| | | První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 08:42 | |
| | Airbus 380 singapurských aerolinií si dnes udělalo výlet z runweye, když se snažilo odletět ze Sydney, asi tu krávu prostě nezvedli Cestující nezraněni, škoda jen na pneumatikách - viz novinky.cz |
| |
|
| | | Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 09:08 | |
| | Tak to ma A380 pekny pruser a dost blba reklama ze lietadlo by nedokazalo zlietnut z beznych drah. Ale pravdepodobne nastala nejaka neocakavana situcia, ktora vyzadovala zostat na zemi. Alebo zafukal bocny vietor. Mozme len dohadovat co mysleli "Airbus 380 singapurských aerolinií sjelo při plánovaném odletu ze Singapuru do Sydney z ranveje". |
| |
|
| | | | Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 10:50 | |
| | hele, to fakt myslis vazne, ze tu jen tak , aniz bys mel jakykoli informace o tom, jak se to stalo, tady trousis takovyhle soudy? |
| |
|
| | | Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 10:08 | |
| | To je nadhera pozorovat, jak to bylonebylium krasne prosakuje az k nam.
Protoze jsem mel cas, tak jsem se porozhlid po zpravam a pod titulkama jako "A380 sjel z runwaye!" a pod jsem vycetl tohle:
Pri pushbacku se nejak pokazil zamek na tahaci, letadlo se uvolnilo a setrvacnosti dohopkalo az na travu
Takze bych to videl tak, ze A380 sjel z apronu. Jedine, ze by ho tlacili az k holding pointu |
| |
|
| | | | Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 10:25 | |
| | No třeba ho musí trochu roztlačovat při startu ... aby stihnul nabrat rychlost |
| |
|
| | | | Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 10:34 | |
| | Myslel som si ze to bude taky banalny pripad a teraz si vsetci ludia budu mysliet, ze je prilis takzy a podobne hluposti A nikto nebude chciet s A380 lietat. Ach ten bulvar |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 10:39 | |
| | On není težký ... ale vem si kolik lidí se tam vejde. Průměrný člověk má cca 80kg, vem si, že si tam vleze 300 nadprůměrných (tedy správně rostlých jako jsem já se svými 115Kg a to máš hned o 10500 kg víc no a v tom je ten problém ... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 10:55 | |
| | ty sis myslel ze to bude banalny pripad? vzdyt o par prispevku driv sejckujes nad tim, jaka je to spatna reklama, kdyz to ero nebylo schopny vzletnout? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 11:42 | |
| | Sejckoval som o tom ako to vyznelo. A ze urcite to nebolo, tak ako to bolo napisane v prvom prispevku, ze nevzlietol koli vahe. A preto som napisal toto: "Mozme len dohadovat co mysleli". A potom prispevok Greno Zee mi tie dohady upresnili. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 14:03 | |
| | mam taky pocit ze piloti A380 si budu musiet este veelmi dlho zvykat na ten stroj. S takym velkym hovadom pristanes asi v celej dlzke rwy. Je pre nich asi neprakticke pristavat s takym velkym strojom. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 14:32 | |
| | Velikost letadla přece vůbec nesouvisí s tím, jakou délku dráhy letadlo potřebuje To je závislé zejména na vzletové a přistávací rychlosti, zatížení a schopnosti motorů a brzd - jestli je obojí dimenzované na velikost letadla, což u A380 bez pochyby je. U A380 je spíš problém v šířce dráhy a pojížděček. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 14:37 | |
| | A to asi jeste spis tech pojizdecek, nez VPD... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 14:38 | |
| | Tohle všechno je mi jasný jen jsem si z toho dělal srandu, cožpak už tu nikdo nemá smysl pro humor ?? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 14:50 | |
| | Ne |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 15:06 | |
| | Dimenzovaný to bezpochyby je, ale velikost stroje je samozřejmě pro délku dráhy důležitá. Čím je éro větší, tím je těžší a tím má větší setrvačnost. A tím hůř se to brzdí. To vymyslel už před mnoha lety pan Newton.
Je taky důležitý si uvědomit, že letadla jsou velmi křehké stroje, byť tak nepůsobí. A tak není možný to prostě zašlápnout, jak v autě, když to člověk přežene s rychlostí |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 15:09 | |
| | Toto tvrdenie mi pripomina klasicku otazku:
Co je tazsie ?
