FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nástupce legendárního Concordu Jeden příspěvek | Celý strom
Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 19:51
skyfly
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=520480
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 19:56
pilot_master   
dufam, ze saa to vydri len ten design sa mi nepaci vobec, concord bol krajsi,ale dufam ze to dokoncia
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 20:08
Už přistál   
A víte co to znamená? To znamená, že jsme zase o krok před nimi!
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 20:25
Riff   
už to tu bylo, připomíná mi to star wars, ale budiž, zdá se to být zajímavý
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 20:37
memorex
jeeee to vypada jako dlouha a hubena vzducholod.....uz se tesim az to budem pilotovat ve FS
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 20:45
Madvlk   
No to je hnus fialovej...
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 20:55
skyfly
ale no tak...zas až tak strašne to neni
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 20:59
donCarlos
Concorde byl krásnej, tohle moc není... Ale trochu mi to připomíná Tu-114, hlavně ta přední podvozková noha
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 21:02
FSPilot   
Tak, tohle jim vyplivly programy při zadání velké nadzvukové těleso a teď už jenom zbývá z toho udělat letadlo schopné letu Při vší úctě ke konstruktérům tohoto výtvoru si myslím, že v takovém provedení to bue sedat tak kolem 200-300 KIAS a bude to takový velký bráška MiGu 21 upraveného tak, aby z toho nebylo za žádnou cenu vidět ven ani z kabiny a aby to vypadalo moderně Dávám tomu rok, maaaximálně dva No, ikdyž jak tak uvážím-dneska když se do něčeho vrazí počítač, tak letí snad úplně všechno, co má motor
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 21:12
Rychlokvaška
Že mně nebudeš Ivoši pořád ignorovat s těma počítačovýma letadlama, že ne ;o)
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=208266&lan=0

Mimochodem...všem ostatním k těm nekonečným kritikám všeho co není zrovna vaše oblíbené letadlo Zkuste se na to dívat jako na příležitost, co byste mohli za oněch 20-25 let lítat...a to nejen jako pasažéři, ale třeba piloti. Pořád je to hnusnej krám ? ;o)
 

Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 22:44
Mike2811
Je, na žádné fotce jsem neviděl okýnko pro piloty, jak se s tím potom dá bezpečně lítat ?
 

Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 22:51
donCarlos
Na co piloti?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 22:55
pilot_master   
uz to bude asi tak dokonale lietadlo ze piloti si daju kafe nastavi pristroje, autoland pospia si a cely let budu oddychovat vsade budu kamery aby mali aspon nejaky prehlad ze kde su
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 22:59
donCarlos
Pilot bude sedět vzadu, zády ke směru letu, v komoře na košťata, bude se mu říkat "Operátor" a bude mít na starost dohlížení na nebezpečnou fázi "autotakeoff"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:05
pilot_master   
asi tak nejako, len aby tieto vtipky neboli v buducnosti realom, take lietanie by sa mi uz nepacilo, staci sa len pozriet do kokpitu 787 Dreamliner...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:10
Mike2811
Dreamliner jenom dohnal Airbusy, samá LCDčka... :-/ Ale stejně mi 787 příjde nějak sympatičtější, možná je to tou hnusnou airbusáckou modrou...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:19
Tragédie v JRD
fajn... navrhuju aby jsi ihned prodal mobitor co mas doma (at uz LCD nebo CRT) a misto toho si koupil stary klasicky zeleny ci zlaty mono herkules... )

ty jo.. tady si pripadam jak nekde v ustavu pro zaostale... to jako dodneska se ma litat s milionem klasickych budiku, narocnejsi obsluhou, atd? nebylo by rovnou lepsi letadla zrusit a vratit se k bleriotovi, zrusit vlaky a vratit se k stefanove rakete? nekdo zaspal pokrok ...

tuhle sentimentalitu neuznavam ... ero jako ero, litat to, je to relativne levny... sup sem treba s LCD, a klidne jeste vic...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:20
OK-PPT (AVP57T)   
Nic ve zlém, ale letectví za doby Bleriota bych bral.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:23
Mike2811
Já ne - zbytečně moc mrtvých...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:25
OK-PPT (AVP57T)   
Věc názoru. V té době jak spadlo letadlo, tak to odnesl jeden dva lidé, ale dneska...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:26
Tragédie v JRD
dneska je nas podstatne vic nez tehdy...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:31
OK-PPT (AVP57T)   
No právě, jak říkal můj profesor, pomalu by se s tím mělo něco dělat, protože se tu zachvilku nehnem. Zní to sice hnusně, ale částečně měl pravdu. Ale takové debaty o redukci obyvatel sem moc nepatřř.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:25
Tragédie v JRD
ja ne, prilis nepohodlne pro cestaky...
pro me zame at je v kokpitu treba naha letuska s deseti LCD... je mi to sumak, pokud doletim z mista A do mista B s rozumnou mirou rizika
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 08:02
Toomitsch
Tou rozumnou mirou rizika myslis tu nahou letusku?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:29
Mike2811
Prodávat se nemůže, mám notebooka... Nepochopil jsi mě tak docela přesně, proti moderně rozhodně nejsem, 787 se mi dokonce velmi líbí, ten budík měl prostě jen něco do sebe... Pokud to přispěje vyšší kvalitě a bezpečnosti letu, tak ať tam klidně daj slona i s výběhem, já jsem pro...
Jediná věc, ale to je čistě moje osobní, nevydržím koukat do LCD více jak 4 hodiny v kuse, pak se jdu projít nebo něco prostě dělat... Nevím jak to dělají piloti, snad je z toho nebolí hlava.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:32
OK-PPT (AVP57T)   
A piješ kafe?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:33
Mike2811
Nepiju ještě bych si to polil... Proč, to má pomáhat ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:34
OK-PPT (AVP57T)   
Nevím, nejsem doktor, ale mi dělá kafe u počítače dobře, akurát mi kolikrát nestačí jeden hrnek. Někdy by se šikla termoska.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:38
Mike2811
No já taky ještě nejsem doktor, ale potom poslouchám, jak doktoři brečí jako želvy, že má národ vysoký tlak...
Ale to už sem asi nepatří, ne ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:40
OK-PPT (AVP57T)   
Vyšší tlak jsem kdysi měl při přechodu na střední školu taky, ale potom, co jsem začal pít kafe, tak ho mám prozměnu nízký.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:41
Mike2811
Víš, že máš právo se dostat do všech fyziologických knížek, jestli je to pravda ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:51
OK-PPT (AVP57T)   
Nekecám, beze srandy, při preventivce v devítce mi doktorka naměřila 140/95 a vzhledem k tomu že mám v rodině zvýšený výskyt srdečních chorob, byl jsem poslán na další vyšetření, po jistou dobu jsem chodil po vyšetřeních se stejným výsledkem, načež jsem se na.ral, protože co mě nejvíc štve je, když chodíš zbytečně k doktorovi, samozřejmě nezjistili čím to je. Dva roky na to mi naměřila 120/60 a teďkom si měřím tlak pravidelně a na průměrně mám do 120/65. Denně jednen dva hrnky kávy. A taťka je podobný případ taky měl vysoký tlak a to o dost, kdybych ti napsal kolik, tak mi to nebudeš věřit, dostal i prášky. Po nějakou dobu je bral, ale nedělalo mu to dobře, tak je brát přestal, pije kafe a taky je v pohodě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:37
Tragédie v JRD
tak ti k doktorovi .. koukam do LCD osm hodin denne v praci a porad ziju, oci mam dobry... a pred dobou LCD to bylo zas do CRT...

