FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG 737-700 FMC = problem Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG 737-700 FMC = problem   11. 3. 2008 / 17:18
pilot_master   
Ahojte tak konecne mam novy hardware v PC takze mi uz hadam pobezi v pohode PMDG 737 700. Davnejsie som to skusal aspon nahodit podla manualu. Nahodenie nerobi problem len kosa narazi na kamen pri nestastnom FMC. Kdezto slovenske a ceske net stranky nepodporuju navody PMDG 737 FMC tak ziadam vas. Viem ze Gustav ma na svojom webe super navod na FMC ale je to pre 747 a to sa lisi od 737 (myslim ). Takze chcel by som sa vas opytat ze ci by nebol niekto taky dobry a nenapisal mi v SZ akokeby navod na FMC podla ktoreho by som ho vzdy vedel naprogramovat, zadanie trasy, bodov, vypocet paliva, kedy mi ukaze kedy mam klesat, ako tam nahodit odletovu trat (napr. V2A) podla coho mam zvolit trat a ake mapy mi na to bude treba, nastavenie autopilota. Proste take male znrnutie o FMC

Bol by som velmi vdacny

Dakujem , Tomas
 

PMDG 737-700 FMC = problem   11. 3. 2008 / 17:21
donCarlos
Jako základ ti poslouží Gustavův návod dobře. Zase o tolik se ty systémy od sebe neliší (liší-li se vůbec nějak významně). Ten základ je u obou stejný a podrobnosti v manuálu, případně pokus omyl.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   11. 3. 2008 / 17:24
kajbo
Na tomto fore highinthesky.cz najdes Heavy Metal lekcie v CZ.
Mas tam pre PMDG 737.
http://forum.highinthesky.cz/local_links.php?catid=6&sort=d&pp=10

Nech sa paci
 

PMDG 737-700 FMC = problem   11. 3. 2008 / 17:35
pilot_master   
ale tam je pisane o autopilotovy a nie o nastavovani FMC
 

PMDG 737-700 FMC = problem   11. 3. 2008 / 17:37
hippous
je tam i o nastavení fmc, v lekci start a potom v lekci příprava na klesání...ja sem se to podle toho lehko naučil
 

PMDG 737-700 FMC = problem   11. 3. 2008 / 17:42
kajbo
ano. mas tam diely od startu az po pristatie
 

PMDG 737-700 FMC = problem   11. 3. 2008 / 19:39
pilot_master   
jo som to ale slepy... dik
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 13:47
pilot_master   
1) este by som doplnil jednu otazku ked si v FMC na stranke route vkladame body a prvy by bol napr. VLM a druhy napr. DEDIS a medzi nimi este spusta ostatnych, tak kde sa pise trat ? napr. UL726 atd.

2) ako posledny bod sa dava ICAO destinacie a do prveho bodu netreba zadat ICAO odletoveho letiska ?

dakujem, Tomas
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 13:50
Promact
Precti si to v manualu.Je to tam polopaticky vysvetleno
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 14:05
Teflon_490   
1.) jak pises, je dulezite byt na strance ROUTE, a body se pisou do sloupce napravo, a airwaye do sloupce nalevo.

