| | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 08:15 | |
| | | |
|
| | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 08:38 | |
| | spis by mel dostat odmenu, letel fakt hezky... |
| |
|
| | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 08:40 | |
| | pruser je, ze je to docela hazard....
...holt si mel ten prulet nechat az na jindy, kdyz tam nebude mit 60 VIP vcetne sefa spolecnosti... |
| |
|
| | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 08:41 | |
| | No jo, ale vyhodit takoveho dobreho pilota je nesmysl. |
| |
|
| | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 08:51 | |
| | taky si myslim, ze to bylo prehnany... jako sef pilot asi nevi co dela. navic je jasny ze kdyz ma klapky tak to poleti pomalu... |
| |
|
| | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 08:52 | |
| | Dobrý pilot se vyznačuje také velkou disciplínou a zodpovědností. To u tohoto manévru nějak nenacházím. Jsem si ale jistý, že pilot je to skvělý, na druhou stranu nese následky za vlastní hloupost. |
| |
|
| | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 09:12 | |
| | Uplně si mi to vzal z huby |
| |
|
| | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 09:27 | |
| | Nic jinýho, než vyhodit ho nešlo, znáte, jak dopadl nízký a pomalý průlet A320 před lety na leteckém show, nevím přesně kde. To video bylo prezentováno, jako první bezpilotní let.
Ovšem chudák druhý pilot, ten to odnes s vyhozeným kapitánem. Při tom, co moh dělat?? |
| |
|
| | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 20:38 | |
| | Bylo to na Basel/Mulhouse airport, v roce 1988 a jako bezpilotní let to bylo prezentováno jak už jsem i tady mockrát psal ve videu o Boeingu 777, ze kterého to někdo vypíchl na net a z toho vznikají pověry Byl to normální vyhlídkový let s pasažéry a jeho špatný konec byl dán v prvé řadě naprosto šokujícím chováním pilotů a v řadě druhé mírným nepochopením chování v té době velmi nového a ještě ne 100% odladěného letadla. Už jsem na tohle téma napsal hodně (věřím že i tady) a dělal prezentaci a s nějakým nepovedeným bezpilotním letem nebo problémem Airbus=PlayStation to opravdu nemá nic společného.
Faktem je, že se z téhle havárie, kterou zázrakem nepřežili jen 3 pasažéři z téměř plného letadla (navíc díky velké smůle), nikdo nepoučil a podobné kousky se dělají pořád. |
| |
|
| | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 21:57 | |
| | Nemáte nějaké bližší info ? Díky |
| |
|
| | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 29. 2. 2008 / 07:51 | |
| | Skoro bych řekl, že tenhle případ silně připomíná havárii v Černobylu. Přesto se lidi nepoučili. |
| |
|
| | | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 29. 2. 2008 / 08:58 | |
| | Obávám se že pád jakéhokoliv letadla a za jakýchkoliv okolností bude proti Černobylu tragickou banalitou...
Na Ukrajině bylo touto havárií postiženo 1,5 mil. lidí včetně 250 000 dětí, v Bělorusku žije 1,2 mil. lidí na zamořeném území a asi 3,5 mil. osob v oblastech se zamořenou půdou.
A co se týká nepřímých škod? Černobyl vnesl do energetiky fenomén že jaderná energie je nepřítel lidstva. Viz rakouský fanatismus, Jihočeské matky a podobně.
Shoda nešťastných okolností, nešťastný návrh elektrárny a nepochopitelné zasahování zástupce inženýra Djatlova ovliňuje nás všechny.
