FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Air-auto-moto fest Hranice Jeden příspěvek | Celý strom
Air-auto-moto fest Hranice   10. 5. 2008 / 17:05
Raspber
Právě jsem se vrátil ze sletu zlinů a řeknu vám byla to paráda. Dole menší ukázka. Ještě mám videa bohužel jen z foťáku. Před RWY se točilo skvěle Přiletěl i někdo z LKMT (Piper Aztec)
12535 B / 600 x 450 / IMG_2311.jpg
31606 B / 600 x 450 / IMG_2309.jpg
33077 B / 600 x 450 / IMG_2297.jpg
33605 B / 600 x 450 / IMG_2281.jpg
 

Air-auto-moto fest Hranice   10. 5. 2008 / 18:25
kuma   
no, zlíny jsou hezký, ale ta Aerovka - paráda!!!!!!!
 

Air-auto-moto fest Hranice   10. 5. 2008 / 19:10
Peetrs (Robert)   
No ani my s Tominem jsme neodolali a navštívili tuto akci. Nakonec jsme se i proletěli s perfektnim "panem pilotem". Tomino ví
28820 B / 600 x 400 / 1.JPG
29559 B / 600 x 400 / 2.JPG
19580 B / 600 x 400 / 3.JPG
17127 B / 600 x 400 / 4.JPG
46771 B / 600 x 400 / 5.JPG
25306 B / 600 x 400 / 6.JPG
 

Air-auto-moto fest Hranice   10. 5. 2008 / 23:03
Stan   
Neleteli ste nahodou v OK-DKK ? Ta palubovka je mi velmi dobre znama
 

Air-auto-moto fest Hranice   11. 5. 2008 / 00:54
Peetrs (Robert)   
jojo OK-DKK , jsme se s Tominem nasmali. Na voru bylo nalepeno NEFUNKČNÍ a hned vedle byl NDB příjmač a u něj nalepeno NEPŘESNÝ, tak jsme si dělali srandu že nebudem vědět kam letíme
 

Air-auto-moto fest Hranice   11. 5. 2008 / 00:57
OK-PPT (AVP57T)   
Buďte rádi, že na pilotovi nebylo napsáno neschopný. Protože to by byla teprve ta pravá sranda.
 

Air-auto-moto fest Hranice   11. 5. 2008 / 09:39
kuma   
100 bodů !! perfektní námět na kreslenej vtip pro piloty!

Ty cedule jsou v podobných letadlech často a je to proto, že každý takový přístroj, pokud se má oficiálně používat, musí být atestován - a protože ten atest má omezenou platnost, musí se pravidelně obnovovat. To stojí penízky - a při dvojité sadě NAV je to docela pecka, většinou každé dva roky. Proto taky IFRová letadla jsou na půjčení mnohem dražší, než ne-IFRová.

Takže když někdo koupí zvenku takový éro nakrmený budíkama, má dvě možnosti - registrovat ho jako IFR, pak to znamená revizi atestů na všechny budíky (a pic kozu do vazu! za takovou revizi by pomalu byl jeden olétaný vivat), nebo ho registrovat jako VFR - a pak se na ty nerevidované budíky musí (!) nalepit nějaká taková cedulka (často se píše "jen pro informaci").Při revizích se dá dohodnout, že se zkontrolují i ty "informační budíky" jestli jdou a celkem i jak - často to orientačně udělají i zadarmo, kdyby ale chtěl člověk skutečně certifikát a razítko, to zadarmo nikdo neudělá, protože tam ten mechanik za tu funkci ručí i pro případ havárie - a to se testy dělají přece jen jinak.

Ve skutečnasti jsou přístroje této kategorie velmi stabilní - a i když nejsou re-atestovány, fungují většinou bezchybně. Je pak na uživateli, aby si rozlišil přístroje "pro informaci" a "nefunkční" - což pak ve finále rozdíl je. U nefunkčních je na zváženou, jestli není lepší je vyndat a dát záslepku. Nefunkční (jestli jenom nečekaj na opravu) by se tam asi neměly plést, když nabouráš, protože jsi letěl podle budíku "jen pro informaci", nikdo ti nedá ani suchej rohlík.

Ale - viděl jsem víckrát fintu - že třeba v cessně, kde je hlavní výškoměr ve stopách, se před druhej sic namontuje normální výškoměr v metrech. Na něj se dá cedule "pro informaci" - a můžeš si na něj nastavit co potřebuješ a na co jsi zvyklý. Atest si uděláš sám před každým vzletem, když na vyčkávacím oba nastavíš stejné QNH - a když ten "informační" ukazuje stejně jako "certifikovaný" - není dál co řešit.
 

Air-auto-moto fest Hranice   11. 5. 2008 / 10:00
Raspber
Když jsme u těch neschopných pilotů tak se právě na té akci stala zajímavá věc když se na konci RWY otáčel Z 142. Zajel až někam do háje a skončil levým podvozkem v příkopu. Celkem jsem se lekl ,protože chybělo pár centimetrů aby se vtrule zadřela do země. Letoun se vrátil na stojánku a po kontrole se pokračovalo v létání
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   10. 5. 2008 / 20:05
Raspber
http://www.youtube.com/watch?v=vDDD8qMgvgo tady se můžeš mrknout na její ladné přistání. V tom vítru jsem se tam cítil tak nějak na ráně
 

