| | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 22:12 | |
| | Caute mam dve otazky:
1)FMCcko v PMDGcku ovladam uz celkom slusne viem tam nahadzat jednotlive body atd. priblizenie. Zvladnem v pohode let podla LNAV,VNAV. Len mam taky problem. Aby som nemusel do FMCcka natukavat mnozstvo bodov, tak existuju odletove trate (SIDy myslim) ked tuto odletovku natukam do FMC tak na displeji kde sa vykresli trat sa vykresli cela route az po konecnu destinaciu ? (napriklad odletova trat Vozice2Alfa) Kde v FMCcku mam tuto trat naklikat ? v stranke ako vzdy route alebo kde ? ako to tam mam potom napisat ? V2A alebo VOZ2A?? ...
2) Na displeji kde su indikovane udaje o motore,hydraulike atd. je aj OAT (Outside Air Temperature) ten mi vzdy ukazuje divnu teplotu. Ked som v FL210 napriklad tak mi ukazuje -15 stupnov. A v tychto vyskach mam mat teplotu trocha nizsiu ze ? Alebo mam nieco zle nastavene ?
Dakujem
Tomáš |
| |
|
| | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 22:14 | |
| | 1) DEP/ARR tlačítko na FMC vše vyřeší
2) FL210 je asi 7Km tak na tom nevidím nic divného |
| |
|
| | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 22:27 | |
| | k tej 1) mohol by si ten postup trosku viac rozpisat ? tak na 3 riadky by stacilo
Dík |
| |
|
| | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 22:39 | |
| | Naklepeš FIXy do FMSíčka a dáš Activate route, potom klikneš na Execute. Potom vyplní špoložky jako Perf/init, údaje o vletu a tak dále. Až ti ATC dá odletovku, tak klikneš na DEP/ARR a vpravo vybereš rw a vlevo tu určitou odletovku, potom na stránce LEGS zkontroluješ publikované výšky a kdyžtak spojíš trasu když bude disconected |
| |
|
| | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 22:50 | |
| | Diky a ked je odletovka Vozice 2 Alfa napr. tak ako to napisem ? VOZ2A V2A ??? |
| |
|
| | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 22:58 | |
| | Nic nepises, akorat vyberes z nabidky. Staci kouknout do manualu... ikdybys neumel anglicky,tak podle obrazku se to da pochopit. |
| |
|
| | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:01 | |
| | Říkám, že si vlevo vybereš z nabídky, vpravo klikneš třbe na dráhu 24 a vlevo se ti ukážou SIDy pro dráhu 24, ty na něj klikneš a je to |
| |
|
| | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:07 | |
| | ja som si do FMCcka natukal odlet z LZKZ do LZIB cez DEDIS A42 NIT standard. Drahu som si dal 01. Po kliknnuti na DEP/ARR (vlavo) som vybral drahu 01 a ziadne SIDy sa mi neukazali |
| |
|
| | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:12 | |
| | mam ten zakladny. Nemal som ho nikdy aktualizovany. Na navdata je bohuzial plateny |
| |
|
| | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:14 | |
| | Tak to bude ono |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:15 | |
| | Ale nemusí..
Pokud má i starej AIRAC, tak PMDG mívalo SID/STAR v texťáku pro každý letiště zvlášť..
Říkám, ať zkusí odlet z LKPR do LKTB,např. a pak ať zkusí najít odletovku.. Pro LKPR tam bude určitě.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 12. 5. 2008 / 11:28 | |
| | Přesně tak, je potřeba mít hlavně ty texťáky (soubory obsahující jednotlivé SID a STAR) pro jednotlivá letiště a dát je do příslušného adresáře v PMDG (nejsem doma tak přesně nevím cestu). Dle toho popisu je kámen úrazu právě v těchto chybějících souborech, které se potom zobrazí v FMC na uvedeném místě a tam se potom dá vybrat příslušný SID/STAR. |
| |
|
| | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:08 | |
| | tak tam nemáš asi v adresáři PMDG odpovídající soubor se SID/STAR.
