| | | Sháním fotky Z-326 19. 3. 2008 / 16:45 | |
| | Zdravím,
objednal jsem si model Z-326 1/48 a potřeboval bych nějaké fotografie. Hodili by se nějaké atraktivní zbarvení a nejlépe, kdyby měly historii na LKKL. Detaily se také hodí, i když je mohu nafotit na OK-CRA (526). Prosím odesílejte je na můj mail, popřípadě ICQ, mám je v profilu. Dík Kachna |
| |
|
| | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 09:55 | |
| | Historii spojenou s Kladnem ve větší míře měla jenom jedna Z-326, a to OK-OTD (bývalá vlěčná, po odchodu Z-226B OK-MPJ do příchodu Z-526F OK-CRA). "Problémem" třistapětek je to, že žádná z nich neměla atraktivní, či alespoň hezké zbarvení. Pominu-li "ukradené", nepůvodní zbarvení Z-326MF OK-OTB, která je ve zbarvení Zlínů 526AS a AF z přelomu 60.tých a 70.tých let, resp Z-326M OK-OTD, jež kopíruje zbarvení Z-726 z konce 70.tých let.
Z-326 totiž původně v ČSSR v civilu vůbec nelétaly, snad z výjimkou prototypu OK-LHA (niní v AK Kunovice). Asi dvanáct jich zůstalo v armádě, kde se zpočátku velmi krátce využívaly k výcviku indonézských pilotů, pak nějaký čas stály, pár jich chvíli lítalo ve vojenských aeroklubech, aby nakonec mezi lety 1968 až 72 skončily v civilu, v rukách Svazarmu. Jednalo se o OK-OTA,OTB,OTC,OTD,OTE,OTN,OTP (a možná i další). Všechny byly nejprve celé stříbrné, po přestavbě na verzi M (tj. s motorem M-137) dostaly tehdy standardní, nikoliv však příliš elegantní "dvěstěpětkovské" zbarvení s pruhem na trupu (OTA, OTE červený kabát, OTD žlutý, OTB jeden čas měla trochu odlišný bílý jako Z-526AFM "Kondor"). Takže nic moc.
Takže mezi Z-326 se velmi těžko hledá hezké, původní zbarvení. Jsem zvědavý na vzhled zbraslavické OK-OTE, má se z opravy vrátit v původním vojenském zbarvení (stříbrná a modrým a bílým pruhem)
Zato původní "pětsetdvacetšestkovské" zbarvení á la meziměstský autobus ČSAD v 80tých letech, jako má třeba zmiňovaná OK-CRA, považuji za jedno z nejdecentnějších a nejelegantnějších, jaké jsem na 326/526/726 viděl.
Bokorysy a pár fotek a trochu historie (bohužel neúplné a i nepřesné) najdeš v časopise Novinky (od MPM), ročník 2006, číslo 30
A na závěr, dle mých informací by se Z-326M OK-OTD měla po 19ti letech opět vrátit brzy na Kladno, byť v soukromých rukou |
| |
|
| | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 11:19 | |
| | Na OTE jsem taky zvědavý, měla by se už velmi brzo vrátit z opravy po té havárce.Jakmile bude, nabouchám Kachnovi nějaký fotky.Snad do té doby vydrží |
| |
|
| | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 13:03 | |
| | Jsem zvědam, jak se ZBRA vyšvihnou. Já vydržím Russlana jsem dostavěl včera. A dělal jsem do rok. Mám objednaného ještě Blaníka, tak budu mít čím zaplácnout volný čas. |
| |
|
| | | | | | Sháním fotky Z-326 - OK-OTE - první fotka s novými barvami. 16. 5. 2008 / 21:05 | |
| | | |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 - OK-OTE - první fotka s novými barvami. 16. 5. 2008 / 21:08 | |
| | Krasavec |
| |
|
| | | | | | | | Sháním fotky Z-326 - OK-OTE - první fotka s novými barvami. 17. 5. 2008 / 11:47 | |
| | Jo, fešnej, už je zalítanej a vypadá to, že by během příštího týdne mohl být doma.Tak jestli se opravdu povede nafotím ho pořádně Kachnovi a Srandistovi se to bude asi hodit |
