No konečně zajímavá otázka, která umožňuje oprostit se od debat o ceně za hodinu. (pro přehlednost uvádím že reaguju na Harryho dotaz, která zněl:"Zkratka nevim treba, co by mne osobne primelo k tomu dat min 1000kc za hodinu na SIMu. A proto se ptam "
Můj názor je že je sakra rozdíl sedět doma v obýváku, čumět do obyčejného PCčka a snažit se myškou dohonit čudlík na monitoru, následně na něm myšku udržet a kliknout na něj levým, s většími obtížemi (a značým nebezpečím naskočení right-click menu) pak pravým tlačítkem anebo si sednout někam kde jsou všechna čudlítka a ovládací páčky tam kde mají být a dělají to co mají dělat. To asi pochopí každý kdo aspoň jednou seděl v letadle a snažil se ladit vysílačku anebo sesouhlasit kompas s gyrem.
Takže to je jedna věc co by mně na tom lákala. Druhá věc je možnost spolupráce v posádce.
Měl jsem možnost odsedět si 8 hodin na jump-seatu v trenažéru 737 a sledovat cvrkot. Pochopil jsem při tom, že lítat ve FS dopraváky bez možnosti spolupráce v posádce je o ničem. Takže ano, FS je dobrá jako vzdělávací program, kdy člověk má možnost se seznámit se systémy letadla a s tím jak funguje který budík, ale potom to vlastní provedení letu je v případě vícepilotního stroje nahony vzdáleno realitě, nedej bože když se ještě ke všemu člověk pokouší řídit ručně.
Takže to jsou dva, pro mě poměrně dobré důvody proč si na něčem takovém jít "zalítat". Pochopitelně po důkladné přípravě a nejlépe s někým kdo má MCC v malíku. Při splnění těchto podmínek si myslím že nezáleží na tom je-li ten sim certifikovný anebo nikoli.
Závěrem jenom dodám že nemám s tímto projektšm nic společného a nepatřím ani do klubu předplatitelů letových hodin.
Víťa
|
|