V praktickém použití vektorování jsou rusové opravdu dále, dokonce většina jejich nejnovějších vojenských motorů už vektorování má už v základu nebo na žádost zákazníka může být instalováno. V USA vektorování asi není prioritou, dokonce jej nenabízí ani u exportních letounů (což rusové ano). V celkovém měřítku je ale supermanévrovatelnost ruských strojů, pokud se střetnou s letectvem s F-22, jen malá výhoda. F-22 je na tom řekl bych s elektronikou (radar, komunikace atd) znovu o kus dále, než jakýkoliv východní stroj a střetnutí vyrovnaného počtu F-22 + AWACS vs. Su-3x + AWACS by podle mě dopadlo s jasným výsledkem. Naopak letectva s letouny 4. a nižší generace (což jsou snad všechny krom USA) by mělo se Sučky nemalé problémy.
Jinak je to všechno o penězích. Rusko například vyvinulo výborné zbraňové systémy, ale nedošlo k jejich zavedení do výzbroje, tudíž nebyly peníze na další rozvoj. V polovině 90. let měli motor nevídaných parametrů, ale financování bylo zastaveno a vývoj se zpozdil o více jak 6 let.
Jinak pokud nemáte co na práci 12. a 13. července, zaleťte si na RIAT do Fairfordu. Poprvé se v Evropě veřejně představí F-22, předpokládám, že Rusko si to nenechá ujít a veme tam alespoň MiG-29OVT, ne-li ještě nějakou Su-30MK. |
|