FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců Jeden příspěvek | Celý strom
Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   9. 5. 2008 / 23:15
Rychlokvaška
Vážení simptáci,

dovoluji si Vaší ctěné pozornosti přinést jeden drobný rádoby žurnalistický pokus o to, přenést jeden úžasný zážitek do čtivé formy.

Budu moc rád za komentáře a přeju snad příjemné počtení.

Kde? No přece u Jenníka na vrtuli
http://www.vrtule.info/FS-General-Reviews/Z-Blanika-do-Boeingu-za-18-mesicu-2.html

David Dosoudil alias Míra Dušínůj
 1x  

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   9. 5. 2008 / 23:20
MiG-21MFN
klobou dolu, kež by se i mě tohle jednou zadařilo
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   9. 5. 2008 / 23:24
Lukas.wz   
No teď jsem tady minutku seděl a bál se že to sem nedáš..
A mám co číst..

Jinak, osobně za mě Ti to moc přeju, to co jsi dokázal.. Jsi jeden z lidí, co nemaj jen plnou pusu řečí ale uměj dotáhnout do konce to, co si usmyslej.. Sem tam si na péráku vyhledávám příspěvky od jednotlivejch lidí a Ty jsi jeden z těch, kteří toho o letadlech vědí fakt dost a dokážou to sdělit dál.. Za to Ti děkuju.. Samozřejmě mě zajímala i ta tvoje odysea za Bulíkem a jsem moc rád že se ti splnil sen a že si to teď můžu celý pěkně od začátku přečíst..


Bohužel jsem se nikdy nevideli ale kdyby jsi na mě teď viděl, tak uvidís že před Tebou smekám..
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   9. 5. 2008 / 23:59
Slávek   
Neuvěřitelný!! Velká gratululace je slabý slovo. Tak ti přeju jen samé přistání na kola a s potleskem
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 00:05
Krechi   
Ahoj Davide,

sleduji Tvou cestu dopravního pilota od začátku a jsem doslova nadšen že jsi to dokázal!

GRATULUJU !!!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 00:35
Viktor17   
Co dodat? Fakt GRATULUJU...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 00:42
OK-PPT (AVP57T)   
Congratulation pane pilote!!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 00:56
chodec
Ahoj Davide, k tomu, co jsi dokázal Ti ze srdce blahopřeji. Avšak nemenší uznání si zaslouží i způsob, jakým jsi se podělil o "nepopsatelné pocity" - ještě jednou gratuluji!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 00:57
malickej
Velikanska GRATULACE!!! Clovek by ti skoro zavidel ze nema tu odvahu se do neceho podobnyho pustit
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 01:16
EASY305
Přidávám se a přeji úspěšnou dráhu dopravního pilota. A ať ti nová práce přináší radost a uspokojení.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 01:42
Mike2811
Gratuluji, pane pilote, a přeji hodně úspěšných startů a především přistání...
P.S.: Možná bys klidně mohl psát i články, četlo se to jedním dechem...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 01:49
Tomino
Super článek,možná si teť pomohl hodně lidem s tím,že když člověk něco fakt chce dokázat,že to není nemožné,ani se mi nechce uvěřit,že když jsme někdy v červnu roku 06 debatovali v Přerově o všem možném,tak že za dva roky tě budeme moci vidět v kabinách boeingu 757..Velká gratulace
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 06:52
skyfly
velká poklona a velká gratulácia,
máš moj úprimný obdiv a uznanie !
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 08:34
kuma   
No vidíte, všichni se radujou, ale já jsem zklamanej, protože jsem si vždycky myslel, že Míra Dušín byl BLONĎÁK !!







Joke!

Samozřejmě perfektní výkon, je třeba ocenit cílevědomost a houževnatost, bez které by zbyly jen ty sny!! Takže se také připojuji a gratuluji (a ten článek je taky za 1*) !!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 09:48
SONP   
Davide, gratuluju, a jsem dvojnásob rád, že se to podařilo člověku ze "staré generace IVAO"! Nizkij poklon!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 10:05
Buffus
Také gratuluji. A ten článek byl fakt lahůdka. Až někdy napíšeš knihu (a já doufám, že se v Tvém případě jednou stane, po vzoru např. pana Čecha Droga zvaná letadla) tak Ti slibuji, že si ji koupím. Máš talent
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 10:05
com304
Gratulací už je tu plno, tak jenom řeknu, že je ten článek opravdu výborně napsaný! Jeden z nejlepších, co jsem kdy četl
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 10:09
memorex
gratuluju,hodne stastnych pristani dik za supr clanek
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 11:35
Hary
kdyz jsou penize,jde to
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 11:57
memorex
neni to jen o penezich....musis byt i zdravotne ok atd
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:02
Hary
te jasný že jo,a nesmíš být samozřejmně úplně blbej
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:15
Hary
před 3 lety něco podobného u nás dokázal bývalý borťák,během 4let při práci udělal papíry a teď je druhý na 737 u Travelu,cca necelých 900 000tis.,měl kliku,sehnal peníze....
U nás firma AeroJOB tě založí a sežene ti společnost,je to takový prostředník,ale musíš udělat přijimací řízení,berou jen nejlepší aby jejich prachy nevyletěly někde do luftu.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:43
memorex
mno jo koukam na to, a to vstupn irizeni nevypada tak hrozne: http://www.aerojob.cz/index.php?page=vyberove_rizeni
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 15:00
donCarlos
To vypadá slušně.... počkat... aha, nic pro mě testy na charakter - to by mě poslali rovnou do blázince. Testy Compass - nepoznám pomalu levou od pravý, natož nějaká pamět a úkoly Ze mě asi pilot nebude
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:11
Rychlokvaška
Díky moc všem (snad nevadí) takhle souhrnně za neuvěřitelně povzbuzující slova. Jsem rád, že se článek trošku líbil, kdybych nebyl taková kůže líná, tak jsem napsal i pár dalších z doby výcviku. Třeba jednou...

