| | | Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 14:43 | |
| | | |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 14:44 | |
| | Byls rychlejší |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 14:46 | |
| | Nejak se nam to tu seslo. |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 14:53 | |
| | Kde ma koliecka??? Recnicka otazka
Inak nastiastie ze nikomu vazne nic nestalo 777 je celkom slusne kapcitne lietadlo. |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 14:55 | |
| | Ještě že se nikomu nic vážného nestalo, tohle už asi půjde na odpis stejně jako ta A340 při zkoušce tahu ne ? |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 15:08 | |
| | Nikdo si nevšim toho popisku pod obrázkem? "Záchranářská letadla u Boeingu 777, které ve čtvrtek nouzově přistálo v Londýně." Já jsem nevěděl, že na Heathrow má i záchranářské letadla pro cestující na letišti A teda nevím jestli jsem slepý, ale žádné další letadlo krom té 777 tam nevidím |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 15:10 | |
| | Jo a tuhle větu jsem moc nepochopil „Kola se zbortila poničená, ale dvířka podvozku byla otevřená.“
Tzn, že to otevřeli a uletěli jim kolečka s poškodily křídla nebo jak to chápete vy? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 15:17 | |
| | Jéé oni ten článek rozepsali do dalšího kola... Toho popisku fotografie jsem si všiml - holt máme edukované novináře... Jinak té větě moc nerozumím, vyložil jsem si ji tak, že se nezajistil podvozek a dveře podvozkové šachty se nezavřely a kvůli tomu to celé spadlo, ale to je jen ligvistická dedukce, jen autor ví, co tím myslel. A možná ani on ne.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 15:18 | |
| | Je to nějak zbrkle napsaný, když na tu první fotku klikneš, tak tam už je "záchranářské vozy." |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 16:43 | |
| | Hmm, du tam kouknout a hle z letadel jsou vozy |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 15:22 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 15:39 | |
| | No jo, tahle verze je o neco lepsi, je tam i vypoved pasazera. Jedno mi tam ale nesedi - mluvci BA rekl, ze letadlo provadelo nouzove pristani, ale ten pasazer mluvi o normalnim pristani az do dosedu, pokud by bylo nouzovy pristani, tak by to snad paxum rekli a pripravili je na to ne? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 15:59 | |
| | Je to dost zvláštní, protože o nouzovém přistání se přece ví vždycky předem, minimálně posádka a cestující by byli informováni )) Tady to vypadá, že šlo o normální přistání a nouzák z toho udělali z nevědomosti, protože se normální přistání nepovedlo Píšou, že záchranáři byli na scéně ihned, ale nepíšou, že by tam byli nachystáni předem. Takže s velkou pravděpodobností o žádný nouzák nešlo a byla to klasická havárie kvůli nezvládnutému přistání. I když taková 777 má dost ochran, které asi jen tak někomu nedovolí fláknout s letadlem kus před dráhou. Leda snad silný střih větru a ztráta rychlosti kousek nad zemí. Škoda, že takové informace zprostředkovávají vždycky novináři, kteří až na vyjímky neví o letadlech a létání nic a potom to tak vypadá. Myslím, že každý průměrný účastník zdejšího fóra by byl schopen popsat situaci daleko lépe a srozumitelněji |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 16:12 | |
| | ale prd nedavno se tu rozebiralo nouzove pristani po pristani |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 16:31 | |
| | A jo, zpomněl jsem )) To je teď nová móda provádět nouzové přistání až po přistání |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 18:14 | |
| | Teda hodně dlouho jsem se to snažil představit, možná tak na courchevelu, že nahoře přistaneš, tím třeba rozbiješ podvozek, a jak je tam ten sešup, tak tě to zase pošle do vzduchu a ještě stihneš přistát... Jest tak ? |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow OT 17. 1. 2008 / 16:12 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow OT 17. 1. 2008 / 21:44 | |
| | hehé, no to by měli, jen si to představ jééé to jsi mi udělal ale radost |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 16:10 | |
| | kukejta na BBC je to tam ted live |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 16:15 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 17:23 | |
| | To sa asi uz vyklepat neda |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:15 | |
