| | | Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 12:17 | |
| | Tak milí přátelé, dostal jsem se jako sim-pták tak daleko, že bych rád viděl, jak to vypadá ve skutečnosti. Ano ano, chtěl bych si udělat alespoň malinkej piloťáček.
A protože jsem úplnej neználek, prosím Vás tímto o radu, protože řada z Vás tady za tím reálným kniplem už párkrát seděla. Už jsem toho celkem dost přečetl, ale čím víc čtu, tím víc mám otázek, tedy některé, které považuju za zásadní:
1) S čím doporučujete začít? Boeing nebo Airbus? Ne, kecám Jsou asi dvě reálné cesty: ULL nebo větroně. Z toho co jsem četl jsem došel k závěru, že asi větroně. Dá se s tím souhlasit?
2) Můžete mi někdo alespoň přibližně říct, kolik takový piloťák na větroně stojí? Našel jsem totiž ceny v rozpětí 12.000 - 40.000. Tak bych rád věděl, co je přiměřená cena. Případně pokud máte přímo nějakou leteckou školu, kterou byste mohli doporučit, bude to paráda. Ideálně v okolí Prahy.
3) Pokud už máte piloťák - jak je to potom s lítáním? Dají se letadla půjčovat na různých místech nebo jsem odkázán jen na domovské letiště? Máte s tím někdo praktickou zkušenost?
A pokud by se našel někdo, kdo by do toho chtěl jít se mnou, je vítán. |
| |
|
| | | Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 12:55 | |
| | Nejlepsi je zacit s Concordem sout to ted docela levny era prodavaj se za 1dolar
Noo ja sem zacal litat na vetroni a muzu ti ric ze to je parada. Rozhodne je vetron bezpecnejsi nez nejakej motorovej ultrasrac. Jestli xes ale litat motorove tak jdi na Z-142 ale to uz musis mit nejakej ten peniz. Vetrone si uzivis krasne z brigad.
2)No to se neda takle rict ze ridicak na vetrone stoji tolik a tolik ale zalezi na tom ja to to jde.... ale tech 12000 je fakt malo. No ale da se rict ze 30 000 +-......ale neplatis to na jednou ale postupne. Co prolitas to zaplatis.... jedna hod. na vetrone stoji cca 300kc. A sou letiste kde si muzes na litani vydelat ze tam budes makat nejaky birg. a za to ti platej 100kc na hod.
No hl. nelitej na vetroni blizko prahy....tak sem zacala ja... na tocny a byla to ragedie...po 4letech marnyho snazeni sem prestoupil do zbraslavic a tam sem teprv poznal co je to poradny litani. Vis kdyz litas blizko prahy tak te kvuli ruzyni nepustej vejs jak 300m a to je pro vetron vejska na ... .. Nexi delat reklamu a jestli xes moje doporuceni tak Zbraslavice....blizko Kutny Hory. (A doprava 1hod autem or 2.vlakem) Fakt nejlepsi letiste v cechach (teda 4me)
JJ letadla se daj pucovat na vsech letistich.... to je no prpoblem..... klido i v cizine .) |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 13:59 | |
| | S tim pujcovanim letadel (u nas) bych to nevidel tak zhave... Skutecnost je takova, ze nektere kluby neclenum era nepujcuji (rozumej na solo, predpokladam, ze kdybys sel s nekym z daneho klubu ve dvojim, tak by se to nejak dalo zaridit). Duvodem muze byt treba klubova politika, nebo prosty fakt, ze era nejsou dostatecne pojistena, pripadne jsou pojistena jen pokud je na palube clen klubu, atp. Duvody jsou ruzne.