A přidám ještě trošku motivace pro ty, co pořád váhají

http://www.youtube.com/watch?v=t4wlG7mUnZE
http://www.youtube.com/watch?v=XwpRi-psFR4

P.S.: Špinavej blonďák s počínající lysinkou nestačí? ;o))
 1x  

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:30
molek
Tak to je paráda, moc ti gratuluji, třeba mě jednou povezeš na dovolenou Ještě se chci zeptat, kolik si do toho vrazil?Takových 800 000 určitě ne?Jinak článek prostě super, krásně se čte určitě napiš knihu
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:47
Rychlokvaška
Když si koupíš dovolenku u Thomas Cook (a že už začínají expandovat i do střední Evropy, i když lítat tam budeme pořád jen sporadicky u zvláštních příležitostí), tak je rozhodně velká příležitost

A když už třeba nepovezu, tak se možná někde potkáme...jen za prvních 14 dní v červnu mně čeká Soluň, Palma, Faro, Kalamata, Fuerteventura, Izmir a noční Korfu (bojim bojim

A kolik vrazil...no, mnohem víc. 65.000 liber výcvik, 20.000 liber vedlejší náklady. A to byl tenkrát kurz 1:43, teď je to mnohem příjemnějších 1:32. Podotýkám že z vlastní kapsy až na pár desítek tisíc korun na začátku jsem do toho nedal nic, všechno jsou úvěry. Drahé? pořádně. Ale díky tomu jsem měl příležitost na skvělé škole a mezi skončením výcviku na OAA a podepsáním smlouvy u aerolinky jsem měl jen 14 dní mezeru...Všechno má svoje výhody a nevýhody.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:48
molek
Ale vyplatilo se
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:51
Luděk Ch.
Noční Korfu bude asi super zážitek, to ti závidím Nezapomeň se pak pochlubit, jak to probíhalo. Ta dráha tam není zbytečně dlouhá, že?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:07
Mike2811
To opravdu není, viděl jsem ji osobně ještě jako malý spotter...
Ad David: Stejně máš obrovské štěstí v tom, že ses dostal zrovna na typ, který jsi chtěl létat, nebo jsi měl nějakou možnost to ovlivnit ? A ještě malinké popíchnutí - těším se na povídku z prvního linkového letu...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:23
Rychlokvaška
Že půjdeme na 757 jsme věděli vlastně od začátku, i když bylo pár měsíců takové nemilé období, kde to vypadalo na Airbus, nebo dokonce že nebude vůbec nic. Ne že bych nechtěl někdy lítat Airbuse, z "pracovního" pohledu je to super éro. Ale 757 byl prostě sen, protože je to přesně takový ten správný mix střední generace - už má displeje a perfektní elektroniku, ale přitom je to pořád dělaný na ruční lítání se vším všudy, co krásně poslouchá.

Před pár lety (a vlastně i dnes) začínat na 757 jako první jet by bylo skoro nemyslitelné - první rating je klasicky buď turboprop, nebo B737/A320. Když jsme potkávali piloty v Gecat, tak se nás každý ptal co jsme lítali předtím a nechtěli věřit tomu, že je to první rating a instruktoři se rozplývali blahem, jaké máme štěstí. Nechtěl bych aby to znělo nějak samolibě, ale 757/767 je něco jako VIP klub. Na míru dělané pro chartery, vhodné pro shorthaul i longhaul, použitelné téměř kdekoliv, úžasně výkonné a předimenzované éro. U pilotů super oblibené, protože těžko hledat něco lepšího než mix short/long haul lítání. Ale jak už to bývá, všechno má svoje mínus a tak bohužel Boeing už výrobu 757 ukončil a díky velkému zájmu na cargo trhu u nás v aerolince po nějakých 5ti letech moc těchhle mašinek nezbude. Holt příležitost zase se naučit nějakou novou hračku do budoucna
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:39
Mike2811
To aby sis hned po dokončení vybíral nový typ. Jinak tahle typová řada je vážně výborná. Já teda ulítávám spíš na 767, 757 mi příjde podezřele úzká a hlavně kokpit mi svým prosklením připomíná skleník, ale asi se to bude mnohem líp řídit...
Jinak za pět let už budou zaváděny (snad) nástupci 757/767 řada 787, ta by byla taky fajn ne ?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:50
Rychlokvaška
Z pohledu řízení a kokpitu je 757/767 vlastně skoro úplně totéž, jen má 767 holt míň výkonu a je větší a těžší. I v licenci mám zapsané typovky na obě éra (říká se tomu common rating) a 767 mně teoreticky může po drobném přeškolení potkat už někdy za rok.

K té 787 - mňo, to bohužel ne, to éro je primárně řešené jako medium/longhaul a takovou univerzálnost jako 757/767 nenabízí. Krom toho pořád ještě není hotové, pořadník dlouhý....Smysl má jen v případě že se nám změní priority zákazníků a struktura destinací. Bylo by to skvělé, ale to až někdy. Budoucnost v náhradě 757 spočívá v A321 nebo B737-900ER, i když ani v jednom případě to opět 757 není, protože je zase spíš hlavně short/mediumhaul a vybavením a výkony to taky není úplně ono.

Ono je to holt těžký...výkonem, kapacitou a univerzálností se 757 těžko něco vyrovná. Fail operational CAT IIIb v základní výbavě, Pegasus FMCčko s GPSkou a 3 nezávislé IRS, pár mašin máme plně ETOPSových, počet pasažérů a velikost cargo, o výkonu na jeden motor by se daly psát dlouhá povídání ("engine out? jsem si ani nevšiml") Je toho hodně co bude chybět, speciálně pro chartery. Ale holt je to stará mašina, moc to žere (doslova a do písmene asi jako když člověk veme kýbl s vodou a začne ho vylívat).
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 14:04
Mike2811
To je škoda, třeba "tu tvoji" nechají ve flotile dlouho. Jak je to letadlo upravené pro ETOPS ? Ještě jsem se chtěl zeptat, jak se s tím pojíždí po twys ? Kdysi kdesi jsem se dostal k origoš manuálu pro B747 a tam měli dopodrobna popsané jak musí přejíždět příďákem středovou čáru aby zůstal hlavním podvozkem na ní atd. B757 je sice o dost menší, ale musí se tam dělat něco podobného ?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 00:16
Rychlokvaška
No nevím, patří chudera mezi nejstarší, i když jedna z prvních upravená na 187 sedaček a čeká ji pravidelné brouzdání přes Atlantik.

