| | | Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 16:48 | |
| | | |
|
| | | Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:18 | |
| | pěkný, ale mam dotaz - "number 2, rwy31R, clear to land" ... to se může? ,pak je to tam ještě jednou... clear to land - maintain visual separation with traffic ahead ... |
| |
|
| | | | Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:29 | |
| | to jsou FAA pravidla a to se v Americe smi... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:33 | |
| | A když jsme u toho, není někde nějaký pěkný pojednání o tom, co se v americe ještě všecko smí a jak se mluví? Docela by mě ty amerikánský předpisy zajímaly, až mě to zase čapne a budu se chtít proletět po USA, abych tam nebyl za blbce |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:05 | |
| | hmmmm tak jo, tak já se do toho teda ponořím... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:53 | |
| | Jo, na teba to je "drobné" zhrnutie. )) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:45 | |
| | zajímavý.. to by mě ani ve snu nenapadlo něco takovýho... |
| |
|
| | | | | Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:17 | |
| | Asi tam nemají v předpisech a doporučeních, že by neměla být ve větší míře užívána intonace a že korespondence by měla být v co možná nejneutrálnějším tónu )) nebo jak je to kýho vejra formulované v radiotelefonních postupech )) Už vím, je to v kapitole I. článek A. odstavec c) zachovávat stejnou výši hlasu ve všech fázích hovoru. ) |
| |
|
| | | | | | Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:54 | |
| | oni to nepotrebuji, kdezto u nas to je pro francouze, spaneli, italy, asiaty a dalsi exoticke zeme, aby vubec rozumeli, kdezto v americe to neresi, a pokud nerozumis (coz oni poznaji), tak zvolni tempo... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:57 | |
| | Nejen v Americe, tohle je běžné za hezkého počasí i v Paříži na CDG |
| |
|
| | | Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:34 | |
| | Nejlepší je teda konec |
| |
|
| | | Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:54 | |
| | u nás na Ruzyni je taky jeden takový dispečer na Radaru, kterej si to dost užívá podle tónu hlasu pro ty, kdo nevědí koho myslim - je lehce identifikovatelnej podle toho, že vždy (opravdu pokaždý) po tom, co pilot zopakuje instrukce mu ještě odvětí "affirm" či "affirmative" ... tipl bych ho na staršího pána... Když byla ještě Oblast a Radar v budově věže na Ruzyni, tak jsem mě možnost se tam přes známého podívat a byl tam jeden takový starší - říkali mu Ufoun ... ale jeslti je to on si jistej nejsem )) |
| |
|
| | | | Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 17:58 | |
| | Spis Darek se mu rika...Je to on)))Jeste rika AHA))))(Teda PRAHA) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:00 | |
| | a jenom doplnim, ze ATCho dela uz 35let, takze klobouk dolu a tento clovek hrave strci nektere o dost mladsi kolegy do kapsy... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:07 | |
| | no jasne...vis kolik musi mit zkusenosti?
