FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Správný flight level Jeden příspěvek | Celý strom
Správný flight level   27. 2. 2008 / 19:20
donCarlos
Pořád nemůžu najít rozumnou odpověď na jednu otázku kolem flight levelu.
Jak se určuje sudý/lichý level, když mám třeba trasu EGLL-LEPA, která vede skoro přesně na jih přes Francii? Odeslal jsem PIREP na VPA a vrátilo se mi to, že má být lichý level, protože kurz 168° - to je jako kurz přímo z Heathrow do Palmy?

A s tím další problém - když se cestou trasa stáčí tak, že jde chvíli na západ a pak zase na východ, jak se určuje, kdy už je potřeba změnit hladinu a kdy ještě ne?

Asi dost hloupej dotaz po dvou letech lítání, ale nějak mě to začalo trápit až teď.
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 19:43
Hoplite
Letova hladina sa spravidla urcite neparna pre lety smerom na vychod a parna pre lety smerom na zapad. Byvaju vsak aj rozdiely, napriklad Taliansko ak sa nemylim ma letove hladiny rozdelene v zmysle sever - juh, zalezi teda od krajiny a od toho aky system letovy trati aplikovala... Ak letis cik-cak raz na vychod, raz na zapad, resp. sever-juh, cestovna hladina sa urcuje podla prevazujuceho smeru,teda nemenis hladinu zakazdym ked zmenis mer letu. Z realu ti poviem, ze ti prejde let na vychod aj na parnej hladine... a opacne...
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 19:59
Tragédie v JRD
to je pravda..

nicmene mam pocit ze puvodni otazka se spis tykala obecneho pripadu, kdy letis trasu, ktera je chvili suda, chvili licha.. (to ze to nebyl tento pripad, protoze frantici maji system sever-jih, je vec druha)....

 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 19:47
kutak
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=197540&lan=0
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 19:50
Fabo™   
Teda francuzsko ma system sever/juh, myslel som si.

tzn. let na juh, FL neparne tzn 370,390
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 20:00
Tragédie v JRD
pokud se nemylim, a dobre chapu puvodni smysl dotazu, tak (aspon si to myslim je to tak, ze do fp das hladinu podle kursu mezi temi dvema letisti.
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 20:07
Teflon_490   
No, ja vedel ze sem to nekde uz tady na peraku videl vysvetleny, a nakonec sem se na ten thread dostal pres link, co tu uz daval Kutak. Mrkni na druhy Daviduv prispevek v tomhle threadu http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=182457&lan=0&style=2 , z toho vyplyva, ze se to prave nedela podle kurzu spojnice letiste-letiste ale podle kurzu jednotlivych casti cesty.
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 20:13
Tragédie v JRD
no to jo .. ale kdesi ve FP mas i kolonku FL ... ale tam muzes dat jenom jedno cislo ... a jaky tam das pokud ti cast letu vede v sudy, a cast v lichy?

ted neresime tu cast FP, kde mas celou trat a muzes tam vpisovat i zmeny FL
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 22:45
Marky Parky   
Na začátek části route do těch prvních dvou speciálních políček na rychlost a RFL se vyplňuje první požadovaná, do zbytku route pak změny.
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 20:08
donCarlos
Takže kurz direct a jakákoliv změna jen když letím do prostoru s jinými pravidly.

Díky, to jsem chtěl vědět.
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 20:13
Tragédie v JRD
nene.. to ne..

do kolonky vysky co je v FP bych dal vysku podle smeru mezi temi dvema letisti.

a pak do route casti letaku zmeny vysek podle bodu kdy dochazi ke zmene...
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 20:20
Cirrus/Pindra
Podle směru mezi letišti ne, do FPL se píše první letová hladina na prvním segmentu tratě. Tzn, letíš třeba do Francie z Prahy, tak letíš na západ takže letíš sudou a do plánu napíšeš označení letové hladiny až do první změny.

A pak jak řikáš BOD/TAS FL
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 20:39
Rychlokvaška
Přesně tak. Ve FPLANu se uvádí vždy initial flight level a zbytek se uvádí v sekci route ve formátu BOD/NxxxxFxxx přičemž N je TAS v KT (možno uvádět taky M pro Mach). A jak už jsem to popisoval tady:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=182457&lan=0
Tak pro každý segment trati se tohle řeší individuálně, protože sudá/lichá je uvedená na enroute mapách a je potřeba ji tam vyčíst. Kluci z VPA tohle dělají a jejich validace jsou řekl bych celkem profi a občas až lezou na nervy ;o)

Na druhou stranu, i v reálu se tohle občas řeší všelijak - speciálně když jsme lítali IFR výcvik, tak byly hladiny v kterých jsme se připojovali na airways nebo je protínali spíš dohodnuté s řídícími pro optimalizaci provozu, než nějak na základě nějakých pravidel. A protože u VPA je možné logovat i reálné lítání (super věcička , tak jsem si kvůli těmto výjimkám docela dost užil komentářů a revizí PIREPů ...
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 21:04
donCarlos
Díky moc, snad už je to jasný.

Do FPL hladina podle prvního segmentu a následné změny kvůli jinému systému, step climbu apod. zaznamenat do trasy k příslušnému bodu.
 

Správný flight level   27. 2. 2008 / 22:31
Tragédie v JRD
dik
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