K tomu ETOPS (nedá mi to zopakovat oblíbený význam této zkratky - Engines Turning Or Passengers Swimming - není to ani tak o vybavení, jako o certifikaci - aerolinka musí prokázat při různých testech, že je schopno letadlo letět (a hlavně někam doletět) na jeden motor delší dobu (až 180 minut, což je v našem případě 1200nm), nebo někam doletět v případě nutnosti sklesat při dekompresi (tzn. vyšší spotřeba v nižší výšce), že má dostatečné zálohy všech důležitých systémů a postupy při jejich nefunkčnosti, jsou popsané podrobné postupy pro papírování za letu (Equal Time Point, Critical Point, Critical Fuel, ...) a plánování trati (záložní letiště, ...), atd. Nějaké vybavení navíc tam je, ale týká se hlavně záchranných prostředků (více slajdů použitelných jako rafty, rafty navíc uložené ve stropních panelech, survival packy, atd.).

K pojíždění - to je tak trošku zvláštní věc. V simulátoru jsem si ho užil dost, střídali jsme se po dvou hodinách levá a pravá sedačka. V reálném éru mě to ale až do získání 4 zlatých proužků nepotká ani jednou - díky umístění steering tileru na levé straně je to výhradně kapitánská záležitost a já jsem s tím z pravé strany schopen zatočit tak maximálně s odřenýma ušima pomocí pedálů na rapid exit taxiway. I proto např. při nějakém problému s kapitánem (při vzletu nebo přistání) zůstává éro na dráze a ta je až do odtažení blokovaná.
Jinak jak se to dělá - příďák je ukotvený zhruba v místech, kde jsou dveře do kokpitu, takže je samozřejmě nutné náležitě přejet (vidět žlutou čáru cca bočním okýnkem). Záleží ale na konstrukci pojížděček, jestli je možné jet příďákem pořád po žluté (minimálně ty pro CAT III by takové měly být), nebo je nutné si víc nadjet. Pro pojíždění se dá použít steering tiler pro hydraulické Nose Wheel Steering (otočení tileru o 360 stupňů vychýlí příďák o 65 stupňů), nebo pedály (plná výchylka pedálů otočí příďák o 7 stupňů). Tiler má přednost, takže dokáže hydraulické spojení s pedály blokovat (používá se pro udržení přímého směru pojíždění při testování směrovky nebo pedálů při pojíždění). V nouzi jde použít i diferenciální brždění, ale to už je opravdu nouze, nepříliš šetrná, ani nijak příjemná. Při pushbacku se na příďáku posune taková zarážka a prostrčí pin s praporkem a tím se odblokuje hydraulika pro otáčení zevnitř a vše je tak v režii ground crew a tugu (známá hláška "you may disconnect AND show me the pin please", aby bylo zřejmé že už tam není).
757-200 se otočí o 180° na 37m širokém prostoru (brán je v potaz i skluz podvozku) a pokud je mezi čumákem a překážkou alespoň 8m místa, projde tudy při otáčení i křídlo. Mezi příďákem a hlavním podvozkem je 18.3m (říká se tomu rozvor?) a hlavní podvozek má rozchod 7.3m.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 20:33
Mike2811
Wau děkuji za odbornou expertizu na daná témata.

k ETOPS - to jsem si přibližně myslel, jen potom příjde, že to letadlo už je z výroby vlastně připravené a potom by nějak přibližně měly být ETOPS všechny B757 jen jde o to papírování kolem, chápu dobře ?