ono je LCD a LCD... levnej plastikovej kram buhvi odkud a od nejake alespon normalnejsi znacky...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:39
Mike2811
Origoš display notebooku IBM Lenovo R60, s tím by jsi měl mít osobní zkušenosti...
U doktora jsem pečený vařený, jen jsi nejsem tal plně jist, že to k něčemu povede... :-/
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:41
OK-PPT (AVP57T)   
Přispěješ minimálně 30 korunami.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:49
Tragédie v JRD
Mam... zrovna v nem ten LCD displej moc nemusim, ale koukam do nej denne kolem tech 8 hdin denne uz rok ... a bez problemu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:58
OK-PPT (AVP57T)   
Já si myslím, že tohle je otázka zvyku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:09
Už přistál   
Já myslim, že času...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 08:24
FSPilot   
Jooo... za pana Bleriota to bylo to pravé letectví
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 08:48
Riff   
achjo..jo, dobře, bylo, ale jste moc konzervativní, přece si nemyslíte, že na úkor bezpečnosti a pokroku se budou dělat nová letadla osazená analogem?! IMHO piloti budou potřeba vždycky, protože lidský faktor je stále určující a hlavní složkou létání. O té vesmírné lodi, to něco jako to, co by řekli Bratři Wrightové DC-3ce..čas je pokrok a pokrok je nová technologie..tak to prostě je...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 09:35
leonell
Nechci Ti brát iluze. Létání rozhodně nepatří k věcem které by se nedaly plně automatizovat. Letadla budou už z principu mezi prvními věcmi kde ten dohled člověka bude minimální. Jestli ten palubní inženýr, co tam bude více méně formálně jako zástupce společnosti si bude říkat pilot, operátor, programátor nebo steward je věc jiná.
Ti naši "piloti" příštího století budou ty počítače programovat...
Jediná otázka je, zda to bude za 20, 50 či 100 let.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 11:05
kuma   
Nesouhlasím.
Máloco je už dnes tak automatizováno jako kosmické lety - a přesto stále nikdo nezpochybňuje nutnost mít za letu na palubě někoho, kdo to v nouzi ukočíruje "na ruku" - a totéž je ve velké dopravě a bude tomu tak stále.
Všechny automatické systémy, které ulehčují pilotům rozhodování a tím dovolují razantně snižovat počty posádek (třebas až na jednposádkový Gulfstream IV.SP) jsou skvělé, ale nikdy ne plně autonomní - autonomie platí za standardních podmínek a nikoliv v krizové situaci.
A protože se asi nikdy nepodaří namodelovat (=naprogramovat) do automatického systému všechny (!!) možné situace, které by mohly nastat - a jejich kombinace a jejich nejlepší řešení podle variabilních detailů v té dané situaci, prostoru, kursu, počasí atd atd - pak člověk, který je sice chybující a náladový, ale dovede řešit problémy heuristicky (tedy nesystematicky) a dovede improvizovat, v krizi stále je a bude skutečně nepostradatelný.
 

15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 11:35
statikbeno
Možno trochu OT, ale Buran letel a pristál bez posádky čo trochu spochybňuje nutnosť mať na palube niekoho živého pre prípad núdze.

Nechcem rozpútať flame ale trochu sci-fi

Prečo by nemohlo byť lietadlo (povedzme z psychologických dôvodov pre začiatok nákladné) ovládané diaľkovo niekde zo zeme? Niekde na zemi by sedel človek v pohotovosti a riešil by mimoriadne situácie prípadne možno priblíženie a pristátie. Mal by univerzálny prístrojový panel, z ktorého by bolo možné ovládať akékoľvek lietado. Nemuselo by množstvo pilotov sedieť v kokpitoch x hodín a pozerať nad oceánom do tmy. Štandartné situácie by zvládal automat a na mimoriadky by tam bol tento "hotovosťák". Ak by bolo treba riešiť pristátia na letisku bez vybavenia niečoho ako CAT III riešil by to práve takýto človek, ktorý by tým pádom mal perfektne zvládnuté priblíženia na letiská vo svojom okrsku pretože by de-facto nelietal nikde inde. Jediný problém ( a nie zanedbateľný) by asi bola možnosť únosu lietadla technicky vyspelou treťou osobou.



Ostatne bezpilotné prostriedky v armáde už existujú.
 

Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 12:47
Rychlokvaška
Kluci tyhle diskuse jsou opravdu trošku zcestné. Nechci zpochybňovat možnosti moderních technologií a rychlost vývoje v budoucnosti. V téhle oblasti se určitě dočkáme spousty velmi zajímavých novinek, ale osobně pochybuju o tom, že bezpilotní dopravní létání bude v nějaké rozumné budoucnosti (dožitelné většinou z nás) realitou a dokonce bych si odvážil pochybovat zda vůbec někdy. Tohle nelze v žádném případě srovnávat s armádními bezpilotními prostředky, což jsou při vší úctě k těmto technologiím a náležitě vybaveným armádám víceméně hračky, i když velmi užitečné a dobře vybavené. Co je ale liší od dopravních letadel (stejně jako testovací letouny a jiné prostředky jako např. zmíněný Buran) je cena za jakékoliv selhání. Zatímco se ztrátou nějakého Predatora se víceméně počítá a nikdo to moc řešit nebude (vyjma ceny a možné ztráty technologie) a ve své podstatě je to "spotřebák", u dopravního letadla to takhle být nemůže a nikdy nebude. Taky proto tam jsou pořád dva - počet, jehož snížení by znamenalo krok zpátky. Zrušení pozice navigátora nebo palubního technika bylo logickým krokem při zavedení automatizace a tak zjednodušení činnosti, kterou musela posádka vykonávat a přesunutí všech panelů okolo na displeje před piloty a overhead. Ale zrušení jednoho z pilotů nebo snad dokonce obou - to už takhle nefunguje. Dva jsou prostě dle dlouhodobých výzkumů a praxe minimální počet pro bezpečné provedení letu a zvládnutí všeho potřebného.

Druhým problémem je tak trochu zkreslený pohled na to, co je to létání dopravních letadel. FSka v nás zanechává tak trochu blažený pocit, že je to vlastně jen nějaký let z místa A do místa B a mezitím je vyjma pojíždění a vzletu všechno nějak převoditelné do algoritmu, protože to už beztak dávno řeší počítač (řekněme zjednodušeně autopilot), v tom lepším případě trochu komplikovaného zavedením nějakého "rušivého" prvku ve formě ATC. Jenže tak to ani náhodou v žádném případě nefunguje....

1.) Letadla nejsou ani tak úžasně spolehlivá jako v FSce. Drobných závad je nepočítaně a téměř žádné letadlo kterým někam letíte není úplně v pořádku. A je to právě lidský faktor, předpisy a chytré knížky jako např. MEL, které rozhodují o tom, jestli tahle závada ještě je akceptovatelná pro plánovaný let a která ne. Velké závady se taky stávají. A jejich řešení nespočívá jen v tom přečíst si hlášku na ECAMu, vytáhnout QRH a pomačkat pár přepínačů na overheadu nebo vypnout či uhasit jeden z motorů. Každá závada má své důsledky - na bezpečnost, letadlo, provedení letu, společnost, pasažéry, posádku, peníze, ... A je třeba zvážit všechna pro a proti a všechny aspekty provozu takového letadla v dané společnosti a podle toho se rozhodnout jak nastalou situaci řešit. Těch řešení bývá nekonečně mnoho.

2.) To samé platí i o vybavení letišť - co udělám, když vypadne glideslope ? Co když vypadne DME ? Co se stane, pokud vše funguje, ale signál nebo přijímaná data nejsou v pořádku? Jak se rozhodnu co je správné? Co když nebude dostupné žádné vybavení a já tam přesto musím přistát a nezbyde mi nic jiného než povely řídícího, který mně sleduje na radaru? A nejen vybavení, ale taky provoz na letišti....co když nějaké letadlo udělá něco jiného než se od něj očekává? Který exit z rwy použít pro optimalizaci pojíždění a přiděleného standu nebo při nutnosti emergency odbočení, kdy nemůžu dál pojíždět?

3.) Skoro žádný let neprobíhá tak jak je naplánován...ať už jde o jiné počasí, změna dráhy pro vzlet, jiné podmínky na trati, hustota provozu, řešení různých problémů. Právě proto je tu ona důležitá spolupráce s řízením letového provozu - nejen z hlediska bezpečnosti, ale taky z hlediska optimalizace provozu. Lepší letová hladina, zkrácení trasy, různé priority, řešení problémů...Každá non-normal procedura v letadle vyžaduje nějaký čas na řešení...jenže ono tam není nikde tlačítko pause! Je potřeba letět dál, jenže kam ? Je lepší ATCho požádat o ponechání daného kurzu, nebo pokračovat dál po trati v letovém plánu, nebo se raději někam vrátit, kde je vhodné letiště a tam holdovat? A holdovat jak? Funguje mi FMC/Autopilot a udělá to automat, nebo to jeden z pilotů musí držet v ruce a je tak snažší dělat jen orbit ? V jaké hladině ? Co spotřeba, hmotnost letadla, omezení ovladatelnosti, vysoký terén okolo?

