FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotazy na Gmax Jeden příspěvek | Celý strom
Dotazy na Gmax   16. 1. 2004 / 10:36
Ondra O.K.
Zdravicko,
mam par dotazu na Gmax:
1 - existuje v Gmaxu neco jako "uchopovaci mod" z AutoCADU? Strucny popis - zvolim uchopovaci mod a kolem kazdeho konce-rohu-pruseciku-atd. se mi zorazi tercik a ja pak objekt uchopim presne za ten bod. No a akdyz ho posunuju, tak se mi ten tercik zase zobrazuje kolem vsech koncu-rohu-pruseciku-atd., takze ten posunovany objekt muzu prichytit presne kam chci i mimo nejake pekne souradnice. Zatim jsem to nenasel a tak myslim ze to tam neni, ale necham se mile prekvapit

2 - ziskal jsem model brnenskeho vystaviste, jenze problem je, ze treba pet pavilonu a silnice kolem jsou jako jeden objekt. Z toho by pak vznikl problem pri texturovani (5 textur peti pavilonu v jednom souboru =>zbytecne velka textura). Existuje nejaky zpusob jak objekt rozdelit, i kdyz to neni Group? Nevim, treba jako neco ze napravo od tehle cary bude objekt A, nalevo B nebo tak neco...
Napadlo me Booleanska operace, udelat si "odlitek" do kostky a pak udelat zase prunik nekde jinde. Jenze kazdy pavilon je z vice casti a musel bych nejdriv pospojovat ten, protoze mi nechce delat booleovske operace s vic jak dvema objekty.

Budu vdecny za jakoukoliv radu
Dik Ondra O.K.
 

Re: Dotazy na Gmax   16. 1. 2004 / 10:56palander
Nemam vela skusenosti G-maxom, ale s inými 3D softami (napr. Cinema 4D...) pracujem dost casto. Vo vetsine programov sa pri editovani da prepnut do rezimu kde pracujes nie s celym objektom ale len z bodmi na vrcholoch polygonov. Tu si vies body oznacit a mas na vyber niekolko moznosti ako pokracovat dalej:
1. vytvor si duplikat suboru a oznacene body jednoducho zmazes. Takto si pripravis tolko suborov kolko mas objektov
2. Mozno sa to da aj cez clipborad - copy/cut/paste
 

Re: Re: Dotazy na Gmax   16. 1. 2004 / 11:14
Ondra O.K.
No jo, to by mohlo fungovat, takovy rezim Gmax ma. Dik za inspiraci.
 

Re: Dotazy na Gmax   16. 1. 2004 / 12:19
Priskac   
1. Tento problem riesia prikazy:
3D Snap Toggle
Angle Snap Toggle
Percent Snap
Spinner Snap Toggle

alebo tiez tieto ikony na pracovnej ploche gmaxu:

http://www.bozenka.tuke.sk/~priskin/xxxx/x.jpg

Kliknes na jednu z tych ikon (lavym tlacidlom na mysi sa zapina/vypina, a pravym tlacidlom si nastavujes ze podla akeho modu sa zapina)


2. Na tento problem nemusis pouzivat Booleansku operaciu, ale urob to inac. Tento zlozity objekt si musis rozdelit. Najprv ho musis mat najlepsie ako Editable Mesh. Potom si vyberies dane polygony, alebo objekty (Elements) (toto vsetko si vyberies v Modify okne), a ked uz mas vybrane polygony kliknes na tlacidlo Detach a tym vytvoris novy objekt.

Snad si to pochopil, ak nie, tak mi napis maila, a ja Ti to napisem inac.

Priskac
 

Re: Re: Dotazy na Gmax   16. 1. 2004 / 14:13
Ondra O.K.
Pochopil, moc dekuju. Zatim jsem to nikdy nepotreboval, tak jsem to neznal. Na vezaky v Brne to nebylo potreba
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