FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 24. 2. 2025, svátek má Matěj Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PPL -Točná? Jeden příspěvek | Celý strom
PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 17:27
Riff   
Ahoj. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímto letištěm, přístupu lidí tam a tak vůbec? V nejbližší době se chystám na PPL, a protože mi spousta lidí říka, na Točnou nechoď, tam to stojí za h****, běž do Letňan....no a někdo zase trvdí přesný opak...Tak se obracím s prosbou na Vás, za pokud možno objektivní recenzi co se týče personálu, jeho přístupu, letadel, cen, prostředí.

Díky moc.
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 17:37
Cirrus/Pindra


No, sice nejsem "točňák", ale díky tomu, že dva moji spolužáci jsou z Točné z toho jeden je momentálně předseda AK (už to něco vypovídá o situaci), tak trochu přehled mám.

Letiště má, stejně jako mé Kladno, problémy s pozemky, ale situace již nevypadá tak zle, jako ještě nedávno. Díky iniciativě několika členů a též i místních obyvatel. Mamon místních radních, byl zatlačen a tohle asi není problém.

Nevím, jestli si dokážeš udělat představu o tom, jak to chodí v aeroklubu, ale věz, že jako člen bys měl spoustu povinností vůči AK. Oplátkou za to, je možnost využívání letounů za podstatně nižší ceny než v kdejaké komerční let. škole, tudíž dotaz na "personál asi není na místě, jsou to prostě lidi jako všichni ostatní.

O Letňanech se vyjadřovat nebudu, tam to moc neznám, ale názor na ně mám

Jinak kdo se naučí lítat na Točný, neměl by mít problém přistát i na těch nejnáročnějších letištích v republice. Dráha je dosti krátká, ne zrovna rovná, ne moc široká, z jedné strany se na ni přistává jak na letadlovou lod a platí zde omezení využitelného prostoru k letu, kvůli blízkosti LKPR.

To je tak asi v rychlosti vše...
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 17:45
Riff   
Jo, samozřejmě tím personálem jsem měl namysli ty lidi, prostě jaká je tam "parta" Díky.
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 19:01
Marky Parky   
Ještě bych dodal drobnou poznámku - nezatracovat rovnou komerční školy, leckterá v důsledku (odpracované hodiny, dostupnost a připravenost letadel, instruktorů, atd..) vyjde levněji než aeroklub. Co je spíš rozhodující mezi aeroklubem a komeřcní školou je zdali jsi typ "jen létací" nebo typ "letecko-společenský, v letadlech se vrtající, s letadly pracující a k tomu taky létací"
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 19:44
Riff   
No, upřímně klidně bych na úkor ceny oželel společenské večerní letištní grilovačky..ještě koukám na školu FLY FOR FUN - letiště Sazená..máte někdo zkušenosti? Mimochodem letová hodina za Piper Archer v Sazené, je téměř totožná s cenou za C-152 v Letňanech...
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 20:18
Marky Parky   
Na Sazené lítám právě já a jsem maximálně spokojen - aniž bych chtěl dělat reklamu, tak takhle má podle mě vypadat soukromá letecká škola v českých poměrech. Na jedinou věc bacha, na webu FFF jsou ceny uvedené bez daně, tzn ta C150 vyjde na cca 3350 a Piper na 5000. Nicméně stále to jsou ceny konkurující leckterému aeroklubu.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 00:58
Cirrus/Pindra
hehe... no nevím, C150 dle mého názotu neni letadlo,ale už skoro ULL, ale je jen muj názor a nikomu ho nevnucuju a 5 litrů, za takovou cenu už mám skoro C-172 RGčko v Hradci.

A taková Z-126 za 1900,- taky neni k zahození...
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 07:47
Filip   
Tady někdo zmiňoval C150 za 5?
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 09:19
Marky Parky   
Chjo, tak ještě jednou a polopatě, pro ty co neumí číst:

a) C150 stojí s daní cca 3500,-
b) Piper stojí s daní cca 5000,-

A říct o C150 že je ULL a přitom zmiňovat zrovna Z-126, která má "navrch" asi padesát kilo,
proti tý cesně lítá jak splašená koza a výkonově je tam rozdíl asi jako mezi Škodou 105 a jinou Škodou 105, tos mě taky pobavil
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 11:03
Lowmick   
105ka je nahodou spickovy letadlo... Narozdil od Cessny aspon trochu vypada a da se ridit...
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 11:13
tomisy   
To si děláš srandu ne? Srovnávat letadlo, který není cítít (Cessna) s letadlem, se kterým srosteš (Trenéry), to snad ani nejde... splašená koza? To musíš potrénovat pilotáž, letadlem to asi nebude
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 13:21
Marky Parky   
Pozor, tady si pleteme hrušky z jablkama. Já v žádném případě nesrovnával kvalitu pilotů a pilotáže.