Dej si odlet z LKPR do LZIB. např..
a na stránce DEP/ARR si pak vyber.. |
| |
|
| | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 11. 5. 2008 / 23:15 | |
| | Ja odpovim k bodu 2.
Na EFIS displayi nad indiktaory motoru nemas OAT ale TAT, coz je teplota, ktera je vypoctena ze SAT (static air temperature) pridanim faktoru treni. Proto se ti zda tak mala v takove vysce. Pokud by si chtel vedet skutecnou teplotu nehybneho vzduchu v te vysce, staci si v FMC dat stranku PROG, prokliknout se na druhou stranku (2/2) a tam najdes SAT, ktera je uz o hodne nizsi nez TAT.
Doporucuji precist tenthle vytecny prispevek od Davida, jako vzdy, podal vycerpavajici presnou profesionalni odpoved, za coz mu patri dik, a doufam, ze bude takto psat i dale, kdyz vidi, ze jeho prispevky bezapadaji v propadlisti dejin ale stale a stale se vytahuji na svetlo a pomahaji dalsim novackum k pochopeni ruznych problematik
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=139354&lan=0 |
| |
|
| | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 12. 5. 2008 / 08:51 | |
| | Tome návod na FMC máš na mojí stránce. Pro jumbo pro ty menší je to podobné.
Sid star musíš mít pokud možno aktuální AIRAC pro PMDG,který je placený na navigraph.
Toto všechno za předpokladu,že létáš online. |
| |
|
| | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 12. 5. 2008 / 09:40 | |
| | jo letam online, asi budem musiet kupit databazu AIRAC. Ako to s nou je ? Vzdy sa aktualizuje ? Ked si kupim jednu databazu tak potom sa mi automaticky budu upgradovat dalsie alebo musim zas kupit novu ? Ako casto sa aktualizuje ?
Tomas |
| |
|
| | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 12. 5. 2008 / 09:49 | |
| | Rocne vychazi celkem 13 AIRAC cyklu, takze necely jeden mesic jedna, a kazda te prijde asi na necele 2 euro, pokud se nepletu. Neni to teda tak, ze si to dozivotne koupis, ale platis zvlast za kazdy cyklus. |
| |
|
| | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 15:40 | |
| | Mas na vyber pomerne vela moznosti:
1. naucit sa lietat bez FMC(iba NON-RNAV SIDs/STARs - jednoducho povedane odletofky/priletofky, ktore neobsahuju body urcene LEN GPS suradnicami), cize vediet zaletiet radialy k VOR vysielacom. To je len to, co sa tyka SID/STAR, pretoze FMC ponuka ovela viac moznosti. Ak lietas online, tak tuto moznost sa budes musiet tak ci tak naucit a je to len a len v tvoj prospech
2. naucit sa lietat s FMC s tym, ze body na SID/STAR si budes zadavat rucne(ak sa to v tvojom modeli lietadla da). Ako na to najdes v manuali k danemu lietadlu alebo skus strycka google-a napr. zadanim "FMC tutorial"
3. pouzit posledny free AIRAC pre PMDG a LevelD na http://www.navigraph.com/www/download/LEVELD-PMDG_0609.zip a popripade chybajuce alebo novsie veci riesit bud rucnym pridanim do trasy(v LEGS), alebo zaletenim bez FMC
4. kupit AIRAC. Ja osobne by som odporucal tuto moznost v pripade, ze ta virt. lietanie bavi a lietas casto pomocou FMC. Inac by si zbytocne vuhodil peniaze za nieco, co nebudes potrebovat
5. mozno su aj dalsie moznosti, ktore mozno niekto uvedie |
| |
|
| | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 15:45 | |
| | ano lietam vyhradne online na IVAO sieti a lietam s PMDGckom takze ma aj FMC. Uz som nainstaloval aj ten AIRAC z linku, z akeho roku,mesiaca je ? Su v nom body pre cely svet ze ? mam ny mysli aktualne body |
| |
|
| | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 16:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 16:08 | |
| | a defaultny AIRAC ktory uz bol sucastou PMDG je z ktoreho roku ?
