FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Real Airbus Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 15:02
step   
Čau,

chtěl jsem se zeptat znalců, jestli piloti běžně na simulátoru cvičí přistání s kompletním výpadkem Fly-By-Wire (případně kompletním výpadkem Hydrauliky). To znamená ovládání letadla pouze pomocí pedálů a mechanického trimu výškovky.

Zajímalo by mě, jak dobře se takto letadlo ovládá.
 

Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 18:01
Gustav ( BHA576 )   
Tak nevím jestli má real Airbus něco jiného než joystick,natož pedáli
 

Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 18:08
donCarlos
Ale má Bez pedálů a trimu by to jen těžko šlo...
 

Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 18:16
Cirrus/Pindra
Gusťo nic proti tobě, ale ptal se znalců airbusu, ne znalců boeingů, concordů a dalšího možného jen ne airbusů hehe... a samozřejmě, že pedály má
 

Re: Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 18:37
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo má spojku , brzdu , plyn
34499 B / 600 x 420 / LOWI.JPG
 

Re: Re: Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 20:22
Switch   
Kdepak, koukal jsem, že to má pedály jenom dva.. asi automat
 

Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 18:15
Cirrus/Pindra
Já jen vím, že před pár lety se výcvik s výpadkem hydrauliky necvičil na žádných letadlech. Teď tomu může být jinak, ale nevím o tom... načež si myslím, že pravděpodobnost úplné ztráty hydrauliky u Airbusu je minimální, poněvadž má tyto systémy trojnásobně jištěné. Jinak samozřejmě je to v podstatě fatální závada.
 

Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 20:07
Proxx
Viem ze vyvijal sa aj system, ktory dokazal uriadit lietadlo pomocou tahu motora pri kompletnom vypadku hydraliky. Ale z dovodu, ze pravdepodobnost takehoto vypadku je strasne ale strasne mala, nenasadil sa do lietadiel...
 

Re: Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 20:33
XEAR
ano, přesně jak řikáš, přál bych tomuz blbci z FAA, co to odpálil ze stolu, at si sedne do letadla bez hydrauliky ! Ze je to moc drahy a nevyplatí se to ? no kde to jsme, že se přemýšlí, jestli se vyplatí zachránit lidský životy nebo ne...
 

Re: Re: Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 21:21
step   
Co se týká totální ztráty hydraulických systémů, vím jen o dvou případech, z čehož ani jednou to nebylo paradoxně závadou na hydraulice.

Jednou zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_232

Podruhé zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Baghdad_DHL_attempted_shootdown_incident

Pravděpodobnost tedy mizivá. Pak je užitná hodnota takového zařízení sporná.


 

Re: Re: Re: Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 21:35
XEAR
no, já si myslim, že cokoliv, byť je nepravděpodobné, že se něco takového stane, by pomohlo zachránit byť jen 1 - slovy: jeden lidský život, je system k nezaplacení
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Real Airbus   7. 2. 2008 / 13:01
OK-BKY
S tim pry pocitaji i navrhari a pry se tomu rika kalkulovane riziko
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: Real Airbus   7. 2. 2008 / 13:56
BigglesR   
jestli jsem ten systém dobře pochpil, tak je spíš softwarová záležitost a nenapadá mě důvod, proč to nedat třeba do novejch letadel. Ale kyžtak mě opravte.
 

Re: Re: OT: Real Airbus   6. 2. 2008 / 20:29
step   
Já jsem právě kdysi někde četl, nebo viděl nějaký dokument, kde vykládali o všech těch krabicích a drátech, jak je to všechno X krát zálohované. O hydrauliku ani tolik nešlo, jako o ten systém Fly-By-Wire. Tvrdili, že když už to všechno vypadne tak se dá ještě doletět pomocí směrovky a trimu výškovky, což jsou jediné dva mechanicky zálohované systémy. Tak mě zajímalo, jestli to vůbec někdy někdo vyzkoušel.
 

Re: Re: Re: OT: Real Airbus   7. 2. 2008 / 09:40
Cirrus/Pindra
Ano, směrovka a vyvažovatelný stabilizátor maj mechanický backup a určitě to už za letu zkoušeli...
 

Re: Re: Re: OT: Real Airbus   7. 2. 2008 / 11:11
PetrS
Ahoj,
na simulátoru se cvičí relativně krátkodobý let s mechanickým backupem (směrovka pedálama a výškovka trimem), ale ne z důvodů výpadku Fly-By-Wire, ale pro získání času na totální reset VŠECH letových počítačů (Tj ELACy a SECy). V případě některých problémů se prostě na stropním panelu všechny vypnou, pár desítek sedkun se počká a pak se zase postupně zapnou. A po tu dobu se éro řídí na Mechanical Backup.
Zkoušel jsem to a pokud to letí rovně, je to OK, ale zkusit začít klesat nebo stoupat je obtížné - éro má velké zpoždění reakcí, a tak se rozhoupe podle křivky zvané "Phungoid" - viz popis A300 v Bagdadu). Představa, že by se s tím dalo přistát, je dost šílená. To asi jen náhodou, pokud by to vyšlo do vhodného bodu té vlnovkové křivky - což asi byl i případ Bagdádu.
 

Re: Re: Re: Re: OT: Real Airbus   7. 2. 2008 / 11:56
step   
Díky, přesně to mě zajímalo.
 

Re: Re: Re: Re: OT: Real Airbus   7. 2. 2008 / 14:47
Rychlokvaška
Jen drobná poznámka - té křivce se říká Phugoid a jedním ze základních požadavků na dopravní letadla je, aby tento projev dynamické (ne)stability byl pozitivní, čili aby se výchylka oscilace postupně zmenšovala až do nuly. Ono se tak chová vpodstatě každé letadlo, pokud ho člověk řídí trimem (což je řekněme ta špatná metoda - Phugoid křivka se uklidní až se éro ustálí na vytrimované rychlosti. Tím nechci říct, že by to bylo pro let nebo snad přistávání nějaký med, ale když si člověk uvědomí co tím nastavením stabilizátoru s letadlem vlastně dělá, tak to jde.
 

Re: Re: OT: Real Airbus   7. 2. 2008 / 12:05
Toomitsch
Ono vypadek obou motoru u L410 je taky tak mizivy, ze se s tim nikde nepocita a hle, 5.1.2008 Venezuela...
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