| | | RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 09:59 | |
| | Dobry den,
mam stazenych spoustu krasnych letadel, ovsem nejsou vybaveny FMC. Rad letam po netu a tak bych se chtel tedy zeptat, zda je mozne letat RNAV s defaultni GPS co je v MFS9. Pokud ano, tak kde se do ni daji stahnout aktualni SIDs, STARs and ROUTES. |
| |
|
| | | Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 10:34 | |
| | SIDy a STARy s tim zaletis jen rucne - direct to bod. Ale nevim jestli na to budes mit dost casu to tam klepat, me se to moc nedari, clovek ma hlavne na priletu dost prace s prestavovanim autopilota.
Po trati jde letet v pohode, stahni si odsud tu cesminovou utilitku, co umi zkonvertovat nalezenou trat z RFinderu (http://rfinder.asalink.net/free/) na letovy plan FSky. Letadlo musi mit prepinac NAV/GPS - ten prepnout na GPS. |
| |
|
| | | | Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 10:51 | |
| | tak optimisticky bych to nevidel. zejmena proto, ze pise ze leta po netu a tam je vygtenerovany plan do FSky z routefinderu docela fajn vec, ale v okamziku kdy (zejmena ve fazi priblizeni, ale i kdykoli jindy) dostane pokyn k nejakemu msjsku nebo ISECu, tak bude takrikajic v loji ... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 11:45 | |
| | Pouzivej VasFMC... VasFMC 2.0 dokonce vypada jako normalni FMC... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 13:54 | |
| | Ted sem se na ni akorat koukal a ta nova verze vypada fakt skvele skoro jako Ackova |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 15:01 | |
| | tan VasFMC je skvelej, jen jeste vedet kde do toho stahnout aktualni SIDs STARs a ROUTEs |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 15:05 | |
| | Navigraph na to vydává pravidelně AIRAC, spolu se všemi ostatními addony. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:34 | |
| | noc moc skvely Vas FMC nejni , musis to litat v okne a ne ve fullscreenu |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:45 | |
| | Ale v okně to je lepší |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 13:11 | |
| | | |
|
| | | Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 17:15 | |
| | RNAV v letovych cestach mozes letiet aj s GPS, splnas vtedy podmienku B-RNAV (basic RNAV), teda +/- 5NM od trate. (GPSka vsak musi byt certifikovana na B-RNAV, teda nie kazda..) Avsak priletove, odletove procedury a zostupy musis lietat pomocou konvencnych radionavigacnych zariadeni. Preto su pre niektore letiska zvlast robene STAR-ky, ci SID-ky aj pre RNAV aj pre konvencne zariadenia.. |
| |
|
| | | | Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 17:20 | |
| | Já myslím, že pro potřeby FS je nejaké B-RNAV zbytečné, protože v default GPS chybí mraky fixů. V dnešní době už je s tím nemožné naplánovat trať správně a správně ji zaletět. Aspoň teda na FS2004. FSX má updatovanou, nebo updatovatelnou databázi ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 17:34 | |
| | Nevim jak presne funguje ta cesminova utilita na prevod planku z RFinderu, ale moje vlastni utilita na databazi fixu v default GPS kasle a vsechny body v trati dela jako user s uvedenim souradnic. Predpokladam ze ta cesminova taky. Tzn: Zalet se to spravne da, ale bude muset napsat do planku na IVAO ze zada radarove vektorovani misto odletovky / priletovky a nechce zmeny planovane trasy.
Jinak myslim ze jak FSX tak FS 2004 ma updatovatelnou databazi na urovni prepisu scenerek. Viz posuny majaku NER, OTA.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 17:37 | |
| | nechce zmeny planovane trasy.. aneb, at zije realita... sorry, ale to je fakt ulet |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 17:40 | |
| | Jasne, ja netvrdim ze je to dvakrat ARAIG ale je to bliz realite nez VOR2VOR. Pokud bude chtet litat IFR stejne nakonec zkonci u PMDG nebo nejakyho jinyho realnyho addonu. Ja online litam jen VFR a OAT a tam je to o necem jinym |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 18:03 | |
| | pockej a tim jako chces rict ze vor2vor neni IFR, nebo ze se nelita? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 18:07 | |
| | No napriklad v CR uz to jde jen po jedny trati (tusim W32) a direct mezi nekterejma letistema. Na ruzyn uz neni zadny NON-RNAV priblizeni a vsechno se vektoruje. Ja o tom jakzto virtualni VFR pilot moc nevim, urcite to tady nekdo vysvetli lip. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 18:35 | |
| | No jo to mas pravdu, ze vlastne je jedina W32. ale pak mas preci dalsi vory, podle kterych se muzes navigovat. spis by me zajimalo, jestli predpisy umoznuji litat mimo trate. a myslim si ze jo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 20:09 | |
| | Pokud ja vim tak pokud letis jako IFR s non-RNAV tak plati ta W32 a DCT mezi par letisti jak uz bylo receno.
Od VORu k VORu mimo W32 se navigovat muzes, ale jen jako VFR a tudiz za podminek VMC atd.