4.) A pak je tu to hlavní, na co se v simulovaném světě zcela zapomíná - lidi okolo. Je potřeba komunikovat s ground crew např. při pushbacku, s posádkou letadla nejen za normálních podmínek, ale hlavně při řešení problematických situací. Taky s cestujícími, informovat je nejen o průběhu letu, bezpečnosti a počasí, ale taky o tom, jak se posádka rozhodla řešit nenadálou situaci. Někdy i samotní pasažéři můžou způsobit nenadálou situaci - jak řešit problematického pasažéra ohrožujícího okolí, někoho se zdravotními problémy? Je třeba komunikovat se společností provozující letadlo, protože ne na všechno jsou příručky...a jak jinak lze řešit danou situaci než analýzou symptomů v místě kde se něco děje a hledáním řešení kde je na něj prostor, čas a dostatek kvalifikovaných odborníků? A co když je potřeba divertovat? Opraví se letadlo, budou na letišti včas technici dané společnosti, pokud vybrané letiště není jeho základna? Nebo je k dispozici náhradní a jak přeložit pasažéry a zavazadla? Nebo je potřeba zařídit hotel, odvoz autobusy? Je vůbec dobrý nápad na daném letišti přistát? Ať už z politických důvodů, nebo jazykových, nebo jeho vybavení, zásob paliva....

Je toho tolik co v našem simulovaném FSkovém lítání chybí a přesto je to každodenní součástí reality. Kdybych to vzal procentuálně, tak profesionálně provedený let v FSce online a např. s FSpax addonem je nějakých 5, možná 10% toho co se děje ve skutečném světě. A to co se tam děje je pokaždé jiné - nikdy na to nejde vzít nějaká šablona a říct si - ok, to je tohle, to vyřeším takhle, hotovo. Problémů i jejich řešení je nekonečně mnoho a jejich řešení vyžaduje nejen exaktní "počítačovou" analýzu, ale hlavně uvažování, hledání kompromisů, improvizaci, konzultace, komunikaci s lidmi okolo, atd.

I proto mi pořád přijdou tak divné ony debaty o tom jak úžasné jsou klasické budíky a jak nanic jsou "skleněné" kokpity. V FSce - ano, super. To co kluci dokázali s Tu-154M je naprosto úžasný addon a pomalu se tímhle letadlem rád prokousávám. Má to taky ten nezaměnitelný náboj klasiky. Ale za reálného letu - ANI NÁHODOU! V takové situaci chci mít maximum informací v co nejjednodušší a nejpřesnější formě, jasně rozlišené podle pořadí důležitosti, s jasně definovaným rozlišením parametrů mimo povolené hranice a všechno na dosah ruky a jeden pohled před sebe, maximálně nad sebe. Chci hned, přesně, jasně a ve vztahu k tomu co právě dělám vědět co je okolo mně, ať se to týká provozu, terénu nebo počasí. Protože ona je to sice úžasná zábava řídit něco složitého....ale přesně v okamžiku kdy jak se říká "shit hits the fan" tak je tahle "zábava" nejrychlejší cestou do pekel.
 

Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 13:48
Mike2811
Máš bezesporu pravdu a taky bych řekl, že si to tady většina z nás pro praktické létání velmi dobře uvědomuje, jenom to prostě hodnotíme z našeho pohledu čistě virtuálních letců. Vždyť ani to létání, není přesné a FS kašle na mnohé chyby VOR NDB, které jsou ve skutečnosti přítomné (půl hodiny jsem hledal cestu k NDB v TU154, když jsem za to jen tak bez přípravy ve vzduchu se sníženou viditelností zasedl, abych to dostal na letiště - a realita bude určitě ještě dál).
Co se týče přehlednosti těch kokpitů dnes, to asi ještě není tak úplně ideální, protože jak jsi tu nedávno psal o emergency na simulátoru, kde jste oba piloti přehlédli špatně otočený knoflík a ani instruktor si toho nevšiml, to by se stát v opravdu přehledném kokpitu nemělo...
Jinak to se kapča stará i o to kde sežene techniky a další letadlo, autobus nebo hotel pro kaštany ? Myslel jsem, že to dělá pozemní středisko společnosti...
Chybu GS jsem si nedávno osobně vyzkoušel při letu do LKKV v FSX, čímž bych se chtěl taky zeptat jestli je to normální a dělá to všem FSX nebo mi to v opačném případě ruší nějaká scenérka ??
 

Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 14:12
Rychlokvaška
Jasně, já tomu hodnocení z virtuálního pohledu rozumím a chápu ho. Ale něco jiného je nějaký komentář k reálnému letadlu, přece jenom by to chtělo trochu nějakých souvislostí a představivosti a nedívat se na to jenom jako addon do FSky...

K té přehlednosti kokpitů - jasně, nic není ideální, vždyť dnes je většina letadel 20 let stará koncepce, to se teprve začaly objevovat první krůčky ve smyslu efektivní spolupráce vícečlenných posádek a začalo se upouštět od toho třetího vzadu. Taky ten simulátor byla stará 737-400, jejíž prvotní hybrid mezi klasickými budíky a jejich digitální reprezentací zrovna moc geniální nebyl (zejména motorové indikátory). Ten problém co jsme měli ale ani tak nesouvisel s nějakou přehledností, ale spíš s tím, jakou je člověk schopen udělat stupidní chybu, i když ho někdo hlídá - a z toho plynoucí velké ponaučení jak to řešit do budoucna. Vůbec celá problematika CRM/MCC je poměrně dost zajímavá z hlediska chování, komunikace a psychologie (i když to většina starších bere jako nudnou, zbytečnou a otravnou součást výcviku) a vydalo by to na dlouhé povídání, co je člověk schopen udělat...

K tomu co řeší kapča - samozřejmě to vlastní zařizování např. autobusu řeší třebas operations, ale někdo jim musí říct jaký je problém, jak se bude řešit a co je potřeba zařídit, to si nikdo nevydedukuje sám. A krom toho že jim to musí někdo říct, musí taky někdo zvážit co je nejlepší řešení, udělat rozhodnutí, to podrobit nějaké kritice, sledovat jestli je správné v průběhu jeho realizace, atd. Ono někam divertovat není vůbec žádná legrace z logistického hlediska a existuje spousta důvodů proč je třeba mnohem snažší se vrátit zpátky domů a tam to nechat vyměnit nebo opravit, nebo pokračovat do destinace, apod.
 

Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 14:38
pseudoMates
Míro, zrovna s tebou velmi nerad polemizuju, protože si velmi vážím toho, jak svými příspěvky přispíváš ke "vzdělanosti" v oblasti reálného lítání. Vím, že máš v hlavě spoustu vědomostí, ale v jednom si dovolím onu polemiku.
K tý diverzi..
Obávám se, že aspoň u ČSA v době mého působení to tak bylo, že o diverzi rozhodoval sice kapitán, ale na základě informací a doporučení z operační kontroly. Pokud to situace dovolovala, tak se přes dlouhý vlny spojili s operačkou a řešili, kde jsou, co se děje a kam přistát..
Právě z toho důvodu, aby se vyhnuli problémům s logistikou, zajištěním letiště po stránce technické, bezpečnostní atp.
Takže si myslím, že to, kam letadlo bude divertovat ohlásí ŘLP pilot (taky kdo jinej, že.. ), ale to rozhodnutí přijde ze země, resp. z operační kontroly. Protože oni mají informace o letištích na trati, která jsou "suitable" pro daný typ letadla, pro současnou situaci..
Ono, při vší úctě, to, jak jsi to teď napsal, to vypadá, jako by si pozemní personál nemohl bez rozhodnutí kapitána ani uprdnout a nebyli tam lidi schopni rozhodnout se ve složité situaci..
 

Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 14:50
Karel
Citace:
"Ono, při vší úctě, to, jak jsi to teď napsal, to vypadá, jako by si pozemní personál nemohl bez rozhodnutí kapitána ani uprdnout a nebyli tam lidi schopni rozhodnout se ve složité situaci.. "

Pokud by to pozemní personál špatně nesl, nebo by dokonce měl nějaké zdravotní problémy, tak ať s klidně obrátí sem http://www.backora.cz/index.php?action=vthread&forum=2&topic=260. Zde kapču fakt nepotřebují...
 

Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 15:12
Rychlokvaška
Ahoj Matesi,
myslím, že se nejedná ani o nějakou polemiku, možná jsem to nenapsal tak jasně, ale já s tebou v zásadě souhlasím Operations jsou takovou prodlouženou rukou posádky a vždycky jsou velkou pomocí. Právě proto jsem o tom psal - o tom že je potřeba tyhle věci řešit a komunikovat. Ostatně i PLOG (computer flight plan) pro daný let obsahuje většinou od nich doporučená záložní letiště podél celé trasy i se všemi potřebnými údaji, takže dost často není ani co řešit, člověk si v FMC ve FIX page všechny tyhle letiště dopředu zvýrazní i s nějakým rádiusem a má o starost míň. A co je jednodušší, než v případě problému tohle řešit s někým, kdo má tohle všechno v malíku, má k tomu schopnosti, znalosti a vybavení a zařídí co je potřeba. Dokonce je tohle i součástí SOP.

Ale psal jsem to jak jsem to psal, protože tohle všechno je ideální svět...řekněme takový let nad Evropou středně velké aerolinky s potřebným zázemím, když odejde jedna hydraulika. Ale když to bude nad Atlantikem, Pacifikem, Afrikou, Sibiří...a když místo hydrauliky nastane explozivní dekomprese, nebo někomu na palubě visí život na vlásku...nebo je to malá společnost, která nemá na každém rohu základnu nebo alespoň nasmlouvanou společnost na maintenance a operations....někdy na ideální řešení není prostě prostor nebo čas.

Takže rozhodně s tebou souhlasím a ani náhodou jsem to nemyslel tak jak jsi psal v poslední větě. Lítání je o týmové spolupráci a jen hodně malinkatá část onoho týmu sedí v "pointy end".

Jinak k tomu rádiu - na dálkových tratích se k tomuhle účelu používají krátký vlny (HF) a v případě Evropy se téměř kdekoliv dovoláš i na klasických leteckých frekvencích ve VHF pásmu. Ať už své vlastní společnosti, nebo nějakému operátorovi jako je GlobeSpan nebo jak se jim říká.
 

Re: Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 18:22
pseudoMates
Ah so..
Tak to se omlouvám, asi jsem to špatně pochopil..
Mea culpa.
 

Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 16:03
Marky Parky   
Neruší ti to scenerka, naopak nemáš aktuální scenerku a proto ti to tam nepřidá. Plnokrevný ILS DME je tam teprve chvilku.
 

Re: Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu LKKV ILS   6. 2. 2008 / 16:12
BigglesR   
A aktuální scenerka je nebo není? A jetli je, tak kde?
 

Re: Re: Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu LKKV ILS   6. 2. 2008 / 17:04
Marky Parky   
http://www.volny.cz/fs2002/lkkv_2004.htm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu LKKV ILS   6. 2. 2008 / 17:13
Mike2811
Díky moc, do Karlových Varů jsem letět s FSX poprvé, tak jsem scenérku neměl...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 23:31
artin
trefne a vistizne a muselo to zazniet, tiez mam podobny pocit ze tu niekto stale funguje s nejakou sentimentalitou..
letecka doprava je v tomto case velkym biznisom, kde ide o peniaze..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:10
donCarlos
ale ty křesílka vypadají pohodlně... už to sice není taková sranda jakotřeba s DC-3, ale zase je to komfortní
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:14
pilot_master   
737 kokpit este akceptujem ale 787 je uz vela. neviem ci to bude s tym suvisiet ,ale nebude sa tymi LCDckami, ktore budu uz zaplnat aj ostatne lietadla v buducnosti kazit zrak pilotov?? 8 hodin do LCDcka cumiet no niesom si isty ci budu este piloti bez brylov a aj doba pocitacov zhorsuje zrak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:16
Tragédie v JRD
a co treba piloti 747? tam mas taky jenom LCD... a co jinych letadel, kde jsou sad jeste blikajici CRT?

neprehanej to s tim... LCD je v tomto pohodova zalezitost... az bych rekl lepsi nez cucet do budiku ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:18
Už přistál   
Ty mas strach o jejich zrak a Jirmus si mezitim schrupne nad Svycarskem, protoze jeho problemy se resi na Flightsim.cz.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:21
OK-PPT (AVP57T)   
Víš jak to je s tím spánkem v pracovní době. Prej to zvyšuje koncentraci a produktivitu.
 

Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 08:18
FSPilot   
To není ignorace, jenom jsem se tu třebas nějakou chvíli nekoukal a pak už jsem si nevšim
K tomu přízpěvku s A380 bych osobně radši preferoval letadlo než kancelář A380 je prostě moderní éro a tak vypadá jak vypadá. Určitě bude pohodlnější pro piloty než nějaká třeba 707, ale raději bych 12 hodiny koukal do analogů než do blikajících obrazovek

A tady k tomuto... asi nikdo z nás neovlivní, na čem se bude lítat za těch 20-25 let. A konkrétně v případě tohoto éra bez okýnek je docela šílená věc, když jsem viděl dokument o tom, že tam místo okýnek mají jen na obrazovkách obrázky z kamer různě umístěných na letadle, takže při jakémkoliv náhodném výpadku elektroniky (asi to bude mnohem více jištěné, než současné éra) budou naprosto slepí Každopádně to bude zajímavé, ale myslím, že takové éro ještě nebude létat Takových návrhů už bylo nespočet
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 21:02
jardaa
nic nového pod sluncem...s projekty letounů podobné koncepce(prakticky totožné), ale s vojenským využitím, se zabývalo konstrukční odělení Lockheedu již v padesátých letech.v projektu Suntan,jak se nazývala studie letadla na vodíkový pohon, lze najít počátky později slavné SR-71.
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:18
Buenos Aires   
Já bych řekl, že jim to nevyjde, nebudou prachy, zkrachují nebo něco jiného, třeba už nebude kam cestovat
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:24
Tragédie v JRD
No nevim .. ty kecy o cene letenk apod kecy. a vubec cely je to uplne mimo ...

za 25 let uz bude tak malo nafty/ropy, ze jeji cena bude astronomicka, udem radi, ze uzivime auticka a normalni letadla

nedelam si iluze ze do 25ti let se najde jiny smysluplny zdroj energie (hokuspokusy s primichavanim lihu do benzinu a soucasny pokusy s ruznymi eko motory mezi to nepocitam, na seriovou vyrobu to zatim proste nema)

za 25 let uz nebude treba nikam cestovat, protoze na cely planete s par vjimmkama bude panovat tezka totalita, proti ktere budou byvale (a soucasne) totalitne-komunisticko-socialisticke rezimy prijemnou oddechovou demokracii
 

Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:27
Buenos Aires   
Tak nějak
 

Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:48
Rychlokvaška
Myslím Tome, že to vidíš příliš černě. Před 25ti lety by dnešní cena ropy přišla každému astronomická tak jako tak a nikdo se z toho nakonec přes všechny černé předpovědi nezbláznil...právě naopak, je až zázrak, že přes všechny problémy s ropou a vším ostatním roste letecká doprava takovým tempem a to náklady vzrostly za tu dobu několikrát geometricky. A ona ta doprava taky ještě hodně dlouho poroste, střední a východní Evropa je mnoho let za vyspělým světem, o Asii nemluvě. Stejně tak technologie - zkus si srovnat zejména motory předtím a teď, konstrukce letadel jako takové...
A stěmi hoskpokusy kolem paliv - myslím že jak testy syntetických paliv tak nové technologie motorů jsou sériovou záležitostí mnohem bližší než nějakých 10-15 let, natož 25.
 

Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   5. 2. 2008 / 23:56
OK-PPT (AVP57T)   
Já se domnívám, že není takový problém vyrobit jakési adekvátní syntetické palivo, které nahradí zcela ropu, případně vyrobit alternativní pohon za rozumnou cenu. Ale největší problém je to že se prodejcům ropy nelíbí. A ti pokuď budou mít co prodávat budou proti tomu brojit jak se dá.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:05
leonell
Ale ono to jde když se chce. Jenže ono se moc nechce.

Pozitivní příklad k bioetanolu třeba tady:
http://www.dvorek.eu/article.do?articleId=4456

A pár úryvků (všechno citace z uvedeného článku):

K daňovým úlevám pro ekologicky šetrné vozy ve Švédsku patří nižší silniční daň, bezplatné parkování v některých městech, nižší sazby pojistného, výjimka z poplatků za vjezd do centra Stockholmu a nižší registrační poplatky. Na bioethanol navíc není uvalena spotřební daň z minerálních olejů.

