar signálu, který vysílá (samé čárky). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 15:19 | |
| | Ty markery se přesunovaly? Jak jsem se koukal do mapek, tak to vychází (dnešní) MM na cca 1nm od prahu a OM na 4nm a dříve byl jen o jeden víc za tím na 8 nebo na jaké majli ne? Nebo se to fakt přesunovalo? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 15:27 | |
| | Tak ono fyzicky se tam od té doby vystřídalo už několik generací zařízení, takže určitě to vždy nebylo tak, že by je "přesouvali". Všimni si, že i jména nesedí s tím jak se to jmenuje dnes. Ale principielně se změnil jak počet prakticky používaných markeru, tak jejich význam i značení, snad jediné co zůstalo bezezměny od počátku letectví je OM. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 20:01 | |
| | Když tak koukám na tu mapu, praha měla něco jako dráhu 10/28 ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 21:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 23:06 | |
| | No myslím Papu, ale pokud já vím, tak na těch jednoduchých pntících se zakreslují jenom dráhy a taky P končí někde v zemi nikoho takže to muselo někdy být bráno jako VPD ne ?
Kde byla 08/26 ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 20. 5. 2008 / 00:06 | |
| | Dřívější dráha 08/26 je nynější pojezdová P. Nicméně bývala delší a to na obě strany. Když se pozorně kouknete sem: http://www.mapy.cz/#x=132711328@y=135990112@z=15@mm=FP tak tam uvidíte jiný odstín trávy a taky pochopíte proč je tam ta silnice tak divně postavená . Jinak přikládám mapku dráhového systému v šedesátých letech - krom 08/26 je tam taky vidět dnes již zcela rozkopaná (ale podle ostínu trávy opět rozpoznatelná) 18/36, kolmá na P a na "velké náměstí". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 20. 5. 2008 / 06:52 | |
| | Ono jak koukám na ten seznam, ono je to letiště stejně taková zvláštní splácanina všeho |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 20. 5. 2008 / 08:37 | |
| | Panejo, 5 drah, to je jak v EHAMu A furt chcou další |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 20. 5. 2008 / 12:38 | |
| | Mno jo, ale u nas jsme lepsi . U nas se vsechny sbihaly v jednom miste |
| |
|
| | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 18. 5. 2008 / 22:38 | |
| | No magnetický pól se točí kolem zepěpisného po takovém klikatím oválu, ale ty výchylky nejsou až tak velké a té odchylce se říká Deklinace, což předpokládám víš. Nevím, do jaké hranice může být, ale mám pocit, že někde na seberu Kanady je to dokonce 45°, takže to může být docela dost |
| |
|
| | | | | | | | | Najznámejšie ILSka - Kurz Drahy 19. 5. 2008 / 11:15 | |
| | Může to být 180°, pokud jsi mezi skutečným a magnetiským pólem |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:20 | |
| | tak to je vtipný, snaha samozřejmě ok, ale k čemu ? takovýhle myšlenky jsem měl taky když jsem začínal a myslel jsem že stim udělam díru ... ale neuděláš, správně bys měl mít mapy abys věděl kam letět na Go Around, kde jsou Markery apod, tohle je k ničemu nebo tak aspoň do offline nebo pro někoho kdo nesimuluje ale hraje si ... |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:22 | |
| | ja som to sem nedal pre vas ale pre zaciatocnikov a urcite to neni k nicemu zacitacnikom je zbytocne si tlacit vsetky mapy takze k niecomu to urcite je |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:26 | |
| | pak letim po síti a piloti se ptají jak to mají dělat, že nemají tohle a tohle, tak když to prostě nemají, tak at nelítaj ... myslim že neni problem vytlačit 20 stránek oboustraně |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:27 | |
| | ja doma mam mapy vytlacene ale nie vsetky. Nieje to velmi lacna zalezitost zober si ze na drahu 24/06 LKPR potrebujes uz hned dve mapy o EHAM ani nehovorim Ja som to spisal pre zaciatocnikov aby mali prehlad o frekvenciach. Pre nich to k niecomu bude, nemusia si vytlacit 100 map. |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:37 | |
| | ked sa vam to nepaci tak poproste JM nech strom zmaze. A neviem ci by zaciatocnik ktory zacina v FSke si zbytocne tlacil 100 map a este ani nevie ci bude v hrani FSky pokracovat |
| |
|
| | | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:45 | |
| | Hoši klid. Nechtěl jsem, aby jste se hádali v tom stromě s plakátem Áček a tak vy si to musíte ještě dnes vynahradit tady Snahy a aktivity si cenním a jsem si jistý, že někdo komu se tento seznam hodí, se mezi námi určitě najde. Tak proč to pořád hrotit. (Cituji neznámého autora: ) "To chce klid a nohy v teple" |
| |
|
| | | | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 22:35 | |
