| | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 24. 3. 2008 / 13:57 | |
| | Dala by se nějakým způsobem zaletět trasa z Prahy na Saint Maarten s B737-800 s jedním mezipřistáním? Příp. kde to mezipřistání udělat, aby to vyšlo? Jestli na Madeiře nebo někde. |
| |
|
| | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 24. 3. 2008 / 14:41 | |
| | Přísně teoreticky vzato ano. Z Madeiry na TNCM to je nějakých 2700nm, na což dolet B738 stačí.
Ale prakticky je to nerealizovatelné z bezpečnostních důvodů (na dané trase nelze zajistit záložní letiště v případě nouze). |
| |
|
| | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 24. 3. 2008 / 19:47 | |
| | Spíš je na tenhle let lepší Lajes na Azorech (LPLA), to víc na trati a taky je to pak blíž na TNCM, asi 2300NM proti 2650 z Madeiry, což v těch silnejch protivětrech hraje velikánskou roli. Mašina se 120ti minutovým ETOPSem by to měla legálně zvládnout, pokud se nepletu, dá se pak jako ETOPSová záloha boužít Bermuda |
| |
|
| | | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 24. 3. 2008 / 20:06 | |
| | Snad bych jen doplnil, že Travel má občas lety na Varadero, které je ještě o pár majlí dál než TNCM, taktéž s přistáním na Azorech... |
| |
|
| | | | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 25. 3. 2008 / 00:00 | |
| | A jak naplánovat trasu? Routefinder mi LPLA - TNCM nevymyslel vůbec žádnou a z madeiry vyjela trasa dlouhá téměř 4000 nm... Nebo se tyto záoceánské linky létají direct? |
| |
|
| | | | | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 25. 3. 2008 / 07:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 25. 3. 2008 / 09:53 | |
| | naty mu jsou k nicemu .. proc by nekde od afriky letel do anglie, pak ke kanade a pak zpatky na jih? .) naty jsou, jak jiz nazev rika, north atlantic tracks... cili tezko povedou u afriky .)
ps - a pak je tam jeste jeden maly drobny problem - routefinder (alespon vcera) s aktualnim airacem pro jstotu vubec TNCM nezna... |
| |
|
| | | | | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 25. 3. 2008 / 07:58 | |
| | Direct úplně ne, ale používá se tzv. Random routing, kdy se do letového plánku dají traťové body definované souřadnicemi (používají se "kulaté", tuším po celých stupních, třeba N 45 W 30). Před vstupem do atlantického prostoru dá příslušný Oceanic Center, v případě Azorů je to Santa Maria Oceanic, takzvaný Oceanic Clearance, kdy buď body potvrdí, nebo dá jiné (to nám kupříkladu udělal Gander Oceanic a trať se trochu zaklikatila )
Výjimku samozřejmě tvoří lítání v OTS (Organized Track System), ve kterém lítá většina provozu mezi Evropou a Severní Amerikou.
Tzn. známý flightsimácký "problém", že žádnej route finder nenajde rozumnou trať přes oceán, vlastně problémem není a není žádným hříchem si to naplánovat sám. Vlastně je to naopak velice blízké realitě |
| |
|
| | | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 25. 3. 2008 / 09:52 | |
| | Jeste bych doporucil LPAZ - SANTA MARIA taktez na Azorech, v praxi lepe osvedcene nez LPLA, kde vladnou vojaci....(i kdyz je LPLA polohou vyhodnejsi). Ale treba se tam zlepsili)) |
| |
|
| | | | | | LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? 25. 3. 2008 / 10:06 | |
| | Jeste doplnim nasledujici link:
http://gc.kls2.com/airport/LPAZ
Doporucuji mrknout vlevo dole na "Great Circle Mapper" a v nem taktez na sekci ETOPS,
je tam spousta zajimavych info pro ty, kteri chteji letat daleko na vodou....) |
| |
|
|