No tak jenom par poznatku. Ty uskladnene ALCY v Aeru nerezivi, nybrz jsou uskladnene a jsou jako nove. Minulej mesic jsem je videl.
Jinak ALCA je primarne urcena pro podporu lehkych jednotek v boji proti guerilovemu nepriteli napriklad. To znamena, ze je primo vypracovan seznam misi, pro ktere je to letadlo urceno a to vcetne naprosto presneho nacviku utoku na cil apod. Nejcastejsi cile, proti kterym je ALCA urcena jsou jednotky ozbrojene vetsinou rucnima zbranema, kdy se k nim L-159 blizi v prizemnim letu, provede rychlej prepad a v prizemnim letu opet mizi. Kvuli sve ovladatelnosti je idealni do sloziteho terenu apod. Takze se opravdu neda povazovat za klasicky bitevnik typu treba A-10.
Jinak ale souhlasim, ze s L-159 Aero do sveta diru rozhodne neudela. Pokud by ji predelali, tak ano, ale takhle tezko.
Krome toho je tady jeste jeden zasadni problem, na ktery se prilis nepoukazuje a to sice pouziti israelskych soucastek. To je IMHO proste obrovska politicka chyba a muze za to, dle meho nazoru predevsim Boeing, ktery tam tuto kooperaci prosadil. V takovem pripade jsou letadla automaticky neprodejna do vsech zemi, se kteryma jsme v minulosti meli velmi dobre obchodni vztahy na bazi dodavek zbrani. A to je strasliva skoda. Sem presvedceny, ze zeme jako napriklad Syrie, Lybie, Egypt nebo i Iran by urcite nase letadla radi kupovali uz jenom proto, ze pouzivaji jeste dneska L-39. Ovsem takhle si je pochopitelne nekoupi a ja se jim nedivim. |
|