|
| |
|
| | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 16:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 16:09 | |
| | aha a ten AIRAC na ktory tu bol link obsahuje databazu z roku 2006 celeho sveta ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 16:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 16:15 | |
| | sežen si Airac 805 a neřeš to |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 14. 5. 2008 / 16:16 | |
| | Nie každý má možnosť kupovať každý meziac aktuálny AIRAC... |
| |
|
| | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 13:27 | |
| | no tak som si uz nainstaloval ten AIRAC. A vybral si let, naklikal som si trasu z LKPR-LKTB VOZ-UL726-BODAL potom perf init N1 atd. Potom som si dl DEP/ARR a dal som dep LKPR vlavo som mal SIDy HDO9F HDO9G atd. bolo tam aj VOZ2J a este mnoho dalsich. Teraz otazka: ktory z tychto SIDov mam vybrat ? Skusam to offline takze ATC mi nepoviem odletovu trat |
| |
|
| | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 13:39 | |
| | Mno ten, ktery Ti navazuje ne ? Kdyz mas prvni bod trate VOZ, tak vyberu prislusny SID pro danou drahu na VOZ... Tzn nejprve vyberu rwy, a z vyselektovane nabidky nejaky SID, ktery se jmenuje VOZxx |
| |
|
| | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 16:43 | |
| | Jeste doplnim Borka... kouknes do mapy, AIPu nebo neceho podobnyho kde jednotlivy trasy najdes a podle toho vybiras tu kterou potrebujes. |
| |
|
| | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 16:59 | |
| | Presne tak. Jinak myslim, ze pilot_master se ptal prave na to, jaky vybrat, pokud je tam VOZxx sidu vice nez jen jeden. Pokud je jeden, tak to je snad jasne. |
| |
|
| | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 17:13 | |
| | jo ale ked mi povie na IVAU ATC trasu tak si ju len najdem a neni problem
Len este jedna otazka (mozno aj viac ) :
Doteraz som lietal tak ze som si do FMCcka natukal trasu. Ale teraz ked mam tie odletove trate tak mam natukat aj trasu aj odletovku ? Ta odletovka je len opustenie priestoru letiska alebo komplet cely route ? Ked som si vybral jednu odletovku tak na dispelji s trasou tak mi aktivna trasa (VOZ UM... BODAL) zmizla a objavila sa tam ta odletovka. Ked som isiel na polozku ROUTE tak prvy bod som mal tu odletovku potom Route disconuity a potom tu trasu ktoru som si natukal. Ked odletim tu odletovku tak uz potom ma zacne normalne navigovat podla aktualnej trasy (VOZ UM... BODAL) ??
Dík
Tomáš |
| |
|
| | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 17:17 | |
| | Tvoje naplanovana trasa vzdycky zacina bodem na kterym odletovky konci. Tzn, tvuj letovej plan zacina napriklad DONAD....atd. Ty pred odletem vyberes/dostanes odletovku, ktera zacina na runwayi ze ktery budes startovat. Na rwy24 dostanes napr DONAD2A, kterej zacina na PR801 a konci prave na DONAD. Takze odletovka plynule prechazi do tvyho letovyho planu. Kdyz se kouknes na mapu (SID nebo ENROUTE), tak ti to urcite bude hned jasny. |
| |
|
| | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 17:23 | |
| | ok diky Vam vsem uz tomu chapem dakujem fakt
|
| |
|
| | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 17:39 | |
| | Ok, tak ked to teda chapes, tak kontrolna otazka : Odlietas z Prahy z drahy 06. Prvy bod tvojej trate su Vozice (VOZ). Aku odletovku poletis? |
| |
|
| | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 17:58 | |
| | tak to bude VOZ a + este nieco, no to nieco ako zistim ? VOZ6... ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:00 | |
| | Sak s kukni do mapy ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:00 | |
| | myslis ktoru mapu ? mam ich vela |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:01 | |
| | Mrkni na odletové tratě (SID) z Prahy (LKPR). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:06 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:10 | |
| | V tomto případě by se použil radarový odlet z dráhy 06, tzn. stoupání do 5000 ft kurzem dráhy 06.
