| | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 14:46 | |
| | Ahoj,
http://www.laa.cz/
klikněte na to školení pilotů SLZ. Je to moc dobře udělané.
Tak hezkou zábavu a puste si i zvuk.
Zatím Bjorn
|
| |
|
| | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 16:48 | |
| | No celkově je to jedna z nejlepších prezentací co jsem kdy vůbec viděl na téma uspořádání zvdušného prostoru, a "práv a povinností" pilotů . Škoda těch několika drobných nepřesností, ale nejsou vyloženě na škodu a pak škoda frazeologie - když už to má být školení, tak by mohla být přesná a korekntí...
|
| |
|
| | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 17:04 | |
| | Mhmhmh.... poslech jsem to jen letmo a zatím ne celé a (stydím se) nevšiml jsem si chyb. Sice také budu v rámci našeho AK školen, proškolen, přezkoušen a zapsán, ale velice vítám možnost prosvištět si to předem. Ono to v tom huhlajícím kolektivu veškerého věku a vztahu k létání obvykle nebývá tak intenzivní..
Takže velká prosba - bylo by možné na ty chybky ukázat, případně je tady "opravit"??
Dík!!! |
| |
|
| | | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 17:31 | |
| | Jsou to vesměs drobnosti - třeba záměna pojmů "poskytování informační služby" a "informace o provozu". Na slajdu, kde vysvětlují o co jde, je to dobře, ale o pár stránek dál je ukázka jak si na Praha Info jen vyžádat informaci o aktivaci prostoru, ale pilot tam melduje všechny data jako kdyby chtěl poskytovat informaci o provozu. Není to chyba ty data dát, ale je to zbytečné, bohatě by stačilo dát jen volačku, zeptat se na prostor, a neblokovat frekvenci, která zvlášť v létě bývá docela plná.
Nebo je tam na slidu uvedeno upozornění, že AFISák nesmí vydávat žádná letová povolení, krom odvrácení bezprostředního nebezpečí srážky, kdy může vydat zákaz, nebo příkaz, a o pár slidů dál zvesela AFISanda v ukázce říká "Na finále je xyz, čekejte."
Samotná frazeologie neobsahuje žádné chyby, ale když už je to výcvikový materiál, tak by nemusela obsahovat takové ty úsměvné aeroklubácké výrazy, jako "dávejte", navíc v souvislosti s tím, že opět pár stránek předtím je v souvislostí s anglickou frazeologií upozorňováno na zrušení fráze "Go ahead". Český výraz "Vysílejte" a jeho lidová verze "dávejte" je vlastné jen překladem té samé fráze a tím pádem formálně ve frazeologii přestávají existovat taky. Samozřejmě u českých překladů nehrozí záměna s příkazem "pokračujte vpřed", takže tam (narozdíl od angličtiny) není nějaký extra důvod na tom lpět, ale nešlo si toho nevšimnout
Jsou tam i další podobné drobnosti, ale jak jsem říkal, jsou to všechno kosmetické záležitosti a celkově to naopak hodnotím jako perfektní kompilaci a následnou prezentaci téměř všeho důležitého pro VFR polétání po českých luzích a hájích. |
| |
|
| | | | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 20:46 | |
| | Já má trochu jinej poznatek z této prezentace.
Zdá se mi to trochu (spíše dost velmi) alibistické od LAA, když dají na svůj web tuto prezentaci a po odklikání 70 stránek, které nemusíš vůbec číst ani poslouchat, vyplníš na konci formulář školení a je hotovo!!!
Tohle nápravné opatření ÚCL 1/2007 vzniklo hlavně z porušování předpisů SLZ, jak nám bylo řečeno na školení v Jenči (kde mimochodem nebyl nikdo ze zástupců UL letišť, kromě prezidenta LAA).
Toto je rozdíl mezi LAA a aeroklubem, kde musejí aeroklubáci 3 hodiny poslouchat školení a něco jim přeci zůstane v hlavě. Kdežto v LAA odklikám za 5 minut a mám hotovo.
