| | | Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 16:54 | |
| | Panove prosim nekolik rad pro ATC, uz se mi dokonce jako LKPR_APP dneska povedlo odstartovat bez uhony jedno letadlo, z cehoz mam obrovskou radost, nicmene stale mam trochu problemy s komunikaci, ale zejmena mne zajimaji dalsi dulezite otazky, viz nize:
- Jak poznam, jaky kurz mam urcit letadlu pri navigaci napriklad pri priblizeni? Nejak se tam nemam ceho chytit a odhadovat to podle kruhu mi prijde nejake nedokonale...
- Jak urcim letadlu, ktere zacina na mem letisti jeho Squawk kod, respektive, vim jako pilot, ze na zemi musim mit Squawk kod ve Stand by modu a do Charlie modu ho dat az po startu a mezitim mi ATC da cislo Squawk kodu, ale jako ATC nevim, kde ho sebrat a ani jak ho tomu letadlu priradit |
| |
|
| | | Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 17:45 | |
| | A abych jeste ty otazky doplnil, tak mne zajima, jak a kam zapsat svuj vlastni ATIS, pripadne jak ovladat rozveceni a zhasinani drahy |
| |
|
| | | | Re: Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 17:50 | PavelS |
| | ATIS je někde v ProControlleru jako volba, tam ho napíšeš a ono se to samo přenese na síť.
Dráha - bohužel - rozvěcet ani zhasínat nejde, ale sdílím Tvé zklamání, to by bylo teprve maso... |
| |
|
| | | Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 17:48 | PavelS |
| | Určení hdg ( kursu ) závisí na softwaru - v ProControlleru to bylo tuším :
- odškrtneš LockAnchor
- pravy tlačítko myši
- tahneš myší ( myslím, že držíš tlačítko zmáčknutý ) a někde dole se ti objevuje vzdálenost od začátku tažení a kurs ( kursy jsou dva , jeden ve směru od , druhý ve směru k ). najedeš teda na bod, kam checš letadlo dostat , tahneš k letadlu a vidiš hdg. Pozor, je třeba počítat s opravou na vítr a zpoždění radaru....takže ta empirie v tom je vždycky.
Vyzkoušej, nejsem si jistý.
=======================
SQUAWK - přiděluje ATC podle typu letu a tabulky squawků pro daný region. Toto na sitáích značně zjednodušujeme. Na VATSIMU je dán rozsah squawků bez ohledu na další (pro ČR ) 1420 - něco. ATC přiděluje SQWK od nejnižšího a pokračuje se po jednom furt dál. V ProControlleru se squawk nikam nepíše, jenom ho sděliš pilotovi při povolení a zkontroluješ, jestli ho nastavil.
Mod Stdby a C nemá s kodem nic společného. Kod musiš jako pilot nastavit, když ti ho přidělí - v režimu STDBY - a potom na h/p jen přepneš na C...
Pro VFR je SQWK 7000, resp může být 70xx - pro rozlišení. |
| |
|
| | | | Re: Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 18:00 | |
| | pro úplnost vysvětleni squawk codů:
IFR odlety v ČR 1401-1470
IFR prilety do ČR (jen ty era co jeste zadnej squawk kod nemají)5101-5170
IFR lety v ČR (praha-brno atd.) 3301-3370
a samozřejmě VFR-7000
jo a jeste něco: ty ´kódy jdou delat jen do cislice 0-7 tzn neexistuje sq3399 pekny poATCčkování, snad se někdy sejdem na ivau (vatsim-nemusim)-ale je to jen muj subjektivni nazor takze me nekamenujte (sorry pavleS
|
| |
|
| | | Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 18:15 | li |
| | jenom pro upresneni: frekvence GRD 121.90, TWR 118.10, APP 127.90, CTR 127.10
doufam ze je to spravne |
| |
|
| | | | Re: Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 18:31 | |
| | správně to je, ale pozor, od 22.01.2004 se to bude trochu měnit!