| |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 - OK-OTE - první fotka s novými barvami. 16. 5. 2008 / 21:40 | |
| | Nádherná |
| |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 - OK-OTE - první fotka s novými barvami. 16. 5. 2008 / 21:43 | |
| | Taky se musím přidat...skvost! |
| |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 - OK-OTE - první fotka s novými barvami. 17. 5. 2008 / 13:03 | |
| | Ty, jo, tak to slintám, jak blázen. Když budeš u toho focení, tak mi prosím nafoť imatrikulace a naměř mi prosím i rozměry. Já si pak vytlačím odtisky. Budu muset tedy ještě objednat 2x Z-326 |
| |
|
| | | | | | | | Z-326 - OK-OTE - nové barvy - foto ze záletu 27. 5. 2008 / 17:20 | |
| | Tak ještě jedna fotečka OK-OTE ze záletu Bohužel jsem se ještě nedostal na letiště, abych jí nafotil sám, páč jsem byl nemocnej, ale na další namlsání by tahle mohla vyhovovat fakt lepší, než ta původní červená.
Fotka v původním rozlišení zde:
http://lkzb.cz/site/gallery/photos/d001006018.jpg |
| |
|
| | | | | | | | | Z-326 - OK-OTE - nové barvy - foto ze záletu 27. 5. 2008 / 17:24 | |
| | No, koukej sebou pohnout. už se mi ztenčujou zásoby krabic,... |
| |
|
| | | | | | | | | | Z-326 - OK-OTE - nové barvy - foto ze záletu 27. 5. 2008 / 17:24 | |
| | Jakejch krabic? Stavíš si třistakouli z kartonu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Z-326 - OK-OTE - nové barvy - foto ze záletu 27. 5. 2008 / 19:43 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Z-326 - OK-OTE - nové barvy - foto ze záletu 27. 5. 2008 / 22:12 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Z-326 - OK-OTE - nové barvy - foto ze záletu 27. 5. 2008 / 22:25 | |
| | Moc pěknej Zlínek... |
| |
|
| | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 13:00 | |
| | No OTD jsem párkrát viděl. No, pokud bude na Kladně, tak bych si ji rád nafotil. Je pravdou, že zbarvení Z-526 je velmi hezké (bohužel na ni výrobci modelů zapomínají, i když by šla vyřešit malou konverzí z modelu Z-326). Ale neznám rozměry letounů na Walter Minorem 6-III a s motorem M-137, že bych mohl z-326 přestavět na verzi M. I když charakteristyky mototů jsou podobné (Vrtání, zdvih, počet válců i objem motoru), Je možné, že za kratší dojem může nehezké zbarvení. Právě ony i některé Z-326A (maďarské)dostaly prý i vrtuli V-503. Tak jsem plný očekávání, co v krabičce najdu. |
| |
|
| | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 13:08 | |
| | Tak už jsem našel TTD Délka je u obou motorových zástaveb stejná Takže ta úprava na "M" nebude tak složitá. (doufám) |
| |
|
| | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 16:58 | |
| | Hlavně tam nezapomeň udělat ten nápis Demeter
Víťa |
| |
|
| | | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 20:03 | |
| | Hele nerejpej, jó? |
| |
|
| | | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 21:00 | |
| | To není Demeter ale Déméter, podla mna dost podstatny rozdiel |
| |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 22:28 | |
| | a Déžo, nebo Láco? |
| |
|
| | | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 21:13 | |
| | Myslíš takhle? |
| |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 21. 3. 2008 / 07:41 | |
| | Jo, takhle. Ale ten nápis už tam není.