Obecne tedy nemuzes pocitat s tim, ze si vyrazis na dovolenou nekam po oblastech ceskych a moravskych, blizko bude letiste a ty si tam zajdes, zamavas jim pred nosem pilotakem a hnedka ti pristavi ero. Takhle to funguje opravdu jen nekde (v leteckych "supermarketech" ) |
| |
|
| | | Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 12:57 | |
| | ad1) Doporučuji jedině Concorde ! ))
Záleží jestli chceš pokračovat dál, třeba jako já nebo lítat pro zábavu. Leteckou školu - doporučuji v Benešově (subjektivní názor, tak mě ostatní nekamenujte) a to proto, že jsi dostatečně blízko na LKPR a zároveň máš i dostatečnou možnost výšky pod TMA Praha. Jakou školu, tak tady možná by vznikl flamewar, ale já lítám u F-airu. Je tam i Bemoair. Rozhodni se podle ceny a nabídky. Samozřejmně ti tu někdo nabídne třeba LKBU, LKTC, ale opravdu záleží kam to chceš dotáhnout. Pro zábavu motory jsou dobré UL, motoráky (Cessna,Zlín) jsou už dražší. Lítání na větroních je taky hezké a hlavně je jiné proti motorům. Každé má své kouzlo.
ad2) Ceny se mohou lišit, myslím že to je podle toho na čem lítáš a kde. Na motoráky počítej s cenou cca 200k a víc, na celý výcvik, záleží na tvé nešikovnosti , mě stojí Cessna 3500,-/h. Bez přist. poplatků.
ad3) Letadlo ti pak mohou půjčit kdekoliv, pokud to oni uznají za vhodné. Musíš se prokázat kvalifikací a dostatečným počtem hodin na typu. Nemůžeš chtít Zlína a lítat třeba jen Cessny.
Snad to takhle stačí. Když tak mě doplňte vy ostatní.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 13:37 | |
| | Díky moc za první reakce.
Jo, na toho Concorda jsem zapomněl
Pokud jde o pokračování, tak moc velké ambice nemám. Hlavně jsou za tím ty prachy. Mám hromadu jinejch koníčků, takže motoráky nechám na někdy příště.
Díky i za typy na letiště. |
| |
|
| | | Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 13:50 | |
| | Pred 3ma lety jsem na tom byl presne jako ty.
Ja jsem se rozhodl pro UL, protoze maji motor.
Jelcin je sice nazyva ultrasracema, ale ja bych to tak nevidel. Najdou se mezi UL i stroje, ktere v nekterych parametrech hrave predci i aeroklubova letadla jako treba Z-142 ( mam na mysli stoupavost a cestovku o ekonomicnosti provozu pri te cestovce ani nemluvim). No ale nema se cenu hadat.
Zacal jsem litat tady kousek od Decina, kde jsem take uspesne dokoncil vycvik. Pote doslo k havarii (nastesti ne moji) a uzavreni mistni skoly a ja se musel presunout ku Praze a nelituju toho. Sice je to 1:15 jizdy autem (pro mne), ale zase si zalitam na solidnich strojich.
Takze k Tvym otazkam:
1) ULL. Vetrone samozrejme nijak nezavrhuju. Jen si na ne netroufam
a) jsem bidny meteorolog
b) moznost pridat plyn a provest go-arround mi dava jisty pocit jistoty a bezpeci
2) Pilotak vyjde na zhruba 50 000. Z toho je neco na teorii (asi 5000) a zbytek letove hodiny. Predepsanych hodin je 20, ale to je minimum. Zalezi na tom jak ti to jde. Letecke skoly jsem poznal dve, z nich bych doporucil tu druhou (prvni uz beztak neexistuje). Tou druhou (ale prvni v hodnoceni) je letecka skola Fly For Fun, sidlici na letisti Sazena. Majiteli a instruktory jsou velmi mili lide, instruktory pak velmi zkuseni letci. Pristup k vycviku pak maji nesrovnatelne zodpovednejsi nez na jaky jsem byl zvykly z dob meho vycviku. Letaji na Zephyrech 2000, nove je mozno ziskat i kvalifikaci na lety v rizenych prostorech. (Na den kdy se kola "meho" letadla dotkla RWY24 na Ruzyni do smrti nezapomenu).
