| | | Dotazy na Gmax 16. 1. 2004 / 10:36 | |
| | Zdravicko,
mam par dotazu na Gmax:
1 - existuje v Gmaxu neco jako "uchopovaci mod" z AutoCADU? Strucny popis - zvolim uchopovaci mod a kolem kazdeho konce-rohu-pruseciku-atd. se mi zorazi tercik a ja pak objekt uchopim presne za ten bod. No a akdyz ho posunuju, tak se mi ten tercik zase zobrazuje kolem vsech koncu-rohu-pruseciku-atd., takze ten posunovany objekt muzu prichytit presne kam chci i mimo nejake pekne souradnice. Zatim jsem to nenasel a tak myslim ze to tam neni, ale necham se mile prekvapit
2 - ziskal jsem model brnenskeho vystaviste, jenze problem je, ze treba pet pavilonu a silnice kolem jsou jako jeden objekt. Z toho by pak vznikl problem pri texturovani (5 textur peti pavilonu v jednom souboru =>zbytecne velka textura). Existuje nejaky zpusob jak objekt rozdelit, i kdyz to neni Group? Nevim, treba jako neco ze napravo od tehle cary bude objekt A, nalevo B nebo tak neco...
Napadlo me Booleanska operace, udelat si "odlitek" do kostky a pak udelat zase prunik nekde jinde. Jenze kazdy pavilon je z vice casti a musel bych nejdriv pospojovat ten, protoze mi nechce delat booleovske operace s vic jak dvema objekty.
Budu vdecny za jakoukoliv radu
Dik Ondra O.K. |
| |
|
| | | Re: Dotazy na Gmax 16. 1. 2004 / 10:56 | palander |
| | Nemam vela skusenosti G-maxom, ale s inými 3D softami (napr. Cinema 4D...) pracujem dost casto. Vo vetsine programov sa pri editovani da prepnut do rezimu kde pracujes nie s celym objektom ale len z bodmi na vrcholoch polygonov. Tu si vies body oznacit a mas na vyber niekolko moznosti ako pokracovat dalej:
1. vytvor si duplikat suboru a oznacene body jednoducho zmazes. Takto si pripravis tolko suborov kolko mas objektov
2. Mozno sa to da aj cez clipborad - copy/cut/paste |
| |
|
| | | | Re: Re: Dotazy na Gmax 16. 1. 2004 / 11:14 | |
| | No jo, to by mohlo fungovat, takovy rezim Gmax ma. Dik za inspiraci. |
| |
|
| | | Re: Dotazy na Gmax 16. 1. 2004 / 12:19 | |
| | 1. Tento problem riesia prikazy:
3D Snap Toggle
Angle Snap Toggle
Percent Snap
Spinner Snap Toggle
alebo tiez tieto ikony na pracovnej ploche gmaxu:
http://www.bozenka.tuke.sk/~priskin/xxxx/x.jpg
Kliknes na jednu z tych ikon (lavym tlacidlom na mysi sa zapina/vypina, a pravym tlacidlom si nastavujes ze podla akeho modu sa zapina)
2. Na tento problem nemusis pouzivat Booleansku operaciu, ale urob to inac. Tento zlozity objekt si musis rozdelit. Najprv ho musis mat najlepsie ako Editable Mesh. Potom si vyberies dane polygony, alebo objekty (Elements) (toto vsetko si vyberies v Modify okne), a ked uz mas vybrane polygony kliknes na tlacidlo Detach a tym vytvoris novy objekt.
Snad si to pochopil, ak nie, tak mi napis maila, a ja Ti to napisem inac.
Priskac
|
| |
|
| | | | Re: Re: Dotazy na Gmax 16. 1. 2004 / 14:13 | |
| | Pochopil, moc dekuju. Zatim jsem to nikdy nepotreboval, tak jsem to neznal. Na vezaky v Brne to nebylo potreba |
| |
|
|