Air-auto-moto fest Hranice TRENER VIDEO LANDING   10. 5. 2008 / 20:07
Raspber
http://www.youtube.com/watch?v=zEUzbOA6k9Y a ještě skupinku tří treneru
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   10. 5. 2008 / 23:11
L3V3L
Jako St. Maarten
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 10:05
Raspber
Taky jsem si říkal ,že bych si tam dal deku ,slunečník a namazal se opalovacím krémém
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 20:44
Zdeněk
Jo, a za normálního provozu bys taky mohl dostat okem od vlečnýho lana...
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 20:50
Raspber
Hm jako ,že bych skončil jak na šibenici? Nepříjemné Nechtěl bych. Když jsem tam tak stál tak kolem mě projížděli dva cyklisti a zrovna přistávala 172ka a kdyby se ti cyklisti nezastavily tak myslím ,že by na každého vyšla jedna část podvozku. Kam se hrabe TNCM
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   12. 5. 2008 / 15:54
tomisy   
Je to tak, když sedáme s lanem, tak zákon schválnosti funguje vždycky a buď jede auto, někdo jde pěšky nebo na kole. A nejlíp když ještě z něho sesednou a stojí urostřed a dívají se, jak přistávají letadýlka
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 20:59
OK-PPT (AVP57T)   
Když jsem byl v pátek na letišti s babama, ukecávaly mě, jestli se můžou jít podívat před dráhu. Když jsem jim řekl, že tam občas někoho trefí vlečným lanem , a že v těchto místech nejvíce padají éra, hned je to přešlo.
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 21:06
Raspber
Samozřejmě ,že během aerovleků by mě tam nikdo nedostal. Ono to možná vypadá moc hrozně na těch videíí ,ale do osy RWY jsem se neodvážil a v prostoru letiště jsem nebyl ,protože se to samožejmě nesmí. Stál jsem na silnici patřící městu po které projde tolik lidí ,že to až hezké není Jde to i na těch videí vidět ,že práh RWY je daleko (praporky pro neznalé). Jasně vždycky se může něco stát ,ale já v naše éra (co mají přístrojovou desku polepenou nálepkama nepřesné ,nefungující atd.)a hlavně piloty věřím
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 20:33
pilot_master   
som si vsimol aj na inych videach ze tie zliny,cessny atd. pred dosadnutim vypinaju motor alebo co ? aj na tom vidu bolo vidiet ako ten Z43 tesne pred dosadnutim asi vypol motor si myslim. Ta vrtula sa tam tocila uz velmi pomaly. Po dosadnuti ho znova nahodia alebo co ? Lebo ako volnobeh to nevyzera.
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 20:38
Zdeněk
To je dané poměrem otáček a frekvencí snímků kamery -> klam.
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 20:46
Raspber
JJ je to tak ty videa jsou totiž z foťáku
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   12. 5. 2008 / 13:45
Zdeněk
Totéž ti udělá i ta nejlepší kamera, jen třeba při jiných otáčkách. Prostě vždy snímáš/promítáš jednotlivé obrázky určitou frekvencí a pokud se ta frekvence blíží násobku frekvence otáček, dochází k podobnému jevu.
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 20:43
Raspber
Ono byl trochu silnější vítr a mohl to ten volnoběh přehlušit. Motor se u takových letounů nevypíná. 1. Není to bezpečné (Co kdyby si musel znovu na okruh?)
¨ 2. Nahození u takového staršího trenéra je trošku složitější (u těch nejstarších se i točilo klikou)

Může se ti to zdát ,protože byl silnější vítr a letět na volnoběh už dříve by se nemuselo vyplatit A tak se přechází na volnoběh až na poslední chvíli
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 22:29
FSPilot   
Jak opakovat? Jsou to aeroklubáci...větroně taky neopakujou a ušetřili by tím palivo
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 22:32
OK-PPT (AVP57T)   
Občas se stane, že ti někdo, nebo něco, vleze do dráhy, zvláště na malých letištích. Pamatuju jeden případ, kdy málem bylo o dva milé romské spoluobčany méně.
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 22:36
Raspber
HM nebo takovej sysel To je (taky) pěkná potvůrka (NEJSEM RASISTA!!!) Ale nejde tak o sysla jak o ten tankodrom co po něm zbyde
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 23:24
kuma   
Tak ale bacha, sysel je spojenec (přes všechny ďoury, který na letišti dělá) - bez sysla by už nejmíň 6 let neexistovalo letiště v Letňanech!
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 23:25
OK-PPT (AVP57T)   
Bumper říkal, že nějak podobně jsou na tom i v Medlánkách.
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   12. 5. 2008 / 14:06
Raspber
AHA tak to se syslům upřímně umlouvám Já vždycky o nich slyšel jen to zlé
 

Air-auto-moto fest Hranice AERO 45 VIDEO LANDING   11. 5. 2008 / 21:13
kuma   
Způsob přiblížení se tady už dřív diskutoval. Motoráky se přibližují (na finále) nas plynu plochým klesáním - a až těsně před praporky, kdy je jasné, že výška, rychlost, počasí atd. už nemůže zhatit dopad za praporky, tak se stahne plyn na volnoběh (třeba u cessyn je to vlastně jediná legální situace, kdy se jde otáčkami pod "1000"). Jen pár sekund se plachtí, přitáhne v přechodovém oblouku, "vzepne" se čumák aby se vytratila rychlost a kecne se hlavním podvozkem na zem. V té době je pořád motor na volnoběhu a jak už tady někdo psal - poměr rychlosti vrtule a frekvence snímání může vyvolat dojem, že se vrtule zastavila, nebo dkonce točí proti (jako to slavné video vrtulníku s jakoby nehybným rotorem).
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