Snad pouze příčinami se to dá trochu srovnat a i to kulhá.
|
| |
|
| | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 09:34 | |
| | tohle neni o dobrym pilotovi ....
pokud to vemu analogicky, tak toho ridice, co natocil na video svou jizdu praha - ceske budejovice za 55 minut (v patecnim odpolednim provozu) by jsi taky prohlasil za "super" ridice a jeste ho pochvalil? |
| |
|
| | | | | | | to není dobrý pilot 28. 2. 2008 / 09:53 | |
| | No jistě, troufal bych si říct, že (je-li to video a příběh pravdivý) je to naopak velmi španý pilot. Byť umí dobře řídit letadlo. Ale nemá za mák zodpovědnosti. |
| |
|
| | | | | | | | to není dobrý pilot 28. 2. 2008 / 10:14 | |
| | Amen! toto si myslím i já. |
| |
|
| | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 16:22 | |
| | To mozno bol dobry pilot, ale v zasade to bol kokot (čurák). Taketo skopičiny sa nerobia pri takejto prilezitosti nerobia, alebo sa robia s vzlastnym povolenim pri air show. Jednoducho dostal to, o co si koledoval. |
| |
|
| | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 11:14 | |
| | Akorát jsem nenašel ten odkaz na You Tube. Může ho sem někdo dát. Díky. |
| |
|
| | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 11:21 | |
| | jeste rano tam byl .. asi to uz ju tub stahl (viz konec toho clanku) .¨
at zije cenzůra |
| |
|
| | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 11:21 | |
| | Všem vám rozumím, doufám, že mě neukamenujete a když jo, tak jenom menšíma kamínkama, ale mě to zas tak jako zásadní hazard nepřijde. Letěl relativně rychle, v přízemním efektu, bez lidí... rozhodně to je absolutně nesrovnatelný s tou vámi zmiňovanou jízdou Praha - Budějice, ten pilot měl pod kontrolou mnohem víc faktorů než ten člověk v tom BMW. Rozhodně bych to tady takhle houfně nedosuzoval. To že dostal vyhazov je věc jiná, tam už se těžko dovíme, do jaký míry to měl povolený, na čí to bylo žádost atd... a za co přesně ten vyhazov byl.
Video:
http://www.flightglobal.com/articles/2008/02/26/221846/video-cathay-pacific-777-low-level-flypast-watch-the-withdrawn-video.html |
| |
|
| | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 11:22 | |
| | me tech 60lidi na palube jako "bez lidi" zrovna moc neprijde .) |
| |
|
| | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 11:28 | |
| | Bylo to 60 lidí, nicméně to byl delivery flight a ne normální linka a seděl tam myslim i předseda správní rady o němž se spekuluje, že si to vyžádal. A i když tam bylo 60 lidí, tak mi to pořád nepříde jako nějak extrémně nebezpečnej manévr. A vyhozen byl teda za tohle:
Cathay confirms that “the pilot in command of the flight concerned had been dismissed as he had not sought nor obtained the necessary company approval to undertake such a fly-by. |
| |
|
| | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 11:46 | |
| | Člověče, 60 lidí ti nepřipadá jako cestující? Když to není pravidelná linka, tak se nemusí dbát na bezpečnost? I kdyby to bylo prázdný éro tak je to hazard. Nicméně je to důkaz, že i kapitáni aerolinek jsou "normální" lidi, úplně obyčejný. Takže jsou mezi nimi lidé šikovní, méně šikovní, schopní i všeho schopní. Koneckonců z doby nedávné je známo, že to jeden kapitán vzal se 737 "vyhlídkovým letem" nad Tatrami, resp. mezi Tatrami, že. |
| |
|
| | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 11:51 | |
| | njn...když si člověk zvyknul že při přírodní katastrofě umíraj tisíce lidi , každej den umírá na blízkém východě stovky lidi a že nam na silnicich každej tejden umira desitky lidi ....
tak pak 6O lidi je jako nic ...
samozrejme jen ironie
|
| |
|
| | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 12:01 | |
| | Já jenom nerozumim, proč vám zrovna tenhle manévr přijde tak extrémně nebezpečnej, jak jsem řekl, přízemní efekt, rychlost, 60 lidí na palubě a žádnej náklad, tudíž dostatek výkonu.
A co třeba tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=rYfhC9ft_hk
v detailech je uvedeno, za jakej podmínek to prováděli atd. Jinak tenhle člověk vyletěl proto, že nedostal výslovné povolení od aerolinky (viz můj příspěvek dole), ne proto, že by ten nízkej průlet patřil mezi nebezpečné manévry.