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:12 | |
| | Hodně A nejlepší je to, když člověk chodí do práce s takovým nadšením, to se hned líp tráví den a určitě i piloti jsou radši, když tam slyší takového pohodáře, než nějakého brumlu, co je odkecá a nebavka... nedávno při okruzích na LKMT se skoro zdálo, že tomu ATC vadí, že ho budíme ve službě...to byl takový ospalý hlas a bylo poznat, že ho to očividně nebaví |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:20 | |
| | Se nediv, když zpoza hangáru na 747 vyjede OKLFA a každé 4 minuty chce "tač´n´gou" |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:32 | |
| | Já jsem nechtěl tač en gou, ale "Letmé přistání a vzlet" Ale jinak to chápu, je to zklámání Chtěl jsem se zeptat, jestli si můžu lítat jen tak a nerušit, ale bylo mi to takové blbé |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:35 | |
| | Věř mi, že i mně už tenhle postup párkrát napadl, ale jedou jsme holt řízené letiště s H24 ATC službou, tak tě prostě musíme řídit. Ale nechápu proč netrénujete okruhy třeba v LKZA zadarmo a pěkně v klídku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:43 | |
| | To víš, velké letiště, velká dráha... aspoň se trefím na to Touch and Go |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:52 | |
| | Jenze udajne (neni to potvrzene) on nema vubec zadny vztah k letadlum a tuto praci bere jenom jako praci, takze zadne nadseni...A pohodar, to uz daleko ne, za kazdou relaci a uz mimo frekvenci nadava na kazdeho pilota, kazdou normalku a vubec vsechno co exituje |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 21:52 | |
| | No však to je v pohodě Však piloti na ATC v letadle taky pořád nadávají To jsou takové dvě veselé party lidí, které si vzájemně ze sebe utahují a nadávají na sebe, ale taky si bezpodmínečně důvěřují, teda aspoň já ATC v reálu důvěřuju, když už nemám v C152 TCAS nebo podobné zařízení |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 22:47 | |
| | Jo jo, ATC jsou dobrá věc. Jenom když letím já, tak se dokážu během tří hodin potkat se třemi letadly a být vždycky na jiné frekvenci |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:51 | |
| | no jenze kdy vzrostl provoz? Jeste za dob krale Klacka bylo stejne ridicich jako pilotu...Je s podivem, ze se vubec dokazal porovnat s takovym narustem, zatimco jeho vrstevnici odpadali |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 21:42 | |
| | Některá slovní spojení mi připomínají jistý dopis..
Zasvěcení vědí..
nezasvěcení mají smolík.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 21:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 21:54 | |
| | Je mi líto.. To nejde.. Stačí, že má velké problémy pisatel.. Nemusím je mít ještě já.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 21:57 | |
| | no škoda |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 22:04 | |
| | )))))))) LOL. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 22:48 | |
| | Já si říkal, jestli to mám taky naznačovat |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 18:13 | |
| | tak to je hustýý ja to tušil, že to bude on... dík moc za info |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:41 | |
| | Dárek a Ufoun jedna osoba jest... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:55 | |
| | Anebo "Ráááádžr". Nikdy jsem ho neviděl, ale představuju si ho živě a v barvičkách |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 21:41 | |
| | To já jsem si ho taky, ale ani ty nejbarevnější sny se nevyrovnají realitě.. |
| |
|
| | | Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:27 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:32 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:38 | |
| | Zrovna to první jsem chtěl hodit teď to je hodně drsné Piloti radí, co má dělat To je drsné no Byl jsi rychlejší |
| |
|
| | | | Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 19:57 | |
| | tak to je nejdrsnejsi video co sem videl |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 01:44 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 06:45 | |
| | No, na CNN to odhadli Takže když z 8500 pilotů jich jenom 650 prošlo testem anglictiny, to znamena, ze maji v podstatě nedostatek... Jdeme lítat do Číny, tam nám zřejmě projde leccos |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 08:06 | |
| | proc tak daleko? Staci jit od Slovenska na vychod, ci od Rakouska na jih, je to to same... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 09:07 | |