K pojíždění - nemám co dodat , jenom teda relativně hrozí, že si B757 nikdy na zemi nezařídíš ? Když kapitán nějak skolabuje ve vzduchu to ho posádka nechá na sedět do přistání na místě ? (To už mě zajímá spíš jako medika). Ještě mne napadla jedna věc, budeš ještě jako praktikující pilot chodit na simulátor (aby sis zopakoval emergency, pojíždění atd. ) ?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 22:15
Luděk Ch.
Pokud vím, tak i aktivní piloti chodí povinně minimálně jednou ročně, ne-li dvakrát na simulátor procvičovat řešení krizovek. Přeci jen v luftě se s tím málokdo potká a je potřeba to mít nacvičené.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:13
Rychlokvaška
2314m pro Rwy35. To je ještě celkem ok, i když ve vedru a s plným érem taky ne procházka růžovou zahradou. Ale VOR/DME, vysoká MDA (2000ft), kopce okolo, voda na konci, brr ;o)
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 15:19
kuma   
Zrovna na dojmy z letu na Korfu by stálo za to se těšit. Před rokem jsem tam pohodil rodinu k bazénu v hotelu a pak sám čenichal kolem letiště asi půl dne (až si mne všimli místní poldové, co hlídaj silnici před prahem RWY17 a hnali mne pryč s houkačkou) Nejhorší tam byl smrad z chcíplejch koček u toho plotu z ostnatýho drátu, ale jinak dojmy z letadel -supr! skoro jak St.Martens
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 15:20
pseudoMates
To si pleteš s Dr. Martens, ne pane doktore..?
Ostrov se jmenuje St. Maarten..
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 18:20
kuma   
No jó! myslel jsem asi na černý boty
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 00:17
Rychlokvaška
Ten kopeček u prahu dráhy je na koukání super. Jen mi něco říká, že to tam bude asi trochu házet, tyhle skalky, kopečky a svahy u runwají jsou vždycky problém. Těším se, ale letět tam poprvé zrovna o půlnoci... ;o)
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 14:30
Luděk Ch.
O půlnoci ty kopečky neuvidíš, takže budeš klidnější )) Jako pasažér jsem tam přistával 3x, z toho 2x v největším horku kolem poledne a 1x kolem 22hod večer a nemůžu říct, že by to nějak extra házelo. Ale možná jsem měl štěstí a ty si za řízením užiješ víc Myslíš, že tě nechá tě kapča řídit na přistání?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:37
Luděk Ch.
Fakt super článek, každopádně doufám, že se ti podaří urvat nějaký čas a napsat další zážitky z výcviku (nejen já bych určitě se zájmem přečetl třeba řešení krizových situací na simulátoru) a samozřejmě i z prvních letů s cesťáky na skutečných linkách! Taky myslím, že se dočkáme i článku o přeškolení na levé sedadlo, protože když vidím s jakým nadšením ses do toho vrhnul, určitě se nezastavíš na pravé sedačce Dals dobrý příklad, že když se chce, tak jde všechno a až mě překvapuje, jak rychle Takže taky blahopřeji a snad na periskop nezapomeneš a čas od času z tebe vypadne nějaký text. Ale věřím, že to nejhořší už máš za sebou a bude víc volného času. Tak si to poprávu užívej a třeba se někdy potkáme na diverzi v Brně. Od Air Slovakia máme vyzkoušené, že se nám sem 757 vejde, takže neváhej!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 00:24
Rychlokvaška
Pokusím se, zážitků je spousta. Ale nic neslibuju! Restů mám i tak dost.
Rychle to jde, i když ono vlastně...co je to rychle Pro toho kdo má trpělivost, tak je to chvilka, ale pořád je to přeci jenom rok a půl, to je dost dlouhá doba, aby člověk prožil pár krizí, přestalo ho bavit každou chvíli dělat nějakou zkoušku, nebo taky zjistil, že tam kde se chystal jít už o něj nemají zájem. Nám se to málem stalo taky.

Na Periskop rozhodně nezapomenu, už jsem párkrát psal, že tohle je nejlepší letecké fórum co znám a určitě u toho i přes různé excesy zůstane.

A s tou diverzí - pevně doufám, že přistávat budu hlavně v plánovaných destinacích, ale směrem na Turecko nebo Bulharsko jsme Brnu docela blízko, takže bych se klidně domů podíval, pokud by to bylo nutné a letiště jako takové šlo...Díky za pozvání Že by se tam 757 nevešla se nebojím, tam se vejdou daleko větší obludy
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:33
Geforce
gtaulací je tu sice plno, ale i přesto přidám ještě jednu: GRATULUJI.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:47
Fabo™   
Tož ti Davide gratuluju...

jeden úžasným spôsobom splnený sen.

Ať to lítá!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:54
molek
A já sem nadšený z toho že du na větroně Myslím ,že se mužu jít schovat
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:58
Pips   
Hlavu vzhůru a žádný schovávání Větroně jsou totiž to pravý lítání.Ten nejlepší pocit jak pokořit a využít přírodu a nikoliv páku zlatosypku, neboli regulátor rámusu Nenech se mejlit i hromada dopravních harcovníků chodí odpočívat do větroně a ten let si konečně užít Absolutně ničeho nelituj.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:32
Zaremba   
Ty myslíš ty letadla, co se pohybují řízeným pádem, jo?
To jen reakce na regulátor rámusu apod
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:35
Pips   
To by taky bylo, aby se tábory plachtařů a vrtulí furt nehašteřily )))
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 00:25
Rychlokvaška
Myslíš odvěká rivalita mezi "Řidiči letadel" a "Slunečními piloty" ? ;o)
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 01:10
Pips   
Ono je to nakonec stejně jedno, protože ve výsledku to chlastá všem přibližně stejně Docela živě si pamatuju -a to je co říct- jeden takovej můj panákovej souboj s jedním mladým vrtulflígrem a finální skóre dělalo 26:26 v jablíčkách.Měli jsme tenkrát holt takovou bufetovou lať

 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 13:24
Rychlokvaška
No to v žádném případě!
Proč myslíš, že to všechno dělám? No přece abych měl čas a peníze na to jít si zalítat s malýma érama a hlavně na větroních
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 12:56
Aardvark   
Přidávám se ke gratulacím a přeju hladká přistání.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 14:39
FSPilot   
No teda, až dneska jsem měl čas si to přečíst a musím přiznat, že se mi až občas rozbouchalo srdce, jak detailně a pěkně jsi vylíčil ty pocity. Dost jsem vzpomínal na mou první návštěvu (bohužel jen jako zvědavý PAX) cockpitu B735 od ČSA a jak se mi podlamovaly kolena a první minutky v cessničce Jasně, je to něco jiného, ty jsi v té době měl hodin a hodin na simu, ale i tak si dovedu představit, co to muselo být za pocity
Taky bych chtěl pokračovat a dostat se na ty krsásné "obludy" jako ty, tiše závidím, ale přeju Ti to
A že Ti za pár let odstaví 757? No co Jestli se mi někdy taky poštěstí dostat se na velké éra, tak už 737-500 taky lítat nebude, takže s obrovskou dávkou štěstí bych moh skončit na Airbusech nebo nějakých těch "počítačových" mašinách, ale když se člověk přiblíží a může lítat s jakýmkoliv érem, tak si ho podlě mě až na malé vyjímky oblíbí

Takže se přidávám s velkou gratulací a přeju hodně zdaru

PS: moc ty pasažéry nestraš, to víš, toto už není FSka a FS PAX [joke]
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 00:27
Rychlokvaška
Moc Ti přeju aby se to všechno podařilo jak sis naplánoval.
A těch Airbusů se pořád neboj, však víš jak to je...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 20:00
FSPilot   
No člověk si nevybere Já se Aček nebojím, jen se mi to zrovna nelíbí... to je asi tak, že tebe by posadili místo do B757 třeba do A319, taky bys nenamítal, ale vnitřně bys určitě byl trošku zklamán Ale co, víc počítačů znamená větší pohodu v práci (jednoduše řečeno), člověk se tolik neuondá, jako u starších mašim
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 08:43
Nadomnou zem...
Jeej , pekny clanok skutocne Tiez sa pokusam o podobnu vec ale este len zacinam - pekne odpodlahy... ale ved clovek nikdy nevie , snad cosi podobne raz vyjde aj mne a ostatnym ktori po tom tuzia Good luck!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 16:25
Jet Willy
Fíha. Nádherný článek, skoro jsem tam seděl s tebou.
Gratuluju!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 19:12
Flora   
Supr Davide, supr! Od srdce ti to přeju!