3) Letadla se daji pujcovat ruzne. S UL je jen ten problem, ze vetsinou v ruznych skolach/pujcovnach jsou ruzne typy, takze musis projit preskolenim na dany typ, coz obnasi par hodin litani.
At uz se rozhodnes pro jakykoli druh letani, drzim palce! Stoji to za to.
Vita |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 20:24 | happylanding |
| | 1, Taky doporucuji UL, ale ne nejaky plachtovy prkno, ale poradny kovovy ero jako treba Echo nebo Golf ktery predci i C-152. Skolu urcite v Benesove u F-Airu, tam maji hodne letadel nejenom na vycvik, ale i na pujcovani
2, proc motorak ? Vim, ze vetrone maji v necem svoje kouzlo, ale s letadlem jses naprosto volnej a nezavislej, nepotrebujes nikoho ciziho aby ses dostal nahoru pripadne auto a vlek aby te vodtahli z pole, muzes si naplanovat cestu pres celou republiku bez toho, abys hledal kominy
3, ceny jsou ruzne, staci se podivat na web
|
| |
|
| | | Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 19:01 | |
| | 1) ... jednoznačně doporučuju větroně, už jenom kvuli té kráse tichýho letu a toho adrenalinu při dokluzu z přeletu ... myslim že je potřeba vyzkoušet obojí než začneš, na co se cejtíš, jak třeba schopnostma, tak penězma
2) mě stál pilotní výcvik kolem 38.000 ,ale to jen kvuli tomu že sem se zasek a výcvik sem dělal 4 sezóny ... ale dá se to stihnout i za 2 ... ceny jsou hodně závislé podle toho jestli zvolíš aeroklub nebo soukromé firmy( již uváděný F-Air nebo Bemoair) ...
3) samozřejmě hlavně lítám u nás v aeroklubu, takže s letadlem nejni problém .... ale už se mi stalo že sem se chtěl svízt na L-33 (v Kunovicích) a tam mi za slušnou cenu letadlo pujčili a přeškolili mě na něj ... ale obávám se že hodně aeroklubů má různé ceny pro své členy a pro nečleny bývají ceny min 2x větší ...
... přeju ti šťastnou volbu na začátek tvého létání, věř mi, plachtění je nádhej sport
... zmiňoval jsi se o tom že máš spoustu koníčků - lítání je hoodně velkej kůň a je to hodně časově a finančně náročné - ale stojí to za to...
plachtění zdar Honza Červený |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 19:28 | |
| | Naprosto souhlasím s Honzou Červeným , kdybych ti mohl poradit, jdi do plachtařiny a neváhej... Vyber některý aeroklub poblíž a jdi do toho!!! Tam poznáš, že tě to třeba táhne víc k UL a nebo třeba se pustíš i do ATPL .
Ale plachtařina je základ lítání....
Ať se ti daří a můžeš někdy napsat jak jsi se rozhodl.
Petr
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 20:25 | |
| | Aby toho nebylo málo-tak názor odborníka:nejlevnější výcvik lítání je na PC a zároveň i nejbezpečnější a hlavně se u toho dá i chlastat pívo uplně v pohodě-je to tak...!!!! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 21:19 | |
| | Sry jestli jsem se nekoho dotknul tema ultrasracem. Ale kdyz vidim jak ty letadla jsou skoro zivotu nebezpecny. Kazdou chvili je nekde ve zpravach ze nejakej UL spadnul. Ä staci se kouknout na stat. nehodovosti kterou jasne vedou. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 6. 1. 2004 / 22:21 | |
| | Statistika je jedna velká lež - a tím nechci hájit ULL. Není ale ta míra nehodovosti způsobená něžím jiným?