| | Hmmm, tobvě sice ledascos projde, ale když budeš mít rů*er, tak ti zavážou oči šátkem, daj ruce dozadu, za provaz na zápěstí ti strčej prkno s tvym jménem a zastřelej tě tam kde zrovna budeš. To se ti jinde než v Číně taky stát nemůže |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 09:10 | |
| | No, myslím, že by neškodil povinný kurz "simple english for communication with complete idiots" pro americké řídící, aby když jim někdo evidentně nerozumí neustále neopakovali "Have they cleared you to the ramp?" ale použili třeba "Did they..." nebo "Are you..." Na to by se i Číňani mohli chytnout... Učím AJ 15 let, tak vím o čem mluvím... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 09:13 | |
| | nevim, ale zrovna have you mi prijde v tomto momente naprosto jasne a i kdyby pouzili cokoliv jineho, tak by cinani na nestandardni a nenaucenou frazi tezko reagovali....Ale neucim 15let AJ, takze nevim, ale vim, jak komunikuji na frekvencich tady v CR |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 09:18 | |
| | Prostě perfektum se probírá o něco později, než present a past simple, tak nějak |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 09:15 | |
| | Když nestíham komunikaci nebo nemam dobrou krátkodobou paměť tak si to píšu na papír... ale chudáci čínani, si vem jak dlouho tvrá čínskejma znakama načárat jedno slovo... to aby si začal psát už v Hong-Kongu |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 09:16 | |
| | a ze tohle zrovna pouzil american, kdyz se o nich tvrdi, jak si jazyk strasne zjednodusuji |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 10:15 | |
| | no, některý tam vkládaj dost kudrlinek - viz první příspěvek tohoto threadu |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 10:22 | |
| | EDIT:
Ano, pane, 100% souhlaas - a už jsme tady o tom jednou diskutovali, že ten čong byl fakt mimoň, ale ten ATC situaci taky nezvládnul, protože jeho úkolem je v daný situaci řešit bezpečnej provoz (=najít cestu, jak se s čongem domluvit, když už tam dřepí a má ruku na throttlech) a ne ho pérovat a ukazovat všem na frekvenci, jak to s čongama nejde.
PS: anglicky jsem se učil sice kdysi, ale za to celkem 15 let - a tu mluvnici vidím dost podobně... A angličtině čínských přístavních dělníků se říká "pidgin english", takže by to taky mohl být "kurs pidgin english pro ATC" - to určitě zní líp - a při představě, že těch čongů (co neprošli zkouškama nebo je nedělali - a přesto do tý Ameriky lítaj) je 5500 (!šílený!) - tak to vidím jako docela dobrej nápad |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 12:08 | |
| | Nechcem sa zastavat Cinanov, ale pre nich je anglictina tak tazka, asi ako pre nas cinstina.
Takze rad by som videl, keby sa musel amik ucit cinstinu, ako mu to pojde a ako bude rozumet, ked mu tam zacne cinsky ATC pingpongovat do sluchatok a este ked sa k tomu prida ten radiovy sum... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 15:50 | |
| | Já myslím, že amíkům by se velmi těžko učilo cokoliv, ale oni jsou světoví, takže jim to žíly netrhá... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 16:13 | |
| | Budeš se divit, ale čínština (mandarínština - čínština neexistuje) není vůbec složitá...žádný nepravidelný slovesa a nic takovýho, sám se jí učím |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 17:38 | |
| | nechci se hadat, ale je mandarin a pak je jeste puvodni cinstina...Samozrejme oni umi obe, ale v soucasti je to mandarin... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 18:10 | |
| | Nepleteš si to s mandarinkama? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 18:17 | |
| | nee, nevim, jak se to preklada do cestiny, tak to je anglicky |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 18:17 | |
| | nn...čínština je dá se říct soubor jazyků,ty si to možná pleteš s kantonštinou, další čínštinou |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 18:20 | |
| | jop, cinstina je soubor jazyku, byl jsem nepresny, mandarin je neco jako dialekt, stejne jako dalsich milion dalsich verzi |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 18:52 | |
| | dost nesouhlasím.
Kdyby se masivně lítalo do Číny a podmínkou by bylo, že se tam i v éteru mluví čínsky, tak by se to člověk musel naučit. Tak to prostě je. A ti piloti vědí předem, že mezinárodní leteckou řečí (mimo Čínu) byla eště před tím, než se narodili, angličtina - takže pro pilota na mezinárodních linkách to je stejná podmínka, jako umět řídit letadlo. Nemůžu si pomoct, takhle to vnímám já... (a ta čínštia fakt neni zas tak težká proti japonštině učiněnej Shakespeare ) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 19:14 | |
| | Doktore, musim s tebou nesouhlasit..
Angličtina je sice jazykem leteckým.. Ale..