(Snad se mi to taky jednou splní...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 19:44
Kachna   
No, je fajn, že jsi to dotáhl do zdárného konce. Myslím si, že za svoji píli a odvahu takto vyrazit do světa, sis to prostě zasloužil Ať máš hustý vzduch a co nejméně závažných závad.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 20:52
mípa   
Klobouk dolů, pane. Doufám, že se najde dost mladých, kteří se také budou chtít stát Davidem. Taky doufám, že na nás z těch výšin okolo FL370 nezapomeneš a budeš dál trpělivě psát ty skvělé vysvětlující příspěvky, které každý hltá do posledního písmena. Přeji ti z celého srdce tu nejlepší pilotní kariéru.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   10. 5. 2008 / 21:28
B3d4   
Gratuluju ti ke splnění tvého velkého snu, jsem rád, že IVAO má ve svých řadách dalšího reálného letce, snad na nás, simptáky, nezapomeneš pro všechny ty zážitky
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 00:30
Rychlokvaška
Na Simptáky určitě nezapomenu. Ostatně IVAO je jedním z důvodů proč jsem tady. A to nejen motivačním, ale myslím si že zkušenosti a zážitky z toho virtuálního létání mi pomohly snad ve všech etapách téhle cesty a těžím z nich pořád. Kdo chce brát tuhle počítačovou zábavu vážně a zároveň touží po skutečném létání, určitě neudělá chybu, když tomu bude věnovat dostatek času. Stojí to rozhodně za to.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 00:09
Neo OK AAA
Krásný článek a krásný příběh.....gratuluji Vám pane pilote
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 09:34
Luboš
Taky já se připojuji ke gratulantům a přeji hodně leteckého štěstí!
P.S. Doufám, že brzy najdu další pěkné čtení!
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 15:14
Cirrus/Pindra
Nazdar Davide...

Předem ti pogratuluji k tvému osobnímu úspěchu, vytrvalosti, odvaze a odhodlání dosáhnout svého snu. Moc ti to přeju...

Jsem i rád, že se ti toto povedlo v zahraničí a rovnou na tvůj vysněný typ, přestože zastávám názor "nejlépe se vylítat na propech a až pak velký jety", ale prostě máš to a já jsem rád a i ti trochu závidim (můj sen je zase typovka A32x family )

Dále bych ale rád reagoval na příspěvky i dalších uživatelů, které jsou takové až téměř propagační pro toto povolání. Dnes se tohoto povolání dá dosáhnout, není to zas nějaký problém, pokud máte dost pěněz a nejste podprůměrně inteligentní, tak klidně do toho jdětě, jen si nemyslím, že je dobré všem ukazovat, jak snadné to je , když je , obzvlašt dnes a tady v ČR, dosti obtížná situace na trhu s piloty!

Místa nejsou, na stand-by listech jsou desítky uchazečů, po dolítání výcviku klidně další rok i více udržujete licence, výcvik stojí skoro 1,2 milionu a kdo nemá dál na typovku, tak prostě čeká, až ho někdo s milostí vezme... a o tom už se, zvláště tady na péráku, moc nemluví.

Ano, je to hezké zaměstnání, ale dnes kdyby třeba můj syn chtěl být dopravní pilot, tak mu řeknu, at raději vystuduje nějakou slušnou vejšku vejšku (NE CVUT dopravku v Praze,která je na hovno), najde si práci a s odstupem času, až bude situace lepší a zase o piloty zájem do toho jde po hlavě...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 01:06
Rychlokvaška
Ahoj Jindro,

máš rozhodně pravdu v tom, že situace na trhu s piloty růžová není a to jsem nechtěl říct ani článkem, ani celkovým dojmem z toho kde teď jsem. Obětoval jsem tomu sice opravdu hodně a docela dost se v průběhu té doby nadřel (i když mně to hodně bavilo), ale rozhodně při mně i přes všechny překážky, kterých jsem potkal požehnaně, pořád stálo hlavně štěstí. Bez něj by to mohlo dopadnout všelijak - o tom jak jsem řešil úvěry v den odjezdu, místo pohovoru seděl na taxiway ve Stanstedu při pokusu o bombové útoky v Londýně, nebo trnul při medicalu jsem už povídal mnoha lidem a chytali se za hlavu. Ale nakonec se podařilo a o to jde - když se člověk snaží, opravdu něco chce a postará se o to, stačí trocha štěstí a podaří se.

Bohužel, abych měl po čem toužím, musel jsem odjet do UK. Teď, s odstupem času, říkám bohudík, ale to je jiný příběh...V ČR je v tomhle ohledu situace opravdu žalostná (troufám si říct ještě horší než popisuješ) a rozhodně ještě mnoho let bude. Svět je ale úplně někde jinde a pro toho kdo se nebojí vyrazit trošku dál, příležitostí je nepočítaně.

