FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ČT1 Alaska crash Jeden příspěvek | Celý strom
ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 21:35
memorex
u MD se tomu říká volant?
si rikam proc chodit do fitka...
 

Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 21:36
Michal (CSA447)
Tak to jsem poněkud nepochopil ....
 

Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 21:38
memorex
oni to tam rikali ze pritazenim volantu ci co
 

Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 21:39
Michal (CSA447)
jo, takhle ...
 

Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:47
SONP   
Proč ne, volant řízení...
V nějakých českých dokumentech a manuálech to najdeš. Berany je přeci jen trochu žargon.
 

Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 21:56
memorex
zase matka za pár kaček a nakonec za to muzou zase piloti
 

Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:21
Jennik   
Tos vzal kde? Nekolikrat opakovali, ze piloti se pokouseli do posledni chvile let zachranit a nikde nezaznelo, ze by za to mohli. To, ze zavit staveciho sroubu opetovnymi pokusy uplne zrusili jim nikdo nevycetl a ani vycitat nemuze, protoze jak bylo zmineno:

Na takovou situaci nebyl zadny oficialni postup, nebylo to nijak jistene a nikdo nepocital s tim, ze by k tomu mohlo kdy dojit.
 

Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:35
memorex
no to mi je jasny ze za to nemohli oni, ale jaksi z toho vyplynulo v jedne casti ze kdyby to nezkouseli znova tak se to nemuselo urvat a nemuselo to viset uz jenom na matce ale kdo to mohl vedet zejo
 

Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:34
pilot_master   
preco sa vyskovka u MD neovlada hydraulicky ako skoro na kazdom vacsom lietadle ??? ten sroub mi pride velmi jednoduchy- ako nejake usporne riesenie si myslim
 

Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:41
memorex
no vyskovka snad jo? Jde o ten stabilizator ne?
 

Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:45
pilot_master   
ja v tom mam teraz nejaky binec jaky je rozdil medz stabilizatorom a vskovkou ?? vyskovka je to co ked pritiahnes knipl tak sa zdvihne ,tak je ? a stabiizator je potom naco ,?
 

Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:49
SONP   
Nepleť si výškovku a výskové kormidlo. Výškovka je v žargonu celá vodorovná ocasní plocha (horizontální stabilizátor) (VOP), výškové kormidlo ta ploška vzadu. No a celá VOP se u některých letadel celá hýbe pro účely trimování a stabilizace letu.
 

Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:51
samo
Pokud se nemýlím, tak je to zhruba takhle: výškovka umožňuje letadlu stoupat a klesat při odpovídajících pohybech řídící páky, stabilizátor zase letadlo vyvažuje tak, aby nemusela být například při stoupání výškovka stále vychýlená. Říká se tomu trim- tedy vyvažování.
 

Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:52
stanono
Stabilizátor je pevná časť vodorovnej chvostovej plochy (alebo VOP). Už názov hovorí načo slúži. Výškovka je pohyblivá časť.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:58
tonde   
přesně. A to, o čem mluví samo je Vyvažovací ploška na výškovce, neboli další pohyblivá část na pohyblivé ploše.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:04
Buenos Aires   
Děkuji Tondemu, že to konečně vysvětlil, alespoň už bude klid
 

Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:56
pilot_master   
ok uz som v tom doma dakujem
 

Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 22:58
Totti10
nebo jinak... vyskovka je to cim hejbes kdyz pritahujes berany.... stabilizator je to cim hejbes kdyz trimujes
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:00
tonde   
pozor, není to vždy tak!!! Jsou i pevné stabilizátory a vyvažuje se vyvažovací ploškou na výškovém kormidle.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:05
Buenos Aires   
Za toto Tondemu také děkuji
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:09
Už přistál   
To je uzasny, kolik nazoru je na tak jasnou a na vlastni oci overitelnou vec.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:11
Buenos Aires   
Minimálně jednomu to ještě nedávno jasné nebylo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:14
Už přistál   
No tak ses poučil a dál už bych o tom nemluvil.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:21
Buenos Aires   
Ještě naposled, tentokrát jsem sebe nemyslel, ten kterého se to týká to ví
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   5. 2. 2008 / 23:10
Totti10
hmhm... dik za info
 

Re: ČT1 Alaska crash   6. 2. 2008 / 07:55
Toomitsch
I u L 410 je to volant
 

Re: Re: ČT1 Alaska crash   6. 2. 2008 / 08:09
FSPilot   
Tohle už jsou berany, teda aspoň pro mě Jeden z "volantů" jak mají být měla třeba DC-3ka
 

Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   6. 2. 2008 / 08:10
Toomitsch
Ale porad se jim tak rika mozna je to tu zakorenene jeste od dob Ae45 a L200. Jinak prijde mi, ze moc veci se tu jeste nezmenilo, jestli mi rozumis
 

Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   6. 2. 2008 / 08:23
FSPilot   
No, abych byl upřímný, nerozumím, ale beru
 

Re: Re: ČT1 Alaska crash   6. 2. 2008 / 08:58
memorex
Spitfire ma doslova volant
 

Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   6. 2. 2008 / 11:57
FSPilot   
Spitfire měl klasickou řídící páku se zajímavým zakončením
 

Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash   6. 2. 2008 / 12:08
Jaakov   
Líp se to drželo, a moc nechápu co je na tomhle tak veselýho
33189 B / 375 x 500 / Photo-8-Spitfire-Cockpit.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Alaska OT: knipl Spitfire   6. 2. 2008 / 13:14
kuma   
Tenhle typ páky, jestli se nemýlím, mělo taky "wooden wonder" Mosquito.

Kdo měl možnost si s tím zkusit aspoň zakvrdlat (a shodou okolností já to štěstí měl a chvilku jsem ve Spitu seděl - bohužel jen na zemi ), tak může potvrdit, že je to velice neobvyklé - a taky velice svižné !!

Rozsah krajních poloh u klasického kniplu (třeba Hurricane, měl sice nahoře taky oko na dvě ruce, ale knipl to byl klasický) skoro vždycky bouchá do stehen a zprava doleva je to poměrně dlouhá cesta (a švihnout na kopaný výkrut je docela makačka). Ne tak u Spitfira. Tam se středový sloupek pohybuje pouze dopředu/dozadu, jako u dopraváku - a nenaráží do nohou (!). Nad koleny se kýve zprava doleva tím vrškem - a udělat kniplem kruh (zprava doleva a zpátky a současně dopředu dozadu a zpátky) je raz-dva. Aspoň mně to tak připadalo.

Jsem romantik, určitě Hurricane nebyl zrovna kvůli tomuhle hůře obratný než Spit, ale mně se zdálo, že tohle přímo vybízí k akrobacii, výkrutům přemetům, zvratům... a přemýšlel jsem, proč se to neujalo. Snad kvůli složitosti? (je tam ozubené kolečko jako z přehazovačky a na něm řetízek jak od kola, od něj lana ke kladkám v podlaze...)

Ale dík za to foto, že mi to připomnělo ten zážitek
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alaska OT: knipl Spitfire   6. 2. 2008 / 14:45
Nadomnou zem...
...(a švihnout na kopaný výkrut je docela makačka)... len tak mimochodom , pri kopanom vykrute (standardnom) sa kridielka vobec nepouzivaju. Respektive zalezi od lietadla aby sme boli presny , ale ak su tam kridielka nutne tak len pri uvadzani
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