2.) ICAO odletoveho letiste se do legu nepise, a podle toho co sem videl z ruznych zdroju, neni potreba do legu psat ani cilove letiste, hodne posadek totiz uz na zacatku cesty naboucha rovnou STAR s priblizenim.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 19:30
nimbo
1) stránka route 2/x a vyššie. Pravý stĺpec Fixy a ľavý stĺpec ariway.
2) stránka route 1/x ľavý stĺpec prvý riadok DEP APT, pravý stĺpec ARR. Zvyšok viz podrobný manuál.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 19:47
hippous
Nebo si muzes vytvorit flight plan pomocí RouteFinderu, a nahrat ho celej do FMC. A v FMC si ho pomocí asi čtyř kroků nahrajes. Je to jednoduchy a rychli.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 20:33
pilot_master   
jo diky Vam ale mam este par problemov ktore som v manualy nenasiel. Akurat programujem FMC na let LZKZ-LZIB a
1) +screen cislo 1. , na stranke kde sa vklada palivo hmotnost lietadla atd. sa pise aj letova hladina (nevsimajte si hmotnost lietadla tych 630 ) napisal som 14000 takze 140 a nalavo od toho vypisalo nejkaych FL786 co to je ? je to spravne? a
2) ako zisitim alebo vypocitam trans altitude? viem ze je to vyska kde sa vyskomer nastavuje na 29.92 Hg.
3)+screen cislo 2. , na stranke kde som vyplnoval flaps 5 stupnov a klikol som potom na tlacidla V1 VR a V2 tak by sa mali sami vykalkulovat tieto rychlosti ale po stisnuti sa mi zobrazili nezmyselne rychlosti okolo 900 kts !!! mam nieco zle nastavene ?
4) + screen cislo 3. ,ako zapnem tento display ?


DAKUJEM Tomas
46353 B / 600 x 450 / fmc FL876.png
45088 B / 600 x 450 / FMC BLBE kts.png
38955 B / 600 x 450 / display VC.png
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 20:42
Totti10
"(nevsimajte si hmotnost lietadla tych 630 ) " ... a to jako proc? Prave protoze si jako hmotnost letadla nacvakal uplnou kravinu, tak proto ti FMC vyhazuje kraviny. Problem je prave v tomhle cisle.

Ad 3. screen... nijak.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 20:43
Totti10
Ad 2, transition altitude najdes treba v mapach.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 20:59
Petlok
ad 2 - trans altitude se (stejně jako trans level) nevypočítává, ta je vždy stanovena a jak už bylo napsáno, je uvedena v mapách, případně ti ji (doufám) řekne i řídící.
ad 3: klapky pro vzlet jsou požadovány 10° nebo 20°.
ad 4: Nejsem si jist, patrně jde o změnu pohledu pomocí placeného addonu active camera. V určitém rozsahu ji může nahradit free "f1view".

Ad všechno: doporučuji stáhnout přečíst podrobné české návody pro PMDG od Gustíka Cziviše
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:10
Teflon_490   
TL neni pevne dana, a standardni klapky na vzlet jsou u 737 spise 5-10, 20 v extremnejsich pripadech.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:16
Petlok
OK, omlouvám se, není pevně daná, je pouze daná. Ale nevypočítává se .
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:46
Luděk Ch.
Jinak ty klapky jsou standart 5°
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:08
tvojplaton   
Co je na tom tretom obrazku za displej? Na PDA-cku sa mi to nechce zobrazit...
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:17
donCarlos
ten spodní EICAS (doufám že se to tak jmenuje), prostě ten display mezi FMC. Ten co tam nikdy nefungoval
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:26
tvojplaton   
Tusil som, ze je rec o nom, ale nebol som si isty... Na pocudovanie sa ten displej da rozbehat. Treba len v menu PMDG nieco ako "pod sebou" a nie "vedla seba". Neviem, ako to tam presne je (nie som pri kompe), ale v manuale je to presne popisane. Urcite sa ten displej da rozchodit...
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:36
tvojplaton   
Este som zabudol spomenut jednu dolezitu vec. Ked som to rozbehaval u seba, tak som zistil, ze je rozdiel medzi tlacenym manualom a tym v pocitaci. V jednom z nich chybal prave ten dolezity odstavec, ktory pojednava prave o spojazdneni "Lower EICAS". Bohuzial momentalne nemam ako zistit, ktory je ten podrobnejsi, ale ak to niekto neporiesi do stvrtku, tak sa na to mozem mrknut, az sa vratim na Slovensko...
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:23
Petlok
Omlouvám se za nepozornost při čtení dotazu 4... Pak je i moje odpověď irelevantní
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:32
pilot_master   
Fuel planner: stiahol som si ho z domovskej stranky PMDG ,do trip distance som dal najmenej t.j. 200Nm pretoze z KE do BA to nieje ani tolko.
Co znamena extra distance to alternate, forecast mam na vyber tailwind a headwind a potom este treba natukat rychlost asi vetra neviem, podla coho mam natukat tu rychlost vetra pri ikonke tailwind,headwind ? dalej podla coho mam dat holding fuel minimum land fuel a taxi fuel ? odhad ? z FMC ? ked tieto udaje vyplnim tak mam stisnut ktore tlacitko? mam napjprv zapnut FS? alebo az potom ? v sekcii fuel and payload mam zmenit hmotnost paliva v jednotlivich castiach lietadla ako je na obrazku vo fuel plannery ?