Švédská vláda vydala nařízení, podle kterého musí 75% nově pořizovaných vozidel pro potřeby státních institucí (kromě policie, hasičů a záchranné služby) jezdit na alternativní paliva.

Všechny čerpací stanice s ročním objemem prodaných PHM přes 1000 m3 musejí být k 31. prosinci 2009 vybaveny čerpacím stojanem na alternativní paliva. Pro nově zřizované stanice tato povinnost platí bez ohledu na objem čerpaných PHM.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:09
OK-PPT (AVP57T)   
Mimochodem v Jižní Americe tolik nechlastají jak u nás, a proto to lijí do aut.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:11
donCarlos
aby to tu nedopadlo tak, že si řidiči budou navrtávat nádrže a zavádět brčka k sedačkám
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:12
Mike2811
Ale zase je to docela dobrá prevence, když si to vychlastáš nemůžeš jet, a naopak když chceš jen tak si to nemůžeš vypít a budeš OK...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:14
OK-PPT (AVP57T)   
Jinak správný řidič má být veselý, to mě učili v autoškole.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:13
OK-PPT (AVP57T)   
U nás si to nedokážu představit. Vem si že odstavíš auto na parkovišti. Ráno k němu příjdeš, vedle leží nalitý houmelesák s hadičkou v hubě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:50
Tragédie v JRD
cece, me by neprekvapilo kdyby jsi to zazil uz ted a houmlik ti vylemtal pul nadre beznzinu .. oni jsou dneska schopni pit ledasco
 

Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 08:25
Karel
kdybyste nebyli zabednění a zmasírovaní mediální žido-bolševicko-sysifovskou propagandou, tak byste dávno na beton věděli, že Nikola Tesla už všechny tyhle věci měl vyřešeny v roce 1908. Jenomže tehdy mocná ropno-automobilová lobby zařídila, aby se všechny jeho převatné vynálezy ztratily v sejfech Westinghousů a podobných antipokrokových hrabivých kapitalistů! Vždyť k čemu by pak dnes byla ta vídeňská budova nejmenovaného kartelu, ha?!?!?! Ta by snad byla již od začátku prázdná!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 09:13
brendon (SVK832)   
Este ze verim zasah vysej moci. A títo antipokrokový hrabivý kapitalisti a im podobní sa tu uz dlho nezahreju!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 09:28
Karel
Tak tuhle odpověď jsem tedy fu(c)kt nečekal

Bude ten motůrek používat scramjet?
 

Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 16:17
Hoaker
S dovolenim to s tou cenou ropy to neni az tak, jak to vypada. Realny narust ceny totiz nebyl takovy, jako, kdyz je to vyjadreno v prostych cislech. Jde o to, ze kupni sila, hodnota dolaru, danove zatizeni atd bylo pred 25ti lety podstatne jine, nez dnes, takze ten skutecny narust nakladu na napriklad nakup paliva zase tak zasadne nestoupnul. Doufam, ze to pisu jasne... Musim ale souhlasit s Tragedem, ze vzhledem k tomu, ze se zrejme jiz nachazime v oblasti ropneho zlomu a ropy bude zrejme ubyvat a urcite ne linearni krivkou, pujdou ty celkove naklady na tezbu ropy a nasledne i realna cena daleko prudceji nahoru, nez v minulosti.
Halt pokud se nepohne rychle vyzkum novych technologii, cekaji letectvi v pristich 20 letech zajimave casy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 17:18
Marky Parky   
To já si zase myslím, že výzkum nových technologií už totiž dost vepředu je, co momentálně chybí jeho širšímu uplatnění je jen a pouze ekonomická motivace - ve stávajících podmínkách jsou prostě alternativy k ropě moc drahé. Nicméně já očekávám, že:

a) prvních pár let půjde ropa nahoru přesně jak předpovídáš
b) v relativně krátké době se ale vyšplhá do výšky, kdy začne být ekonomicky výhodnější používat již dnes dostupné alternativní zdroje energie (jádro, vodík)
c) ve chvíli, kdy se tenhle typ zdrojů začne být používán masově a bude sériově vyráběn, tak prudce poklesnou výrobní náklady a za těch odhadem 20 let bude energie stejně drahá jako je teď

Co víc, troufám si tvrdit, že nedostatek ropy zachrání tuhle planetu, protože tím, že budeme muset začít vyrábět energii jinak, budem současně donucený ekonomikou vyrábět tu energii čistěji. Takže přestanem produkovat tak masově skleníkové plyny, a pokud se nevymyslí nějakej jinej široce rozšířenej způsob jak dělat bordel ve vzduchu, tak možná i holandsko zůstane zemí

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ropa   6. 2. 2008 / 17:26
memorex
dle mého názoru nedostatek ropy nehrozí - ano dochází ke ztenčování zásob, což může vést k růstu ceny ropy - až ta cena dosáhne určitého bodu - vyplatí se těžit ropu na místech, kde je to technologicky náročné a nákladné - např. hluboká dna oceánu atd. Tudíž máme další obrovská množství ropy - ano bude dražší, my ovšem ekonomicky silnější, a to že by byla ropa nahrazena za jiný druh paliva ikdyž by se to nákladově vyplatilo v nejbližší době nehrozí (jsou tu obrovská lobby).
Takže relax a dále plejtvejme
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 18:24
pseudoMates
Mno.. Jak by řekl nejchytřejší Vašek Evropy, tak žádná ekologická katastrofa týhle planetě nehrozí..
Takže to, co tu píšeš, je prostě asi blbost..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 00:05
Karel
týhle zemi opravdu nehrozí ekologická katastrofa. Týhle zeměkouli hrozí katastrofa nevědomosti a lidské blbosti, jestli mi rozumíš...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 11:08
pseudoMates
Nerozuměl, nerozumim a rozumět nepotřebuju.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 09:25
brendon (SVK832)   
Ma pravdu ekologicka pohroma planete uz nehrozi, ale uz sme priami svedkovia tejto ekologickej pohromy. Prosim pozri von z okna. Vidis nieco biele a studene? Pre mladsie pokolenie vola sa to sneh a kedisi to bolo vsade na okoli a nie len v Tatrach a severnych krajnach. Nehovoriac co sa deje roznych inych castiach zeme.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 11:07
pseudoMates
Mě to nevyprávěj..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 12:17
Marky Parky   
Ty si nepamatuješ loňskou zimu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 12:36
Teflon_490   
Co mate s tou lonskou zimou? Loni byly jeste vetsi vedra nez tuhle zimu. Nemyslite spis "Ladovskou zimu" ktera byla prelom 2005/2006?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 12:49
Tragédie v JRD
no joo .. vonoj e to uz dva roky zpatky... ten cas leti..

me to prislo divny, ze lonska zima.. nejak jsem si vzpominal, ze vsichni pisalci v novinach loni jancili z toho, ze uz asi devet mesicu je o par stupnu teplejc nez obvykle...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 21:01
Marky Parky   
Jo, myslel jsem předloňskou. Každopádně to bylo myšlený spíš jako vtip, když se tady argumentovalo tím, že mladí nevedí co je sníh..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 21:04
OK-PPT (AVP57T)   
Ale vědí,před dvěma lety ho bylo tolik, že už jsem nevěděl co s ním. A to nebydlím na horách.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oteplovani, snih, dest, brendonuv konec sveta a jine dulezite informace.   7. 2. 2008 / 21:49
bumper   
panove, je mi jasne, ze se na me sesypete jako sarancata ..

ale, to uz prehanite ne? tohle neni blog, ale diskusni server. pokud ma nekdo potrebu reportovat a komentovat tady kazdou hovadinu, tak si na to udelejte vlastni stranku. napr. na www.live.com je vytvoreni blogu vcetne komentaru zalezitosti na par minut a par kliknuti mysi.