| | hlavně podle mě nešlo o normální přistání, jak tvrdí pasažér. koukněte se, že stojí hned na prahu a podle fotek ryl v zemi už dáleko před ním. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 21:08 | |
| | No jestli mu při přistání vysadil i druhý motor (statisticky velmi nepravděpodobné, zvlášť u takového ETOPS éra, ale znáte Murphyho zákony,že? ) tak se sednutí před práhem nedivím, ještě,že to nedopadlo hůř... uf! |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 18:17 | |
| | pokúšam sa na foreign fórach dozvedieť čo sa vlastne stalo, ale mám v tom nejaký hokej,
zdá sa, že sa špekuluje o tom,že piloti nezvládli pristátie s jedným motorom po tom čo do druhého niečo vletelo
našii ste niekto valídnejšie informácie ? |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 18:20 | |
| | To mi příjde jako nepravděpodobné, kdysi jsem viděl dokument, že je to první letadlo, které dovede samo přistát na jeden motor třeba ILS... To by museli být hodně aktivní, aby to sabotovali letadlu, když to samo tak dobře umí... |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 18:35 | |
| | Počkej na zprávy na Nově, tam se dozvíme přesné a odborné informace )) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 18:52 | |
| | Ja bych toto nechal na redakci Blesku a AHA!, dva nej casaky u nas, spolehlive info kazdy den. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:11 | |
| | Nova říká: "Po přistáni piloti nestihly dobrzdit a vjeli do pole , celá jedna rw byla uzavřena!!!"Tak už víme kde jest pravda |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:15 | |
| | ... připomíná mi to historku, kdy jeden pilot omylem a drobnou chybkou sedl se Su-7 bez podvozku a večer v hospodě to komentoval slovy:
"Že nemám podvozek mi došlo, až když jsem při vyjetí z dráhy musel dát plnej plyn a blbě to zatáčelo...." |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 21:09 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:12 | |
| | teď říkali na CNN, že selhaly oba motory.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:14 | |
| | wou... tak to je síla |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:28 | |
| | 777 nezvládne bez motoru přistát na ILS? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:39 | |
| | Kam až moje zbalosti sahají, tak v takovém případě se sice na ILS přistává, ale bez autopilota. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:49 | |
| | Řekl bych že ne. Bez motoru bude klesat asi o malinko rychleji než je publikované ILS v EGLL. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 21:48 | |
| | Z jakého důvodu? To letadlo je schopno na jeden motor i stoupat, takže není důvod, proč by mělo klesat rychleji |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 22:19 | |
| | Tak to jsme si nerozuměli. Já jsem článek nečetl a když jsem četl bez motoru, tak jsem myslel bez funkčního motoru. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 21:00 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 21:47 | |
| | Myslíš bez motoru nebo bez motorů? Podstatný rozdíl Ale bez jednoho motoru musí bez problému přistát na ILS. I když co vlastně myslíš přistáním na ILS? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 21:54 | |
| | No přece přistáváš a jseš tak dobrý pilot, že trefíš jak u touch down zony vysílač glide pathu, tak i za runvejí vysílače localizeru |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 20:46 | |
| | Jo, taky jsem to viděl před chvílí na CNN. Měli tam rozhovor i s jedním cestujícím. Ten říkal, že mu to připadalo jako normální přistání. Že to teda trochu skákalo a že vůbec nevěděli o tom, že jim vypadli motory a že je to nouzové přistání. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 21:33 | |
| | ..ještě že neřekli že všechny 4 motory)))).To možná dodají zítra ráno čeští novinářští odborníci....))) |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 22:46 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 23:13 | |
| | Kdo patří do flightdeck crew ? Byli tam tři členové a B777 má jen dva piloty ne ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 09:35 | |
| | Ahoj, mohl to byt treba pilot nebo technik letici z destinace, pokud se tam stridaji posadky a sedici v kokpitu (pripadne kdokoliv jiny z BA).Predpokladam ale, ze to byl dalsi pilot v ramci "augmenetd crew" cesky posilena posadka.Pouziva se to u velkych jetu na dalkovkach kvuli bezpectnostnim normam pilotu.Ani piloti nemuzou byt ve sluzbe neomezenou dobu, vse se prisne planuje a monitoruje.Presna cisla ti sem ale nehodim, je to doba co jsem planoval a stare papiry ted nemam po ruce.Mozna sem neco pripise Dusinovic Mira,az ho pusti ze simulatoru.Ahoj. |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 23:15 | |