A osobně bych se vyvaroval toho, nazývat šéfpilot Cathay Pacific hlupákem jen tak po shlédnutí 4 sekundového videa, bez znalosti okolností. |
| |
|
| | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 12:42 | |
| | Rozhodně nikoho nenazývám hlupákem, a taky píši ve svém příspěvku "je-li video pravdivé". každopádně podle toho, jak je to éro natažený, zas tak rychle neletí, s přízemním efektem můžeš počítat u L13, ale ne u takový váhy. A jenom pro připomenutí, a vysvětlení "bezpečného manévru s nezatíženým letadlem" doporučuji tento odkaz:http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2005012002
|
| |
|
| | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 14:31 | |
| | A nechybi u L13 oproti tomuhle vepredu takovej ten vetrak? Ja myslim ze v poho, letadlo letelo normalne rovne na rychlosti. Akorat je to proste nestandartni.
Plyne z toho ponauceni - v Everettu a v Chrudimi nedelejte prulety |
| |
|
| | | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 15:46 | |
| | Neee .. co mas za problem ty vanilko ? aby ti chlapci z Revolucni ulice v Chrudimi neudelali bebiii |
| |
|
| | | | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 18:08 | |
| | Nekdo vam to tam predvist musel |
| |
|
| | | | | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 19:27 | |
| | "az budes mistr sveta v akrobacii tak si klidne litej s nalozenou 43jkou prulety nad mesto" konec citace
Tvuj Bohumil...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 19:33 | |
| | Bohumil by to uz nemel chlastat, nedela mu to dobre na mozek a na oci |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 19:43 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 20:42 | |
| | 1000 bodov a jeste neco by mel vysadit |
| |
|
| | | | | | | | | přečti si tohle 28. 2. 2008 / 15:22 | |
| | To nazývání hlupákem nebylo přímo na Tebe, ale na Zarembu. Jinak ten okdaz na nehodu toho airbusu není úplně relevantní, nehodu nezpůsobilo to, že by průlet byl nějak nebezpečnej manévr, ale nezvládnutí pilotáže a systémů toho letadla následně ještě špatná koordinace posádky. Dál bych zas až tak úplně nesouhlasil, že u takhle velkýho éra nemůžeš počítat s přízemním efektem, ale na to by mohli odpovědět jiní... |
| |
|
| | | | | | | | | | přečti si tohle 29. 2. 2008 / 08:03 | |
| | No, psal jsem to tak, že provedl hloupost a za tu nese následky. A jak někdo psal výše průlet bez povolení, ať už vlastních aerolinek hloupost není? Hlupák není ten, co udělá hloupost, ale ten co se z ní nepoučí. On se z toho bude muset poučit někde jinde. |
| |
|
| | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 12:44 | |
| | Kdyby trenoval kazdej den na IVAO pod dohledem zkusenych instruktoru, tak se mu tohle zarucene nestane. |
| |
|
| | | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 15:07 | |
| | No, prostě si včas nezjistil jestli jó nebo né a nezptal se nikoho z virtuálu. |
| |
|
| | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 14:24 | |
| | Já myslím že jedinej omluvitelnej důvod pro ten manévr by bylo,že šéf aerolinek nasadil parohy šéfpilotovi a zbylejch 59 cestujících jsou odboráři kteří pro piloty navybrečeli přidáno,tak ať si trochu užijou |
| |
|
| | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 16:28 | |
| | O tych tatrach nic neviem ato chodim na LZTT do aeroklubu poslednych 26 rokov svojho zivota Mozes mi to pripomenut? rok, firma. Vdaka |
| |
|
| | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 16:31 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 16:42 | |
| | no, jak to tak ctu .. v ty diskusi je mnohem zajimavejsi jine tema, nez ta 737 ... a to , jak se tam hadaj, v jakym vzdusnym prostoru byl ten padackar , kdyz byl X metru nad gerlachovskym stitem ... a kazdy si hrajou svou pisnicku ..