kdo sem ma chodit, kdyz vsechna smysluplna temata jsou zanesena informaci o tom, jestli byl snih loni, nebo predloni, kdo muze za globalni oteplovani (nebo jak tomu rikate) a jiny hovadiny. Diky tomu muj dotaz na DR1 do FSX zmizel behem 20ti minut.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oteplovani, snih, dest, brendonuv konec sveta a jine dulezite informace.   7. 2. 2008 / 22:06
Karel
to máš za ty věčný kupičky hnědý hmoty, zatočený pěkně do spirálky. Ty který šíříš po nejmenovaném diskusním fóru, kam všechny tyhle hovna patřej, ty debile
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oteplovani, snih, dest, brendonuv konec sveta a jine dulezite informace.   7. 2. 2008 / 22:07
memorex
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oteplovani, snih, dest, brendonuv konec sveta a jine dulezite informace.   7. 2. 2008 / 22:31
brendon (SVK832)   
no dovol Ze debil ... zbytok nechajme na nemenovane forum
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 12:20
Tragédie v JRD
ukazatelem stavu planety neni jedna konkretni zima, musis ta data brat v kotnextu staleti a tisicileti ...

to ze poslednich deset let jsou teplejsi zimy (a ne vzdy, viz treba loni) je vyznamove podobne asi tak tomu, jako kdyz do gabcikova spadne z brehu kamen .... cili zadny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 13:51
brendon (SVK832)   
A co leta, aj to je normalne? A tie sucha a zaplavy tisic rocne vody? A co tie hurikany? A co ten minulorocny vetrik? To je zbozne prianie ludi, ktori si nechcu pripustit globalne oteplovanie. Je to uz fakt, ze to tu mame. Myslim ze ani nebolo treba tych 2000 vedcov co debatili ci je to sposobene ludmi alebo nie je. To je fakt! A kto si to nechce pripustit je hlupy. A to bude cim dalej bude horsie len mi mame stastie ze nas toväcsinov obchadza. A kedze tu zatial su stale antipokrokový hrabivý kapitalisti nevidim svetlu buducnost.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 14:14
OK-PPT (AVP57T)   
Jako člověk studující obor zabývající se ekologií ti to řeknu asi takhle. Člověk do má do jisté míry vliv na globální oteplování, ale né jediný. Významný podíl na produkci má i přiroda procesy jako výbuchy sopek, lesními požáry, nebo organickým rozkladem a je třeba si uvědomit že v těchto případech to dostává příroda v plné palbě.

Je prokázáno, že se od průmyslové revoluce se prokazatelně o několik stupňů oteplilo.
Ale v historii planety v době zhruba před 10 000 lety proběhlo něco podobného. V té době se prokazatelně oteplilo údajně o téměř 10 stupňů a to během několika desítek let. Poté následovalo velké ochlazení.

A taky další věcí je střídání doby ledové a meziledové. Poslední doba ledová zkončila před 10 000 tisíci lety, z čehož vyplývá že v současné době máme dobu meziledovou a docela je možné že bude následovat podobný scénář jako před 10 000 lety.

Paradoxem globálního oteplování je slábnutí Golfského proudu, který otepluje Evropu, z čehož vyplývá že by se mělo v Evropě ochladit.

A v neposlední řadě jsou jevy El Niňo a La Niňa, které mají vliv na celosvětové klima a stojí za mnoha záplavami hurikány a tornády. http://cs.wikipedia.org/wiki/El_Ni%C3%B1o
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 14:44
brendon (SVK832)   
Ono treba ja s tym ze clovek neprodukuje len splodiny. Nicenie pralesov. Tymto tempom zachlilu nic nebude. A nasledne vysadzanie je biedne. Ale znecistovannie vod. To je tiez dost alamrmujuce. A dalo by sa to hovroti a hovorit a hovorit... Co sa vsetko ludskym zaobchadzanim nici . Ale uz radsej nieco preberme pozitivne o lietani .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 16:15
Tragédie v JRD
znecistovanie vod? kde? v cechach a EU obecne naopak obecne cistota vody stoupa, a to az tak razntnim zpusobem, ze z bobra se v CR (drive neskutecne vzacny zvire na ceskym uzemi) pomalu ale jiste stava skodna.... a to i na labi, ktere bylo drive symbolem spiny ...

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 22:37
leonell
Tak pozitivně k letání a nalijme si čistého vína:

Vlak / 100km ....... 1.85 kg CO2/pasažér
Fabia / 100km ...... 1.83 kg CO2/pasažér
Octavia / 100km .... 1.85 kg CO2/pasažér
Džíp / 100km ....... 5.4 kg CO2/pasažér
Letadlo / 100km ... 11.1 kg CO2/pasažér
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 22:39
leonell
Pardon, ještě zdroj:
http://www.hnutiduha.cz/publikace/Jak_neohrivat_zemekouli_2003.pdf
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 22:40
Tragédie v JRD
tak to je teda dost "duveryhodny" zdroj ... jedna z band ekoteroristu .. i kdyz ty hodnoty (alespon v pomeru mezi sebou ) vypadaji celkem duveryhodne .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:44
mípa   
Když letadlo produkuje 11,1 kg/100 km/pax, to je při cestovní rychlosti 850km/h 94,35kg/h/pax. Vezmu-li 208 (míst pro A320 třeba) pak to tedy je 19.624kg/h tj skoro 20 tun za hodinu. Nemohl by mi někdo vysvětlit, jak spálením cca 3 tun paliva vznikne 19 tun CO2?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:53
OK-PPT (AVP57T)   
Tyhle statistiky je třeba brát s rezervou. Dělají je lidé, kteří by si přáli aby lidé jezdili tak maximálně na kole, ale ani to radši né, protože je výroba jednoho kola ekologická zátěž jak prase. Paradoxně taky si tito lidé vozí prdel autama s objěmem motoru 5 litrů a lítají letadlem při každé příležitosti. Neříkám, je třeba dodržovat jakési základní ekologické zásady, ale všeho s mírou. V žádném případě né zpět na strom.
 

Hodně RE: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:59
Tragédie v JRD
protoze spolu s tema 3tunama paliva spalis jeste hromadu kysliku (a dusiku apod, co je ve vzduchu ).... nemuze to byt treba tim? .)
 

Re: Hodně RE: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 00:16
mípa   
A proč teda u Fabie se z 6 l paliva na 100 km vyprodukuje 11 kg CO2? Nějak mi to nevychází..
 

Re: Re: Hodně RE: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 00:22
Tragédie v JRD
neni to trosku jiny druh spalovani? prece jenom ... ? .

(to jsou jenom domnenky... muze to byt i kvuli jinemu duvodu ...
 

Re: Re: Re: Hodně RE: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 00:32
OK-PPT (AVP57T)   
Tady máš rovnici spalování methanu. Jestli to nepochopíš z tohohle tak nevím. A že když spaluješ letecké palivo tak tenhle vzorec podstatně delší a složitější, vstupuje tam více látek a zároveň vzniká více látek nových.


CH4 + 2O2 + (N2) = CO2 + 2H2O + (N2)
 

Re: Re: Hodně RE: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 00:26
OK-PPT (AVP57T)   
Je to blbost. Jak jsem psal, tak UHLOVODÍK + KYSLÍK=CO2+ZBYTKOVÝ UHLOVODÍK+VODA. Jednoduše řečeno uhlík v palivu je největším zdrojem CO2. V samotném vzduchu je uhlíku něco kolem půl procenta. 78%dusík, 21 kyslík, ostatní plyny a vodní páry do 1%.
 

Re: Hodně RE: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 00:17
OK-PPT (AVP57T)   
No z dusíku CO2 neuděláš. CO2 vzniká přeměnou uhlovodíků v palivu při reakci s kyslíkem ve vzduchu, pak vznikne ještě spousta dalších sloučenin, jako jiné uhlovodíky, voda, oxidy síry, oxidy dusíku a další.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 00:40
Tragédie v JRD
No .. tak jsem konecne nasel nejaky data na internetu ... a fakt si asi chlapci trosk u vymysli ... spalenim 1 tuny leteckyho paliva vznikne 3,5 tuny CO2...

