nedávno jsem četl v jedné diskuzi, že je to kolem 300 přistání.
Řešila se tam otázka, zda by se pneumatiky opotřebovávaly méně, kdyby se před přistáním roztočily. Můj děda mi totiž pořádd říkal že se ty gumy strašně ničí a proč na ty kola nepřidají nějaké lopatky, které by je náporem vzduchu roztočily. Jenže on už to někdo vymyslel dávno a během 2. sv. války se to i zkoušelo. Zjistilo se ale, že kvůli gyroskopickému efektu těch točících kol se snižuje manévrovatelnost během přistání, což je docela problém. Někdo tam stejně psal, že největší opotřebení si ty pneumatiky zažijí během pojíždění a startu, kdy je letadlo těžší než při přistání.
Tady je k tomu nějaký článek + diskuze: http://www.newscientist.com/blog/invention/2007/11/wheels-with-wings.html |
|