Nesouhlasím jen s jednou věcí a to je čekat až bude o piloty zase zájem. Tohle nikdy nejde naplánovat dopředu - situace se mění opravdu ze dne na den a já rád dávám jeden skutečný příklad z rozhovoru s HR managerem jedné nejmenované největší UK vlajkové aerolinky ( ;o) ). Když se nás ptal jak dlouho dopředu si myslíme že plánují nábor nových pilotů, někdo ze srandy zahlásil "týden". Pan J.M. se nesmál - dotyčný trefil totiž hřebíček na hlavičku. A to je to ještě aerolinka, která opravdu plánuje - různých story o tom jak jednou odpoledne zavolali z BMI že zítra ráno mají z Oxfordu poslat 5 lidí na pohovor je nepočítaně. Ano, je to tak, ač se to může zdát sebevíc postavené n hlavu.

Zastávám proto několik názorů, i když s tím asi nebudou všichni souhlasit:

1.) Nemá cenu na nic čekat. Letectví je neuvěřitelně dynamický obor a co platí dnes, zítra platit nebude. Vždycky byla období krizí a dobrých časů, vždycky byla doba kdy aerolinky hromadně zanikaly a kdy se zase nakupovaly kvanta nových letadel. Teď je doba trochu zvláštní - i přesto jak ukrutně rostou náklady (a hlavně cena paliva) a všichni pláčou, horečně se expanduje a nakupuje a cena cestování klesá. Podle mně je to jistý signál, že se už rozjel nárůst poptávky způsobem, že na něj výkyvy které měly dřív zhoubný vliv tolik nedosáhnou. Moc bych si přál aby to vydrželo. A jak se říká - kdo chvíli stál, teď stojí opodál - a tady to platí dvojnásob. Ano, je to riziko a velké. Ale čekat na "dobré časy", nebo "až bude zase o piloty zájem"...to by člověk čekal donekonečna. Vždyť jenom doba výcviku je natolik dlouhá, že během ní můžou bezproblému vzniknout i zaniknout desítky aerolinek, včetně těch národních.

2.) Pokud chce člověk lítat, nemá cenu do toho tahat vysokou školu. Ano, vím, jsme ČR, snad jediná země na světě, které se říká země titulů a kde v zahraničí kroutí hlavou, proč do kolonky "Title" ve formulářích všichni krom nás dokážou správně napsat Mr., Ms. nebo Mrs. Tady se říká, že bez Ing. před jménem člověk hůř hledá místo, má horší plat, atd. atd. ČVUT se svým oborem Profesionální Pilot tuhle ideu bohužel ještě posiluje a přijde mi to velká škoda. Mnohem lepší nápad mi přijde dělat si ATPL a školu až časem, existují dokonce instituce (některé spolupracují i s OAA), které ATPL kurz považují za vysokoškolské vzdělání - na které lze pak přímo navázat pro získání MSc., nebo dokonce PhD. titulů. Koneckonců - za člověka mluví jeho CV a zkušenosti, nikoliv titul, a za svých 13 pracovních let jsem se (s výjimkou pana Hrušky, pozn. red.) naštěstí s jiným přístupem nesetkal. Pro tenhle názor mluví ještě jedna věc - ne nadarmo se říká - once in the airline, always in the airline. Lidé, kteří jednou přičuchnou k tomuhle oboru, i když nakonec z nějakého důvodu létat nemůžou, kolem letadel se více či méně motají nadále...A v letectví se více než kdekoliv jinde cení zkušenosti, praxe a nadšení pro věc. A nějaký titul toho není tím pravým indikátorem ani nezbytnou podmínkou. Ano, existují země kde to neplatí, jako např. USA, kde je všechno kolem létání tak nějak trošku jinak než ve zbytku světa. Cesta k dopravnímu létání tam vede přes vysokou školu, spoustu let instruktorování, malá letadla, turbopropy a až pak na závěr nějaký ten dopravní jet. V Evropě a zejména Asii tomu ale tak není a troufám si říct, že už ani nebude. Jdeme jinou cestou.
 1x  

taxing s 76(5)7   11. 5. 2008 / 15:28
memorex
jen dotazek do pléna - je normalní pojizdet s jednim motorem? Predpokladam ze je to vzhledem k uspore paliva nebo tak....ovsem ve fs je to trochu nemozne co sem zkousel....myslim ze to bylo nekde v tom clanku ze po sjeti z drahy startoval apu a vypinal jeden motor....
 

vysoka ?   11. 5. 2008 / 16:47
kajbo
Ahoj. je potrebne na studium dopravneho pilota vysoka skola? alebo staci stredna a potom hnet na pilota ? alebo ako to je ?
 

vysoka ?   11. 5. 2008 / 20:12
MiG-21MFN
stačí střední a pak všechny potřebný licence
 

vysoka ?   11. 5. 2008 / 20:16
memorex
podle me staci i zakladka ne?
 

vysoka ?   11. 5. 2008 / 20:38
Fabo™   
Co som pocul tak na vydanie licencie je ptrebne dolozit maturitu.
 

vysoka ?   11. 5. 2008 / 22:45
Cirrus/Pindra
Pro licenci CPL je nutné prokázat znalosti středoškolské matematiky a fyziky. Dále jsou tu věková omezení jednotivých licencí s finálními 21 roky pro ATPL...
 

vysoka ?   14. 5. 2008 / 10:41
kajbo
a poklial nemam na strednej fyziku ?
 

vysoka ?   14. 5. 2008 / 10:51
OK-PPT (AVP57T)   
Něco takového existuje? Pokuď vím, tak u nás mají fyziku rok, nebo dva, i na zdravotní škole a gymplu. Sice je pravda, že ty jsi ze Slovenska, a tam to může být jinak.
 

vysoka ?   14. 5. 2008 / 11:16
Lowmick   
Tak pises testy dle JAR-66.
 

taxing s 76(5)7   11. 5. 2008 / 19:22
Luděk Ch.
Taky na to docela koukám, jediné letadlo, které jsem kdy viděl pojíždět s jedním motorem (kromě těch jednomotorových )), byla ATR, kde piloti celkem běžně odjíždí ze stojánky na jeden motor a druhý nahazují během taxování. Tedy s vyjímkou 737 když jí nefunguje APU to se nahodí vzduchovým startérem motor "1", na něj vyjede na pojížděčku a tam se zvýšeným výkonem "1" nahazuje motor "2". Ale může to být klidně specialitka aerolinky.
 