| | A co by? Já mám doma několik složek s mapkama všech IFR letišť ČR za AIPu ČR a tak půlku z VFRových letišŤ a z počátku jsem to tisknul, protože se mi to líbilo, né že bych tomu rozuměl a postupem času, jak jsem do toho nechápavě čučel jsem se lecos naučil Samo, chtělo to pomoc, ale dost se z toho dá jen tak pochopit |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:25 | |
| | nehledě že Go Around proceduru umí malo kdo (použití), protože se všichni snaží stim plácnou tak, aby prostě se jim to nestalo ... a kdyby náhodou přejeli, tak si radši vypnou FSku(zahlásí problém) nebo to vytrhnou ze zásuvku
mapy potřebuješ na holding apod ... |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:53 | |
| | No hned na začátku jsem našel chybu - na LZKZ (Košice) rwy19 není ILS ale pouze VOR/DME a to VOR KSC 108,2. ILS mají jen na dráhu 01 KE 109,5. |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 20:58 | |
| | , stále je lepší si to psát nebo čučet do mapy ? |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 21:10 | |
| | tak ste ma presvedcili ja som doteraz pouzival mapy ale len na LKPR a LZKZ ostatne som si pamatal alebo pisal frekvencie. Zajtra zacne tlacit, tlacit a zase tlacit (mapy samozrejme ) |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 21:34 | |
| | přišla ti PM ? |
| |
|
| | | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 21:56 | |
| | jj |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 22:32 | |
| | dobre tak som to spisal kusa blbo. Odporucam novacikom sa podla toho neriadit lebo katastrofy po prblizeni neberem na zodpovednost vytlacte si mapy ako Xampik a hocijaky iny ludia ako napriklad ja |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 22:54 | |
| | když už je tu todle.. tak se chci zeptat.. proc v Airacu pro PMDG je heading dráhy 24 na LKPR 244° a né 243° jak je v mapách? tydle lehký "nijance" jsou v tom často že to nesedí o jeden stupeň... |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 22:54 | |
| | Podívej se na jeden zdejší příspěvek FSpilota. |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 22:57 | |
| | to je mi jasný.. ale bylo to už ve staršim balíku Airacu a v aktuálních mapách to zůstává stejný |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:05 | |
| | Presne, proste heading ILS v aktualnim Airacu nesedi s aktualni mapou. Vzdy je to o jeden stupen posunute. |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:09 | |
| | tady je výřez z FMC s tim co mam namysli |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:02 | |
| | moze byt vychylka kurz deklinace sposobena aj tym ze poda nad ktorou je draha sa zvetrava, vrasni a tym sa aj draha posunie o 1 stupen. Alebo je to nemozne ? |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:04 | |
| | Za tak krátkou dobu je to možné, tak možná na čínském rýžovém poli, na Sahaře, nebo na krajích tektonicky aktivních zemských desek.. |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:20 | |
| | No, to by mohlo být docela zajímavé, jak to mají třeba na letišti v San Franciscu Tam je tektonicky velmi aktivní zóna, jak se tam jedna deska podsouvá pod druhou a tak by se teoreticky mohla měnit i zeměpisná poloha, natočení, popř. možná i výška zdejšího letiště Nezkoumal to někdo, jestli se dobách letectví toto letiště polohou nebo směry a sklony drah nějak změnilo? |
| |
|
| | | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:26 | |
| | A co teprve to letiste na vode kdesi v Cine. To jim taky muze odplavat kousek dal a muzou zase predelavat mapy |
| |
|
| | | | | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:54 | |
| | Myslíš to plovoucí z těch "barelů" nebo co to je za krabice Na to už musí mít piloti licenci pro přistávání na letadlové lodi ne? |
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:24 | |
| | No, jak to tu čtu, tak se mi zdá, že jsme skoro každý z jiné planety. Protože:
podobný tahák je velice užitečný pro začátečníka, který se necpe na on-line létání, když to ještě pořádně neumí - ale chce si občas někam zaletět a "chytit "ajeles" a po něm třeba zkusit ukočírovat bednu za špatný viditelnosti dolů. Nechápu, proč ti, kteří to "už nepotřebují" se do tohoto počinu navážejí. Prostě už to nepotřebuju - tak mlčim. Nespoléhejte, že právě ta nastuopující generace začátečníků, kteří si to vytisknou a budou to třeba čtvrt - půl roku používat, se tu teď ozvou, protože to tady možná jen čtou a nejsou přihlášeni. Zdá se mi, že se tady naopak častěji setkávám se začátečníky, kteří napíšou dotaz č. 1. "nejde mi se přpojit do sítě IVAO a pak dotaz" č. 2. "jak mám nastartovat motor u airbusu?" - takový to pochopitelně nepotřebujou - a ti ať si tisknou mapy.