Dakujem Tomas

 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 21:48
Luděk Ch.
Jak přišels na tu hmotnost? Máš tam zhruba 10x víc, než má být, proto ti z toho vypočítá taky nesmyslné rychlosti. Jinak tu hmotnost tam nezadáváš, FMC v PMDG si ji načte samo, pouze stiskneš klávesu vedle GW.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 23:14
EASY305
LOWER EICAS - přes ALT - VIEWS - Instrument Panel - Lower EICAS.
Následně musíš na základním hlavním panelu (mein panel), vedle ukazatele polohy klapek pod MFD zvolit režim který chceš zobrazit: ENG/SYS
26506 B / 600 x 450 / MP.JPG
 

PMDG 737-700 FMC = problem   17. 3. 2008 / 23:20
Teflon_490   
Nevis nahodou, nejde na ten lower eicas nastavit klavesova zkratka? Pristupovat k tomu pres menu mi prijde hodne neprakticke a mezi klavesovymi zkratkami v PMDG nastaveni sem to nenasel...
 

PMDG 737-700 FMC = problem   18. 3. 2008 / 01:05
EASY305
Jsme na tom stejně, taky mě to prudí, ale na nic jsem nepřišel.
 

PMDG 737-700 FMC = problem   18. 3. 2008 / 08:44
OK-OPL (CSA107)
V menu to jednou nastavíš a je to napořád. V kokpitu ti stačí jen zmáčknout ENG tlačítko viz. obrázek EASY305.
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 19:17
pilot_master   
Ahojte tak som sa rozhodol na let s PMDG 737-700 z LZKZ do LZIB. Isiel som pekne podla manualu spustenie nerobilo problem, potom som podla navodu naprogramoval FMC a vzlietol som. Po vzlete som isiel podla manualu zasunul som Land Gear zapol autopilot CMD A, A/T arm uz bolo zapnute potom som zapol LVL CHG, N1,HDG drzal kurz drahy. Potom bolo v manuale pisane ze zapnut LNAV ale tu sa naskytol problem. Po aktivivani LNAV by sa malo deaktivovat N1 ,LVL CHG. Po stisnuti LNAV sa to deaktivovalo ale tlacidlo LNAV len na asi polsekundy zasvietilo a hned zhaslo. Nevedel som v com je chyba tak som isiel dalej podla manualu. Zapol som VNAV ten uz fungoval lietadlo drzalo vysku ale nezatacalo smerom podla letoveho planu.Takze islo vzdy rovno. Na FMC sa mi uz aj zobrazilo ACT ECON CRZ t.j. dosazeni letove hladiny ale lietadlo nie a nie zatacat. Neviete preco nefungovalo to tlacidlo LNAV ? mal som nieco zle nastavene v FMC alebo kde mohol byt problem ? (isiel som presne podla manualu)


A este taka mala otazka ked som dobre pochopil tak FMC a autopilot su dve skoro nezavisle jednotky ? takze bud sa riadi lietadlo pomocou autopilota alebo pomocou FMC ?