Přímo na Vožici z dráhy 06 totiž žádná odletovka publikována není. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:12 | |
| | ja som to vedel ale myslel som ze to bude zle. Videl som ze na VOZ nejde ziadna ciara daj este jednu otazku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:16 | |
| | Tak dejme tomu, že letím ze západu ku Praze, například z Karlových Varů a poslední bod trati mám Rakovník (RAK). Nejsem RNAV vybaven. Jaká příletová? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:16 | |
| | Nemusis mu zas davat take chytaky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:20 | |
| | tak ked niesi RNAV vybaven tak poziadas ATC o vektorovanie nee ?? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:24 | |
| | Nene, řídící mi nemusí dávat vektory, protože jsou pro Prahu publikovány i NON-RNAV STARy. Z Rakovníka je to RAK2Z (volnou řečí Rakovník 2 Zulu příletová).
So easy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:27 | |
| | aha, casom to hadam pochopim |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:29 | |
| | A máš vůbec tu mapu?
Ostatní jsou označené vždy RNAV SID, či RNAV STAR, tady je pouze STAR. (Odlety NON-RNAV pro Prahu publikovány nejsou. Potom vždy radarový odlet - kurzem dráhy do 5000 ft) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:31 | |
| | jasne ze ju mam |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:33 | |
| | Potom by v tom tedy neměl být problém. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:34 | |
| | takze ked nema nejaky model FMC tak ho musi ATC vektorovat a ked ho ma tak mu len oznami priletovku a je to nie ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:45 | |
| | FMC neni jedina moznost byt RNAV compliant. Muzes mit i klasiku, GPS, nebo pak hlavne rusky masiny maj ty svy navaditka, nektery z nich jsou tusim prave taky certifikovany na RNAV. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 19:14 | |
| | Uveďme si konkrétní příklad:
Letím s IFRově vybaveným Zlínem/Cessnou (to je jedno) z Ostravy (LKMT) do Prahy (LKPR). Letím po NON-RNAV trati W32, tzn. má trať v letovém plánu je HLV W32 VOZ. Tady podotýkám, že trať W32 je v CZ-FIRu jediná pro letadla nevybavená RNAV (od HLV po BALTU). Před Vožicí si připravím přílet, poletím /pokud tak stanoví ATC a nebude mi dávat vektory/ NON-RNAV příletovou trať VOZ3Z. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:45 | |
| | a otazka co je presne to RNAV ? v slovniku som nasiel ze je to prostorova navigace, mohli by ste to trochu viac specifikovat ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 18:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG - Trocha ujasnění a osvětlení 16. 5. 2008 / 14:27 | |
| | Mňo, tak já tady zkusím trochu pouklidit a poopravit ten zmatek v pojmech co tu vyrašil + přidat k tomu ještě pár nových informací na téma "jak se správně plánují odlety z Prahy na jihovýchod" vzhledem k tomu, že AIRACy 0804 a 0805 do toho vnesly dost podstatných změn.