Víťa
|
| |
|
| | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 11:40 | |
| | | |
|
| | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 13:04 | |
| | takto zbarvenou OTD jsem párkrát spatřil na Kladně. Díky za foto. |
| |
|
| | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 20:05 | |
| | Akorát že už nemá ty samolepky, má cestovní vrtuli a občas i baky |
| |
|
| | | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 20:22 | |
| | Cestovní vrtulí myslíš dřevěnou (neznám označení), nebo autonomní V-503. Jinak doufám, že jak baky, tak i možnost výběru vrtule tam bude. |
| |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 21. 3. 2008 / 09:24 | |
| | Myslím dřevěnou Z 42.6411, V-503 by znamenala přestavbu na Z-326MF, kterážto se lítá ze zadu a od Z-526F jí potom odlišuje jen trošku slabší drak a nepatrně odlišné systémy. Přitom baky můžou bejt dva typy, původní 326kové, s uchycením uprostřed tak, jako má L-200 (pokud vím, tak žádná z 326tek v ČR/SR s takovými nelétá, nebyly moc funkční), anebo se tam dají dát dle bulletinu 44/1968 daleko elegantnější a spolehlivější baky Z 526.7700 či 7701, shodné se Z-526F (s uchycením dole). S nima lítá i Z-326 OK-SEN, OTA,OTB,OTD,OTE))
Jestli je ten model ale původní 326ka s motorem Minor 6-III (taková už u nás žádná nelétá), tak konverze na verzi 326M či MF bude dost komplikovaná, motorové kryty M-137 jsou jiné, značně mohutnějším stejně tak přechod mezi vrtulovým kuželem a čelní maskou je zcela jiný. Asi bych si na to u resinového kitu netroufl... |
| |
|
| | | | | | | | Sháním fotky Z-326 21. 3. 2008 / 12:14 | |
| | A díky. Už mám konečně označení vrtule. Nikde jsem jej nemohl najít.
No budu muset počkat na vybavení krabičky. A nechat se mile, či nemile přkvapit. Protože jak koukám nikdo tady zatím zkušenosti s modely zlínů od AMC nemá. |
| |
|
| | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 13:17 | |
| | 326-ka sa pilotuje z predného sedadla? Myslel som že len 105-ka |
| |
|
| | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 16:45 | |
| | 126 ze předu,226 ze zadu,326 ze předu,526 ze zadu a 726 nevim? Je to vždy cky 126 lehkej motor (walter 4) dřevěnej zadek kvůli centráži váha do předu,226 větší motor (Walter 6)stejnej drak kvůli centráži váha do zadu,326 těžkej motor(waltere 6),ale zatahovací podvozek do zadu - kvůli centráži váha do předu,526 sice zatahovací podvozek jako 326 ale motor M-137 váha dozadu,726 celé éro těžké. |
| |
|
| | | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 18:06 | |
| | 726 se myslím dá plně řídit jak zepředu, tak zezadu |
| |
|
| | | | | | | Sháním fotky Z-326 20. 3. 2008 / 20:20 | |
| | Ale kompresor maj jen na jednom miste, ne? |
| |
|
| | | | | | | | Sháním fotky Z-326 21. 3. 2008 / 09:40 | |
| | Kompresor má jenom verze K, což v současnosti je snad jenom OK-DRC z Holešova (má pohonnou skupinu ze Z-142, motor M-337, vrtuli V-500). Je to už bohužel trochu těžký, přešlechtěný latadlo, ale svezení je na něm pěkný. A ta se lítá jenom zepředu.
Původní Z-726, která u nás není žádná, a na Slovensku jedna (v Lučenci), má motor a vrtuli jako 526F, tj. M-137 a V-503, tudíž je bez kopmresoru, a tam nevím, zda možnost lítání z obou míst využívají. Tuhle verzi jsem nikdy nelítal, takže nevím. Nicméně by se mi to líbilo, na sólo svezení, akrobacii a lítání obecně je lepší zadní sedadlo, ale když se má někam vyrazit na výlet, ve dvou, tak není nad přední... |
| |
|
|