Tím se nápravné opatření ÚCL míjí účinkem.
Je to můj osobní názor a doufám, že jsem se nedotkl žádného pilota SLZ.
PB |
| |
|
| | | | | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 20:57 | |
| | no ono i v tom aeroklubu bych si tim ucinkem nebyl tak uplne jistej. protoze to ze tam clovek sedi, jeste neznamena ze nepremejsli nad necim jinym a ze se na to stoprocentne soustredi. mel by se spis delat nejakej test... |
| |
|
| | | | | | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 21:10 | |
| | No, na druhou stranu zas piloti AK maj povinnost na začátku každé sezóny absolvovat školení (aspoň jedno) zakončené testem. A ten taky u nás v AK každý rok píšem. Dokud to neabslolvujem (každej jedinec), tak po 1.4. do luftu nesmíme, dokud to nenapíšem. Ale bojím se, že právě z toho každoročního opakovaného testu (otázky jsou pokaždé trochu jiné, ale takový stres jako na pilotkách to rozhodně není) už jsou všichni nějací obroušení... |
| |
|
| | | | | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 21:13 | |
| | Tak to jsi asi spatne poslouchal.
1) 1/2007 vzniklo primarne kvuli nekolika dutohlavym jedincum z Aeroklubu CR, kteri si na vetronich litaji jak chteji a kde chteji. Na skoleni nam rikali ze ten jeden borec se tak sblizil s nejakym dopravakem ze ho ten kapca poznal (mineno jako vtip) - odpovidac samozrejme nemel a stopovali ho pomoci primarniho radaru. Pokud slo o UL prusery, jednalo se spis o namontovani odpovidace bez atestu a jeho naslednou (ne)funkcnost, nez o to ze by ty lidi litali nebezpecne.
2) Pro UL je opatreni 1/2008 a z toho mozna vyplyva i moznost poprat se s nim alternativnim zpusobem
3) Ja spis nevidim duvod proc se touto cestou (nejaka forma e-learningu) nevydalo i UCL, usetrili by si spoustu starosti
Vita
P.S. Muzes byt v klidu, ja jsem na skoleni sedel 4 hodiny, mame svedomiteho provozovatele Fly For Fun a na skoleni museli jak "velci" piloti tak i UL kteri u nich litaj
|
| |
|
| | | | | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 22:16 | |
| | Jakoby mne LAA vyslyšela jsem nadšenej že něco tak HI-TECH jako e-learning začíná pronikat i do letectví
jinak to že tam 3 hodiny aeroklubák sedí neznamená že je tam i duševně přítomen. Já jsem pro to co zvolila LAA. Rád si to doma vklidu pročtu, u šálku lahodné "Brazilské kávy" |
| |
|
| | | | | | Doporučuji - Školení pilotů SLZ 24. 2. 2008 / 21:07 | |
| | Díík!
tak to jo, já se dostal někam na 20. vobrázek a musel jsem jít za prací. Tak si to aspoň na podruhý budu víc vychutnávat.
Pokud jde o další reakci - nesouhlasím, že by chyba byla na straně LAA (a to jsem aeroklubák). Nám bylo od začátku divný, že ÚCL to nařídil pilotům, ale žádný náznak směrem k LAA (kde zřejmě je třeba použít samostatnou administrativně kompetenční linii z ministrastva dopravy či co) nebyl. Jestli to byl problém ÚCL nebo ministerstva nevím, ale myslím, že se ÚCL o to mohl víc snažit - a pak by na tom UL byli jako ostatní piloti. Takhle vlastně jde o aktivitu LAA, která alespoň nějakým (pro UL vhodným,) způsobem paralelně zajistí školení svých pilotů.
A pokud jde o mne, já si to radši třikrát pustím na slajdech, než jednou poslechnu ve stresu zakouřený klubovny, kde budou někteří konkrétní prapiloti vykřikovat "zjkrať to už, má bejt voběd!" (už je vidím doředu ) |
| |
|
|