Takže nejprve si ujasníme pár pojmů:
a) Radarový odlet není totéž co stoupání kurzem dráhy do 5000ft. Radarový odlet je obecný termín, který označuje fakt, že řídící bude po vzletu letadlo řídit vektorováním. Tzn letové povolení pro radarový odlet klidně může znít "stoupejte do letové hladiny 120, po minutí 3500ft točte doprava kurzem 150" nebo sokoliv jiného. Dokonce klidně může být přidělena SID a radarový odlet se z toho stane až po vzletu, protože řídící např. na APP potřebuje udělat rozstup, takže začne letadlo vektorovat až po vzletu. Naopak klidně může nastat situace, kdy řídící vydá letové povolení "stoupejte kurzem dráhy 5000ft" a nebude to radarový odlet - třeba v situaci, kdy nebude řídit radarem, ale procedurálně. Musel by instrukci nějak dále doplnit, protože nemůže letadlo vektorovat, když nemá čím, ale klidně si dovedu představit povolení "stoupejte kurzem dráhy do 5000ft, po minutí 3500ft pokračujte přímo VOZ" - bude to povolení kuzem dráhy a do 5000ft a přitom se nebude jednat o radarový odlet.
b) Celá filozofie přidělování letových povolení je právě o tom, že letová povolení, na základě nějakých pravidel přiděluje ATC. Z tohoto úhlu pohledu je celý zbytek té debaty dost bezpředmětný, protože pilota v době plánování nezajímá jakou odletovou dostane, a ve chvíli kdy ji dostane přidělenou, tak už ho zase nezajímá jak a proč ji dostal, protože už ji dostal.
Výjimkou z bodu b) jsou tři situace:
i) pilot je současně ATCO a ten ta pravidla znát potřebuje
ii) pilot létá offline/v době kdy není žádný ATC online a nějak se sám potřebuje rozhodnout, jak se dostat z letiště na první bod na trati
iii) pilot je zvídavý a prostě ho to zajímá
Protože do jedné z těch tří výjimek zcela jistě tahle debata patří, tak si dovolím trochu víc rozebrat odlet na Jihovýchod. Flora si totiž docela neštastně (asi záměrně jako chyták) vybral zrovna situaci kdy je první bod na trati VOZ, což je
1) situace donedávna poměrně komplikovaná
2) situace, kterou poměrně výrazně změnily poslední dva AIRAC cylky
3) příklad který uvedl, by byl (krom letu do LOWL) špatně i dříve, nicméně po těch změnách teď je úplně blbě.
Takže jak je to s těmi odlety na jihovýchod? Odlet z letiště LKPR je možné plánovat na jeden z následujících bodů: VOZ, BODAL, REPLO, TABEM a NELPA. Každý z těchto bodů slouží pro určitou skupinu letů a trať by se měla s ohledem na to plánovat. Nejprve rozebereme ty jednodužší:
BODAL se používá pro lety na tratích BODAL - TBV - SOPAV (všechny FL), BODAL - (BNO) - HLV - MAKAL (všechny FL) a BODAL - BNO - ODNEM (pod FL245). Všechny tyto lety by si měly plánovat jako první bod tratě BODAL.
REPLO se používá pro lety na tratí REPLO - PEPIK (nad FL245). POZOR! dříve létáná trať VOZ-ODNEM nyní vede VOZ-REPLO-IVOLI-PEPIK. Často používané VOZ - BODAL - BNO - ODNEM není možné plánovat nad FL245, i spousta lidí na síti to dělá špatně (na úsek BNO - ODNEM je vydán RAD).
TABEM se používá výhradně pro lety LKPR-LOWW po trati TABEM - OKF - LANUX a navíc jsou tyto lety omezeny na maximálně FL185. Výše se do LOWW z LKPR vůbec létat nesmí (zase na síti spousta lidí létá).
NELPA se používá pro všechny odlety z LKPR na trati NELPA - PISAM - STO. Dříve používané odlety přes TABEM - LANUX už se neplánují.
VOZ se používá pro lety po víkendové trati VOZ - TIVAP - ADLET, prakticky použitelný pouze pro lety LKPR - LOWL v a pod FL160.