Naprosto souhlasím, že pilot co ukočíruje "splašenou kozu" trenéra má pravděpodobně větší skill než pilot, co ukočíruje cesnu co "letí sama". Nicméně to je právě dané tím, že trenér je (z pohledu ovladatelnosti) mnohem horší letadlo.

A co se týká srovnávání, já nic nesrovnával, ja jen právě poukazoval na absudritu toho, že někdo zařadí cesnu 150 mezi ULLA a ve stejném přízpěvku vytáhne trenéra jako příklad
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 11:20
Zaremba   
No přesně tak. C-152 a Z-126 bych nesrovnával. Kdo se naučí lítat s trenérem a je jedno se kterým, umí lítat se vším. Ti co začnou na Cessnách a podobných typech mají při prvním přestupu mnohem větší problém. A to nejsou moje slova. Ale znalých instruktorů...
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 13:21
Marky Parky   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=227553&lan=0
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 15:48
Zaremba   
Rozumím, co myslíš.
Ovšem aeroklubové létání v C-150 nebo v Trenéru není o pohodlí, ale o tom si let užít. (Plachtaři, nás motoráře nechají bejt!) Když budu chtít s letadlem někam vycestovat použiju něco jiného, než C-150 nebo Trenéra. Pokud se chci proletět na hoďku na dvě, tak v Cessně si to tak neužiju.
Dáváš přirovnání k dopravákům dovolím si přirovnání k automobilům rallye. Vezmeš si radši VW Golf nebo Subrau Impreza?
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:10
Marky Parky   
No, jenže to si let "užít" každý vmíná jinak. Tvoje přirovnání k rallye kulhá na tom, že mlčky předpokládáš, že užitek z létání/jízdy jen roven náročnosti letu/jízdy, adrenalinu a množství úsilí, které musí letu/jízdě pilot/řidič věnovat a že to nutně musí být jakási sportovní záležitost. Ne každý, kdo si chce užít jízdu autem nutně ale musí jet rallye - užitkem klidně může být i pohodová jízda v pohodlném voze s vědomím, že když se něco po*ere, tak mi auto s problémem pomůže, a že moje chyby (protože nejsem řidič-závodník) se tolik neprojeví na mé vlastní bezpečnosti.

