| | | ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 21:35 | |
| | u MD se tomu říká volant?
si rikam proc chodit do fitka... |
| |
|
| | | Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 21:36 | |
| | Tak to jsem poněkud nepochopil .... |
| |
|
| | | | Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 21:38 | |
| | oni to tam rikali ze pritazenim volantu ci co |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 21:39 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:47 | |
| | Proč ne, volant řízení...
V nějakých českých dokumentech a manuálech to najdeš. Berany je přeci jen trochu žargon. |
| |
|
| | | Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 21:56 | |
| | zase matka za pár kaček a nakonec za to muzou zase piloti |
| |
|
| | | | Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:21 | |
| | Tos vzal kde? Nekolikrat opakovali, ze piloti se pokouseli do posledni chvile let zachranit a nikde nezaznelo, ze by za to mohli. To, ze zavit staveciho sroubu opetovnymi pokusy uplne zrusili jim nikdo nevycetl a ani vycitat nemuze, protoze jak bylo zmineno:
Na takovou situaci nebyl zadny oficialni postup, nebylo to nijak jistene a nikdo nepocital s tim, ze by k tomu mohlo kdy dojit. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:35 | |
| | no to mi je jasny ze za to nemohli oni, ale jaksi z toho vyplynulo v jedne casti ze kdyby to nezkouseli znova tak se to nemuselo urvat a nemuselo to viset uz jenom na matce ale kdo to mohl vedet zejo |
| |
|
| | | Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:34 | |
| | preco sa vyskovka u MD neovlada hydraulicky ako skoro na kazdom vacsom lietadle ??? ten sroub mi pride velmi jednoduchy- ako nejake usporne riesenie si myslim |
| |
|
| | | | Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:41 | |
| | no vyskovka snad jo? Jde o ten stabilizator ne? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:45 | |
| | ja v tom mam teraz nejaky binec jaky je rozdil medz stabilizatorom a vskovkou ?? vyskovka je to co ked pritiahnes knipl tak sa zdvihne ,tak je ? a stabiizator je potom naco ,? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:49 | |
| | Nepleť si výškovku a výskové kormidlo. Výškovka je v žargonu celá vodorovná ocasní plocha (horizontální stabilizátor) (VOP), výškové kormidlo ta ploška vzadu. No a celá VOP se u některých letadel celá hýbe pro účely trimování a stabilizace letu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:51 | |
| | Pokud se nemýlím, tak je to zhruba takhle: výškovka umožňuje letadlu stoupat a klesat při odpovídajících pohybech řídící páky, stabilizátor zase letadlo vyvažuje tak, aby nemusela být například při stoupání výškovka stále vychýlená. Říká se tomu trim- tedy vyvažování. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:52 | |
| | Stabilizátor je pevná časť vodorovnej chvostovej plochy (alebo VOP). Už názov hovorí načo slúži. Výškovka je pohyblivá časť. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:58 | |
| | přesně. A to, o čem mluví samo je Vyvažovací ploška na výškovce, neboli další pohyblivá část na pohyblivé ploše. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:04 | |
| | Děkuji Tondemu, že to konečně vysvětlil, alespoň už bude klid |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:56 | |
| | ok uz som v tom doma dakujem |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 22:58 | |
| | nebo jinak... vyskovka je to cim hejbes kdyz pritahujes berany.... stabilizator je to cim hejbes kdyz trimujes |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:00 | |
| | pozor, není to vždy tak!!! Jsou i pevné stabilizátory a vyvažuje se vyvažovací ploškou na výškovém kormidle. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:05 | |
| | Za toto Tondemu také děkuji |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:09 | |
| | To je uzasny, kolik nazoru je na tak jasnou a na vlastni oci overitelnou vec. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:11 | |
| | Minimálně jednomu to ještě nedávno jasné nebylo |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:14 | |
| | No tak ses poučil a dál už bych o tom nemluvil. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:21 | |
| | Ještě naposled, tentokrát jsem sebe nemyslel, ten kterého se to týká to ví |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 5. 2. 2008 / 23:10 | |
| | hmhm... dik za info |
| |
|
| | | Re: ČT1 Alaska crash 6. 2. 2008 / 07:55 | |
| | I u L 410 je to volant |
| |
|
| | | | Re: Re: ČT1 Alaska crash 6. 2. 2008 / 08:09 | |
| | Tohle už jsou berany, teda aspoň pro mě Jeden z "volantů" jak mají být měla třeba DC-3ka |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 6. 2. 2008 / 08:10 | |
| | Ale porad se jim tak rika mozna je to tu zakorenene jeste od dob Ae45 a L200. Jinak prijde mi, ze moc veci se tu jeste nezmenilo, jestli mi rozumis |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 6. 2. 2008 / 08:23 | |
| | No, abych byl upřímný, nerozumím, ale beru |
| |
|
| | | | Re: Re: ČT1 Alaska crash 6. 2. 2008 / 08:58 | |
| | Spitfire ma doslova volant |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 6. 2. 2008 / 11:57 | |
| | Spitfire měl klasickou řídící páku se zajímavým zakončením |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ČT1 Alaska crash 6. 2. 2008 / 12:08 | |
| | Líp se to drželo, a moc nechápu co je na tomhle tak veselýho |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Alaska OT: knipl Spitfire 6. 2. 2008 / 13:14 | |
| | Tenhle typ páky, jestli se nemýlím, mělo taky "wooden wonder" Mosquito.
Kdo měl možnost si s tím zkusit aspoň zakvrdlat (a shodou okolností já to štěstí měl a chvilku jsem ve Spitu seděl - bohužel jen na zemi ), tak může potvrdit, že je to velice neobvyklé - a taky velice svižné !!
Rozsah krajních poloh u klasického kniplu (třeba Hurricane, měl sice nahoře taky oko na dvě ruce, ale knipl to byl klasický) skoro vždycky bouchá do stehen a zprava doleva je to poměrně dlouhá cesta (a švihnout na kopaný výkrut je docela makačka). Ne tak u Spitfira. Tam se středový sloupek pohybuje pouze dopředu/dozadu, jako u dopraváku - a nenaráží do nohou (!). Nad koleny se kýve zprava doleva tím vrškem - a udělat kniplem kruh (zprava doleva a zpátky a současně dopředu dozadu a zpátky) je raz-dva. Aspoň mně to tak připadalo.
Jsem romantik, určitě Hurricane nebyl zrovna kvůli tomuhle hůře obratný než Spit, ale mně se zdálo, že tohle přímo vybízí k akrobacii, výkrutům přemetům, zvratům... a přemýšlel jsem, proč se to neujalo. Snad kvůli složitosti? (je tam ozubené kolečko jako z přehazovačky a na něm řetízek jak od kola, od něj lana ke kladkám v podlaze...)
Ale dík za to foto, že mi to připomnělo ten zážitek |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alaska OT: knipl Spitfire 6. 2. 2008 / 14:45 | |
| | ...(a švihnout na kopaný výkrut je docela makačka)... len tak mimochodom , pri kopanom vykrute (standardnom) sa kridielka vobec nepouzivaju. Respektive zalezi od lietadla aby sme boli presny , ale ak su tam kridielka nutne tak len pri uvadzani |
| |
|
|