Nicméně teorie je jedna věc a praktické plánování a řízení je věc druhá. Narážíme tu na tři druhy problémů
- první je jednoduchý a je to to, co uvedl špatně Flora: VOZ je regulérní bod pro odlet z Prahy a tak si mi pilot naplánuje let místo z BODAL/REPLO/TABEM/NELPA z Vožice. Já ale mám dráhu v užívání 13 nebo 06 a odletovky na VOZ nevedou (resp. ta která tam z 13 vede se pro tenhle účel nepoužívá, viz níže problém č. 3). Pak je to jednoduché - trať toho pilota totiž musí přes jeden z těchto bodů vést - takže mu dám odletovku na některý z těchto bodů, pilot naváže na plánek až na tomto bodě, a dál je to OK. Takže mám v plánku VOZ L984 TBV a je dráha 06. Správný přidělený SID v takové situaci je na BODAL.
- druhý problém je podobný, ale opačného charakteru. Pilot má jako první bod plánku jeden z výše uvedených, ale je v užívání dráha 24 nebo 31. Potom přidělená odletovka je na VOZ a predpokládá se, že pilot po VOZ letí přímo na první bod FPL a pak pokračuje dál. Tzn naplánuju REPLO - PEPIK, dostanu odletovku na VOZ a po VOZ zamířím přímo REPLO a dál podle FPL. Tohle je trochu citovka, neviděl jsem to nikde úplně konrkétně popsané (pokud by někdo věděl, citaci uvítám, je to jedno z vachrlatých míst řízení v čechách, které se tak nějak neřeší, nicméně v reálu s tím nejsou žádné problémy, takže nevím, proč by měly být ve virtuálu - ale ta citace by mě potěšila).
- třetí problém opět souvisí s tím, co zmiňoval Flora - ten konkrétní jediný let, který přes VOZ opravdu musí a to let LKPR-LOWL. U toho jediného je pravděpodobné, že letadlo dostne radarový odlet, ovšem stejně tak může dostat jakýkoliv jiný SID s informací o tom, že další povolení bude na trati, nebo může dostat nějaké jiné povolení (zmiňované po minutí 3200ft pokračujte přímo VOZ).
Doufám, že jsem do toho vnesl trochu jasněji... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG - Trocha ujasnění a osvětlení 16. 5. 2008 / 14:58 | |
| | Marky díky za objasnění! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG - Trocha ujasnění a osvětlení 16. 5. 2008 / 15:13 | |
| | dik za objasneni tvoje prispevky su vzdy super a hlavne jasné |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG - Trocha ujasnění a osvětlení 16. 5. 2008 / 16:55 | |
| | Taktiez dakujem za vysvetlenie... |
| |
|
| | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 15. 5. 2008 / 22:16 | |
| | Ok, pokracujeme v testovani pilot_mastera : prilietas do Prahy, ATC ta vektoruje na drahu 24 a dostanes instrukciu "you are cleared to localizer rwy 24". V ktorom bode (podla mapy "IAC LKPR AD 2-37-3") mozes bez dalsich instrukcii zahajit klesanie? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 00:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 00:15 | |
| | Ty si nemel odpovidat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 00:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 00:22 | |
| | Vy mu ale nedavate testovaci otazky, vy se ho snazite zblbnout |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 00:56 | |
| | Nj, spravna odpoved tu uz je, tak skusime dalsiu - trochu tazsiu (samozrejme nie pre ostrielanych pilotov...): letis po BODAL2S a blizis sa k bodu RASIM. Od ATC nemas ziadne dalsie instrukcie. Aka bude tvoja dalsia cinnost?
a) pokracujes normalne usekom pociatocneho priblizenia (tocis dolava kurzom 345°, atd...),
b) zacnes vyckavat nad RASIM podla toho, ako je publikovane v mape,
c) po preleteni RASIM pokracujes kurzom 062°,
d) po preleteni RASIM pokracujes kurzom 060°,
e) kedze nevies co dalej, tak radsej simulujes restart FSky...