Za bolševika bylo pro tehdejší československé piltoy naučit se anglicky stejně těžké, jako je to pro ty čínské.. Věřím tomu, že 90% z těch československých umělo perfektně (nebo aspoň velmi dobře) frazeologii a zbytek znalostí obecné angličtiny byla bída s utrpením..
Dnes tu máme situaci jinou.. Tlačej do nás americký filmy, americký seriály.. Angličtinu máš na každým rohu.. Nevim, v Číně jsem nebyl, ale neřekl bych, že jsou na tom v tomhle stejně jako teď my..
A jestliže mu někdo do frekvence řekne: "have you been cleared int the ramp", tak docela chápu, že nemá ani ánung, co se po něm chce a odpovídá intuitivně.. Kor když ramp mají snad jen amíci..
Když si k tomu připočtu i to, že ten pajlot tam mohl letět teoreticky prvně v životě (jednou to musí bejt poprvé), tak bych se mu zase osobně až tak moc nesmál..
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 19:23 | |
| | No prave, ja toho cinana lutujem.
Popravde ja som tomu americanovy absolutne nerozumel, nebyt teda titulkov, som z tej americtiny tiez uplne vedle.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 19:38 | |
| | mne to prislo dost srozumitelne na to, jak jsou schopni mluvit... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 20:39 | |
| | Ještě bych přidal, že ten pilot chudák do toho éra sedl den předtím, než přistál na JFK. Tipuju, že já bych fungoval americky po nějakých 11 hodinách letu úplně stejně a to i kdybych celou dobu jen seděl a koukal. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 20:56 | |
| | Aneb jak kdysi v PilotClubu vyprávěl jeden nejmenovaný pan kapitán - než jsme letěli poprvé do Njů Jorku, tak jsme si sehnali na kazetách nahrávky komunikace a pak si to až do omrzení pouštěli a učili se to nazpaměť. Říkali jsme si, že když tam takhle poprvé doletíme, budeme moct říkat aspoň něco a třeba se občas trefíme |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 23:29 | |
| | Můj názor je tady:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=210685&lan=0
a moc se asi nelišíme, že ten ATC rozhodně nepodal standardní výkon.
Nicméně - já jsem se učil 15 let anglicky v jednom kuse - od čtvrtý třídy - a skončil jsem na vejšce - to všechno za hluboký totality. Pak už mne to nebavilo (to učení, angličtina jo). A mý rodiče (a ani mne) to nestálo ani moc prostředků, ani moc peněz, začal jsem v "závodním klubu ROH" a prostě jsem pokračoval po kursech a učitelích, jak bylo co k mání. Za 4 hodiny soukromý lekce se tehdá platilo 50,- Kčs (a lyžařskej kurs byl 100,- KČS za hodinu).
Takže - vím, že jsou lidi,kteří mají s jazyky problém, ale kdo chtěl (anebo to potřeboval), mohl se naučit v kterékoliv době a režimu. To bylo to jediný, co nám těžko mohl někdo zakazovat. Vejmluvy, že za bolševika jazyky nebyly neberu ! |
| |
|
| | | | | | | | Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 21:15 | |
| | Souhlasím s tím že umět anglicky je pro pilota dopravních letadel na mezinárodních linkách stejně důležitá podmínka, jako mít pro to lítání obecně vůbec licenci. Asi bych byl poslední koho by někdo nařknul, že tohle pravidlo nectí a nesnaží se prosazovat (viz dávné debaty o tom jak se tu "přehnaně" používají anglické výrazy, že
USA je ale trošku o něčem jiném - jejich ATC si prostě na frekvencích povídají volnou řečí, nějaká standardizace je spíš jenom něco jako kuchařka, do které se člověk mrkne poprvé když to vaří a pak už si to vždycky stejně udělá po svým. Ano, řekněme, že mi přijde jejich akcent a srozumitelnost mnohem snadnější než třeba britský a některé jeho šílené varianty. Ale rychlost jakou mluví a různorodost termínů jaké používají, to je pro neangličana občas opravdu hodně těžké.
