FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Linearni / Nelinearni osy Jeden příspěvek | Celý strom
Linearni / Nelinearni osy   30. 4. 2008 / 16:40
PjSky   
Ola, jako pysny majitel CH Product pedalu VIM co je nelinearni prubeh odcitani hodnot z osy joysticku.

Nicmene otazka: jsou ve skutecnem letadla paky tah / uhel naklonu listu rotoru / smes linearni ovladace nebo ne?

a v simulatorech je to jak?

Resim tohle: http://www.highinthesky.cz/obchod/sortiment/pro-flight-throttle-quadrant-p609/
nejak nevidim problem v tom, ze je tahlo plynu linearni ale to je tim, ze v letadlech neletam...
 

Linearni / Nelinearni osy   30. 4. 2008 / 18:21
kuma   
No, na povrchní odpověď primitivita, ale na podrobnou a přesnou odpověď fakt ořech.

Myslím, že reálný průběh funkce ovládané třeba "plynem" je určitě nelineární, ale nedokázal bych to vyjádřit matematicky nebo graficky. Prostě si myslíém, že mezi určitým pohybem pákou a změnou chodu motoru je jiný (matematický) vztah u malého plynu a u velkého plynu. Asi protože tam bude lineární vztah mezi pohybem páky a pohybem klapky nebo šoupátka na karburátoru, už ale není jisté, jaký je vztah mezi pohybem šoupátka a změnou výkonu motoru - tam to určitě lineární nebude. Možná tak ještě u elektrického ovládání stavitelné vrtule...

ALE - pokud dobře chápu účel a smysl otázky, de ti o lineární nebo nelineární výsledek plynulého pohybu pákou na kvadrabtu (CH nebo Saitek). Myslím, že:

1) potenciometry jsou asi většinou lineární. Volbou by byly logaritmické a ty pro tento účel (proporcionální pohyb polohovacím zařízením) nemají smysl.

2) u drtivé většiny funkcí v kokpitu to takto stačí, protože stejně (kromě B737NG a podobných propracovaných high-endů) je ta páka jen "podobná" a proto nelze čekat, že stejný úhel zdvihu pákou vyvolá stejný efekt, jako u reálného letadla - navíc když máme stejné páky (u FS) pro B737, Constelation, Moravu, Z-142, Vivata a podobně. Takže z povrchního pohledu doporučuji - neřešit.

3) já sám s tím nemám zkušenost, ale bylo tu kdesi zmíněno, že doprovodný SW u Saitek Throttle Quadrant umožňuje namapovat ovládání páček nejen co do funkce a polarity (ubrat - přidat) ale také linearity průběhu.- Takže když to chceš mít "jó echt", naprogramuješ si to "podle bóinga", "podle zlínu" a tak podobně.
 

Linearni / Nelinearni osy   30. 4. 2008 / 18:35
PjSky   
vykonove krivky motoru nejsou linearni u pistu/vrtule, u turbin si netroufam ani pomyslet

prave sem premyslel jestli je to pilotovi nejak kompenzovano mechanikou pak plynu atp... aby pak chod paky a reakce motoru meli linearni charakter

pak by to samozrejme melo smysl...
 

Linearni / Nelinearni osy   30. 4. 2008 / 18:42
kuma   
No, férová odpověď na takovou otázku by asi musela být opravdu "od zdroje", možná tak nějaký nadšenec motorář nebo zažranec z VZLÚ
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