Napoveda c.1 - v ziadnej mape to nenajdes
Napoveda c.2 - najdes to tu: http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-pr-txt2.pdf |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 07:35 | |
| | Nezáleží taky trochu na mezi předchozího povolení, které mi z tvého příkladu není nijak zřejmé? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 10:17 | |
| | Hranica tvojho povolenia je v tomto prípade IAF, teda bod RASIM. Na ňom by si mal za štandartných okolností bez ďalšieho povolenia začať vyčkávať. No je tu jedno ale. A to, že na bodoch RASIM, ETATU, KUVIK, RAVKO a DEVIN nezačneš vyčkávať no budeš pokračovať stanoveným kurzom. Bez ďalšieho povolenia začneš vyčkávať iba na bodoch BERKA, KENOK, RAK, EVANA a OKL. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 10:20 | |
| | Jasne, ale Pips mel podle mne na mysli to, ze neni jasne, zda v predchozim povoleni nezaznelo treba "...after RASIM cleared for ILS rw24....". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 10:37 | |
| | "letis po BODAL2S a blizis sa k bodu RASIM. Od ATC nemas ziadne dalsie instrukcie. Aka bude tvoja dalsia cinnost?" Ja si myslím, že toto je celkom jasné a nie je čo spochybňovať. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 10:51 | |
| | To nerikej mne ale Pipsovi, ja to jen zopakoval jasneji to co on myslel |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 10:55 | |
| | Jo, tak jsem to myslel.Nepřijde mi ani po tom, co to Nimbo zopakoval, že ta mez povolení řídícího je jasná ale budiž. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 11:46 | |
| | Keby pilot dostal nejake instrukcie ohladom toho, co robit po RASIMe, tak by to pilotovi bolo asi jasne (a urcite by som to napisal...) a moja otazka by nedavala zmysel... Inak beriem, ze som to mohol napisat aj jasnejsie, ale kto mohol vediet, ze sa do toho obuju pravnici... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 11:48 | |
| | Já nejsem právník já to neudělal, to mi nepřišijete, budu se bránit!!! ))) Ještě toho trochu! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 12:37 | |
| | Inak na vecer mam pre pilot_mastera lahodku... Prezradim, ze pojde o Kosice, takze by to mala byt pre neho brnkacka... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 10:49 | |
| | A proč, když bych na nich měl za standardních okolností vyčkávat, je tady to ALE, díky kterýmu to budu smažit dál za RASIM a ne vyčkávat? Co je na tomhle nestandardního? Jestliže byla mez povolení RASIM, tak doletim na RASIM a nebude-li jasný co dál, začít čekat a říct to tomu, co se dívá do toho zelenýho okna od pračky a usnul u toho |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 14:03 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 16:19 | |
| | nie... mrkmi na ten link, co som tam dal...je to tam napisane...
Napoveda c.3 (a to uz veeeelmi pomozem) - hladaj tam, kde je rozpisane, ako letiet konkretne STARy...
Upozornenie: napoveda c.4 uz bude obsahovat cislo strany, na ktorej sa nachadza odpoved, ale body za spravnu odpoved uz nebudu zapocitane do celkoveho hodnotenia... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 14:02 | |
| | nie nemozem len budem tocit do kurzu drahy |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG 16. 5. 2008 / 16:54 | |
| | Co sa tyka klesania, tak si odpovedal spravne... ale "tocit do kurzu drahy" neznamena vzdy "tocit do localizeru". V drvivej vacsine pripadov to plati (vratane Prahy), ale existuju aj vyosene priblizenia (napriklad Insbruck), kde pocas klesania nie si v predlzenej ose drahy, ale vlavo/vpravo od nej a do osi drahy zatacas az v poslednej faze pred pristatim. |
| |
|
| | | Odletove trate PMDG a ukazovatel OAT v PMDG - jen tak mimo mísu 16. 5. 2008 / 13:29 | |
| | Ti co litaji na PIC737 se zdraví "tě pic" Ti co litaji na PMDG se zdravi "tě pmdg " |
| |
|
|