Snad jsem to napsal dobre
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 19. 2. 2008 / 11:11 | |
| | Co já vím, tak u nás musíš jako IFR letět po tratích letových provozních služeb. Jinými slovy, když si do plánku LKMT-LKPR napíšeš "TBV DCT OKL", tak povolení asi nedostaneš, nebo tě prostě pošlou kam se jim to zrovna bude hodit. Rozhodně tě nenechají letět podle tvé trasy vlastní navigací. Možná na vektorech, ale musel bys prosit, mít vážný důvod a i tak bys byl mnohokráte proklet |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 19. 2. 2008 / 11:26 | |
| | aha...tak kluci diky...zase sem o kousek chytrejsi
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 17:55 | |
| | No já používám http://www.fsroute.com/, kam se nakopíruje trať z routefinderu a pak se to uloží jako *.pln, který jde pak nahrát do KLN90B u Tůčka a tímpádem se tam nemusí ta trasa kroutit tím kolečkem. Ale i tak tam spousta fixů vždycky chybí a je potřeba si je tam ručně pak doplnit. U té 154ky to jde naštěstí doplňovat za letu, takže tam nabouchám jen pár bodů dopředu a letím. Ty vaše udělátka by asi neuměly importovat celý plánek do KLNky, že ? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 18:05 | |
| | Ty PLN pro KLN jsou standardni FSkovy PLN? Posilam mailem par planku z toho svyho prevodniku tak to zkus.. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 18:10 | |
| | Mrknu na to...Nevím, jestli jsou standardní protože mi příjdou aktuálnější, než to co vymyslí FS planer. Chci tím říct, že se tam zdá být víc fixů, než má default GPS. marcelator@centrum.cz |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 18:12 | |
| | Standardni jsem myslel ve smyslu formatu souboru Mrkni do mailu.. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 18:48 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:01 | |
| | Tak jsem to zkusil a funguje to, počet bodů v *.pln odpovídá počtu v KLN. Jen by to chtělo otestovat na nějaké moderní trati, páč uprostřed Ruska se to asi moc často nemění Nějaké Německo, nebo tak... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:01 | |
| | Nebo ještě jinak - ukládá to všechny body pomocí souřadnic, nebo jen ty které nezná ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:11 | |
| | A jo, už jsem si to našel Tak v tom případě je to revoluce v lítání s Tupolevem a mělo by to být součástí základního balíku. Tupláci ti utrhají ruce |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:15 | |
| | Tupláci utrahú ruce hlavne tomu, kto vymyslí ako exportovať priamo do KLNky, toto prevádzkuje dosť tuplákov bežne (ale cez Cesminu ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:22 | |
| | Co má Cesmina nevím, ale tohle tam fakt nastrká celou trať. Teď ještě obejít ten max. počet 30 bodů, trochu zjednodušit SID/STAR a je to geniální éro. Ono je geniální už teď, ale nějak nezbývá čas na požitek z letu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:26 | |
| | no vono to je tech 30 bodov podla realu... a SID/STAR nepotrebuju nic, len obnovu... a ta sa bohuzial musi vytvorit uzivatelmi a pre cely FIR naraz.
Kto by sa do toho teda eventualne aj pustil...
http://home.elka.pw.edu.pl/~mkrawczy/KLN/KLN90B%20SID-STAR.zip (ja sa chystam na LZBB FIR ale jaxi mi to nefunguje - musim poriesit) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:47 | |
| | No popravde sem to psal proto, ze mi Cesminova utilita z nejakyho duvodu nechodi.. Ale myslim ze ta jeho je podstatne dal, umi fajly pro FMC PMDG, Airbusu.. Zkus jestli ti bude fachcit a jestli ne, poslu ti (a pripadne i jinejm zajemcum) ten svuj program. Je to ve Visual Basicu 6 (na NETu se da stahnout runtime) a je tam jedna limitace - v nazvu letiste nesmej bejt mezery, protoze mi to rozhodi ten za pet minut napsanej dekoder (Napr do Tolmachevo APT se musi doplnit podtrzitko). Pokud by se ukazalo ze to v cesminovym programu nejde, tak to opravim a dam k dispozici. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 19. 2. 2008 / 11:26 | |
| | Klidně mi pošli ten svůj. Mi stačí, že to umí Tupoleva. Jinak ten problém s názvem bych řešil ICAO zkratkami, jestli to jde. Dá se tam nějak aktualizovat AIRAC ? |
| |
|
| | | Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:28 | |
| | Tak jsem si procetl cele forum (velice dekuji za odpovedi) a nejlepsi pro mne asi bude vasFMC. Uz jsem si ho stahl, nastavil a vse ok. Az na to ze (i kdyz jsem si nastavil allways on top) mi ho MFS prekryje a pri letu ho nevidim. Nevite jak na to?
btw: ja uz letam PMDG, ale uz me to nejak neba, chtel bych letat se 707, nebo 727 a mnoho dalsich |
| |
|
| | | | Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:30 | |
| | Tak si tam hod CIVA INS, nauc sa N-RNAV a lietaj to ako velki chlapci |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:46 | |
| | Velki chlapci to tam maj nejaky meky zda se... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 19:51 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 20:22 | |
| | to tam nejak nevidim. Ve slovenstine je spravne napsat velki chlapci? Nemelo by bys spis velcí chlapci nebo kdyz uz tak velký chlapci? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 21:19 | |
| | Jo, je to gramaticky správne. Jedná sa totiž o nominatív množného čísla mužského rodu a životného vzoru chlap. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 21:23 | |
| | he he, tak to je teda hnus ted uz si cestiny zacinam cenit |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNAV pomoci zakladni GPS 18. 2. 2008 / 22:04 | |
| | aká papľuha
ešte dodám, že príd.m veľký sa skloňuje podľa vzoru pekný. |
| |
|
|