On není ani tak problém, že by to bylo nebezpečný (i když úplně košer to taky není a je to spíš jeho arogance než umění), ale že to odporuje předpisům - byl prostě příliš nízko a příliš rychle a nevíc k tomu manévru neměl žádné povolení, ani od ATC, krom toho pro provedení něčeho takového (gear up), je potřebu trošku "ignorovat" bezpečnostní systémy letadla. Svým způsobem se na tom mohl klidně otočit jakýkoliv úředník a popotahovat kvůli tomu společnost - v takovým případě je samozřejmě mnohem snažší vyhodit pilota a možná si tak trošku i vyřešit nějaké interní záležitosti (nechci spekulovat).
Takže moc pěkný, ale vzít si to na vlastní triko - pak se nesmí divit, že tak dopadne.
Pokud jde o FO - jako Pilot Monitoring má za jakýkoliv safety problém stejnou zodpovědnost jako PF, proto tam jsou dva, aby ten druhý zabránil tomu prvnímu udělat nějakou kravinu. To že si myslel že je to OK ho nakonec stálo "jen" půlroční suspendaci. |
|