(a s chemickejva vzorcama na me nechod... skoncil jsem u kyseliny sirovy .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 00:47
OK-PPT (AVP57T)   
Jo to by odpovídalo. Organiku jsem měl na průmce 2 roky. Tak jsem rád že letos už ji nemám, protože to je samé CH3-CH2-CH2-CH3 milion vzorců které vypadají stejně, no prostě hnus.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:04
OK-PPT (AVP57T)   
To se mi zdá poněkud ustřelené. Dle oficiální zdrojů má Fabia produkci zhruba 1,4 -1,7 kg/100 km, ale to jenom za předpokladu, že v tom jede jeden člověk. V případě plného obsazení je to v přepočtu na jednu osobu méně. A co se týče džipu, tak takové hodnoty dosahuje tak možná vojenský Hummer.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:17
Tragédie v JRD
co cekas od hnuti duha? banda zakomplexovanejch vylizancu ....

ale jinak .. u tech aut zas tak moc nekecaj , jenom proste vybrali tu vicemene nejsilnejsi motorizaci ... kterejch je vicemene nejmin...

u tech fabii

HTPko f kombiku ma 1,40 kilo
1,4 f kombiku ma 1,82 kilo
2 f kombiku ma 1,84 kilo ..


ochcavka ma ten rozptyl podobny...od 1,38 do 1,94 ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:31
OK-PPT (AVP57T)   
Mi o tom neříkej, já se v tomhle pohybuju. A je teda podstatný rozdíl mezi ekologem a ekologickým aktivistou. Ekologický aktivista je člověk přivazující se ke komínům, ke stromům, aniž by kolikrát věděl, podrobnosti o tom proti čemu protestuje.

Ale ekolog kolikrát nikdy v životě nezachrání žáden strom, žádnou žábu. Z jeho pohledu není ekologie jedinou priritou, bere v úvahu i technologická a ekonomická hlediska.

A tohle je případ našich zelených a dalších ekologických organizací. Vystudovaných ekologů, kteří opravdu ví je v těchto organizacích pouze nepatrný zlomek. Tato strana má s ekology opravdu jenom málo společného.

Jinak si mě asi špatně pochopil

Za předpokladu obsazení daného auta jednou osobou tak to sedí, ale pokuď je auto plně obsazeno tak to je v přepočtu na osobu daleko méně. A dle mého názoru to z té statistiky vyplývá, protože srovnání plného letadla a prázdného auta je blbost.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:32
Tragédie v JRD
ad ty emise.. aaa, uz chapu kam jsi miril .. to tak pokrocila hodina...

uz mlcim )
 

17× Re: Nástupce legendárního Concordu bude environmentalistický skvost   7. 2. 2008 / 23:55
Karel
apropó... žába... http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007110701 )) Pilíře budoucího důchodového systému ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 15:01
Karel
Jenže problém debaty tkví v něčem úplně jiném, víš. To, že člověk ovlivňuje své prostředí je nadmíru jasné. Byť i jen z okřídleného "všechno souvisí se vším". Ale v tom se soudruhy ekology nikdo nepolemizuje.

Rozpory tkví jen a pouze v míře. Těch tvých 2 000 vědců, kterými se obhájci ZGK (Změny Globálního Klimatu - všimni si, že už opustili termín globální oteplování) stále ohánějí, má pravdu v tom, co je uvedeno nahoře. Ale nikdo z nich nedokáže jednoznačně a na nezpochybnitelných datech prokázat, jaká část přináleží přírodním jevům a jaká vlivu člověka.

A z této neschopnosti pak dále pramení spor o to, zda (i) vliv člověka je podstatný a jak ho změnit/upravit/eliminovat (ii) vliv člověka není podstatný.

Ad (i) pokud ano, pak za jakých obětí (nákladů) lze napravit něco, co se zde v takovém případě mrví už od počátků průmyslové revoluce. Zda je to vůbec možné? Jak dlouho to bude trvat? Jaký bude výsledek? Stojí ten výsledek za omezení svobody jednotlivce coby nejvyšší hodnoty? Stojí ten výsledek za ty peníze coby údajné nejvyšší hodnoty? Jaká jsou správná opatření? Vymyslí zase někdo něco tak geniálního jako přimíchávání rostlinných příměsí do pohonných hmot a situaci paradoxně ještě zhorší? Zakážou třeba letadla, až nějakému agilnímu moulovi typu Al Goreho rupne v kouli, a protože je zrovna u moci, tak si to prosadí? A kdo řekne slovo proti, bude označen za špatného?

Každá doba má svoje "náboženství". 19. století bylo stoletím páry a pokroků v rámci platného paradigmatu. V 60. letech minulého to byla volná láska, koncem 20. anti-globalizace a počátkem 21. jsou to pro změnu globální teplouši. Stejně jako po předchozích, ani po této módě za pár let neštěkne pes a civilizace si spokojeně pojede dál a světu bude vládnout nevědomost a lidská blbost (tolik nepochopitelná podstata pro pseudomatese) stejně jako kdykoliv předtím. A pořád se budou rozdávat časopisy a bude se klepat na dveře, jestli mi rozumíš...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 15:46
brendon (SVK832)   
K tej poslednej vete . Nie vzdy to bude tak. Jedneho dna sa prestane. Jestli mi rozumis
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 18:02
MirekE (BHA086)
Takže... nasednu do auta a cestou přispěju k oteplení, bo si na jižní spojce za OMV koupím hamburger
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 16:13
Tragédie v JRD
ucli te ve skole cist? nebo jsi zrovna chybel?

jeste jednou .. po lopate.. i kdyby za poslednich pet let bylo 100 hurikanu rocne a teplota v lete byla 50 nad nulou, tak se jedna pouze o statisticky nevyznamny vzorek, o kterem nemuzes rict, ze za nej muze clovek. zeme se ochlahzuje a otepluje v cyklech, treba jsme na zacatku oteplovacicho cyklu.

na oteplovani mozna neco bude, ale pokud bych mel vzit nazory (napr. ) al gora a naseho klause, tak pravdu nema ani jeden. oba dva to trosku zahani do extremu, pravda bude nekde mezi. rozhodne bych ale nededukoval, ze se plaenta otepluje na zaklade sledovani obdobi kratsim nez rada desitek, mozna i stovek let.

mimochodem, co ti vadi na kapitalistech? pokud pro ucely tohoto prispevku prijmeme tezi, ze clovek se na oteplovani planety podili , tak zkus porovnat dobu , kdy jsme skorokapitalisti a kdyz jsme tu meli komunisty. zatimco za "komance" se na nejaky zivotni prostredi kaslalo a vsechno se bez cisteni vypoustelo do reky, do vzduchu, do zeme... tak ted je aspon snaha s tim neco delat..

.. a nebo jsem tu poznamku o kapitalistech nepochopil.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu a oteplovani mozku na periskopu ...   7. 2. 2008 / 16:19
bumper   
To je zase zajimava debata
 

12x Re: Nástupce legendárního Concordu a oteplovani mozku na periskopu ...   7. 2. 2008 / 17:01
pilot_master   
to teda je
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 17:38
pseudoMates
Nebuď takovej idealista a nemysli si, že to kapitalisti dělají z lásky k Zemi, nebo životnímu prostředí..
Dělají to proto, že tím můžou vzniknout nové (a ne vždy kvalitní) technologie, ze kterých plyne hlavně zisk..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 18:32
Tragédie v JRD
je mi naprosto jedno proc to delaji ... na zisku neni nic spatneho, pro me za me at to delaji k vuli zisku...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 18:36
pseudoMates
Tak to nestavěj tak, jako by to dělali kvůli planetě, nebo životnímu prostředí..
Jde jim jen o zisk, ne o to, aby planeta byla čistá.. Kdyby z toho nekapaly prachy, tak ani kapitalisti nehnou pro přirodu prstem..
Však je "normální", že je potřeba ždímat prachy ze všeho.. A za každou cenu.. Na to už jsme si asi i zvykli..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:31
mípa   
čéče, nebyl jsi ty v minulým životě odborář?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:33
pseudoMates
nebyl, ale nesnáším tyhle přiblbý kecy o tom, že nás jen kapitalismus dokáže spasit..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:36
mípa   
No ještě máš pořád šanci přestěhovat se za sociálně spravedlivou společností.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:37
pseudoMates
A z jakýho důvodu..?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:45
mípa   
sry, zpomněl jsem doufám, že to nebereš osobně
 