Druhá otázka je otázka "chyb." Právě pro začátečníky, o kterých píšu a kteří vědí houby o aktualizaci dat letišť, AFD, změnách pro on-line létání a podobně, tak ti potřebují v takovém seznamu údaje takové, jak jsou v jejich verzi FS (například - VOR NER v CTR Vodochody anebo v žitném poli u Řepína? he?) - protože pro jejich off-line létání na 4 roky staré FS jsou letošní změny frekvencí, poloh a kursů úplně k ničemu.
Takže Tome, nebyl to špatnej nápad, je akorát potřeba tam nedělat chyby - a když to píšeš podle FS, napiš která verze - a s poznámkou, že to je pomůcka pro off-line létání na originální FS datech. |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:38 | |
| | tenhle příspěvek mi tak trochu připomíná...... kam se poděl Tragédie v JZD? |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 18. 5. 2008 / 23:40 | |
| | Já bych ti to napsal, ale už jsem to tady jednou psal. Takže si to vygůgluj a neotravuj. |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 19. 5. 2008 / 01:30 | |
| | | |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 19. 5. 2008 / 13:48 | |
| | no ako mna to napadlo dnes a zbuchal som to asi za 10-15 minut a tak to aj vyzeralo. Takze NEPOUZIVAT TO Z BEZPECNOSTNYCH DOVODOV myslel som ze by som mohol nejako pomoct novacikom. Ale at to zkusi nekdo iny Ja samozrejme pouzivam mapy eln zaciatocnikom je myslim zbytocne si mapy vytlacit. Tato pomoc mi nevysla ) |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 10:06 | |
| | No podla mňa by mal nováčik jednu z prvých veci urobiť to že si vytlačí mapu lebo potom ja mu môžem na vežke vysvetľovať ale ak to nemá pred sebou tak je to ťažke si to predstaviť. No a tie frekvencie to je OK pokus o pomoc sa ráta stále lenže nováčikovi budu tie frekvencie viacmenej aj tak na nič lebo ako sa vôbec ne ILS app dostane to vedieť nebude (nepočítam vektorovanie lebo ak je tam ATC tak mu tu frekvenciu s radosťou aj povie). Takže mapy treba tlačiť je to jedna z najdôležitejších/ak nie naj/ veci pri lietaní.