Např. obecně stavem aeroparku v ČR, možná lidmi, kteří se na motorové létání vrhli (určitě je na první pohled atraktivnější než větroně) nebo cokoliv podobného?
ULL je po té stránce volnosti určitě lepší, ale ty peníze. Když to tak spočítám, tak samotný výcvik je nejmíň 50 tis. a potom musím nalítat dalších 50 hodin, abych mohl vůbec někoho vzít do letadla - a to je při sazbě 2000 / hodinu dalších 100 tis. A potom když si chce jeden zalítat, tak padnou 2000 a možná i víc za hodinu. Za ty peníze budu s větroněm nahoře celej víkend. Nebo je někde chyba v propočtu a ten rozdíl není tak dramatický?
Možná na starý kolena, až nebudu šetřit na dům a na děti a podobně. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 01:11 | David Cerny |
| | Velky rozdil je v tom ze pilot ULL bude mit tech vikendu kdy muze byt ve vzduchu nekolikanasobne vice nez pilot vetrone.
Kdyz vidim ty chudaky plachtare jak sedi na letisti, protoze neni "pocasi" a ja si pritom jdu perfektne zalitat se Z142, tak je mi jich vazne lito. Uz jen co vsechno muze zazit motorovy pilot - nocni lety, zapad, vychod slunce, lety nad oblacnosti (4/8), nizke lety, zhorsena viditelnost, rizena letiste, letecka turistika,...
Da se namitnout ze pilot vetrone tohle muze zazit taky, ale ta pravdepodobnost je relativne mala.
Dalsi nevyhodou je potreba dalsich lidi k tomu aby si plachtar zaletal.
Co se tyce financi tak pokud se leti napr. s plnou Z43 a poctive se rozdelite o naklady, muzete se dostat na 700-900,-/hod/clovek.
Ale nepopiram ze plachtarina ma take neco do sebe .-)
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 03:35 | |
| | david, kolko je treba hodin na vozenie ludi, ked mas PPL(A)? a ked mas typovku na 43 a C172, je treba nejaky nalet na type, kym mozes niekoho odviezt, alebo sa len preskolis, nahodis ludi a ides? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 09:14 | |
| | Za úplatu s PPL nesmíš lítat. Takže žádný nějaký nálet ti nepomůže. To lze až když máš CPL.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 16:28 | mimaz |
| | ja tiez nemam na mysli lietanie za uplatu, ale rekreacne vozenie ludi... znamych, rodinu,.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 16:52 | David Cerny |
| | Ja myslim ze je rozdil mezi uplatou - Obchodni pilot vydelavajici si letanim -a uhradou nakladu. Protoze na jakem principu by pak mohli letat vlekari (non CPL) kdyz si neplati vlecnou? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 16:55 | David Cerny |
| | Podle JARu muzes vzit na palubu cestujiciho hned po ziskani PPL resp. preskoleni. Ale provozovatele to nekdy zprisnuji a napr Aeroklub CR ma tusim min. 70h celkovy nalet a min. 5 hodin na typu. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 10:03 | PavelS |
| | Tos přehnal.
)))))))))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 09:18 | |
| | Jestli je ULL životu nebezpečné (sám lítám na C152), tak potom co je auto na silnici. Na silnici tě někdo sejme a nic s tím nenaděláš ale v luftě se můžeš zabít sám nebo s tím, kdo si tě vezme jako pytel a jde machrovat jakej je frajer a co všechno umí on i éro. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 09:28 | |
| | No ja si mily Borisi myslim, ze to neni tema letadlama, ale pilotama.
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 12:17 | Martin Krupka |
| | Máš pravdu, pilotní chyba nebo nekázeň je nejčastější příčinou nehod. Je to jako v autě. Kdo machruje, tak taky brzo skončí. Pro toho, kdo létá bezpečně a podle předpisů, nejde na hranici možností svých a letounu, tak je to poměrně bezpečné.