16x Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 23:47
pseudoMates
ok.. pomalu jsem ale začínal.. dneska nebyl zrovna dobrej den..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 19:45
brendon (SVK832)   
Pises to tak ako by si tomu veril.
Vies preco robia ekologicke opatrenia? Lebo musia!!! Ak by to neurobili, tak by dosli o prachy a velke pokuty. Pozri na rozvojove krajny. Sa tam nahrnuli lebo nedbaju moc este o svoju ekologiu a aj lacna pracovna sila. Pokial budu chciet ziskat peniaze musia hladat kde nemusia ich davat. A to nie len vo vyrobe aj roznych spolocnostach, aj leteckych. Utorkovu letecku katastrofu (dokument) to jasne ukazal. A tito ludom ide len o svoje vacky. A su cim dalej drzejsi . A vecne tu nebudu .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 20:14
OK-PPT (AVP57T)   
Ty hele, podle toho co tu píšeš to vypadá, že se zítra stěhuješ do Ruska ke známým, co jsou v tom bunkru a čekají na konec světa.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 20:54
Fabo™   
Tvoj sneh bol minuly rok na vylete v Miami, a tento rok sa pre zmenu vybral na dovolenku do Izraela... Vezmi Globus, alebo MaPu, a pozri si kde asi sa nachadzaju...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 21:56
brendon (SVK832)   
Tam nema co robit. Pekne nech sa vrati kam ma
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 22:16
Hoaker
No priznam se, ze bych si moc pral, aby to bylo, jak rikas . Ale osobne to vidim trochu vice pesimisticky. Dulezite IMHO bude, zda ty dulezite patenty (momentalne ukryte u ledu) drzi v ruce ti sami lide, kteri ovladaji trh s ropou. Pokud ne, obavam se, ze to tak lehce nepujde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 22:21
Už přistál   
Radio Jerevan hlasi presny cas: Je neco mezi ranem a dalsim ranem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 23:42
Marky Parky   
No ono hlavní finta téhle úvahy je v tom, že funguje i pokud by klíčové patenty drželi v ruce "ropní" lidé. Protože když najednou bude víc prachů ve vodíku, tak se i lidé co ovládají trh s ropou velmi rychle přeorientují.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 00:02
Karel
No jistěěěěěě!!!! Moje řeč! http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=209508&lan=0

))))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 01:58
OK-BKY
Jenom jestli muzu an ne tak poopravit jako doplnit. Podle novych prognoz, se ke me dostala informace/analytik na CT1/, ze dnes se to s ropou ma tak, ze se vlastne nasla nova loziska ropy. Takze novou technologii vyhledavan ropy se nasly dalsi zasoby.Nicmene ze vlastne ale poptavka ve svete roste, takze to co by svetu kdysi stacilo na X let, Tak dnes je jen doplnenim poptavky na trhu a diky tomu se drzi ceny ropy kde jsou. Akorat to prirovnaval ke konci 19. stol. kdy se to same tvrdilo o uhli, ktere se dodnes pouziva a tezi. Obrazek a nazor at si o tom udela kazdy sam.
 

Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:37
Marky Parky   
Sis to pořádně nepřečetl, viď? Hlavní fintou tohodle éra je, že právě nepálí ropu. A jestli jsem to dobře pochopil, tak to je taky ten největší důvod, proč bude tak rychle lítat - ne, že by po tom byla taková poptávka, ale při vysokých rychlostech jsou tyhle motory nejefektivnější, tak proč toho nevyužít....
 

Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:50
Tragédie v JRD
hmm... na ja..... ja to tam hledal, co tam pisou o palivu .. ale tu zminku jsem prehlidl ... ja videl slovo emise o odstavec dal a uz jsem vtom videl benzin

 

Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 14:52
FSPilot   
Teď je otázka, jestli bude někdo ochotný nastoupit do mašiny plné kapalného vodíku, žejo Protože pokud mě mé chabé znalosti chemie nepletou, tak vodík jako takový je ve vzduchu vysoce třaskavý plyn a pokud je v kapalné formě, tak je to akorát "hodně vodíku v malém prostoru" a tím pádem při jakémkoliv malém narušení nádrží by mohla být docela "legrace"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 20:34
Jaakov   
To není Hindenburg draku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 20:56
Fabo™   
A práve preto použili soudruzi z SSSR v programe Cholod dusíkovú atmosféru.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 00:03
Karel
jenže dusíkem nezatopíš, jestli mi rozumíš...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 20:53
Fabo™   
No dyt proto cholod ne? Na topeni mame metan a ranni zvolani, rozumime si?
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:09
tonde   
...zlatý prciny.......
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   6. 2. 2008 / 00:10
bumper   
... souhlas ...
 

Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 15:00
Karel
já když něco napíšu - což se může snadno stát - tak se pod to vždycky podepíšu... I když, teď mě napadá, že kdybych takovouhle knihu napsal, tak ... ... ... třitečky třitečky třitečky
 

Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 15:30
bumper   
On tam vlastne ani zadny jmeny rejstrik neni A kdyz si tak procitam ten strom, tak uz chapu, proc jsou na konci ty prazdne listy, jestli mi rozumis ... ... ... třitečky třitečky třitečky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 16:24
Jaakov   
sekora, brouk pytlík a ferda....to už dnes nevidíte třitečky třitečky třitečky
 

Re: Legendarni Concord, we´re still with you   6. 2. 2008 / 17:06
memorex
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM

az slza mi ukapla, nadhera
 

Re: Re: Legendarni Concord, we´re still with you   6. 2. 2008 / 22:07
FSPilot   
Tohel je taky docela drsné http://www.youtube.com/watch?v=annkM6z1-FE&feature=related
 

Re: Re: Legendarni Concord, we´re still with you   7. 2. 2008 / 00:08
Teflon_490   
To video je mazec, je videt jaky ty motory maj silu, ten AoA je neskutecnej...
 

Re: Legendarni Concord, we´re still with you   7. 2. 2008 / 09:02
Rychlokvaška
Drobná otázka na tělo - jak poznáš z venkovního pohledu aktuální AoA ?
 

Re: Re: Legendarni Concord, we´re still with you   7. 2. 2008 / 09:42
mípa   
Nepřijde mi to tak složité - představím si tečnu pozorované dráhy letounu, tu promítnu do vertikální podélné roviny letounu a odhadnu úhel mezi tímto průmětem a podélnou osou letounu. Vliv větru a stoupavých proudů přitom zanedbávám
 

Re: Re: Re: Legendarni Concord, we´re still with you   7. 2. 2008 / 14:22
Rychlokvaška
No já jen že ten důležitý AoA, který nás v takovém případě zajímá, totiž ten týkající se křídla, nemá s dráhou letounu ani jeho podélnou rovinou zas až tak moc společného
 

Re: Re: Re: Re: Legendarni Concord, we´re still with you   7. 2. 2008 / 16:05
mípa   
No dobrá, tak ještě přičtu úhel svíraný tětivou křídla s podélnou osou letounu.
 

Re: Re: Legendarni Concord, we´re still with you   7. 2. 2008 / 11:25
Teflon_490   
Nerekl sem, ze vim ze je to treba konkretne 6,5, ale vidim, jak je vuci draze nakloneny, pristava, takze nebude mit moc velkou rychlost a navic, standardni stroje pri GA rozhodne takhle moc nakloneny nejsou. Takze obecne se podle mne da spon rict, ze je to dost.
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   7. 2. 2008 / 22:04
memorex
hoši mě už to neba číst - sice problém GZK je zajímavý ikdyž žádný není....ale v tom vlakne se uz neda orientovat chudák kordík kdyby věděl co tu rozpoutal
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 06:37
skyfly
tiež ma prekvapuje čo sum tu vyvolal jedným nevinným odkazom na aktualne.cz
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 12:30
miSKo
a ja tu nemam este svoje RE uz máááám tusim to prekonalo aj ten "moj" flame ked som sem napisal prvýkrát
 

Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 14:16
skyfly
fakt som to nemal v pláne, ale nezačal som tu náhodou najdlhší thread ?
aký je miestny rekord ?
 

Re: Re: Nástupce legendárního Concordu   8. 2. 2008 / 14:21
MiG-21MFN
řekl bych, že už tu byly delší ale rozhodně vedeš v rozmanitosti témat v jednom threadu
 

Re: letadly k ochlazeni klimatu a potlaceni globalniho oteplovani   8. 2. 2008 / 16:30
memorex
neco vtipneho

někde jsem četl že kondenzační páry tvořící se za letadly během letu pokrývaj až 0,3% povrchu země - tím dochází ke změně klimatu - umělě vytvořená oblaka - tim nizsimu prostupu paprsku a tim ochlazeni zeme - 11.9.2001 se zastavila veskera letecka doprava nad USA a teplota se pry zvysila o 1-2 stupne


takze laicky vysledek - vzrustajicim poctem letů se ochlazuje klima (nepocitame-li v uvahu masivni produkci sklenikovych plynu )
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