FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Horizont Jeden příspěvek | Celý strom
Horizont   12. 12. 2003 / 09:07Michal
Pánové,
lítám FS2004 a u dopravních letadel mám problém - nevidím horizont. Když letím přímým horizontálním letem (tj. Vertical Speed =0 a řízeno autopilotem), rychlostí těsně pod maximálkou pro danou letovou hladinu, tak při pohledu z boku je letadlo neustále "nataženo" (předek je výš jak zadek). Tento stav způsobí, že v cocpitu nevidim přes palubni desku horizont, což je velmi nepříjemné. A lítat podle přístrojů za slunečného dne se mi opravdu nechce. Dělám někde chybu v pilotáži?? Nebo to tak má být??

Díky za rady. Michal
 

Re: Horizont   12. 12. 2003 / 09:16napis
Keby si sem mohol hodit neje screenshoty, aby som pochopil o com hovoris.
 

Re: Horizont   12. 12. 2003 / 09:17
Latom   
Můžu tě uklidnit, i v reálu je letadlo natažené v horizontálním letu. Aerodynamika je věda. )
A pokud nevidíš, tak bud schoď panel přes "W" nebo přepni pohled do virtuálního, přes "S" a zvedni si sedačku. )
 

Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 09:58PavelS
No jednak si - jak pravil Latom - lze zvednout sedačku, ale proč teda pak lítáš dopravákama, které se i v reálu " lítají jen podle přístrojů" ? Pokud chceš vidět horizont, tak přesedlej na Zlína nebo Cessnu a tak je to bez problému.
Mimochodem pozor, mám pocit, že "zvednutá sedačka" se sama vrátí na původní pozici při přenutí do jiného okna ( ověř ). A ještě taky pozor při přistávání, změnou nastavení sedačky se posune i poloha horizontu tam a to je jediná chvíle, kdy vidět horizont může být opravdu důležité...
 

Re: Horizont   12. 12. 2003 / 10:30
Pips   
myslim ze nedelas chybu v pilotazi ale myslim ze delas chybu ze pouzivas 2D panely misto virtualni kabinky zatimco pres 2D panel jsem nevidel z letadla skoro nikdy tak v 3D kabine je vsechno videt skvele
 

Re: Horizont   12. 12. 2003 / 11:22Michal
Zkoušel jsem vše, co mi doporučejete, ale není to ono. Přeci jenom je potřeba čas od času překontrolovat přístroje a to ve virtuálním pohledu nelze. Při shozených přístrojích přes "W" rovněž ne. Se sedačkou jsem taky experimentoval, ale pár přistání bylo vyloženě ostudných, takže jsem od toho taky upustil (btw nepozoroval jsem žádnou změnu při změnách pohledu). Pokud píšete, že to odpovídá reálu, tak jsem klidný a holt se s tím musím nějak vyrovnat. Díky všem tza odpovědi.
 

Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 11:35
Latom   
Ve VC to jde.
Ono taky záleží co vlastně chceš vidět. Ještě zkus dva monitory nad sebou, dole přístoje a nahoře horizont.
Ostatně palubka ti překáží vždy. I v reálu. Musíš se jen naučit přes ní koukat. A přistání musíš ladit a ladit a pořád dokola.
Nemusíš se s ničím vyrovnávat, prostě to tak je, jinak by jsi nemohl lítat. Auto máš v rovině, protože jede po silnici, ale něco musí letadlo držet ve vzduchu a to něco je přesně to, že je během letu natažené.
 

Re: Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 13:50wilco
No ono to s tym natiahnutim nie je celkom tak - eroplan "leti" vdaka SERIZENI, t.j. uhol nabehu kridla a uhol nabehu vyskovky. Trup by mal byt v polohe najmensieho odporu, t.j. aby bol čo najmenej na obtiaž a preto ma byt vodorovne. (bavime sa o ustalenom vodorovnom lete!)
 

Re: Re: Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 13:57
Luděk Ch.
To by měl, ale není. Např v B767 ve FL390 jsem chodil docela do kopce směrem ke kokpitu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 14:11wilco
Otazka znie preco? Je tam uz aerodynamika robena rovnako ako napr. na Mig 29, kde sa trup podiela 60% na celkovom vztlaku? Nic ine ma nenapada.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 15:28
Luděk Ch.
Já jsem psal o Boeingu 767, Mig je trošku menší a rychlejší
 

Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 14:48
Latom   
Přesně tak, letadlo má v horizontálním letu čumák směrem nahoru !! Tzn. od zadu dopředu je to vždy do kopce. A je to celé v aerodynamice. Vzduch ti na křídlo taky nenabíhá kolmo, ale pod úhlem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 16:01wilco
Pri cestovnej rychlosti a normalnom rezime (klapky atd.) je os trupu rovnobezna so smerom pohybu - tak by to malo byt, ono totizto za kazde vychylenie sa plati - vacsi odpor, vacsia spotreba, mensia rychlost. Pozor napr. u eroplanov s motorom vpredu nemylit si vyosenie motora s osou trupu. Napr Z142 ma motor vyoseny nahor 3°.
Tak je to v skutocnosti.
A vzduch obteka kridlo prave pod uhlom nabehu, ktory som uz raz spominal, zvycajne cca 0,5-3°.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   13. 12. 2003 / 12:18AJS
Důvod je ten, že v hladině, kde je řídkej vzduch, letíš třeba M=0.75 a ground speed 440kts , ale indikovaná rychlost (laicky řečeno rychlost, kterou si letadlo myslí, že letí) je vlivem řídkého vzduchu a tudíž menšího dynamického tlaku třeba jenom 240kts. Při téhle rychlosti, která při větší váze a "čistém" křídle (rozuměj bez mechanizace) není vlastně moc vysoká, bude letadlo natažené i u země. Jinak by při maximáce (třeba indikovanejch 340 kts) bylo éro dost nahrbený. V průměru je úhel podélné osy letadla v cestovní hladině kolem 2,5stupně.
Mimochodem odpor trupu, je-li ofukován lehce z boku (zhora, zdola), je o dost menší, než odpory jiných částí letadla. Proto se například při směrovém trimování vychází z požadavku mít vycentruvané berany (alespoň do té míry, aby nedošlo k vysunutí spoileru) i za cenu lehce ujeté kuličky - a tedy mírného bočního ofuku.


P.S. ale to, že nevidíš před sebou horizont, je ve velkých výškách způsobeno ještě několika faktory. Jednak dohledností, která, i když je "dobrá", třeba 100km, vlastně pořád nestačí k rozpoznání přirozeného horizontu, a jednak tím, že vlivem zakřivení země je čára horizontu o nějaký ten stupínek níž. Krásně je to vidět při míjení s jiným letadlem, kdy podle TCASu je o hladinu níž, ale vypadá to, že letí nad horizontem, tedy výš. Takže z nemožnosti vidět horizont u FS bych si nic nedělal...
 

Re: Re: 5x Re: Horizont   13. 12. 2003 / 16:57
Latom   
Tak tomu říkám důkladný výklad. )

No jo, aerodynamika je krásná věda. Díky ní můžeme i lítat, i když nemáme křídla. Aspoň nás pak nic nikde na zádech nebolí. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   4. 1. 2004 / 18:30
Aleš Jungmann
Ještě že se vracím k tomuhle starýmu tématu, ale musím si to ujasnit. Myslím, že dost z přítomných bylo někdy v kabině dopraváku za letu. Např já jsem byl v kokpitu několikrát (znudění piloti si tak rádi popovídaj!) , a třeba v 31 000 byl horizont vidět. Ale pozor, co se myslí horizont. V reálu je horizont bez omezení viditelnosti, takže lze vidět východ slunce nad horizont (právě můj případ) , ale FS má maximální dohlednost tuším řádově desítky mil, takže tam to zakřivení dělá své a východ by asi vidět nebyl. Záleží asi taky na výšce pilota a místa - z jump-seatu je přeci jen jiný úhel než z předních.
PS: Ten max. dohled si může každý nastavit sám

Aleš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   4. 1. 2004 / 20:04
Luděk Ch.
V reálu určitě není dohlednost bez omezení. Myslím dokonce, že až na vyjímečné případy čisté oblohy je v reálu dohlednost o dost menší, než lze nastavit ve FS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Horizont   4. 1. 2004 / 21:06
Aleš Jungmann
To je jistě pravda, azurových dnů je skutečně málo, ale proti vycházejícímu slunci je horizont vidět téměř vždy. To je snad fakt. Ale v simulátoru prostě ten horizont počítač už nepočítá, jenom prostě "vyjede" nad zobrazované textury jím ještě počítané se sluníčkem.
 

Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 11:38
Pips   
mno nerozumim zcela tve vete ze ve virtualni kabine nelze prekontrolovat pristroje, mam taky verzi 2004 a letam uz jen vyhradne s 3D kabinkama a pristroje kontroluju uplne normalne takze vim ze to jde, je ovsem jina vec to ze treba nemas joy s klobouckem na kterem je rozhlizeni, totiz neprisel jsem na to jak jinak se plynule rozhlizet z klavesnice obavam se pak ze v tom pripade je pro tebe 3D kabinka nepouzitelna
 

Re: Re: Horizont   12. 12. 2003 / 12:04
Luděk Ch.
U v panel.cfg se dá upravit výška sedačky (sklopit pohled) lehce změnou jednoho parametru "view direction" nebo tak nějak (nejsem teď u počítače s FS), je to ta první hodnota ze tří, číslo 0.0, znamená vodorovně a třeba 4.0, už sklopení dolů atd, nevím v jakých jednotká to je. Je potřeba to vyzkoušet, ale dá se to nastavit, že je krásně vidět. Ale je pravda, že v reálu při vodorovném letu v hladině dopředu opravdu moc vidět není, důležitější jsou přístroje, výhled ven je potřeba vlastně jen na přistání. Taky je potřeba si mezi letadly z internetu dost vybírat a nelítat hned se vším, co na pohled vypadá hezky. Kolikrát je model letadla super, ale panel stojí za...... Dobře mají výhled vyřešeny komernčí letadla (PMDG, PSS).
 

Re: Horizont   12. 12. 2003 / 15:39jirpe
Shift-Enter, Shift-Backspace a Space. Neboli sklopit pohled dolu, nahoru a srovnat. Pro 2D cockpity asi nezbytnost.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