Létám na UL letounech, ale přiznám se, že plachtění mě láká. Pro člověka, který nemá mnoho času doporučuji létání motorové a s ohledem na finance pak UL.
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 12:36 | |
| | Tomu nerozumím - s ohledem na finance UL? To je přece výrazně dražší, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 13:03 | Martin Krupka |
| | Předpokládám, že piloťák a letová hodina na Zlínu je dražší než na nějakém odpovídajícím ultralightu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 13:05 | |
| | Jooo, tak to je jiná liga. Já se rozmýšlím mezi větroněm a ULL. Tam nahoru ani nějak nepomýšlím. To bylo nedorozumění. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 12:42 | AJS |
| | Notak hoši, je normální, že si každej brání svoje (já se zase s jednim kámošem štengruju, jestli je věší sráč 737 (jak tvrdí on) anebo A-310 (a to mám 100% pravdu)). Jenže moje zkušenost je v tom, že lítání je hezký a je fuk, na čem. Zažil jsem větroně, ultralajty, písťáky, turbopropy i tryskáče, na všem mám vcelku dost a říkám, je to úplne putna, co člověk lítá. Záleží totiž na tom, jakej má k tomu přístup. Lítat jenom jedno a nadávat na to druhé a myslet to přitom vážně je znakem spíš letecké nedospělosti než přehledu. Moje rada: zkusit všechno. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 13:01 | |
| | No prostě jak jsem psal na začátku, musím se rozmyslet, jestli Boeing, Airbus nebo nějakej ten starší Concorde )))))))
No jinak AJSi, to jsi teda na lítání pěknej kanec. S čím se Ti lítalo nejlíp? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 13:08 | AJS |
| | Morava a Kraťas jsou nejlepší
Nejhodnější Blaník, Sluka a Turbolet
Nejnudnější C-172
Nejcitlivější Z-50
Nejnáročnější při vzletu VSO-10 a Metasokol
Nejzákeřnější Z-142
Nejsložitější Morava
Nejlepší záchod má Boeing
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 14:04 | om-mik |
| | Aco tak L-13SW Vivat - vetron s motorom. ale pokial viem je ich dost malo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 15:08 | |
| | To není ani větroň, ani motorák... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 16:30 | mimaz |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 17:03 | Jirka |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 16:49 | David Cerny |
| | Proc nejzakernejsi Z142? Jinak souhlas. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 17:02 | Jirka |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 7. 1. 2004 / 20:53 | M.i.k.e |
| | tak to je presny taky bych chtel mit jednou tyhle zkusenosti... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak začít v reále 8. 1. 2004 / 06:49 | |
| | teraz ma napada otazka na AJS, ze ci je synom nejakeho VLP, pretoze s ohladom na jeho vek, masiny, ktore lieta a nalet je to pre bezneho smrtelnika viac-menej nerealne ako po financnej, tak aj po technickej stranke ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: X krát Re: Re: Re: Jak začít v reále 8. 1. 2004 / 09:23 | |
| | Ty si prostě nedáš pokoj s tím věčným rýpáním do někoho. A i kdyby, jestli mu to závidíš, tak je to tvůj problém. Lítej jako on a budeš to mít taky!!!!
Že má tolik typů a hlavně zkušeností, tak by měl být pro tebe BOHEM a ne terčem!!!!!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: X krát Re: Re: Re: Jak začít v reále 8. 1. 2004 / 12:43 | AJS |
| | Proč je Z-142 nejzákeřnější? Protože se dlouho tváří jako děsně hodný a jednoduchý éro, a pak člověka naráz děsnym způsobem vypeče. Tuhle mašinku znám (troufnu si říct) ve všech možných režimech, a můžu prohlásit, že jsem v životě nelítal letadlo tak náročné na akrobacii a s tak blbym chováním ve vejvrtkách a s tak mizernou klouzavostí při vysazení motoru. Já mám úplnej třes, když vidím, jak nějakej frajírek s tím jde dělat před holkou nekázeň nízko u země. Proboha, když už, ať si na to vezme silnější verze Trenérů anebo padesátku!!!!!!!