ono mozna to narizeny skoleni nebude od veci
PS: na slovensku je fakt Gcko az do 8000feetu? |
| |
|
| | | | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 17:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 18:55 | |
| | 8000ft AMSL nebo 1000ft AGL podle toho co je vyšší. |
| |
|
| | | | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 29. 2. 2008 / 08:11 | |
| | Jo ta diskuse je zajímavá, příkladná v tom, že záměrný průsery vyrábějí nejen padáčkáři, kteří často ani netuší kde lítají a co musí dodržovat (to není případ autora článku), ale i profesionálové, kteří naopak vědí. (Černobyl)Jasně, že sem tam se nějaký to porušení přihodí každýmu, ale přece jen by to mělo mít svý meze. A tak, jako vždy říkám: Ještě, že tady je to jen virtuální a nic se nestane. Zde lze létat nad dráhou třeba i na zádech a bez následků pro zdraví ) |
| |
|
| | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 13:00 | |
| | a taky se spekuluje, ze nekde na obezny draze je astar seran .... |
| |
|
| | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 15:06 | |
| | O tom se nespekuluje, to se ví...jestli mi jako vyčpěle rozumíš... |
| |
|
| | | | | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 15:13 | |
| | A taky je tam nekde venku pravda a Red Dwarf |
| |
|
| | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 20:30 | |
| | On není ani tak problém, že by to bylo nebezpečný (i když úplně košer to taky není a je to spíš jeho arogance než umění), ale že to odporuje předpisům - byl prostě příliš nízko a příliš rychle a nevíc k tomu manévru neměl žádné povolení, ani od ATC, krom toho pro provedení něčeho takového (gear up), je potřebu trošku "ignorovat" bezpečnostní systémy letadla. Svým způsobem se na tom mohl klidně otočit jakýkoliv úředník a popotahovat kvůli tomu společnost - v takovým případě je samozřejmě mnohem snažší vyhodit pilota a možná si tak trošku i vyřešit nějaké interní záležitosti (nechci spekulovat).
Takže moc pěkný, ale vzít si to na vlastní triko - pak se nesmí divit, že tak dopadne.
Pokud jde o FO - jako Pilot Monitoring má za jakýkoliv safety problém stejnou zodpovědnost jako PF, proto tam jsou dva, aby ten druhý zabránil tomu prvnímu udělat nějakou kravinu. To že si myslel že je to OK ho nakonec stálo "jen" půlroční suspendaci. |
| |
|
| | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 22:20 | |
| | Sice tam FO asi nedělal nějaký mladíček, ale při tom jak se stále rozebírá, zda ještě platí pravodlo - kapča je boss a je nedotknutelný - tak potom se nedivím, že se nepokoušel zastavit nejvyššího pilota u cathway, určitě někoho s obrovskou autoritou... ale to trochu spekuluji.. |
| |
|
| | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 16:14 | |
| | No, ale je fakt, že aspoň ten podvozek pro jistotu vytáhnout moh............. |
| |
|
| | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 16:15 | |
| | mě to nejde pustit a ja to chcu vidět
|
| |
|
| | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 17:44 | |
| | I když společnost Cathay Pacific tlačila na internetový server, aby záznam ze svých stránek stáhl.
to je nás tu asi víc .) |
| |
|
| | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 19:03 | |
| | | |
|
| | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 18:08 | |
| | Jako kdyby mu naaaahodou dosel vzduch tak aby s tim sednul? |
| |
|
| | | | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 19:26 | |
| | bylo by to k ničemu, dráha na snohomish Co má nějakých 9000 stop. to snad ani nemusíme počítat, pokud je údaj vedle videa na youtube, že letěl 275kts, pravdivý, že by to neubrzdil. |
| |
|
| | | Nízký průlet=vyhazov 28. 2. 2008 / 20:01 | |
| | Ja si myslim ze se mu uz nelibilo u Cathay Pacific, ale zase se mu nechtelo odejit |
| |
|
|