Prostě lítám pro radost a ne pro adrenalin.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:26
MiG-21MFN
jenže někdo si to zase víc užije, když je to lélo složitější na pilotáž. například tátu mnohem víc bavilo lítat dvacetjedničky než gripeny, protože to už nebylo o řízení letadla, ale o obsluze počítače.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:27
Marky Parky   
Však já to nikomu neberu, každému dle jeho gusta, mě jen přišlo nemístné se vozit po cesně, jen protože někde někdo lítá něco o chlup náročnějšího.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:29
Zaremba   
Já létám pro radost, nikoliv pro pohodlí. Ale jak bylo Tebou psáno, každý to má jinak. A nevšimnul jsem si, že by se tu někdo vozil po Cessně. Přirovnání k ULL neberu jako urážku Cessny.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:27
bumper   
Nejpohodlnejsi je litani doma u PC !
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:28
OK-PPT (AVP57T)   
Jo, to si uděláš kafe a otevřeš pivo.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:30
bumper   
Jo jo a mas jedno jakej typ letis, vsechno na pohodu
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:33
OK-PPT (AVP57T)   
Náhodou takové 400-500 km přelety v Condoru za špatného počasí jsou dost psychicky i fyzicky náročné, jak si člověk musí rychle jít uvařit kafe a přitom je stresován, tím, že měl malou výšku a doufá, že nezkončil zapíchnutý někde v kopci.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:40
MiG-21MFN
to mužeš i v gripenu, všechno na pohodu
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:42
OK-PPT (AVP57T)   
Udělat si kafe a otevřít pivo?
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 17:03
MiG-21MFN
když si to vezmeš s sebou a nikdo to nevidí, tak proč ne
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 11:48
Jaakov   
Nojo, ale Z126 je oproti 150ce letadlo, na 60kg navrch přitom nezáleží. Má ostruhu, což je podle mě zajímavější při přistávání a vzletech. Ve vzduchu se chová nesrovnatelně líp.
Doufám, že ta 150ka je k tomu všemu s rotaxem
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 11:54
orlík
150 s Rotaxem je dost vyjímečná, v ČR nějaká lítá?? Ovšem pak by určitě hodina na takovým éru byla cenově na úrovni ull. Nezatracujte ty Cessny, na učení to jsou dobrý stroje a na cestování taky, Zlín je fajn na lítání kolem letiště, ale 2 hodiny bych v tom sedět nechtěl. A Cessny jsou pro výcvik i líp vybavený. Přece jen je dobrý si zvyknout na um. horizont, i na přístrojovou navigaci (mimo GPS).
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 12:00
OK-PPT (AVP57T)   
Mimochodem, kdysi jsem viděl fotku C-150, nebo C-152, teď nevím, která to byla. A ta měla motor M-137.Zkusím ji po obědě pohledat.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 12:52
orlík
137 to by bylo moc na C150. Mimochodem 150 a 152 se liší jen v motorech a napětí el. sítě. 152 má tuším o 10 koní víc. Se 137 to byla akce LOMu - namontovali to tenkrát do 172 a pod názvem "Easthawk" hodlali prodávat do Ruska, kde je přece jen víc českejch motorů, než americkejch, teda aspoň tenkrát bylo. Ale nějak se to nechytilo.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 12:54
OK-PPT (AVP57T)   
Jo máš, pravdu, teďkom jsem se na to díval a byla to fakt C-172. http://www.dglr.de/literatur/publikationen/kolbentriebwerke/LOM_AERO2003.pdf
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 17:10
kuma   
C-150 s Rotaxem by technicky nebyl žádnej problém,motory jsou to dobrý - ale problém by byl s certifikací takového letadla - protože:

1) motor je crtifikován pro normální kategorii, pak podléhá kontrolám, revizím, generálkám atd. atd. úplně stejně jako ty Lycomingy nebo Continentaly, které v cesínkách jsou. Pak nemá logioku vrážet Rotax někam, kde je jiná věc dost dobrá.

2) motor by tuto ceertifikaci neměl (tak jako všechny Rotaxy v UL) - pak jej lze provozovat bez "zbytečného" papírování, revizí atd, ale do cessny takový motor dát nejde, leda by i ta cessna byla registrovaná jako "experimental" (do UL se pochopitelně nevejde).

PS.: jsem zvědav, jak skončí bývalá OK-Uxa XL-113, která je v Hořovicích přestavovaná do kategorie "experimental", protože místo prototypové Tatry má teď 100k Rotax a k tomu stavitelnou vrtuli - a mohlo by z toho vzniknout docela šikovný uňuchadlo
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 13:36
Marky Parky   
Definuj "ve vzduchu lítá líp"... hodnotíš výkony letadla? manévrovací schopnost? stabilitu? pohodlí pilota při pilotáži? Přijde mi to jako kdyby někdo porovnával T154 a A320 s tim, že T154 létá líp. Teď jsem píchnul do vosího hnízda, určitě se ozve milión lidí co mi budou trvdit, že je to jasně pravda, ale ve chvíli kdybych si měl vybrat mezi profesionální kariérou pilota 320tky a 154ky, tak hádej co si vyberu....
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 15:03
Jaakov   
To nemá s dopravákama nic společnýho. Prostě čistě subjektivně se mi 105ka mnohem líp ovládá, rychlejc reaguje. Samozřejmě výkonově není nic moc ani jedno z nich, ale můj osobní názor je jedině Z126
Obr.1: stihačka
Obr.2: SUV mezi letadly
15728 B / 600 x 450 / DSC00343.JPG
24235 B / 600 x 449 / C150.jpg
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 15:22
bumper   
A uplne v zakladu bych sel do trabanta

Obr.3: drahokam mezi ULL


34463 B / 452 x 447 / trabuch.jpg
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:30
OK-PPT (AVP57T)   
Ikdyž jsem znám, jako velký příznivec ULL, nedá mě se zeptat na jednu věc: "Tohle éto má vrtuli na šlapací pohon?"
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 16:32
bumper   
Kdepak, tohle ma pohon na gumicku, a jako zalozni kdyby to prasklo je tam jeste trabuch
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 18:32
Jaakov   
Stíhačka...
http://planes.cz/cs/photo/1015313/
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 15:13
Rozšafín Ctibum   
Mno to je jasný, A320ku, protože při tvých proporcích Ti nepřekáží knipl
 

PPL -Točná?   18. 5. 2008 / 19:52
Riff   
Jo, díkes, mě je sympatičtější taky letecká škola. Jen mě vyvstává otázka: Dá se tam z Prahy dostat jinak než autem nebo pěšky?
 