Karel
P.S. je možno ještě zmínit i Ruzyně Radar (LKPR_D_APP), což je vlastně speciální pracoviště pro vektrování při větším provozu. Vertikálně je to možno ohraničit mezi A4000ft a FL080, handoff z LKPR_APP mezi FL100 a FL080, frekvence 119.00. Každopádně je tam ještě LKPR_DEL (Clearence delivery) a je, v principu, možno otevřít i LKAA_I_CTR, což by mohlo simulovat Praha Info.
Karel |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 19:08 | |
| | Jeste mam dotazek... v tom pravem spodnim okne mi to v PC pise, ze budto letadla nebo nejakej AUTO-Atis pozaduji muj Atis... ten mam sice vyplnenej, nekde v nastaveni, ale jak jim ho specialne poslu? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 19:18 | |
| | to je jenom informacni okno .. to znamena, z e si IVAO od tebe vyzadalo text tveho atisu a program jim ho promptne poslal ) |
| |
|
| | | Re: Rada pro ATC 12. 1. 2004 / 18:27 | |
| | ad) jak poznám...
důležitý je poznat, jaký je současný heading letadla Pro tento účel já používám speedvector na 3 minuty, což je vlastně i standard v reálu. Pokud si nejseš jist, vyzveš pilota: "report present heading" a on ti ho sdělí (není dobré se na to ptát ve chvíli, kdy letoun točí zatáčku o 120 stupňů, aby nedošlo k tomu, že ti bude pilot reportovat každý stupeň
a jak dál s vektorováním? Vzhledem k faktu, že se vektoruje po headingách, které jsou zaokrouhleny na 5 stupňů, není problém to na kratších vzdálenostech odečíst "by oko", později ze zkušeností. Uvidíš, že až budeš posílat 150 éro z RASIMu na ILS24, budeš přesně vědět, ve kterou chvíli ho nechat točit na jaký heading, neboj. Zatím jenom obecnou radu - snaž se dostat éro do localizéru dané dráhy pokud možno okolo 10-12 míle, nebo přesněji řečeno v oblasti IF, pokud leží v ose dráhy (localizéru) a na správné výšce. Pro final vector, tzn. pro poslední instrukci před povolením nalétnout localizér (ILS), platí, že by neměl být větší než +-30 stupňů od prodloužné osy dráhy (směru localizéru či radiály u vyosených přiblížení). To je hlavně kvůli usnadnění zachycení v modu LOC autopilota. I piloti ocení hladké usazení v LLZ! Znáš to sám...
ad Jak určím...
bylo již zodpovězeno. Snad jenom dodám, že při průměrné hustotě virtuálního provozu je možno přidělovat squawk stejný jako měl předchozí let, pokud již stejné letadlo není v oblasti tvého radarového krytí. Není nezbytně nutné začít 1401 a pokračovat na 1456. Ale to závislé na mnoha dalších okolnostech, které je třeba ověřit (visibility range sousedních ATC, atd...), takže pokud si nejsi jistý, nedělej to.
A kromě těchto odpovědí, ještě jednu radu navíc (a zadarmo!!!):
pokud je v jakémkoliv tvém sousedním prostoru řídící - koordinovat, koordinovat, koordinovat. Pokud máš jenom trochu času, otevři si se všemi private chat window a potvrď si s nimi (jednotlivě) způsob předávání (hand-off) a potom každý let koordinuj. Za prvé je to skoro jako v reálu, zadruhé to pomáhá lepší komunikaci mezi ATC a za třetí si aspoň trochu pokecáš
Karel |
| |
|
| | | Re: Rada pro ATC 13. 1. 2004 / 12:47 | |
| | este kym sa dostanes k vektorovaniu ... pls davaj priletovu /STAR/ a dostanes to liedadlo same na RASIM, .. resp. Iny IAF ... a odtial je to uz pohoda .. teda priletovu len eram ktore na to maju ... myslim ze category "F" ??? teeda opravte ma ak sa myslim ... |
| |
|
|