DAKUJEM Tomas
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 19:54
Luděk Ch.
Trošku to mícháš dohromady LNAV řídí směr letadla a VNAV rychlost a výšku. Tj. aktivace LNAV nemá nic společného s LVL CHG a N, to se deaktivuje spuštěním VNAV. Jinak FMC a autopilot jsou sice dvě nezávislé jednotky, ovšem FMC neřídí letadlo přímo, ale právě prostřednictvím autopilota. Tj. směr pomocí LNAV, výšku pomocí VNAV a rychlost pomocí A/T. Pokud ti nejde aktivovat LNAV, nejspíš máš chybu v plánu trasy. Ta trasa musí být po naprogramování vidět na displeji ND. Pokud ji tam vidíš, tak by letadlo mělo být schopno podle ní letět. Ale jak jsem psal na začátku, trošku mícháš dohromady LNAV a VNAV.
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 20:02
pilot_master   
ja pridam par screenov aby to bolo jasnejsie. Mate tam trasu akou letim,vidite ako mam zapnuteho autopilota ze LNAV nesvieti a dal som aj screen s radiopanelom ale ten asi nehar rolu v tom ze to nefunguje ze ?
45165 B / 600 x 450 / FMC 1.png
43707 B / 600 x 450 / FMC trasa.png
38029 B / 600 x 450 / radio panel.png
37443 B / 600 x 450 / trasa.png
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 20:24
Luděk Ch.
Bohužel na těch obrázcích toho není vidět moc, každopádně zásadní věc je to, co ti hlásí FMC: "NOT ON INTERCEPT HEADING". To s největší pravděpodobností znamená, že po vzletu letíš úplně opačným směrem, než máš naprogramovanou trasu. Takže pokud nemáš zvolený vhodný SID, který by tě dovedl po vzletu na správný směr, musíš tam letadlo navést sám např. pomocí HDG. Musíš mít letadlo v takové poloze, aby směr letu křížil naprogramovanou trasu. Až se k ní přiblížíš, LNAV půjde aktivovat a letadlo dál poletí dle plánu.
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 20:36
pilot_master   
takze ked je kurz na prvy bod DEDIS napr. 275 a ja poletim kurzom 250 tak ta odchylka je len 25 stupnov. Potom by to malo uz ist ?
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 20:49
Luděk Ch.
Nevím jak konkrétně v tomto případě, protože to na těch obrázcích moc nevidím, ale jednoduše řečeno, musíš letět takovým kursem, abys naplánovanou trasu protnul. Až se přiblížíš k bodu protnutí, půjde už LNAV aktivovat.
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 20:53
Luděk Ch.
Tak jsem se pořádně podíval na obrázek a už to vidím. Ty letíš nějakých 190°, přitom trasa vede odhadem 260° od letiště. No a taky koukám, žes tím blbým kursem stihnul uletět už nějakých 80mil. Takže příště musíš začít hned po vzletu točit směr trasy.
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 21:03
pilot_master   
aha tak ja to skusim dufam ze to uz pojde ak nie ozvem sa.

Dakujem vam za pomoc
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 21:09
Luděk Ch.
Určitě, pokud letadlo po vzletu nasměruješ k naplánované trase, musí to fungovat
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 20:38
Luděk Ch.
Ještě taková maličkost, před vzletem si přepni navigační displej z režimu PLN do MAP. Bude to přehlednější, takto není vidět, kam letíš vůči naplánované trase. Režim ND PLN je pouze pro nacvakání trasy.
 

PMDG 737-700 FMC =dalsi problem, let z LZKZ-LZIB   19. 3. 2008 / 20:46
Totti10
Zasadni vec na tom screenu je ta, ze letis totalne mimo trasu, ktera je v FMC. Proto se LNAV nemuze zapnout. Na displeji vidis fialovou carou trasu FMC a obrazek letadla jasne vidis, ze je naprosto mimo.... proto ani logicky nemuze letadlo podle trasy v FMC letet.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