|  |  | životnost pneu 12. 5. 2008 / 21:05 | |
|  | Ahoj, víte někdo jaká je životnost pneumatik takovýho B 737 nebo A 320 ? Nikde to nemůžu najít. Dík |
| |
|
 |  |  | životnost pneu 12. 5. 2008 / 21:27 | |
|  | Tak ja myslim, ze pneu maji service life "on condition", zalezi jak s nima zachazis.... |
| |
|
 |  |  | životnost pneu 12. 5. 2008 / 21:34 | |
|  | někde to bylo psany na kolik průměrně vzletů a přistání vystači ... myslim v "kauze" pražského struhadla  |
| |
|
 |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 11:24 | |
|  | nedávno jsem četl v jedné diskuzi, že je to kolem 300 přistání.
Řešila se tam otázka, zda by se pneumatiky opotřebovávaly méně, kdyby se před přistáním roztočily. Můj děda mi totiž pořádd říkal že se ty gumy strašně ničí a proč na ty kola nepřidají nějaké lopatky, které by je náporem vzduchu roztočily. Jenže on už to někdo vymyslel dávno a během 2. sv. války se to i zkoušelo. Zjistilo se ale, že kvůli gyroskopickému efektu těch točících kol se snižuje manévrovatelnost během přistání, což je docela problém. Někdo tam stejně psal, že největší opotřebení si ty pneumatiky zažijí během pojíždění a startu, kdy je letadlo těžší než při přistání.
Tady je k tomu nějaký článek + diskuze: http://www.newscientist.com/blog/invention/2007/11/wheels-with-wings.html |
| |
|
 |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 14:53 | |
|  | tak to tocenie by sa nemuselo vyriesit cez lopatky. Nainstaloval by sa nejaky maly motor, podobny ako APU a ten by sa napojil na podvozkove kola a tocili by sa rychlostou GS (Ground Speed) je to doby napad nemyslite ? Nemal by som si to dat patentovat ? Mozna dostanem Nobelovku    |
| |
|
 |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 14:58 | |
|  | "Zjistilo se ale, že kvůli gyroskopickému efektu těch točících kol se snižuje manévrovatelnost během přistání, což je docela problém."
Gyroefekt nema s lopatkama zadnou souvislost...Je to efekt tociciho se kola jako takoveho.Takze je uplne jedno cim ho roztocis.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 5. 6. 2008 / 14:49 | |
|  | Tak by se to roztočilo metr nebo dva nad zemí, tam už s tím stejně nic neuděláš. A kdyby to roztočil elektromotor, tak by mohl fungovat jako dynamická brzda..
A kdyby se roztočil jenom jeden, tak by to bylo to samé jako bys sedl křivo, takže zase nic nového. Proč se to teda nepoužívá? Nebo používá? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 5. 6. 2008 / 14:57 | |
|  | možná právě proto, jak jsi si v podstatě odpověděl sám ve druhé části - jak zajistíš, aby obě kola byla stejně rychle roztočená? navíc bys asi musel mít hlavní a záložní systém - abys právě zamezil možnosti, že se předroztočí jen jedna podvozková soustava, k tomu kontrolní systémy a podobné hovadiny, zvýšená náročnost na kontrolu, údržbu, revize, dále právě to souměrné roztáčení plus nezanedbatelný gyro efekt, větší hmotnost a z toho vyplývající zvýšená spotřeba (která se i při pár kilech ale statisících nalítaných kilometrů vyhoupne do slušných čísel), takže suma sumárum je prostá výměna gum možná jednodušší a několikanásobně levnější. Ale to si jen domýšlím, kdysi dávno jsem ještě v ABC četl o pokusech s roztáčením kol, ale je to už hóóódně dávno. |
| |
|
 |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 15:40 | |
|  | jo, a kdyz by se ti treba rozbil prevod a roztocilo by ti to jednu stranu kol a druhou ne tak bys na uzky draze delal co? |
| |
|
 |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 15:51 | |
|  | "malý motor jako APU"
Víš, jak vypadá APU motor? Je to vlastně menší proudový motor se vším všudy, tj. tvarově dost podlouhlý, takže si nedovedu představit, kam bys ho chtěl ke kolům dát  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 15:57 | |
|  | simte na to by stacil nakej malej elektromotorek.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 16:11 | |
|  | tak ja neviem ako vyzera APU engine, tak som sa trochu sekol ale jeden by asi ani nestacil ked len 737 ma 5 kolies a Jumbík ovela viac. To by ich trebalo kusok viacej |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 16:38 | |
|  | no když to utáhne blaníka, tak myslím, že 5 kolies to zvládne taky |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 20:32 | |
|  | 5? vidis, ja myslel ze 6.. btw i tech 150 je strasne moc, kola se na erech menej hodne casto. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 21:31 | |
|  | 5?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 22:00 | |
|  | ano ved lave zadne ma dve prave zadne ma dve a predne ma.......... aha tak 6  |
| |
|
 |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 15:33 | |
|  | 300? páni to je docela dost. na dvacetjedničkách to bylo tak 10-30  a nebo taky i víc |
| |
|
 |  |  |  |  | životnost pneu + trochu OT 13. 5. 2008 / 20:24 | |
|  | 300 se mi zdá fakt dost, čekal jsem něco kolem 150 ... |
| |
|
|