Její nejhorší vlastností je ochota z mezních režimů padat do vývrtky. Kdo jí lítáte a máte na ní vývrtky, zkuste si to: nastoupejte hooooodně vysoko, uveďte ji do osté utažené zatáčky, pokles nosu pod horizont opravte "horní" nohou (jak někteří čuníci dělají..BRRRR), ještě trochu tahejte, a eventuálně si do toho stáhněte plyn. Je-li konfigurace příhodná, udělá to LUP a vrtáte na opačnou stranu. A o vybírání vývrtek na 142 bylo řečeno, napsáno dost, a spousta lidí už o tom ani nemůže mluvit. I jiné éra to udělají, ale silně před tím varují a líp se nechají vybrat.
Takovej Trenér, ten pořád kouše, ale sviňárnu neudělá.
Zasmál jsem se pojmu syn VLP)) Z rodiny nikdo nelétal!!! Jednak mi milane nepřijde, že jsem až tak mladej, lítám už přes deset let, navíc pro mě malý lítání nepřestalo být koníčkem ani poté, co jsem začal jak profík, a to bylo víc jak tři roky zpátky. Jinak připouštím, že kliku jsem měl a mam, jen co je pravda. A taky finanční zdroj, přiznejme si, že sám si financovat profesionální výcvik, to je Sysifofský úděl. Pár takovejch kluků znám, krvácej u toho a pořád nejsou u konce (Latome, není to tvůj případ?) Ale taky jsem tomu hodně obětoval.
Jinak bych dodal, že zkušeností zas tolik nemam, protože z lítání jsem pořád měl možnost očuchnout sotva 25procent. Stráááášně moc toho chybí (stíhačky, bombarďáky, rachejtle, vrtulníky, balóny a Vivat)
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: X krát Re: Re: Re: Jak začít v reále 8. 1. 2004 / 14:10 | Mac |
| | Nějakou dobu létám motoráky a občas uvažuju, jaký by bylo mít to za profesi. Na druhou stranu mi zvenka připadá, že práce dopravního pilota má všechny předpoklady stát se v pozdějším věku velkou nudou. Jak je to ve skutečnosti - baví to ještě ty padesátiletý chlapy? Je to ještě vůbec o radosti z létání? Máte s tím někdo zkušenost?
Možná jen nejsem ten správný typ, daleko víc než cvakání do gpsky v piperu mě pořád baví tahat za železné páky v zákeřném zlínku
Jinak úplně souhlasím AJSi s tím, co tu píšeš. Stále víc mám pocit, že předpokladem bezpečného létání je neztratit respekt k letadlu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: X krát Re: Re: Re: Jak začít v reále 8. 1. 2004 / 19:40 | AJS |
| | Mac:
"Možná jen nejsem ten správný typ, daleko víc než cvakání do gpsky v piperu mě pořád baví tahat za železné páky v zákeřném zlínku "
Tak to jseš na nejlepší cestě stát se letcem. Ne jenom pilotem |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: X krát Re: Re: Re: Jak začít v reále - AJS 8. 1. 2004 / 14:14 | |
| | Jo, máš AJS pravdu, celý výcvik si musím financovat jen z toho, co vydělám, spíš z toho, co mi zbyde, proto je to u mě delší. )
Ale neboj, ted se vyjasnuje a snad se do 2 let uslyšíme po rádiu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: X krát Re: Re: Re: Jak začít v reále - AJS 8. 1. 2004 / 16:33 | mimaz |
| | latom> mas nieco proti mne? ja si s AJS nerobim ziadny terc utokov, ako si to nazval!!! skor e to to druhe - povazujem ho za boha a rad by som v svojich 27, ci 28 rokoch bol tam, kde je on! |
| |
|
|