|  |  | Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:02 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:10 | |
|  | Tady je odpověď hned na první otázku, (parafrázuji) "proč je na letišti tak draho"
Odpověď (Miroslav Dvořák, 15:24) -Nejlepším důkazem toho, že to již dávno není pravda, je mé osobní pozvání do některého z řetězců rychlého občerstvení, kde se sama budete moci přesvědčit, že pouze vysoké ceny jsou již minulostí …J
To jako že k vysokým cenám se přidaly další nešvary ?  |
| |
|
 |  |  | Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:18 | |
|  | Zaujala mne odpověď o tom že Ruzyně je schopná odbavit A380... Pokud je tu někdo kdo se v tom vyzná lépe než já, uvítal bych vysvětlení...
Dosud jsem žil v tom že pro airbus A380 je třeba kategorie letiště 4F , což IMHO není Ruzyně ani náhodou. Nebo se pletu? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:28 | |
|  | No netusim co k tomu je potreba, ale kus betonu, kde muze zaparkovat je, draha dostatecne dlouha je, tak nevidim duvod, proc by nebylo schopno ho odbavit. Maximalne pozarni kategorie nebude vyhovovat, pripadne nebude mit letiste Praha tolik autobusu na odvezeni cestaku  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:32 | |
|  | proč busy? půjde na most C10 a C11 stand 22, tam se vejde s omezením pojezdu za ním a standu 23 |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:35 | |
|  | myslim, ze ty mosty nemaji takovy dosah... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:40 | |
|  | simte tam daj takovy ty nafukovaci skluzavky a budou to mit i se zazitkem )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:44 | |
|  | Jako skluzavkou dolu do handlingu zavazadel, ze vyjedou rovnou na pasy v hale?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 13:54 | |
|  | no aby to meli jako bonus s prohlidkou letiste |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:48 | |
|  | No dráha je dlouhá dost. jde spíš o šířkový uspořádání dráhy a pojížděček. rozestavění objektů na provozních plochách a podobně. A380 má rozpětí křídel a podvozku takové, že je pro jeho bezpečný provoz nutné letiště označení "F" ( letiště pro letouny s rozpětím od 65 m až do, ale ne
do 80 m, a rozchod kol hlavního podvozku 14 - 16m). Je to také kvůli zpevněným plochám okol dráhy, omezením kvůli možnosti nasátí nečistot motorem nad nezpevněnou plochou apodobně. Nejsem odborník ale myslim že ruzyně jek kategorie 4D nebo 4E ted bohužel nevim presne. Marky bude určitě vědět líp ale typnul bych si že pro přistání a odbavení A380 rozhodně nevyhovuje. Přesně to řeší L-14 letiště.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 10:50 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 12:08 | |
|  | Tak mě ale napadá jako laika, když tu byla Mriya, tak se to tam musí vejít, přece ten třetí pár motorů je víc na stranu než druhý u A380, problémem bude, "jen" napasování ke gate a omezení okolního provozu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 12:23 | |
|  | Mrija i Galaxy, jsou hornoplošníky.. A380 je dolnoplošník..
Takže pravděpodobnost, že by mohl něco nasát ze země je asi o něco málo větší, než u těch dvou jmenovaných.. Bych řekl..
Jinak osobně si nedovedu představit, kde by se měla plně obsazená "full economy" verze (tzn. cca 800 lidí) odbavovat.. Myslím tím vnitřní prostory letiště.. Zejména pak check-in a gate..
Je sice hezký, že teoreticky vzato se vejde tahle mašina na stojánku, ale už vidím, jak se těch 800 lidí páskuje do gate..
Celkem funny představa, pro mě osobně teda.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 12:39 | |
|  | Stále ještě věřím, že z A380 králík verzi neudělají, bez úprav to asi je jenom na nárazový přílet jednoho stroje za rok... Jinak ty motory, samozřejmě to mluví v neprospěch A380, ale vypadá to, že s tím trochu počítali a linie křídla stoupá, takže krajní motory jsou výš, než ty střední. Zatímco u Mriye je tomu přesně naopak, křídlo je i podle nákresu zohnuté k zemi a podle fotek je to ještě víc, tak by ten rozdíl snad až takový být nemusel... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 12:43 | |
|  | to se neboj, udelaj .) neni otazkou jestli ji udelaj, ale kdy ji udelaj .) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 12:45 | |
|  | Já to nechci vidět, blééé... Jinak na toto téma, už jsme spolu debatovali...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 13:02 | |
|  | Ono taky zalezi jestli v nich ma dost paliva nebo malo. Staci se podivat na fotky 747, kdyz je naladovana do plna tak motory taky skoro taha po zemi, jinak to drzi celkem vodorovne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 13:05 | |
|  | To máš určitě pravdu, bohužel z fotek nepoznám, kolik má v křídle šťávy... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 13:09 | |
|  | Na LKPR pristava i 747 a pristavala tady i A340, coz jsou letadla, ktera maji srovnatelne rozpeti (ano, vim, ze o 20 metru mensi, ale A380 ma zase vetsi vzepeti a umisteni motoru je vys, nez u A340), takze nevidim IMHO zadnej problem. Krome toho drahy na LKPR nejsou nikterak vyjimecne co do velikosti a Airbus musi pocitat s tim, ze na takovych drahach bude A380 bezne pristavat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 13:18 | |
|  | jeste pred pul rokem to neslo - teprve cca pred pulrokem jak US, tak evropske urady umoznily pouziti 45metrovych drah pro A380. pred tim bylo potreba rozsirovat. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 12:14 | |
|  | LKPR má kódové označení 4E. Nicméně nejsem si zcela jistý (tohle fakt není můj obor ), ale jsem přesvědčen, že tohle ozančení je projektová záležitost, ale nemá nic společného s tím, zdali dané letadlo provozně smí nebo nesmí na dané letiště přistát. Minimálně mne napadá ten nejvíc do očí bijící příklad - AN225 Mria, která se nevejde ani do kategorie "F", ale přitom v Praze byla. A aby nebylo argumentováno, že je to tenkrát byla nějaká výjimka (což možná byla), tak hned uvedu druhý příklad, a to C5 Galaxy, která jistý čas létala do Prahy pravidelně a přitom je kategorie F.
Jinak v AIPu je uvedeno omezení jednotlivých pojezdových a stání dle kategorií letadel, a pojezdové na dobré polovině letiště jsou bez omezení. Se stáními je to horší, asi by ho museli vyložit na dráze 22, chudáka  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 12:18 | |
|  | Ale nemuseli, vždyť jsem psal že na stání 22 (gate C10 a C11) se vejde (je do 80 metrů) - jen se musí omezit stání 23 do 36 metrů a zavře se pojezd H1 za érem. Ale stejně se na to těším, snad to někdy uvidíme )))). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 25. 1. 2008 / 13:54 | |
|  | Snad ne )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Online rozhovor s ředitelem Letiště Praha 26. 1. 2008 / 01:05 | |
|  | | |
|
|