taxing s 76(5)7   15. 5. 2008 / 01:20
Rychlokvaška
U ATRka a turbopropů obecně je důvod trošku jiný - motor jako takový (kompresor/turbína) běží, ale volná turbína na které je připojená vrtule je zabržděná. Mít roztočenou jen jednu vrtuli (třeba na opačné straně než se nastupuje/vystupuje) se může občas hodit
 

taxing s 76(5)7   15. 5. 2008 / 09:41
Michael   
Věcná... Já měl za to, že ATR pro pojíždění jen odbrzdí dvojku a jedničku spustí během pojíždění, případně s GPU pojíždějí na jedničku/dvojku a druhý motor spustí při pojíždění. Ona se ani spotřeba se zabrzděnou a odbrzděnou vrtulí moc lišit nebude. Na Ruzyni se to většinou praktikuje při odletu, když je rwy 31 in use, protože chvilku trvá, než se tam dojede. Propeller brake má ATRka na dvojce, právě aby ani motor v hotel módu neběžel na straně pohybu cestujících.

Jinak děkuji za podrobnosti k 757, OAT a TCX. Doufám, že se tohle vlákno ještě rozroste.
 

taxing s 76(5)7   15. 5. 2008 / 13:09
Rychlokvaška
Nejsem ATRkář, takže se omlouvám za dezinformaci Kdosi mi to tak vyprávěl.
 

taxing s 76(5)7   15. 5. 2008 / 01:16
Rychlokvaška
Ano, je to celkem normální a ničemu to nevadí a dělá se to celkem běžně. Je to kvůli úspoře paliva, motorů (takových 15 minut pojíždění se 4x denně celkem projeví na době použitelné pro let do další pravidelné údržby), atd.

V FSce to bohužel nejde - narozdíl od skutečného éra má FSka díky hodně špatnému ground modelu tendenci brát jeden motor jako velmi destabilizující prvek ve smyslu zatáčení (což v reálu rozhodně vůbec neplatí).

U 757 tak nahodíme APU, ta je schopna ve všech ohledech nahradit motor (vzduch, elektrika) a ten je tak vícemnéně zbytečný. Něco jiného jsou kontaminované pojížděčky (sníh, led, břečka), nebo jiné důvody (hlukové omezení), ale to jsou speciální případy.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 16:53
zuNus   
gratuluji
 

Video á la tribute 757   11. 5. 2008 / 18:41
Riff   
Chtěl bych vyseknout svou hlubokou poklonu Davidovi, a jsem rád, že může být mým vzorem, jelikož mám stejný (nebo hoodně podobný) cíl.

Tohle video je jak je uvedené na konci věnováno Thomas Cook airlines, ale dodatečně bych to chtěl věnovat Tobě Davide, ať ti to na tom "reálném" nebi lítá co nejlíp a ať ti ještě dlouho můžeme závidět nejlepší práci na světě.

Hodně zdaru, stejný počet přistání jako startů a v neposlední řadě okecávané video:

http://www.youtube.com/watch?v=T2UsZlsUJ_0

Vojta
 

Video á la tribute 757   11. 5. 2008 / 18:50
memorex
no hej, to je toceny kamerou monitor zejo.....to tomu dodalo dobrou zivost a takovou realisticnost....hlavne ten panel...... dobre video
 

Video á la tribute 757   11. 5. 2008 / 18:51
Riff   
Joj, konkretne fotakem na LCDcku. Diky moc.
 

Video á la tribute 757   11. 5. 2008 / 18:53
memorex
http://www.youtube.com/watch?v=TKCVS5xzT5A btw sem malem spadl smichy ze zidle dyz sem slyse lten aplaus
 

Video á la tribute 757   11. 5. 2008 / 18:55
Riff   
To je moje specialita
 

Video á la tribute 757   11. 5. 2008 / 19:04
tvojplaton   
To musel byt strasny let, ked sa tak tesili, ze uz su dolu....
 

Video á la tribute 757   12. 5. 2008 / 20:26
Rychlokvaška
Ahoj Vojto,

díky za gratulaci a opravdu velmi velké díky za super video, hned si ho přidám do favorites Fakt se povedlo.
A úplně ze všeho nejvíc držím palce v tom hodně podobném cíli!
 

Video á la tribute 757   12. 5. 2008 / 20:33
Riff   
Dík, to s tou kamerou na monitor byl takovej pokus, rozhodně je to něco jinýho než běžné video s požitím Frapse Děkuju moc, jsi pro mě neskutečně motivující osobnost
 

Video á la tribute 757   17. 5. 2008 / 07:29
pilot_master   
kto vyraba tu 757 ? na project opensky to nevyzera
 

Video á la tribute 757   17. 5. 2008 / 11:08
Ciki   
PSS
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 19:04
pilot_master   
Taktiez je to moj celozivotny sen. Avsak neviem ci sa mi vyplnim kvoli zraku. Ale klobuk dole pred tvojim vykonom a vytrvalostou. Len tak dalej.
BTW: Co si pisal nizsie ze vycvik bol 65000 libier + 20000 tak vyslo mi to spolu na tri miliony a nejake stotisicovky. To je az take drahe ? myslel som ze taky vycvik stoji 1-1,5 melona. Alebo v UK je to drahsie ?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 19:16
Fabo™   
Vycvik u OAT cez APP F/O tak ako ho spravil David, zahrna okrem ineho ubytovanie, cestu do USA, "trochu inu" groundschool, MCC training atd... ale stoji to za tu cenu...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 01:26
Rychlokvaška
Možná vyplníš - nároky na zrak se pořád mění. Určitě ti řeknou na ÚLZ přesně co můžeš a co ne.