| | Aha, diky za odkaz na solidni zpravu, lepsi popis uz asi nejde takhle brzo ziskat. Mne bylo divny z toho obrazku, ze je vlastne na zacatku drahy, jak to mohl ubrzdit ze vlastne nepouzil skoro zadny kus drahy, a on se zaryl jeste pred ni do travy, ale hlavni bylo ze byl asi hodne blizko stall speed a zastavil tak asi na 1100ft. |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 23:26 | |
| | tak ot je haluzz, co kdyby vysadily treba o 15min driv? To by byla katastrofa. Zrejme to byl ovse tak ryhcle ze ani nestaccili na palube vyhlasit emergency |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 17. 1. 2008 / 23:32 | |
| | Tak kdyz ses na kratkym finale najednou bez obou motoru, tak tam uz podle mne neni moc co vyhlasovat, rychle to zvalidujes co se deje a behem 30 sekund des na zem, a hlavne koukas kam...tady by to mozna ani nebylo daleko od pravdy, kdyby se vyhlasovala nouze az po "pristani". |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 10:07 | |
| | kdyby se to stalo o 15minut drive, tak je mozna lepsi nez takhle na finale. Prece jenom 15minut pred pristanim mas vetsi vysku, takze se klouze lepe a tyhle era maji hodne dobrou klouzavost, kdezto, kdyz ti to vypadne na finale, tak uz vysku nenaberes a nemuzes manevrovat... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 10:21 | |
| | to jo ale treba by nedoklouzal na nejblizsi letiste....dnes si to musim vyzkosuet.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 10:28 | |
| | Lukasi, teoreticky ano, ale zvlast na Heathrow si dovolim nesouhlasit. Zpravidla cim vetsi letiste, tim drive si ridici pripravuji letadla na priblizeni a nechavaji je vyklesavat a brzdit hoooodne dopredu.Takze placat se ve FL100 a mit u toho treba 210KTS, pod sebou more a fungujici jen APU....nevim nevim)).Ale to jsou jen spekulace,zaplatbuh, ze to dopadlo jak to dopadlo! |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 23:11 | |
| | Zrovna u EGLL je spousta dalsich moznosti okolo kam s tim placnout, takze i kdyby to vypadlo drive, tak budes mit vetsi vysku a melo by to byt lepsi, ale je to jen moje teorie, mozna me Mirek Dusinu nebo AJS opravi... |
| |
|
| | | Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 12:39 | |
| | Vcera sa este spekulovalo sa aj o strihoch vetra,ale Gaz Richardson, ktory bude (alebo uz je) ATC na Heathrowe sa vyjadril takto:
I have spoken to controllers on duty and do know what happened, but unfortunately, due to the sensitive nature of the job that I work in, I am not allowed to talk about it.
I will say though that it this stage, it doesn't look like wind shear was a factor. I'm sure full details will be available shortly Smiley
A naslo sa aj nejake video:
http://www.youtube.com/watch?v=CYwQ4EHQY8Y |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 13:25 | |
| | tak to nám ten ATC povedal fakt vela
inak natažené to éro mal pán pilot pekne, asi ho dotiahol k prahu dráhy len silou vlastnej vole...chvalabohu, že to dobre dopadlo |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 13:32 | |
| | Klobuk dolu pretoze situacia jasna. Vtaky - strata tahu - a nudzove dotiahnutie sa so silnym protivetrom.
pozri si to BBC |
| |
|
| | | Re: BBC Rekonstrukce Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 13:36 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: BBC Rekonstrukce Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 13:39 | |
| | co to bylo ten odkaz predtim ja to videl ty biky |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: BBC Rekonstrukce Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 13:43 | |
| | omyl |
| |
|
| | | | Re: Re: BBC Rekonstrukce Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 13:42 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: BBC Rekonstrukce Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 18:54 | |
| | Nejde spustit.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: BBC Rekonstrukce Nouzové přistání na Heathrow 18. 1. 2008 / 19:04 | |
| | Ono to slo, ale ne primo z toho linku, musis jit sem http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/default.stm a kliknout na to z tehle stranky. Ale bohuzel, uz je tam jine video, a to prohlaseni samotneho kapitana. Nicmene necekejte nejake objasneni, jen dekovacka. K tomu co se stalo se ted nebude vyjadrovat, protoze se to vysetruje. |
| |
|
|