1kg zeleza alebo 1kg peria ?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 15:28 | |
| | trefa! |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 00:39 | |
| | Podle toho, kam spadne... Když na váhu, je to jedno. Když na nohu, tak je železo mnohem, ale mnohem těžší |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 15:28 | |
| | To je sice pravda, jenže konstrukce dopravních letadel jsou už teď tak "chatrné", že snižovat rezervu už nejde a konstrukce musí být v poměru hmotnosti pevnější. Takže tento argument bych vynechal. Ale znovu opakuji, že pokud má letadlo na svoji hmotnost přiměřeně dimenzované motory a brzdy, což A380 bezpochyby má, tak může mít vyžadovanou dráhu stejnou, jako mnohem menší letadla. Skutečně je to spíš o vzletové a přistávací rychlosti (dané konstrukcí křídel a hmotností), než o samotné velikosti nebo hmotnosti letadla. Stačí se podívat na přiložené tabulky a je vidět, že A380 žádné extrémní požadavky na délku dráhy nemá a klidně bysme ji mohli přivítat v Brně, nebýt toho, že by táhla vnější motory nad trávou a asi by nevytočila úhly na pojížděčkách Vím, že ti opticky klame, ale velké letadlo ani náhodou neznamená dlouhou dráhu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 15:31 | |
| | cece, a neni to spis dano plochou kridel a mnozstvim vyvijeneho vztlaku, nez rychlosti? .) (u vzletu)
me to kategoricke "lpeni" na rychlosti prijde takove zvlastni ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 15:57 | |
| | No právě, a tou konstrukcí křídel a vyvíjeným vztlakem je dána ta rychlost, o které píšu Ostatně jsem to i v předchozím příspěvkui v závorce zmínil Jinak ty tabulky asi vydají za všechna slova. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 15:47 | |
| | Luděk má pravdu zkus si treba porovnat delku pristani An-2 a Z526, pritom Andulka je o neco malo vetsi. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 08:18 | |
| | Hele Tragede? Napadlo te nekdy, ze urcity veci muzpu bejt mysleny uplne jinak, nez je ty jsi je pochopil? Jses natolik starej, aby sis to mohl uvedomit. Kdyby se na tu zpravu kouknul clovek, kterej se neorientuje v oblasti letectvi, tak si rekne, ze sotva A380 zacala litat a uz jsou problemy. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 08:46 | |
| | Ale na druhou stranu je potřeba vzít v úvahu, že nejsme ve fóru o zahrádkařen, ale specializované diskuzi o letecké simulaci. Takže se dá celkem oprávněně předpokládat, že většina lidí by tu měla mít alespoň nějaký přehled v oboru a nebude posílat do šrotu letadlo, které zajelo kousek do trávy |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 21:53 | |
| | [RÝP]Ne, každé letadlo ne, jenom Airbusy... [/RÝP] |
| |
|
| | | Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 11. 1. 2008 / 23:38 | |
| | Jediné nyní v pravidelném provozu létající největší letadlo světa pro cestující, Airbus 380 Singapore Airlines, utrpělo včera večer před letem SQ221 ze Singapuru do Sydney menší poškození. Při jeho vytlačování od nástupního mostu došlo k poruše na vozidle "pushback", letoun se od něj odpojil a setrvačností se dostal čtyřmi koly mimo zpevněnou plochu letiště. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, nicméně všichni museli letadlo opustit a do cílových stanic se vydat náhradními lety, neboť A380 byl nucen absolvovat výměnu kol a důkladnější prohlídku vylučující jiná poškození. Většina cestujících pokračovala náhradním strojem B747-400, který na lince s pětihodinovým zpožděním zaskočil. Druhý Airbus 380 Singapore Airlines byl dnes oficiálně převzat v Toulouse a jeho přistání na domovské základně v Singapuru se očekává zítra okolo 9 hodiny ráno místního času. Podobné kolize se občas stávají a nepředstavují pro cestující vážná ohrožení
zdrojlanes.cz |
| |
|
| | | | Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 01:56 | |
| | By mě zajímalo, proč místo vydloubání trávy ze vzorku pneumatik hnedle vyměňují celé kolo.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 02:06 | |
| | kvuli novinarsky luze? .)by hned vyrukovali s tim , ze letadlo sjelo do travy a ani nevymenili kola... )
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 13:22 | |
| | Já bych to chlapci veděl na diferenciální zatížení podvozku. Např na ATRce, pokud je jedno kolo podhuštěné o 10%, tak se musí vyměnit obě kola na ose. POkud je podhuštěné o 20%, tak se k tomu dělá i kontrola osy. Takže bych to vyděl na předpis ATA 06 a tam bude jak postupovat při vyjetí z plochy. Ony totiž odbavovací plochy bývají rády ohraničeny odvodňvocími žlaby. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 21:07 | |
| | Mne by spis zajimalo, proc, kdyz piloti museli videt, ze se utrhli z tugu a jedou sami a nejak moc daleko nez by normalne jeli, nezabrzdili. Taky je prece ten ridic nebo ten chlapek co pobiha okolo mel informovat, at okamzite brzdi, ze se utrhli z oje. Od toho tam ten clovek snad je, dohlizet na celej ten proces. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 22:03 | |
| | Jeste nenabootoval FMS, takze brzdy nefungovaly? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 12. 1. 2008 / 23:44 | |
| | cece, tohle by mi prislo vtipny na diskusi pod clankem na idnesu .. ale tady... ja nevim ... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: První drobná nehoda A380 s cestujícími na palubě 13. 1. 2008 / 09:08 | |
| | Tam by tuhle narazku ani nepochopili, natoz vymysleli. |
| |
|
|