PPL -Točná?   19. 5. 2008 / 09:14
Jirca
Třeba letadlem z Točný
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 20:25
Switch   
"Jinak kdo se naučí lítat na Točný, neměl by mít problém přistát i na těch nejnáročnějších letištích v republice."

A co třeba Bubovice? RWY vyhlášená svými terénními vlnami, na které se výborně hodí vtip: "Tak co, jaký bylo moje přistání?" "Všechny tři přistání byly dobrý" Neboli takové touch-touch-touch and land . A k té letadlové lodí tam taky není moc daleko
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 20:00
Filip   
Točnou nemůžu posoudit, nicméně, nejlepší by bylo, kdybys zašel na obě letiště, tam se poptal a takovej posudek na první pohled si udělal sám.

V Letňanech máš na výběr ze 3 variant:

LetovAir http://www.letovair.cz
FlyingAcademy http://www.euro-pilot.cz/
Aeroklub http://www.akletnany.cz/home.php

Teď po zprovoznění a výstavbě metra C je to takový malý St.Maarten nebo spíš KaiTak Ale aspoň, pokud nevlastníš automobil, nemusíš řešit nijak složitě dopravu.
 

PPL -Točná?   15. 5. 2008 / 20:07
Flora   
Riffovi je 17.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 01:00
Cirrus/Pindra
Nepovídej ... a že ti je víc co? Třeba má Riff těsně před narozeninama
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 14:40
Flora   
Já se nestydím za to, že jsem 16-letej buran.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 01:02
OK-PPT (AVP57T)   
Třeba bude jezdit na fichtlu.
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 06:54
zuNus   
http://www.aviatickyklub.cz/index.php?page=cenik
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 11:45
Jaakov   
Osobně ani jedno, 150k za PPL na C150 mi přijde celkem dost. Osobně znám člověka, kterej měl hotový PPL na Z126 za cca 120k a v tom měl eště typovku na Z43. Nevim, mě ta Praha přijde co se aeroklubovýho lítání týče, na hovno celá. Nekamenovat prosím
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 11:50
orlík
No to měl možná v AK. Ale nepočítal do toho jistě poplatek za členství ani brigády. Já když jsem onehdá spočítal svoje náklady na členství v AK, vyšla mě hodina na 205 (mimo vlekání) na hodně přes 5000, byť jsem jinak oficiálně platil 2800,-.No za ty prachy si půjčím třeba 182 RG se kterou se nechá už někam doletět. Ale mě to nevadí, mě 205 i AK baví!
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 12:34
soudruh
Určitě nejsem nestranný, protož lítám na Točný, ale doporučuji Ti se zastavit a podívat se jak to u nás chodí a co ti můžeme nabídnout. Jirka Dostal
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 15:40
Jirca
Celej den přemejšlim jak to zformulovat páč tam taky působím a von to tady soudruh řekl všechno za mě
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 12:49
Mandak (OK-LUK)
Pojď se podívat do Podhořan LKPN. Tam nakombinuješ letadlovou loď která je navíc taky křivá a můžeš lítat se 105kou ,máme tam rovnou dvě. Takže kdo se naučí přistávat se 105kou umí přistát se vším. A kdo se naučí přistávat se 105kou v PN tak přistane se vším a všude Navíc se naučíš komunikaci páč tu máme řízený prostory. www.letistepodhorany.cz
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 12:54
orlík
Půjčujete v Podhořanech tu 105 i cizím? A ev. za kolik?
 

PPL -Točná?   16. 5. 2008 / 13:49
Lowmick   
Doted byla pro necleny za 3060,-/hod. Udajne se ma ale cena trochu zvysit...tak uvidime
 

PPL -Točná?   18. 5. 2008 / 23:42
Flogger   
Jako zdoj infomraci doporucuju tenhle prehled:
http://www.aeroweb.cz/katalog/skoly.aspx?let=1&kva=1&fil=0&sort=1&kraj=15

Pripadne pisni do fora na Aerowebu, tam je realnych pilotu vic, jak tady

mej se
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