K té ceně, jak už napsal Fabo, je to úplně jiný způsob výcviku - tzv. integrovaný, co je ale opravdu integrovaný - 16 měsíců do získání CPL/IR/MEP/MCC, při kterých denodenně žiješ s dalšími 20ti stejně postiženými lidmi, strávíš s nimi 5 úžasných měsíců v USA a i v jiných ohledech projdeš opravdu hodně intenzivní, náročnou, ale velmi kvalitní a profesionální přípravou (nejen v řízení letadel), na kterou pak hodně slyší aerolinky. Část té ceny je také samozřejmě jméno školy (nejen pro dobrý pocit, ale hlavně pro logo na podrobném 4 stránkovém profi reportu o tvém studiu) a fakt, že je v UK, která je drahá sama o sobě.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 13:06
pilot_master   
a na dopravaka sa robi zdravotny preukaz I. alebo II. triedy ? a na PPL a ULL ?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 13:38
Fabo™   
CPL, ATPL je class 1, PPL class 2 a civil ATC class 3 (tym poslednym si niesom celkom isty, kedtak potvrdte/opravte)
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 20:27
LS
ano presne tak, na ATCho je treti trida a je to mix prvni a druhe, zdravotni pozadavky cca druhe doplnene o nektere psychotesty z prvni....
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 19:31
pilot_master   
a este jedna otazka: Tu typovku plti aerolinka z vlastnej kapsy, ty za to nemusis platit nic ze ? Mali ste stastie ze prave vas vybrali alebo ako ? Lebo na typovku sa asi kazdy buduci pilot nedostane ze ? Ked sa na nu nedostane tak si ju musi hradit z vlastnej kapsy ?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 01:36
Rychlokvaška
Typovku v této době za tebe nikdo nezaplatí. Existuje několik (už docela málo) aerolinek, které ti ji nechají udělat v jejich režii, či přímo v jejich výcvikovém centru (pokud nějaké mají), ale téměř vždy je to spojené s nějakým závazkem do budoucna - ať už ve formě toho, že se u nich upíšeš na několik let, nebo že po nějakou dobu dostáváš snížený plat, nebo že máš různé jiné drobné nevýhody narozdíl od typovkovaných kolegů, kteří si ji nesou odjinud. Cena to není malá - v přepočtu začínají na nějakých 0,5 mil. Kč.
U Thomas Cook to máme např. tak, že máme po několik let nižší plat (kompenzovaný naštěstí velmi výhodně jiným způsobem díky vazbě na speciální program, který tenkrát vypsali ve spolupráci s OAA) a musíme se upsat tuším na dva roky (říkám tuším, bo zatím nevím, ač zaměstnancem od února
Většina aerolinek (hlavně lowcosty) předpokládá, že si typovku zaplatíš sám někde jinde a už ji máš v licenci, když jdeš žádat o místo.
Výjimky které znám z UK - British Airways a FlyBe, v ČR pak ČSA (zatím, ale je jasné, že ti s typovkou mají prioritu v pořadníku), v Holandsku TNT...A pak samozřejmě giganti jako Quantas, Emirates, Singapore, Lufthansa, apod., ale tam jde o velké éra (B747, B777, A330/340), kde se tak nějak předpokládá, že to není zbytečná investice do pilota a že by si to sám stejně neměl jak zaplatit.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   11. 5. 2008 / 21:57
Latom   
Moc moc ti gratuluji Davide. Moc jsem ti to přál, abys to dokázal.
Přeji ti jen samá šťastná přistání a stále vyrovnané skóre startů a přistání.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   14. 5. 2008 / 13:43
MzM   
Taky gratuluju. Trochu závidím tu odvahu se do toho vůbec pustit.
Mě se třeba jednou povede aspoň větroň. I když se teď docela bavím i prostým simulátorem.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   14. 5. 2008 / 13:45
Hippo
Taktéž se připojuji s gratulací a nezbývá mi než tiše závidět ... pro mě tohle bude jen a jen nesplnitelný sen (zdravotní důvody)
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 10:56
lulinak
pekne napsany, od srdce, porad si s touhle myslenkou hraju, ale uz je asi pozde, za mesic se zenim, takze tenhle sen se stava uz asi nesplnitelnym... zjistuju ze je hodne dulezitydelat neco co te opravdu bavi a najdes smysl zivota, ja ho porad hledam...
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 11:21
Vita Zenisek
Naopak mas nejvyssi cas se do toho pustit. Alespon pak budes moct rikat:"Vedela jsi co si beres tak si ted nestezuj"

Vita
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 11:43
Aldaran
To je v pohode... Divej se na to obracene. Jeste nejsem zenatej, tak ze do toho muzu jit. Jo, blby by bylo, (i kdyz ne neresitelny) kdyby jsi byl prave mesic zenatej. Udelej snoubence lalapapa... a sup do toho.
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 11:28
DOGFIGHTER
Do tohoto fóra moc nepřispívám,ale dost často si ho pročítám,ale tentokrát je opravdu důvod rozšířit vlákno.Při čtení Tvého článku mi běhal mráz po zádech.Samozřejmě v dobrém slova smyslu.Bylo to jako dívat se na biják o kterém vím,že skončí happyendem.První dějství skončilo na výbornou a já Ti držím palce,aby stejně dopadly i ty další.Ostatně máš k tomu uspěšně nakročeno.............
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 19:46
pilot_master   
na kolko koruniek vychadza priblizne letova hodina Boeingu 757 ?
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   15. 5. 2008 / 19:50
Teflon_490   
Se radsi ani neptej
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   19. 10. 2008 / 21:13
pilot_master   
Len pre informaciu, cena kurzu zdrazela o 3000£ takze na 66000£ Holt zdrazovanie ropy a financna kriza asi urobili svoje
 

Z Blaníka do Boeingu za 18 měsíců   19. 10. 2008 / 21:23
LS
libra klesla temer o 10korun, takze zdrazeni o 3000liber je stale nevyrzne v porovnani s tim, co zaplatil DD a co zaplatis ted Ted to vyjde vyhodneji
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