K tomu se přidává taky hodně jiných problémů:
- u všech co v USA lítají se tak nějak bere za samozřejmost, že znají perfektně místní "orientační body" - takové povědomí o krajině, o městě kde přistávají, kde je jaký významný barák, kopec, stadión, silnice... A to neplatí jak by mohlo vypadat pro VFR lety, ale pro kohokoliv, dost často i pro letadla pojíždějící po letišti. V těch ukázkách to taky bylo dost často slyšet a realita je ještě mnohem horší. Kdo se tam dostane poprvé, to bývá hodně velké utrpení. Různých directů na "A-mountain" (kopec s velkým namalovaným bílým "A", poté co člověk přemýšlí jakou že to "a mountain" vlastně pan řídící myslí), "interstate" (každá druhá víceproudovka), "stadium" (hraje pan ATC spíš hokej nebo americký fotbal?), "golfcourse" (ehm?!), apod. jsem si užil dosti. A při pojíždění ? Pokud nevíte kde má jaká aerolinka hangár, jaký je rozdíl mezi apron, ramp a parking, kde je na letišti jaká hospoda, kde to vlastně je "at the base of tower" a kde parkují "NEmístňáci" ,tak jste dost nahraní, nějaké označení taxiways, na to se moc nehraje.
- jejich frazeologie nejen není příliš standardní, ale taky je pokaždé jiná...popravdě si za těch několik měsíců nevzpomínám, jestli jsem vlastně nějakou věc slyšel 2x stejně
- mluví většinou hrozně rychle a automaticky očekávají, že tomu člověk porozumí...když se zeptá, je většinou všechno dávno v háji, protože už na provedení závisí další 2-3 věci
- no a pak je tu ten klasický problém s tím, jak se některým věcem ve státech říká a jak se vyslovují. Vypadá to jako fór, ale není, dělalo to problém i angličanům.
Suma sumárum...chlapci šikmoocí mají být sice profíci jako břitva, ale lítat ve státech není žádnej med a tak se jim moc nedivím. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 13. 2. 2008 / 12:39 | |
| | No tohle musí bejt hodně těžký. Myslím, že pro lítání po Americe musí bejt člověk určitě velmi zdatnej angličtinář. Ovšem na 2. stranu, kdo to zná, pro toho to musí bejt přijemný, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Když má řídící svou práci rád... 13. 2. 2008 / 15:07 | |
| | Příjemný možná ano, horší je se s tímhle zlozvykem pak vrátit lítat do Evropy To člověku pak o hlavu omlátí ještě mockrát. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 13. 2. 2008 / 15:53 | |
| | tak rozdíl je neumět názvosloví a nevědět, kde je stadion, ale neumět anglicky je už horší, to máš i v tý reportáži od CNN, na kterou je link nahoře. Čerství absolvent skoužky odpovídá následovně:
CNN: Have you ever had trouble talking to the tower?
Pilot: Yea........ehhhh.........We ehhhhhh flew to ehhhh america [zní to jak american]....europe....ehhhh....just....the....pilot....ehhhh....urally [?? prý usually] speak english
asi nemám dost zkutečností, abych posoudil, jestli má místní pozoruhodné názvosloví takový vliv, ale tohle je přece absolutně nedostačující znalost základů. Kdyby se ho vyptávali a používali složité tvary a slovní spojení, tak pak by dělal chyby kdekdo, ale tohle...nechtěl bych s ním letět... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Když má řídící svou práci rád... 12. 2. 2008 / 21:40 | |
| | Ani náhodou. Angličtina je celkem jednoduchý jazyk, určitě je například pro Čecha lehčí naučit se anglicky než naopak. Jak složitá je čínština, netuším. Každopádně mám teď spolužáků z Číny spoustu a všichni mluví anglicky i německy bez problémů. |
| |
|
| | | Re: Když má řídící svou práci rád... 11. 2. 2008 / 23:09 | |
| | | |
|
|