Pekný zbytok dňa. |
| |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 10:16 | |
| | Nováčik, ktorému na vežke musíš niečo vysvetľovať v prvom rade nepatrí do onlajnu... také veci sa má naučiť v oflajne a potom ísť na sieť... |
| |
|
| | | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 10:52 | |
| | Vyjimecne souhlasim a takova slova tesat do kamene zlatym pismem. |
| |
|
| | | | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 11:04 | |
| | Já souhlasím jen na 6/7 u nás myslím stále "fungují" tréninkové neděle. Za mého začátku to bylo tak, že když se někdo zeptal, tak mu bylo odpovězeno a často i za cenu zdržení provozu a ten byl o dost větší než nyní. A nikomu to nevadilo, nikdo nenadával. Tehdy bylo běžné i vysvětlování v ostatní dny a pořád to nikomu nevadilo. Často i během letu na FRQ do éteru sem tam někdo skočil a dotyčné opravil. Teď to zkuste. Online je často dost "zkušených" řídících nebo pilotů, kteří sežrali moudrost světa. Jen v úterý v 8 se vždy vyžadovala určitá profesionalita. |
| |
|
| | | | | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 11:08 | |
| | Ja si myslim, ze to je hlavne proto, ze v ty dobe lidi, kteri se pripojovali na sit poprve, mivali aspon trochu rozumu, soudnosti a sebekritiky a nejdriv observovali a pak se snazili zacit na regionalnich vezich a pripadne na LKPR GND. Posledni rok a pul je situace takova, ze prijde clovek, ktery o tom nema ani poneti (vetsinou jeste ani nedovrsil plnoletosti, at uz mentalni, ci fyzicke) a seda si rovnou na APP. Extremni pripady i na ACC.
Myslim, ze nebyt techto borcu, kteri ani po upozorneni, ze jim to nejde, ze by meli zacit na nizsich pozicich a neprestavaji s touto "recidivou" to vypada tak, jak to vypada. |
| |
|
| | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 12:26 | |
| | Já se zhruba ten poslední rok a půl dostanu k IVAO jen sporadicky a většinou v době, kdy je málokdo online. Za poslední rok snad jen jedno úterý Takže takový přehled nemám.
Nicméně pořád stojím zatím aby s v neděli přihlásil v podstatě kdo chce kam chce (ne doslova nevěděl jsem jak to napsat krátce) a třeba si spálil hubu. A aby byla neděle brána jako poradní tréninkový den. Já měl při prvním připojení na IVAO hned dvě váhody:
1 - bylo mi myslím 19 let (už jsem nebyl velký tele, ale jen tele)
2 - PPL bylo v šuplíku
Nemůžeme čekat zázraky od 13ti letých lidí s často první zkušeností s létáním či řízením. Proto bych byl schovívavý k hodnostem do 1. FO a S2. Pokud záměrně nedělají naschvály, alespoň v tu neděli.
Protože je třeba si uvědomit, že pokud budou odrazováni nový členové, tak IVAO (a stalo by se to s jakoukoliv oraganizací) postupně upadne až nebude dalšího smyslu ji držet pohromadě. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 13:27 | |
| | Vsak ano.. V nedeli jsou pozice "otevrene", ale problem je v tom, ze nekteri si nedeli delaji denne. O tom jsem mluvil. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 13:41 | |
| | Myslel jsem, že je zavedeno kdo, kam, s jakou hodností a ve který čas se může připojit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka 21. 5. 2008 / 12:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka 21. 5. 2008 / 12:21 | |
| | Jo, přiznám se Ti, že asi až včera jsem pochopil, že to máte občas těžké.
Jen je škoda, že se pak omezení apod. dotýkají i těch slušných. To je ovšem všude stejné a jiná rozumná cesta, by se hledala těžko. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Najznámejšie ILSka 21. 5. 2008 / 13:50 | |
| | Ano, je to smutny, ale myslim, ze jina cesta neni.
Kluci ze staffu asi nemaji neustale cas resit podobny hovadiny a exoty a asi nemaji to srdce kazdymu takovymu chytrakovi naparit suspendaci rovnou a na trvalo.
|
| |
|
| | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 12:33 | |
| | Celý tento thread je plný fudů, živáčtin a chybných názorů.
Zkuste to příště lépe. |
| |
|
| | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 13:28 | |
| | Kde zrovna ty, cece, beres tu jistotu, ze tvoje nazory spravne..? |
| |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 13:29 | |
| | | |
|
| | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 13:32 | |
| | | |
|
| | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 13:34 | |
| | Jak víš? Pícháš si tatarku do paty, nebo co? Nechme toho, pojďme radši na Bačkoru, tady nás za tohle nebudou mít rádí. Stejně si myslím, že mě už teď někteří nemusí. |
| |
|
| | | | | | | Najznámejšie ILSka 20. 5. 2008 / 13:38 | |
| | Že mě taky o tom jsem zcela pevně přesvědčen Nicméně je to stejně všecko živáčtina. |
| |
|
|